Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2018, 07:02
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
Hallo
ik woon samen met me broertje bij me vader. Omdat het maar een klein arpartement is slaap ik samen met me broertje op 1 kamer.
Dat was in het beging wel even wennen maar nu gaat dat wel goed allleen soms komt er wel eens een vriend van me broertje logeren. Die jongen heeft nu al een aantal keer hier geslapen en svonds zoek hij vaak contact bij mij en dat doet hij dan door mij beetje te plagen en stoeien. Soms heb ik het gevoel dat hij alleen maar blijft logeren voor mij en niet voor me broertje.
Laatse keer gingen we savonds film kijken op de slaapkamer en toen heeft hij een beetje aan me gezeten.
Ik vond dat niet echtl fijn maar weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen.
Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen?
Oud 29-05-2018, 07:47
jaap11
jaap11 is offline
Pfff nog zo’n verhaal: GEWOON ZEGGEN dat je dat niet wil
Oud 29-05-2018, 08:05
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Gewoon nee zeggen
Oud 29-05-2018, 09:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geef je eigen grenzen aan. Vind je iets niet fijn, dan mag je gerust nee zeggen, of "niet doen". Hij heeft niet het recht om jou tegen jou zin in aan te raken. Of dat nu een knuffel of een tik op je billen is, of dat het verder gaat. Geef je grenzen aan!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-05-2018, 10:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Jouw lijf is van jou en daar mag niemand zomaar aan zitten. Je kunt beginnen met z'n handen van je af duwen als hij aan je zit. Als dat niet werkt mag je gerust lawaai maken en blijf van me af! roepen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-05-2018, 11:20
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En als dat niet helpt een pets voor zijn bek.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 29-05-2018, 18:37
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
natuurlijk heb ik aangegeven dat ik dat niet wil en zijn handen weg geduwt.

op school toen ik naar huis wilde gaan kwam hij naar me toe om zijn excuses aan te bieden. hij zei dat hij er spijt van had enzo en dat hij me knap en lief vond. alleen daarna ging hij met zijn hand door me haar en opeens gaf hij me een kusje en toen liep hij weg. ging allemaal heel snel en kon het niet tegen houden.

later stuurde hij mij een berichtje dat hij me leuk vind en daar moeilijk mee om weet te gaan.
weet neit zo goed wat ik daar dan weer aan meot doen.
Oud 29-05-2018, 19:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vol blijven houden dat hij je met rust moet laten. En z'n berichtjes negeren en hem blokkeren. Het kan ook helpen om dit ook aan je broer te vertellen. Ik zou iemand die aan m'n zus zit niet meer meenemen naar huis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-05-2018, 19:34
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
ja me broertje weet er nu ook vna alleen probleem is dat me broertje aardig gevonden wil worden door die jongen, dus die zegt dat ik het misschien allemaal beetje overdrijf maar dat hij er wel op gaat letten
Oud 30-05-2018, 15:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Gewoon vol blijven houden dat je niks met hem wilt en dat hij zijn handen thuis houdt. Als dat niet helpt zeggen dat je het aan je vader vertelt en dat hij dan niet meer welkom is.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 31-05-2018, 06:20
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
blijf het ook volhouden alleen hij blijft mij ook opzoeken. hij blijft ook zeggen dat hij me leuk vind en dat hij keer samen met mij iets leuks wil gaan doen.
hij heeft nu ook al 2 keer een foto gestuurd zonder tshrit enzo om te laten zien hoe gespierd hij is.
Oud 31-05-2018, 07:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Blokkeren die hap! Als je broer hem blijft uitnodigen kun je ook tegen je vader zeggen dat die jongen steeds aan je zit in de hoop dat je pa hem dan verbiedt om nog te komen logeren. Laat je pa dan ook de ongewenste berichtjes lezen.
Je hebt alle recht om die jongen te vertellen dat hij moet opsodemieteren en dat je anders stappen onderneemt ivm stalking en aanranding.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-05-2018, 16:49
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
ja me broertje weet er nu ook vna alleen probleem is dat me broertje aardig gevonden wil worden door die jongen, dus die zegt dat ik het misschien allemaal beetje overdrijf maar dat hij er wel op gaat letten
Waardeloze reactie van je broertje, what the hell. Laat je vader dat opdringerige ventje wat in z'n oor fluisteren.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2018, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Waardeloze reactie van je broertje, what the hell. Laat je vader dat opdringerige ventje wat in z'n oor fluisteren.
Idd, op zijn minst.

