Oud 08-09-2004, 08:37
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 07-09-2004 @ 23:51 :
neenee, die vergelijking mag niet gemaakt worden, alleen rokers mogen over hun kloten krijgen wegens hun ongezonde manieren, als ik begin te zemelen over, vele malen vervuilendere auto's, die voor alle mensen bedreigend zijn ( zowel het milieu, als de ongelukken ) wordt dat niet gewaardeerd. Terwijl ik de dieselwalm van een auto ook niet om door te komen zo ranzig en ongezond vind.

Sorry Snees, rokers zijn er om tegen te kankeren ( vergeef mij deze wat cynische woordspeling ) andere mensen mag niks over gezegd worden, want die zijn heilig, niet waar, meneer hendrikxxxxx??
De vergelijking klopt idd niet. Auto's en Industrie hebben ook een nut, zowel voor het individu als voor de samenleving. Roken niet, roken heeft niemand wat aan.

Het is dus gewoon iemands gezondheid schaden voor niks of iemands gezondheid schaden terwijl men er iets anders voor terug krijgt.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 09:07
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 08:37 :
De vergelijking klopt idd niet. Auto's en Industrie hebben ook een nut, zowel voor het individu als voor de samenleving. Roken niet, roken heeft niemand wat aan.

Het is dus gewoon iemands gezondheid schaden voor niks of iemands gezondheid schaden terwijl men er iets anders voor terug krijgt.
Vergeet niet dat roken een genotsmiddel is. Als je matig rookt en goed sport kan je denk ik ouder worden dan iemand die niet rookt en niet sport.

Je kan ook zeggen dat roken een kalmerend effect heeft. Dan is er minder kans op stress. Er zitten dus wel degelijk voordelen aan.

Er is ook medicinale wiet. Dat helpt bepaalde trippende ziektes om te kalmeren.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 08:37 :
De vergelijking klopt idd niet. Auto's en Industrie hebben ook een nut, zowel voor het individu als voor de samenleving. Roken niet, roken heeft niemand wat aan.

Mag ik dat alsjeblieft voor mijzelf bepalen?? Roken heeft vor mij wel degelijk nut. Net als voor veel andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 08:37 :
De vergelijking klopt idd niet. Auto's en Industrie hebben ook een nut, zowel voor het individu als voor de samenleving. Roken niet, roken heeft niemand wat aan.
Het was inderdaad een zieke vergelijking. Je móet wel consumeren om te overleven, maar ik wilde alleen aantonen dat we allemaal een steentje bijdragen aan de vervuiling en het doodmaken van onze medemens.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 08-09-2004 @ 15:33 :
Het was inderdaad een zieke vergelijking. Je móet wel consumeren om te overleven, maar ik wilde alleen aantonen dat we allemaal een steentje bijdragen aan de vervuiling en het doodmaken van onze medemens.
hoewel dat laatste, gezien de overbevolking van de wereld nu ook weer niet zo erg is
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:17
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 09:07 :
Vergeet niet dat roken een genotsmiddel is. Als je matig rookt en goed sport kan je denk ik ouder worden dan iemand die niet rookt en niet sport.

Je kan ook zeggen dat roken een kalmerend effect heeft. Dan is er minder kans op stress. Er zitten dus wel degelijk voordelen aan.

Er is ook medicinale wiet. Dat helpt bepaalde trippende ziektes om te kalmeren.
Natuurlijk, als je iedere dag gezond eet en van een brug af springt kom je er minder goed vanaf dan wanneer je ongezond eet en niet van een brug af springt!

maargoed heeft het ook een kalmerend effect als je niet rookt? of krijg je dan last van je ogen en begin je te hoesten?

okee, en jij geloofd dus echt dat medicinale wiet iets te maken heeft met een rookverbod in de Horeca? Mooizo.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:33
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 07-09-2004 @ 21:18 :
simpel:

1. niet rokers blijven niet weg uit een café als er gerookt mag worden.

