Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 16:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
geld

8 uur s'ochtends: ik sta voor de deur van mijnn werk. sta te vloeken want ik krijg 'm weer eens niet van het slot af. na een hoop gevloek en schoppen tegen de deur ben ik binnen. ik werk in een hotel, dus hoop dat de gasten niet wakker zijn geworden door mijn gestommel. ik loop naar het bureau, zoals altijd is het weer een zooitje. ze kunnen ook geen dag zonder mij, ik ben namelijk de enigste die alles altijd netjes opruimt. maar ja, na alles opgeruimd te hebben kan ik eindelijk op de stoel gaan zitten. de dag begint al goed: er zijn hier zoveel van die ranzige poepvliegen en de tennisracket met stroom is foetsie! dan moet ik de krant maar gebruiken.

ik werk hier nu bijna 2 maanden. mijn baas is een zakenman die niets snapt van de horeca maar het leuk vond om een hotelletje te hebben. natuurlijk, ik moet hard werken om mijn abonnement van mijn favo tijdschrift te betalen en hij koopt zoiets even. maar daar ben ik al gewend aan, ooit ben ik ook een rijke stinkerd!

op school leer ik te ondernemen maar wat ze me ook leren, een zak geld heb je nodig om te beginnen. misschien kan ik aan balkenende een startkapitaal vragen, hij bezuinigd toch zoveel dus daar kan vast wel wat vanaf.

maar ja, om zelf een rijke stinkerd te zijn daar kan ik alleen maar van dromen. ook al maakt geld niet gelukkig, het helpt wel om gelukkig te worden.

en als je student bent wil je niets liever dan geld. geld om je studie te betalen, je kleding, af en toe een lekker broodje of snack, spulletjes om je kamer wat op te vrolijken, je vriendje af en toe eens te verrassen of met je vriendinnen stappen. maar ook alle toekomstplannen kosten geld. heb mijn vriend ingeschreven bij woningverhuurders, zelfs dat kost geld!! ik ga volgend jaar waarschijnlijk nieuwe opleiding volgen op een particuliere school. en je raadt het vast al, dat kost echt superveel geld!!

snap onze regering niet, er is hoge werkeloosheid en er is een tekort aan hoog geschoolde mensen of mensen die met hun handen werken. waarom maken ze het voor de student dan steeds moeilijker??

wij zijn toch de toekomst??

ik wil geen toekomst met bestuurders van het land in ralph lauren pakjes, want als het zo doorgaat hoef je ook niet meer te dromen over topfuncties of rich and famous worden als je ouders gewone

mensen zijn. en dan nog niet te praten over de leeftijd dat wij met pensioen kunnen gaan!

nee meneer balkenende, om even in de raptaal te spreken: ik ben u zat, geloof me nou ik heb het echt gehad, het leven is geen spel, het leven is geen wedden dat!

het is 2 uur, ik ga naar huis met de gedachte dat ik vanavond mijn verdiende centjes weer uitgeef aan een kadotje voor iemands verjaardag. je hoort tegenwoordig weer veel over bankovervallen, misschien moet ik dat eens proberen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Vakantie, een lijdensweg
Verwijderd
0 12-09-2006 12:09
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Plopsa
Verwijderd
0 09-09-2006 09:28
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Loop in de zon
Verwijderd
0 15-04-2006 13:40
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd]
Verwijderd
64 26-03-2006 18:14
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Economie
Ieke
0 15-02-2005 16:58
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Het oude vrouwtje.
Ieke
0 01-05-2004 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.