Oud 12-04-2018, 13:57
WafelWafel
WafelWafel is offline
Hallo ik zit op 3 vwo en ik heb al besloten dat ik EM pak met ak frans en bedrijfseconomie. Volgende week is het definitief maar vandaag dacht ik er weer aan en begon ik weer te twijfelen tussen duits of bedrijfseconomie. Ik vind beiden vakken niet erg leuk, ik sta voor duits een 7 ik kan namelijk snel woorden en zinnen leren en de naamvallen gaan me makkelijk af, maar lees en luistertoetsen gaan mij slecht af en haal ik onvoldoendes voor ook mijn woordenschat ligt erg laag vergeleken met andere klasgenoten want ik woon een kilometer van de grens. Wat betreft bedrijfseconomie daar sta ik ongeveer een 5,5 voor ik kan wel goed hoofdrekenen en ik weet nog niet echt of het vak me ligt. Voor later is bedrijfseconomie wel handig, maar ik wil misschien geschiedenis gaan studeren en bijv voor de tweede wereldoorlog is duits ook wel handig. Wat moet ik kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2018, 14:09
Verwijderd
Lees- en luistertoetsen worden verderop steeds belangrijker, wellicht handig om daar rekening mee te houden als je daar nu niet zo goed in bent.

Waarom denk je dat bedrijfseconomie wel handig is "voor later" als je geschiedenis wilt gaan studeren?

Er was een vergelijkbaar topic een paar dagen geleden en ik blijf bij mijn antwoord daar: het maakt heel weinig uit voor later wat je kiest. Duits heeft later alleen zin als je het na de middelbare onderhoudt en (bedrijfseconomie) leer je later in een paar maanden alles wat je nu in een paar jaar krijgt, en zelfs meer. Dus voor beiden geldt dat als je er later iets mee gaat doen, het eigenlijk vanzelf wel goed komt, of je het vak nu wel of niet hebt. En aangezien je nu aangeeft een opleiding te willen gaan doen die met geen van beiden verband houdt (je WO II voorbeeld is wel erg ver gezocht), maakt het dus eigenlijk niets uit wat je kiest vanuit dat oogpunt.

Kortom; kies wat je het leukste lijkt, wellicht ook rekening houdend met hoe goed je er in bent.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2018, 15:06
LarsUitH
LarsUitH is offline
Ik zou zelf bedrijfseconomie leren. In de bovenbouw worden de talen echt een stuk lastiger en als je er dan twee hebt kan dit enorm veel stress opleveren. Dit ligt natuurlijk bij iedereen anders. Uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Struggels met volledige profielkeuze.
Verwijderd
1 24-03-2018 09:00
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.