2. rokers blijven wel weg uit een café als er niet gerookt mag worden.

wat is dan het voordeel voor horeca houders om een rokersverbod in te voeren?
Het voordeel is, dat als er daadwerkelijk zoveel mensen zich ergeren aan rook in uitgaansgelegenheden, het waarschijnlijk storm loopt in niet-rook cafe's...en je dus een hoge omzet hebt!
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:57
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Als je daar zo overtuigd van bent, open er dan een. Kun je stinkend rijk worden! En toch blijf ik het vreemd vinden dat als men er werkelijk zo veel problemen mee heeft, zoals enkele van jullie voor doen komen, nog niemand een rokers-vrij café geopend heeft!
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 23:16
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 16:17 :
Natuurlijk, als je iedere dag gezond eet en van een brug af springt kom je er minder goed vanaf dan wanneer je ongezond eet en niet van een brug af springt!
Als jij het zegt...

Citaat:
maargoed heeft het ook een kalmerend effect als je niet rookt? of krijg je dan last van je ogen en begin je te hoesten?
Als je niet rookt heb je er last van.

Citaat:
okee, en jij geloofd dus echt dat medicinale wiet iets te maken heeft met een rookverbod in de Horeca? Mooizo.
Ja, of ben je te stom om die conclusie te trekken? Ik begin me echt te ergeren aan jou. Ik reageer gewoon op jouw stelling dat roken geen nut heeft en mijn mening dat de schadelijke gevolgen van roken erg relatief zijn, ga jij over het afspringen van bruggen beginnen! Alsof je dat niet in de hand hebt of je zelfmoord pleegt. Je kiest ervoor om zelfmoord te plegen en je kiest ervoor om iets te gaan eten. MAAR je kiest natuurlijk niet om LONGKANKER te krijgen. Wat is dat nou voor een vergelijking man? Sla jezelf heel hard op je kop of vraag of iemand anders in je omgeving dat voor je wil doen!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 18:57 :
Als je daar zo overtuigd van bent, open er dan een. Kun je stinkend rijk worden! En toch blijf ik het vreemd vinden dat als men er werkelijk zo veel problemen mee heeft, zoals enkele van jullie voor doen komen, nog niemand een rokers-vrij café geopend heeft!
en dat vind ik ook heel verbazend: kortom gezeur om helemaal niks, met name van meneer hhendrikxxx
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 01:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
kortom gezeur om helemaal niks, met name van meneer hhendrikxxx
Ik wou dat ik de XX nooit achter naam had gezet

Dan: zeur ik? Anderen beginnen over anti-rook nazi's (ik niet), anderen gaan schelden (ik niet), ...

Joh, laten we hier lekker discussieren en lol hebben. En elkaar beetje respecteren.
OK?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-09-2004 @ 01:54 :
Ik wou dat ik de XX nooit achter naam had gezet

Dan: zeur ik? Anderen beginnen over anti-rook nazi's (ik niet), anderen gaan schelden (ik niet), ...

Joh, laten we hier lekker discussieren en lol hebben. En elkaar beetje respecteren.
OK?
maar man, ik heb lol, wat niet wegneemt dat het inderdaad allemaal gezeur is, want als er echt zoveel mensen op tegen zijn en waren, dan waren er nu allang rookvrije cafe's, en daar geeft de anti-rook brigade maar telkens geen antwoord op......
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 17:47
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Tsja... ík ben nog te jong om naar café's te gaan... maar omdat ik last van rook had, kwam ik liever niet in snackbars. Die zijn nu toch ook rookvrij, of is dat hier toevallig plaatselijk? Met andere woorden: is een snackbar horeca?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Silla schreef op 09-09-2004 @ 17:47 :
Tsja... ík ben nog te jong om naar café's te gaan... maar omdat ik last van rook had, kwam ik liever niet in snackbars. Die zijn nu toch ook rookvrij, of is dat hier toevallig plaatselijk? Met andere woorden: is een snackbar horeca?
yep, ze vallen onder de horeca (restaurants toch immers ook)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:06
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik dacht dat een restaurant een andere kwestie was. Omdat je daar echt (vrijwel) uitsluitend gaat eten, terwijl er in een snackbar vrijwel altijd afgehaald wordt, naar mijns inziens. Maar dat kan ik fout hebben.
Dan is het alleen plaatselijk dat men liever niet heeft dat gerookt wordt in de snackbar bij mij in de buurt. En dat is mooi, want dan hoef ik er ook niets meer van te zeggen. Daar werd ik namelijk nogal ziek van: 5 min. wachten en dan een sigaret opsteken... in zo'n kleine ruimte? *Ughe-ugh* doe dat dan buiten...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:52
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-09-2004 @ 23:48 :
hahahahahaha komisch, goede stap, laat het roken in cafe's maar lekker blijven
Ik snap dat het voor veel rokers erg vervelend is om niet te kunnen roken, maar ik ken genoeg mensen met ernstige astma die daardoor niet uitkunnen. Sommige moeten zelfs elke dag aan zo'n apparaat. Uitgaan is dan totaal onmogelijk. Zelf heb ik niet zo heel zwaar astma, maar ik ben wel minstens 2 dagen ziek en heb er nog een week of wat last van als ik uit ben geweest.