Jij bent de baas over je eigen lichaam en jouzelf. Ik zou niet te lang wachten, je broertje is idd een waardeloze jongen (mijn broers zouden heel anders reageren). Vertel het aan je vader. Bewaar al zijn berichtjes en foto's en blokkeer hem overal.
Oud 31-05-2018, 18:06
Mark-Vans
Mark-Vans is offline
Hoe oud is die jongen? Je hebt het over het vriendje van je broertje, dus ik gok jonger.
Oud 01-06-2018, 06:24
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
Citaat:
Hoe oud is die jongen? Je hebt het over het vriendje van je broertje, dus ik gok jonger.
nee hij is een jaar ouder dan mij en dus 2 jaar ouder dan me broertje. ik denk ook niet dat die jongen echt een vriend wil zijn van me broertje maar hem gebuikt om dichter bij mij te komen.
Oud 01-06-2018, 06:27
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
me vader heb ik het al vertelt maar daar heb ik niet veel aan. nooit gehad ook eigelijk.
volgens hem is die jongen gewoon aan het puberen en gaat het vanzelf weer over en dat ik zelf duidelijk moet aangeven wat ik wel en niet wil.
Oud 01-06-2018, 08:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan moet je vooral zelf goed voor je eigen rechten opkomen. Nee blijven zeggen en als het te gek wordt op school aangeven dat hij je lastig valt. Of zijn ouders bellen en zeggen dat hun zoon z'n poten niet thuis kan houden. Komt er weer iemand logeren, dan zou ik eisen dat je broertje met zijn vrienden lekker in de woonkamer gaat liggen, zodat je slaapkamer gewoon een veilige ruimte voor jou blijft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-06-2018, 08:19
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
me vader heb ik het al vertelt maar daar heb ik niet veel aan. nooit gehad ook eigelijk.
volgens hem is die jongen gewoon aan het puberen en gaat het vanzelf weer over en dat ik zelf duidelijk moet aangeven wat ik wel en niet wil.
Shit hoor. Je hebt een ernstig tekort aan échte kerels in je omgeving. Is er dan ook geen mannelijke vriend aan wie je dit kunt vertellen, eentje die voor je in actie komt zonder dat je daar expliciet om vraagt?

Dan zijn er volgens mij nog maar twee opties; ofwel je pakt 'm fysiek aan of je pakt z'n sociale status aan. Als je 'm te kijk zet als treurig, geil opdringerig kutkeffertje voor z'n matties, bijvoorbeeld.

Let wel; dit kan makkelijk een backfire geven als je dit niet goed aanpakt en/of niet bereid bent om all in te gaan. In beide gevallen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 08:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als hij op school aan je zit kan je hem inderdaad ook flink op zn plek zetten door hard te roepen dat ie met z'n gore poten van je af moet blijven. Dan gaat de lol en het "ja maar ik vind je zo leuk" er wel snel af. Blijf vooral niet te vriendelijk, want daar lijkt deze jongen zich niks van aan te trekken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-06-2018, 08:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Als hij op school aan je zit kan je hem inderdaad ook flink op zn plek zetten door hard te roepen dat ie met z'n gore poten van je af moet blijven. Dan gaat de lol en het "ja maar ik vind je zo leuk" er wel snel af. Blijf vooral niet te vriendelijk, want daar lijkt deze jongen zich niks van aan te trekken.
Nee. Niet op die manier. Je zet 'm juist op z'n plek als je hem dist voor z'n vrienden, dat doe je niet door te roepen dat hij van z'n gore poten van je af moet blijven. Doel is dat hij door omstanders (al dan niet besmuikt) uitgelachen wordt. Dat kan alleen als je niet de "damsel in distress"-card speelt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 08:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee. Niet op die manier. Je zet 'm juist op z'n plek als je hem dist voor z'n vrienden, dat doe je niet door te roepen dat hij van z'n gore poten van je af moet blijven. Doel is dat hij door omstanders (al dan niet besmuikt) uitgelachen wordt. Dat kan alleen als je niet de "damsel in distress"-card speelt.
Hoe zou je dat dan wel aanpakken? Zonder dat het zich tegen je kan keren, waarbij TS niet per ongeluk uit het verhaal kan komen als "makkelijk" of slet? (Je weet natuurlijk niet wat hij vertelt tegen zijn vrienden)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-06-2018, 09:00
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hoe zou je dat dan wel aanpakken? Zonder dat het zich tegen je kan keren, waarbij TS niet per ongeluk uit het verhaal kan komen als "makkelijk" of slet? (Je weet natuurlijk niet wat hij vertelt tegen zijn vrienden)
Alles kan zich tegen je keren in dit geval -- daar waarschuw ik ook voor. Besef goed dat dit uit hetzelfde vaatje komt als gepest worden en daar mee omgaan; ik geef alleen aan wat ik zou doen of mijn kinderen zou adviseren, met name omdat externe partijen (met uitzondering van vrienden in de klas, waar nu wellicht wél sprake van is omdat het niet klassiek pesten is) doorgaans averechts werken. Mijn voorkeursoptie ligt sterk bij een mannelijke vriend. Of een groepje vriendinnen. Dat biedt meer "veiligheid".

Maar áls je dan besluit het zelf op te lossen, moet je dat inderdaad kúnnen, door verbaal opgewassen te zijn of fysiek je mannetje te staan.

Laten we er een scenario van maken; stel dat het kutventje met z'n matties in de schoolgang staat en TS passeert. Kutventje doet iets waar TS niet op zit te wachten, z'n matties aanschouwen het geheel want dat zijn muffe meelopers en nog geen mannen maar jochies. De TS zegt "Gast, beter gedraag jij je niet als wanhopige loser die seks wil." Key points hier zijn zelfvertrouwen, kalmte, en oogcontact.

Ik geef toe; ik ben te weinig in touch met deze generatie scholieren om een catchy opmerking te verzinnen, eentje die werkt. Maar het globale idee zal duidelijk zijn; temeer omdat dit slechts "het begin" is. De kracht zit 'm in herhaling. Idealiter is de TS degene die hém benadert na een paar "swings" voor z'n matties en opmerkt "Hey, je hebt vandaag nog niet geprobeerd aan me te zitten, lekker bezig man!"
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 09:37
Verwijderd
Hele nare situatie.

TS, zijn jouw ouders gescheiden? Kun je dit ook bespreken met je moeder?
Is er anders iemand op school met wie je dit kan bespreken? Mentor? Vertrouwenspersoon?

Deze jongen weet niet van ophouden en respecteert jouw grenzen niet. Dit is geen pubergedrag, zoals je vader zegt, maar heel asociaal opdringerig gedrag.

Zoals Megatron al oppert: heb je niet een paar vrienden of vriendinnen? Je thuissituatie is niet veilig, je vrienden om je heen zijn dat wel, praat er met hen over. Hierdoor sta je sterker. Fysiek oplossen zo ik in eerste instantie niet doen, want je weet niet hoe hij daar op zal reageren.

Wat je wel zou kunnen doen is dat als hij je weer aanraakt hem een flink tik geven op zijn arm. Je daagt hem zo niet uit om te gaan vechten ofzo, maar je geeft hem wel een duidelijk signaal. En blijf je grenzen aangeven.
Dringt hij zich alsnog fysiek aan je op en zet hij je klem, dan moet/mag je geweld gebruiken.
Oud 01-06-2018, 18:52
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
bedankt dat jullie zo meedenken.

me moeder is helaas overleden. Me vader is ook niet echt me echte vader. me moeder leerde hem kennen toen ze al zwanger was. Me broerjte is wel echt van hem. De man wie me echte vader zou moeten zijn ken ik niet.
Nu werd mij broertje altijd al beetje voorretrokken maar nadat me moeder is overleden is het helemaal erg geworden.
Ook nu boeit het hem niet zo veel wat er nu aan de hand is en zegt hij gewoon ronduit dat me broertje zelf mag bepalen wie er komt logeren en waar die slaapt.

Het hem voorgek zetten wil ik nog wel proberen alleen is daar vaak de gelegenheid niet voor. meestal komt hij achter me aan in het fietsenhok. Ik probeer daar nu ook niet meer alleen heen te gaan, dan doet hij niks.
ik ben bang dat hij zit weekend weer komt slapen dus ga nu proberen of ik bij een vriendin kan slapen.
Oud 02-06-2018, 10:53
Verwijderd
Hoe oud ben je?