Daarom vind ik wel dat er rookvrije ruimtes, of rookruimtes of hele goede afzuiginstallaties verplicht moeten worden in de horeca.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 09-09-2004 @ 21:52 :
Ik snap dat het voor veel rokers erg vervelend is om niet te kunnen roken, maar ik ken genoeg mensen met ernstige astma die daardoor niet uitkunnen. Sommige moeten zelfs elke dag aan zo'n apparaat. Uitgaan is dan totaal onmogelijk. Zelf heb ik niet zo heel zwaar astma, maar ik ben wel minstens 2 dagen ziek en heb er nog een week of wat last van als ik uit ben geweest.

Daarom vind ik wel dat er rookvrije ruimtes, of rookruimtes of hele goede afzuiginstallaties verplicht moeten worden in de horeca.
Ik wil hier niet de harteloze zeurkous uithangen, maar waarom zijn die rookvrije kroegen er niet al veel langer, ik neem aan dat jij je astma ook niet sinds het rookverbod in openbare gelegenheden hebt. Snap je wat ik bedoel?

Anders wordt het als er mensen zijn die gewoon willen zemelen zoals TS.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:16
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-09-2004 @ 22:09 :
Ik wil hier niet de harteloze zeurkous uithangen, maar waarom zijn die rookvrije kroegen er niet al veel langer, ik neem aan dat jij je astma ook niet sinds het rookverbod in openbare gelegenheden hebt. Snap je wat ik bedoel?

Anders wordt het als er mensen zijn die gewoon willen zemelen zoals TS.
Nee, heb geen ideeeee eigenlijk. Ik mocht pas uit toen ik 16 was
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:41
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 23:16 :

Ja, of ben je te stom om die conclusie te trekken? Ik begin me echt te ergeren aan jou. Ik reageer gewoon op jouw stelling dat roken geen nut heeft en mijn mening dat de schadelijke gevolgen van roken erg relatief zijn, ga jij over het afspringen van bruggen beginnen! Alsof je dat niet in de hand hebt of je zelfmoord pleegt. Je kiest ervoor om zelfmoord te plegen en je kiest ervoor om iets te gaan eten. MAAR je kiest natuurlijk niet om LONGKANKER te krijgen. Wat is dat nou voor een vergelijking man? Sla jezelf heel hard op je kop of vraag of iemand anders in je omgeving dat voor je wil doen!
Ok, jij begint je te ergeren aan mij dan gaan we de goede kant op!

Okee als je stom bent als je iets in de context kan zien en niet stom wanneer je dat niet kunt... Okee dan ben ik dus stom.

Topic titel: Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER
Ik denk niet dat de topic starter in de eerste plaats doelt op de mensen die medicinale wiet roken, is dit wel het geval, dan kan de TS dat even laten weten.

Dat je zelf in de hand hebt of je wel of niet van een brug af springt snap ik ook wel. Ik wees alleen op een eerdere post waarin werd beweerd dat als je wel rookt en sport, je ouder kan worden dan als je niet rookt en niet sport! Wel of niet sporten heb je ook in de hand, net als van een brug af springen. Ik maak alleen de vergelijking iets extremer om te laten zien dat het totale onzin is. Ik neem aan dat dat nu duidelijk is, jah? mooi!

Je kiest idd niet direct voor longkanker, wel indirect, door te gaan roken.

En mezelf heel hard op mijn hoofd gaan slaan? Ik kan naturlijk ook gaan roken, niet?
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:53
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
niet jammer.

ik werk zelf in een restaurant, met duidelijk goed gescheiden rokers- en nietrokers gedeeltes. Het gaat al slecht in de horeca, een rookverbod is funest.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 00:08
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 09-09-2004 @ 23:53 :
niet jammer.

ik werk zelf in een restaurant, met duidelijk goed gescheiden rokers- en nietrokers gedeeltes. Het gaat al slecht in de horeca, een rookverbod is funest.
En dat het slecht gaat in de horeca komt zeker niet door de stijging van de prijzen?????
verder ben ik het wel met je eens
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 01:07
Quincy
Quincy is offline
Alleen mensen die echt ernstig last hebben van sigarettenrook zullen hier eindeloos in kunnen discussiëren.

Anderen zoals ik haken af bij het gezeur over roken. Dit onderwerp is voor mij niet meer waardig om over te discussiëren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:11
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Quincy schreef op 10-09-2004 @ 01:07 :
bla bla *ik ben uitgeluld* bla bla
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 03:49
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Een fenomeen wat echter te zien valt bij gelegenheden waar tegenwoordig al niet meer gerookt mag worden, is dat de niet-rokers gezellig bij de rokers buiten komen staan. Omdat er gewoonweg geen flikker meer aan bleek in kantines e.d.
Ik zeg niet dat dit bij cafés zal gebeuren, maar het is wél een opvallend gegeven!

Bovendien, zoals ik al eerder heb gezegd, vraag ik me af waarom mensen dan niet als bezetenen niet-rook cafés hebben geopend?
Zo te horen zou dat een gat in de markt moeten zijn......

Nee, laat die kut-regering maar eens wat nuttigs gaan bedenken. Laat ze maar eens serieus gaan nadenken over kwesties als de betuwelijn, en meer van dat soort smerige zaken.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 04:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zo. Net terug, en die kleren kunnen weer een week buiten hangen. Damn wat een lucht...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:16
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-09-2004 @ 04:44 :
Zo. Net terug, en die kleren kunnen weer een week buiten hangen. Damn wat een lucht...
Dat vind ik idd ook erg smerig, maar als de horeca goede afzuigers neerzet ben ik tevreden een beetje overdreven om rokers zo aan te pakken, dan zouden ze iets aan die junkfoodtenten moeten gaan doen.
Gewoon weer een regeltje uit het buitenland waar Nederland zo nodig aan mee moet doen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:26
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 08-09-2004 @ 18:57 :
Als je daar zo overtuigd van bent, open er dan een. Kun je stinkend rijk worden! En toch blijf ik het vreemd vinden dat als men er werkelijk zo veel problemen mee heeft, zoals enkele van jullie voor doen komen, nog niemand een rokers-vrij café geopend heeft!
*feeling so misunderstood*

Toen ik zei, wat jij net zei kreeg ik van Gandaalf te horen dat

1. niet rokers blijven niet weg uit een café als er gerookt mag worden.

2. rokers blijven wel weg uit een café als er niet gerookt mag worden.

Dit wilde ik alleen maar weerleggen...ik ben er helemaal nbiet van overtuigd, ik word alleen zo moe van al die mensen die maar lopen te zeuren over een beetje rook...
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bram_05 schreef op 11-09-2004 @ 16:26 :
ik word alleen zo moe van al die mensen die maar lopen te zeuren over een beetje rook...
En ik wordt een beetje moe van de mensen die de effecten van dat 'beetje rook' blijven bagatelliseren.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:03
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef:
Dat vind ik idd ook erg smerig, maar als de horeca goede afzuigers neerzet ben ik tevreden een beetje overdreven om rokers zo aan te pakken, dan zouden ze iets aan die junkfoodtenten moeten gaan doen.
Je begrijpt het punt niet helemaal, dat blijkt wel uit het feit dat je een parallel met junkfoodtenten probeert te trekken. Zoals al eerder gezegd is het niet schadelijk voor een ander als jij junkfood eet, maar wel schadelijk voor een ander als jij rookt.
Hopelijk wordt het parallel nu nooit meer getrokken...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:17
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Silla schreef op 11-09-2004 @ 18:03 :
Je begrijpt het punt niet helemaal, dat blijkt wel uit het feit dat je een parallel met junkfoodtenten probeert te trekken. Zoals al eerder gezegd is het niet schadelijk voor een ander als jij junkfood eet, maar wel schadelijk voor een ander als jij rookt.
Hopelijk wordt het parallel nu nooit meer getrokken...
Goh, dat wist ik niet
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 02:05
Marnin
Marnin is offline
om even iets nieuws aan deze discussie toe te voegen

je gaat toch ook geen rookvrije scholen bouwen
of rookvrije winkels.