En is het gelukt om bij je vriendin te slapen? Kun je het haar vertellen? Als je haar vertrouwt en haar ouders ook vertrouwt kun je het ook aan hen vertellen he!
Oud 02-06-2018, 16:56
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hee, wat een vervelend verhaal.

Ik ben ook benieuwd hoe oud je bent, en of je vrienden hebt waar je goed mee kunt praten.

Wat ik zou doen: hem een aanrander noemen. Want dat is wat hij is: hij weet dat jij niet wil, en toch raakt hij jou aan. Probeer je te beseffen dat het niet jouw schuld is dat hij deze keuze maakt. Het maakt ook helemaal niet uit dat jij geen mannen hebt om jou te beschermen. Deze specifieke man moet van jou afblijven, of jij nou een 'sterkere' man om je heen hebt of niet. Want je bent een mens, en mensen moeten elkaars lichamelijke integriteit respecteren.

Tegenover wie je 'm een aanrander noemt, moet je zelf afwegen. Als je 't alleen tegenover jezelf kunt zeggen, dan is dat al heel wat. Als je het tegen vriendinnen kunt zeggen, nog beter. En als je hem ermee kunt uitlachen in de schoolgangen, dan zou dat al helemaal mooi zijn. Misschien schrikt hij ervan.

Als je hem publiekelijk een aanrander noemt zul je wel kritiek krijgen. Mensen zullen je niet geloven, of vinden dat het ergens wel jouw schuld is. Ze zullen oordelen zonder de details te kennen. Blijf dicht bij jezelf. Jij weet wat er gebeurd is, jouw lichaam is aangeraakt.

Lees meer over de #MeToo-beweging. Dat gaat precies over dit soort eikels (M/V/X), waar helaas heel veel mensen (met name vrouwen) ervaring mee hebben. Praat over wat jou overkomen is, liefst met anderen die het ook hebben meegemaakt. Zoek je vrienden uit op of je je veilig voelt bij elkaar.

Ongemakkelijke waarheid: je kunt niets doen om misbruik te voorkomen. Ja, je kan wel regelen dat je altijd bij een vriendin logeert als die vriend is, zo gauw mogelijk 't huis uit, je fiets ergens anders neerzetten. Maar dat is advies in de categorie 'draag geen rokjes aan naar school'. Er zijn keuzes die je kunt maken die jou wat veiliger maken. Maar types zoals deze jongen zullen er altijd zijn, en ze zullen de keuze blijven maken om anderen te misbruiken. Wat je ook doet.

Het enige wat je kunt doen is dicht bij jezelf blijven. Ruimte en veiligheid maken voor jezelf, mensen opzoeken die (in tegenstelling tot je broer en vader) wél waarde hechten aan jou als mens.

Tot slot, je kan overwegen om naar de politie (of naar iemand van je school?) te gaan. Daar heeft lang niet iedereen positieve ervaringen mee, maar toch. De wereld wordt zich langzaam bewuster van hoe vaak seksueel misbruik voorkomt, en wat voor dingen überhaupt misbruik zijn. Er zijn ook mensen hard aan 't werk om dat juridisch beter te definiëren. Het is wel een risico dat je neemt, want je vader en broer zullen aangifte wel overdreven vinden. Maar het is niet overdreven. Jij weet dat het fout zit. En die jongen lijkt dat ook te weten. Het zou goed zijn als hij een bekende is bij politie, ook als ze er niet meteen iets mee kunnen doen.

Misschien dat het hem wel afschrikt als je na afloop zegt dat je melding hebt gedaan van aanranding.

Heel veel sterkte.
Oud 03-06-2018, 20:42
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
Ik bn 15, die jongen is 16
Heb helaas niet meer bij een vriendin kunnen slapen. was geen fijn weekend

ik ga morgen proberen met met mentor te praten op school, in de hoop dat hij me wel serieus neemt.
Ik durf zelf niet zo goed om naar de politie te gaan, en ben idd bang dat mensen gaan zeggen dat het me eigenschuld is.
Oud 03-06-2018, 21:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wil je delen wat er afgelopen weekend is gebeurd?