ik bedoel hiermee dat cafe's een soort algemeen belang, een "nutsvooorziening" zijn

het is aan de overheid om hier regels voor in te voeren die de niet rokende burger beschermen en niet een paticulier inititiatief wat dan toevallig maar moet aanslaan.

persoonlijk vind ik het wel prettig om in het cafe geen brandgaten in men kleding op te lopen door die ***
die te beroerd zijn hun sigaret normaal vast te houden
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 02:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-09-2004 @ 10:16 :
Dat vind ik idd ook erg smerig, maar als de horeca goede afzuigers neerzet ben ik tevreden een beetje overdreven om rokers zo aan te pakken, dan zouden ze iets aan die junkfoodtenten moeten gaan doen.
ik vind roken anders behoorlijk smerig, rokers stinken tot ongeveer 3 kwartier na een sigaret nog uit hun mond.


als je je niet voor kunt stellen wat voor overlast roken geeft, stel je dan maar eens voor dat ik in een cafe naast je kom zitten en daarna crack gaat zitten roken.

immers, tis vast wel schadelijk, maar jij zal het wel overleven toch?
asociaaal, nee joh, tis toch immers een cafe, had je daar als niet-crackverslaafde maar niet heen moeten komen.


wat ben je eigenlijk toch een verschrikkelijke moraalridder als je vind dat iemand niet voor je neus zware drugs mag gebruiken.


trek bovenstaande lijn eens door naar roken van 'gewone' sigaretten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 02:56
Marnin
Marnin is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-09-2004 @ 02:11 :
ik vind roken anders behoorlijk smerig, rokers stinken tot ongeveer 3 kwartier na een sigaret nog uit hun mond.


als je je niet voor kunt stellen wat voor overlast roken geeft, stel je dan maar eens voor dat ik in een cafe naast je kom zitten en daarna crack gaat zitten roken.

immers, tis vast wel schadelijk, maar jij zal het wel overleven toch?
asociaaal, nee joh, tis toch immers een cafe, had je daar als niet-crackverslaafde maar niet heen moeten komen.


wat ben je eigenlijk toch een verschrikkelijke moraalridder als je vind dat iemand niet voor je neus zware drugs mag gebruiken.


trek bovenstaande lijn eens door naar roken van 'gewone' sigaretten.

daar ben ik het wel mee eens
alleen het roken is nou eenmal sociaal geaccepteerd (hoewel het nu dus steeds minder wordt)
alhoewel je van crack niet zoveel schade hebt hoor(niet zoveel meer dan roken)

hje zou beter kunne spreken van uitlaatgassen in iemands mond projecteren
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Marnin schreef op 12-09-2004 @ 02:56 :


hje zou beter kunne spreken van uitlaatgassen in iemands mond projecteren
en wat denk je dat er gebeurt als je op je fietsje voor het stoplicht staat, naast een paar auto's?????????
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-09-2004 @ 10:20 :
en wat denk je dat er gebeurt als je op je fietsje voor het stoplicht staat, naast een paar auto's?????????
Ik heb eerder al verteld dat ik erg gevoelig ben voor rook e.d. Uitlaatgassen zijn voornamelijk CO2, wat compleet onschadelijk is voor mensen (CO2 is niet giftig nl.). Als ik naast een auto sta op m'n fietsje heb ik d'r dan ook helemaal geen last van.

Misschien ruik jij het al niet meer, maar sigerettenrook stink veel meer. Ik kwam vanochtend in m'n badkamer waar m'n kleren van vrijdagnacht in de wasmand liggen, en je ruikt het gewoon nog steeds. Sorry hoor, maar die vergelijking met uitlaatgassen slaat als een tang op een varken.