Het is nooit jouw schuld dat iemand ongewenst aan je zit! Echt niet, laat je niet gekmaken door zulke gedachtes. Hij zou met z'n handen van jou af moeten blijven. Hij heeft geen enkel recht om aan je te zitten.

Goed dat je naar je mentor gaat! Eventueel kan hij/ zij je ook helpen aangifte te doen bij de politie als je dat wil.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2018, 06:30
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
we zaten met ze alle wat te drinken en ik had thee, toen stote die jongen tegen me aan waardoor ik me hete thee over me heen kreeg.
me vader zag het gebeuren en die reageerde gelijk door me natte kleren uit te trekken en toe paktje hij me op en zette me onder de koude douch. kwa brandwonden valt het daardoor gelukkig wel mee alleen die jongen heeft mij nu wel gezien in me ondergoed.
hij kwam ook kijken terwel ik onder de douch stond, had toen nogwel me ondergoed maar alles was natuurlijk nat en weet niet of dat doorscheen.
me pa stuurde ze pas weg en deed de deur op slot toen ik me moest omkleden.

en me pa zou kleding voor me gaan halen maar had alleen maar wat ondergoed gepakt dus moest ik daarna ook nog zo naar me kamer waar de jongens zatem om me daar aantekleden. alleen me buik deed te pijn om daar een tshirt aan te doen dus heb alleen pyjamabroek aan gedaan en toen in bed gaan liggen.

toen ik op bed lag kwam die jongen aan me bed staan en zei dat hij de volgende keer de kleren van me uit wil doen en toen gaf die een zoen op me mond.

voor de rest heeft hij niet aan me gezeten. wel zei die dat hij zich ging rukken naa alles wat hij gezien had en ik zag idd zijn dekens op en neer gaan, dus dat was ook niet ech prettig ofzo

oftewel een klote weekend
Oud 04-06-2018, 06:49
Priscillaxx
Priscillaxx is offline
Citaat:
Hallo
ik woon samen met me broertje bij me vader. Omdat het maar een klein arpartement is slaap ik samen met me broertje op 1 kamer.
Dat was in het beging wel even wennen maar nu gaat dat wel goed allleen soms komt er wel eens een vriend van me broertje logeren. Die jongen heeft nu al een aantal keer hier geslapen en svonds zoek hij vaak contact bij mij en dat doet hij dan door mij beetje te plagen en stoeien. Soms heb ik het gevoel dat hij alleen maar blijft logeren voor mij en niet voor me broertje.
Laatse keer gingen we savonds film kijken op de slaapkamer en toen heeft hij een beetje aan me gezeten.
Ik vond dat niet echtl fijn maar weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen.
Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen?
Oh dat is niet zo leuk. Kun je toch gewoon tegen hem zeggen?
Oud 04-06-2018, 10:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hij mag jou echt niet zoenen en wat hij verder doet is ook naar! Daarnaast is je vader echt een ei, die snapt toch ook wel dat ie z'n dochter een beetje moet beschermen tegen jongens wiens hormonen door hun lijf gieren. Ik zou hem er ook echt op aanspreken, dat je blij bent dat je vader in actie kwam toen de thee over je heen ging, maar dat bepaalde situaties niet handig waren. Vertel dat die jongen je aanrand en vraag je vader hem de toegang tot het huis te ontzeggen. Of praat met je mentor zodat hij je vader er op kan wijzen dat hij jou echt wat meer in bescherming moet nemen. Als man zou hij dondersgoed moeten weten dat jij in je ondergoed bepaalde gedachtes oproept bij jongens. En als jij net hebt aangegeven dat je die vriend van je broertje een creep vindt dan zou ik zo'n situatie juist willen voorkomen. En zeker niet die gast laten toekijken hoe je puberdochter onder de douche staat. Ik zou zelf ook een flink gesprek aangaan met m'n broertje, als hij zulke vrienden thuisbrengt en in jouw slaapkamer laat slapen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2018, 14:12
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe bedoel je dat je vader je kleren uittrok? Wat vond jij daarvan?