Anywho. Deze discussie hebben we al eerder gevoerd. Over een poosje zijn ook cafe's rookvrij, of rokers het nu willen of niet. Als je wil roken, prima, maar niet op een plek waar andere mensen er last van hebben. Ohja, van de groep van 6 man die vrijdag mee was in dat cafe, rookte er niet een, en iedereen was voor een algeheel rookverbod. Ik krijg steeds meer moeite die verhalen over 'grote delen van' en 'niet-rokers die het niet uitmaakt' te geloven. Maarja, misschien begeef jij je je nog in een milieu waar roken hoort en niet-rokers moraalridders zijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 12-09-2004 @ 11:58 :
Ik heb eerder al verteld dat ik erg gevoelig ben voor rook e.d. Uitlaatgassen zijn voornamelijk CO2, wat compleet onschadelijk is voor mensen (CO2 is niet giftig nl.). Als ik naast een auto sta op m'n fietsje heb ik d'r dan ook helemaal geen last van.

Misschien ruik jij het al niet meer, maar sigerettenrook stink veel meer. Ik kwam vanochtend in m'n badkamer waar m'n kleren van vrijdagnacht in de wasmand liggen, en je ruikt het gewoon nog steeds. Sorry hoor, maar die vergelijking met uitlaatgassen slaat als een tang op een varken.

Anywho. Deze discussie hebben we al eerder gevoerd. Over een poosje zijn ook cafe's rookvrij, of rokers het nu willen of niet. Als je wil roken, prima, maar niet op een plek waar andere mensen er last van hebben. Ohja, van de groep van 6 man die vrijdag mee was in dat cafe, rookte er niet een, en iedereen was voor een algeheel rookverbod. Ik krijg steeds meer moeite die verhalen over 'grote delen van' en 'niet-rokers die het niet uitmaakt' te geloven. Maarja, misschien begeef jij je je nog in een milieu waar roken hoort en niet-rokers moraalridders zijn
Ik snap je standpunt wel, en ook de achterliggende motivatie, maar snap jij het feit dat ik er nogal moeite mee heb dat al deze discussie pas goed op gang kwamen nadat de tabakswet werd verscherpt. En dan met name alle mensen die er eerst niks over te mekkeren hebben, die nu ineens gaan zeuren.
Snap je ook mijn vraagtekens bij het feit dat als er al langere tijd zoveel mensen ( met of zonder longaandoeningen ) last van hadden dat er niet al veel eerder rookvrije kroegen en discotheken zijn ontstaan?

Daar gaat het mij nu om. Als er zoals jij zegt zoveel mensen op tegen zijn, en schijnbaar plotseling ook allemaal al langere tijd erop tegen zijn, snap ik nog steeds niet waarom er dan niet al veel langer rook vrije kroegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 13:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
vanwege de cultuur dat je niet moest zeiken, maar politiek correct en tolerant moest zijn, en vooral, je bek houden.

dat is een beetje voorbij aan het gaan, dus nu breekt de discussie los.

in een snackbar hier in de buurt is trouwens al jaren een rookverbod, de zaak loopt verder goed daar, dus ik denbk dat het met het failliet van de horeca door een roookverbod allemaal wel mee zal vallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:48
Verwijderd
Als mensen een discotheek of kroeg waar ze vaak heen gaan echt leuk vinden zullen ze er heus niet weggaan omdat ze niet meer mogen roken. Wel 'hoort' het voor mij eigenlijk een beetje bij het café-idee. zelf rook ik niet, maar toch hoort een beetje rokerigheid wel bij een café vind ik eigenlijk. Maar dat even terzijde ik heb opzich niks tegen het rookverbod in de horeca, maar ik vind het eigenlijk ook wel wat overdreven.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nergens zijn de mensen die er werken zo verslaafd aan hun eigen produkten als in de horeca. Werkelijk iedereen rookt er, van de afwasturk tot de Maitre d', en zuipt veel teveel. Dat is blijkbaar stoer, op de een of andere manier. Alle uitbaters van kroegen ontwikkelen vroeger of later een drankprobleem. Alleen al daarom zal geen horeca-uitbater het in zijn hoofd halen zijn etablissement rookvrij te maken.

Ik vind het rete irritant, maar als ik als niet-rokende barvrouw op mijn avond op de vereniging de asbakken achter de bar hou, kijken ze me aan of ze water zien branden. Op de baan staat de afzuiger altijd aan, maar als ik in de bar een raampje openzet begint de hele goegemeente te piepen dat het tocht.

Ik was mijn haren niet voor ik dienst heb, ik moet ze daarna namelijk weer wassen. Je krijgt die walm er niet uit, ik word zelfs misselijk van de lucht die ik zelf uitwasem als ik weer thuis ben.

Hallo zielige verslaafden, even voor alle duidelijkheid: het stinkt. Roken is niet lekker of gezellig. Het is vies en ongezond en je valt er anderen mee lastig. Als je perse de lucht om je heen wilt verpesten, doe dat dan lekker thuis en niet in het openbaar.

We snappen best dat jullie verslaafd zijn aan de nicotine, en dat stoppen heel moeilijk is, maar ga dan massaal aan de kauwgom of pleisters. Dan heb jij toch je shotje nicotine, en wij niet jouw stank en viezigheid in onze longen. Dat je je eigen gezondheid wilt ondermijnen is jouw keuze, maar van de mijne blijf je af.


(Die ex-rokers zijn altijd het felst he. ghe)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 17:43 :


Ik vind het rete irritant, maar als ik als niet-rokende barvrouw op mijn avond op de vereniging de asbakken achter de bar hou, kijken ze me aan of ze water zien branden. Op de baan staat de afzuiger altijd aan, maar als ik in de bar een raampje openzet begint de hele goegemeente te piepen dat het tocht.



Hallo zielige verslaafden, even voor alle duidelijkheid: het stinkt. Roken is niet lekker of gezellig. Het is vies en ongezond en je valt er anderen mee lastig. Als je perse de lucht om je heen wilt verpesten, doe dat dan lekker thuis en niet in het openbaar.




(Die ex-rokers zijn altijd het felst he. ghe)
en hiermee moet ik je nog serieus nemen???
Zielige ex-roker.....
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-09-2004 @ 19:29 :
en hiermee moet ik je nog serieus nemen???
Zielige ex-roker.....
Halfzware shag ja. Of Gauloises, en dan dus niet de blondes!

Punt een weet ik dus wat het is om met een stoere sigaret in je poten interessant te staan wezen in de kroeg. Inplaats van een stakker die daar wat staat te niksen ben je heel cool een sigandertje aan het genieten.

Punt twee weet ik wat het is om per ongeluk een beetje verslaafd te zijn geraakt aan die pokke nicotine.

Punt drie is het beter om ten halve te keren dan ten hele te dwalen.

Punt vier kan ik uit ervaring zeggen dat het moeilijk is om te stoppen, maar dat het best te doen is.

Ik ben geen buitenstaander die niet weet waar ze het over heeft. Geen stuurman aan wal. Ik heb begrip voor jullie standpunten, ik heb zelf immers dezelfde smoezen aangehaald om mijn verslaving te rechtvaardigen, maar ik heb meer begrip voor de standpunten van de niet roker. Die haalt echte redenen aan, jullie alleen drogredenen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 19:51 :
Halfzware shag ja. Of Gauloises, en dan dus niet de blondes!

Punt een weet ik dus wat het is om met een stoere sigaret in je poten interessant te staan wezen in de kroeg. Inplaats van een stakker die daar wat staat te niksen ben je heel cool een sigandertje aan het genieten.

Punt twee weet ik wat het is om per ongeluk een beetje verslaafd te zijn geraakt aan die pokke nicotine.

Punt drie is het beter om ten halve te keren dan ten hele te dwalen.

Punt vier kan ik uit ervaring zeggen dat het moeilijk is om te stoppen, maar dat het best te doen is.

Ik ben geen buitenstaander die niet weet waar ze het over heeft. Geen stuurman aan wal. Ik heb begrip voor jullie standpunten, ik heb zelf immers dezelfde smoezen aangehaald om mijn verslaving te rechtvaardigen, maar ik heb meer begrip voor de standpunten van de niet roker. Die haalt echte redenen aan, jullie alleen drogredenen.
blabla blabla

laat ook maar, deze discussie heeft zijn beste tijd gehad. Voor alle mensen met long problemen, heb ik alle begrip en respect, voor alle zeikerds die pas sinds begin dit jaar zijn gaan neuzelen, niet, hadden die ook maar eerder hun bek open moeten trekken, en inmiddels al hun eigen rookvrije kroegen moeten beginnen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:16
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-09-2004 @ 13:03 :