Als je uit huis wil, dan is wat je beschrijft misschien genoeg voor een begeleid wonen traject. Dat wordt dan zo'n soort organisatie. Als je niet naar de politie durft dan zou je met je mentor van school kunnen overleggen. Die kan eventueel het uit-huis-plaatsings-traject in gang zetten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe gemakkelijk dat gaat. Er is veel wegbezuinigd, en je moet ook maar net een mentor treffen die jou echt wil helpen. Maar als je uit huis wil is 't wel het proberen waard.

Op mij komt het over alsof de mensen in je leven dit aan het escaleren zijn. Dat is ontzettend naar en gevaarlijk, en het is niet te voorspellen waar het zal stoppen. Het is in ieder geval supergoed dat je erover praat. Over een paar jaar zit jij ver weg van deze mensen, in je eigen studentenkamer, en kun je al deze dingen hopelijk verwerken met therapie. Maar daar heb je nu niet zo veel aan. :/

Ik heb nog wat gegoogled en misschien kun je bellen met Veilig Thuis. Hun nummer is 0800-2000 en ze zijn 24/7 gratis bereikbaar.
Oud 04-06-2018, 14:28
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Nou ja, het is niet gezegd dat therapie noodzakelijk is. Maar dit wellicht ten overvloede.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-06-2018, 14:38
Mark-Vans
Mark-Vans is offline
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin topicstarter steeds minder te geloven. Wat ze m.i..oplepelt, kan zo uit een assepoesterroman komen. Teveel toevalligheden, situaties en voorvallen die haar verhaal.ongeloofwaardig maken.
Oud 04-06-2018, 14:50
anoniem010
anoniem010 is offline
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin topicstarter steeds minder te geloven. Wat ze m.i..oplepelt, kan zo uit een assepoesterroman komen. Teveel toevalligheden, situaties en voorvallen die haar verhaal.ongeloofwaardig maken.
Eens
Oud 04-06-2018, 14:52
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin topicstarter steeds minder te geloven. Wat ze m.i..oplepelt, kan zo uit een assepoesterroman komen. Teveel toevalligheden, situaties en voorvallen die haar verhaal.ongeloofwaardig maken.
Ja, dat zou kunnen. Maar dat is helemaal niet gezegd. Voorts kan je deze redenatie op álles loslaten; dan blijft er weinig meer over om mee te werken, no?

Met andere woorden: je voegt niets toe, vertelt niets nieuws, en ik ben er zeker van dat niemand een aha-erlebnis heeft bij jouw post. Doe dus maar niet.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-06-2018, 15:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin topicstarter steeds minder te geloven. Wat ze m.i..oplepelt, kan zo uit een assepoesterroman komen. Teveel toevalligheden, situaties en voorvallen die haar verhaal.ongeloofwaardig maken.
In sommige Disney films wordt de dame inderdaad gekust zonder toestemming, of zonder bij bewustzijn te zijn, maar in de echte wereld vinden we dat anno 2018 niet acceptabel
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2018, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin topicstarter steeds minder te geloven. Wat ze m.i..oplepelt, kan zo uit een assepoesterroman komen. Teveel toevalligheden, situaties en voorvallen die haar verhaal.ongeloofwaardig maken.
Wat is erger, dat wij allemaal in de maling worden genomen door een troll, of dat een meisje van 15 daadwerkelijk aangerand wordt en dat het risico loopt om verkracht te worden?

Laatst gewijzigd op 20-06-2018 om 18:53. Reden: Ik pas mezelf ff aan ;x niet aardig eh ;x
Oud 04-06-2018, 15:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nou ja, het is niet gezegd dat therapie noodzakelijk is. Maar dit wellicht ten overvloede.
Ik denk dat TS en bijv. haar mentor dat beter kunnen inschatten dan wij.