in een snackbar hier in de buurt is trouwens al jaren een rookverbod, de zaak loopt verder goed daar, dus ik denbk dat het met het failliet van de horeca door een roookverbod allemaal wel mee zal vallen.
Kweeniej, 5 min om op je patat te wachten of 6 uur lang niet roken? Lijkt me een vrij groot verschil! Hier in de buurt mag je na 2 uur ook geen kroeg meer in, dus dan zou je tussen 2 en 5 niet kunnen roken...dit komt de horeca echt niet ten goede
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
bram_05 schreef op 12-09-2004 @ 20:16 :
Kweeniej, 5 min om op je patat te wachten of 6 uur lang niet roken? Lijkt me een vrij groot verschil! Hier in de buurt mag je na 2 uur ook geen kroeg meer in, dus dan zou je tussen 2 en 5 niet kunnen roken...dit komt de horeca echt niet ten goede
Oh ja, je zou ook maar 3 hele lange zielverscheurende uren niet mogen roken. Dat is wel een ramp ja. Denk dat het maar tijd wordt voor het help-de-rokers-de-winter-door fonds.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:21
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef:
Goh, dat wist ik niet
Vandaar dat je zoiets doms zei. Maar het is je al vergeven, aan onwetendheid kan men immers niets doen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-09-2004 @ 19:59 :
voor alle zeikerds die pas sinds begin dit jaar zijn gaan neuzelen, niet, hadden die ook maar eerder hun bek open moeten trekken, en inmiddels al hun eigen rookvrije kroegen moeten beginnen.
'Vroeger' werd het gewoon niet geaccepteerd dat je het vervelend vond. Dan moest je maar niet in de kroeg komen. De typische mentaliteit (zelfs agressiviteit) die ook jij tentoonspreidt zorgt dat mensen maar hun smoel dichthouden, gewoon omdat als je een roker z'n sigaret ontneemt, meteen de hele sfeer verpest is. Hoe vaak heb ik wle niet meegemaakt dat iemand vroeg of het okay was om te roken terwijl 'ie z'n peuk in z'n mond en de aansteker in z'n hand had. Sorry hoor, maar dan kun je moeilijk 'nee' zeggen ofwel?

De mensen die het vervelend vonden beginnen nu te merken dat het helemaal niet 'zeikerig' is te vragen of iemand het roken wil laten. Immers; het is ook voor de meeroker erg ongezond.

Jammer dat je zo veel moeite hebt met die 'zeikerds'. Het spijt me, maar jouw houding bevestigd alleen de vooroordelen maar m.b.t. de rokende medemensch.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bram_05 schreef op 12-09-2004 @ 20:16 :
Kweeniej, 5 min om op je patat te wachten of 6 uur lang niet roken? Lijkt me een vrij groot verschil! Hier in de buurt mag je na 2 uur ook geen kroeg meer in, dus dan zou je tussen 2 en 5 niet kunnen roken...dit komt de horeca echt niet ten goede
Matrassenfabrikanten verkopen ook niet aan rokers? Immers; als je slaapt moet je zo maar eens een uur of 8 zonder roken doen! Onmogelijk!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-09-2004 @ 19:51 :
(...)

maar ik heb meer begrip voor de standpunten van de niet roker. Die haalt echte redenen aan, jullie alleen drogredenen.
Och, ik geef grif toe dat ik hypocriet en egoďstisch ben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2004 @ 10:11 :
Matrassenfabrikanten verkopen ook niet aan rokers? Immers; als je slaapt moet je zo maar eens een uur of 8 zonder roken doen! Onmogelijk!
helemaal mee eens, wat denken ze wel, onze arme verslaafde medemens zo'n goede nachtrust opleggen.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Silla schreef op 12-09-2004 @ 21:21 :
Vandaar dat je zoiets doms zei. Maar het is je al vergeven, aan onwetendheid kan men immers niets doen.
Het gaat over het feit dat roken schadelijk is voor de gezondheid, en ja ik heb door dat ze dan ook meeroken mee bedoelen en dat dat een belangrijk punt is.
Maar waar de overheid mee bezig is ze proberen het roken totaal te ontmoedigen door het duurder te maken ik vind dat belachelijk maak dan ook junkfood duurder, maarja het is duidelijk geworden dat de aanpak werkt minder rokers maar het heeft alleen maar geld aan accijns gekocht.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou?
hhendrikxx
500 25-01-2005 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.