Niet veilig kunnen slapen (omdat je bang bent voor aanranding) fuckt alvast zo hard met je veiligheidsgevoel, daar kun je gemakkelijk PTSS aan overhouden. En mensen komen heel vaak naar voren met eerst één dingetje, en dat dan later blijkt dat er nog veel meer niet pluis was.
Oud 04-06-2018, 15:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dat begrijp ik. Maar je deed 't voorkomen alsof het inevitable is, dat hoeft niet zo te zijn.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-06-2018, 16:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ah, ik dacht dat je met 'ten overvloede' doelde op het uit-huis-traject. Het is inderdaad niet zo dat je automatisch PTSS krijgt van deze ervaringen.
Oud 04-06-2018, 19:31
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
ik ben vnadaag niet naar school geweest vanwegen de pijn, heb dus helaas ook niet met me mentor kunnen praten.
me pa heeft is vnadaag met me naar de dokter geweest, heb ene zalfje gekregen wat ik op de brandwonden moet smeren en voor de rest moet het vanzelf genezen. Ben dus wel blij dat me pa gelijk actie ondernam.
Nu ik alleen met hem was heb ik ook beetje kunnen praten maar lijkt wel of hij het gewoon niet wil snapen wat er aan de hand is. Hij doet een beetje alsof het hem niks boeit ofzo, kan niet echt goed omschrijven.
Hij heeft vandaag wel goed voor me gezorgt, paar keer ingesmeerd en als ik wat nodig had haalde hij het voor me dus dat is toch iest positiefs.

ik hoorde van een vriendin dat er op school nu een roddel gaat dat die jongen mij leuk vind en dat er zelfs gezegt werd dat wel al verkering hadden en dat iemand ons keer gezien had in de fietsenhok.
vrees dat dat allaal niet helpt bij me probleem met hem.
Oud 04-06-2018, 19:57
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Denk je dat het per ongeluk ging, met die thee?

En heeft die jongen daar eigenlijk nog sorry voor gezegd?
Oud 04-06-2018, 19:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer komende week echt even met je mentor te praten/ bellen/ of stuur anders een mailtje. Zorg dat je mentor jouw kant van het verhaal kent. Maak op school ook duidelijk dat jij er niet van gediend bent als deze jongen te dicht bij komt, anderen zullen waarschijnlijk minder snel iets doen als ze denken dat jullie verkering hebben, dus het is belangrijk dat jij heel duidelijk laat merken dat dat niet zo is en dat hij niet aan jou mag zitten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2018, 20:29
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
Citaat:
Denk je dat het per ongeluk ging, met die thee?

En heeft die jongen daar eigenlijk nog sorry voor gezegd?
Ik denk dat hij het expres deed maar hij niet wist hoe heet het nog was.

en hij heeft nooit sorry gezegt, hij wilde maar 1 ding en dat is hem gelukt.
Oud 04-06-2018, 20:30
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
Citaat:
Probeer komende week echt even met je mentor te praten/ bellen/ of stuur anders een mailtje. Zorg dat je mentor jouw kant van het verhaal kent. Maak op school ook duidelijk dat jij er niet van gediend bent als deze jongen te dicht bij komt, anderen zullen waarschijnlijk minder snel iets doen als ze denken dat jullie verkering hebben, dus het is belangrijk dat jij heel duidelijk laat merken dat dat niet zo is en dat hij niet aan jou mag zitten.
Ja porbeer morgen weer naar school te gaan.
Hem me vriendin ook vertelt dat het allemaal niet waar is en dat hij me stalkt
Oud 04-06-2018, 20:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat een eikel. Ik zou hier zeker aangifte van doen, al zijn gedrag zo bij elkaar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-06-2018, 17:46
lisa-hoel
lisa-hoel is offline
gistere heb ik met me mentor kunnen praten. hij heeft gistere ook gelijk met die jongen gepraat.
ik was nietbij het gesprek maar heeft wel geholpen, hij heeft sorry gezegt van zijn gedrag en wil overnieuw begingen.
hij is nu heel aardig, geen raare opmerkingen of berichtjes meer.
Heb morgen weer gesprek met me mentor, hoop dat ik dan te horen krijg waarom hij nu opeens zo is.
maargoed eindelijk beetje de positive kant op.
Oud 06-06-2018, 20:29
Verwijderd
Goed dat je het verteld hebt en je mentor zo goed handelt!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Beste vriend van mijn broer?
Noukieexx
3 05-01-2017 13:07
Seksualiteit Help! Ik raak opgewonden van me zus
wout_17
105 26-07-2010 14:10
Psychologie Weg van thuis
LEUGEN
7 30-03-2009 16:36
Liefde & Relatie vriend van broer
Verwijderd
15 08-05-2004 07:29
Liefde & Relatie Verliefd op de vriend van mn broer
HappyLucky
11 22-02-2004 20:14
Liefde & Relatie uitgaan met de beste vriend van je broer?
zus en zo
11 24-06-2002 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.