Oud 06-04-2020, 10:54
lunax2005
lunax2005 is offline
hii guyss,

Ik zit in 3vwo en moet overmorgen mijn permanente profielkeuze inleveren. Ik ben bijna 100% zeker maar ik ben nog steeds over mijn vrije keuze vak aan het twijfelen. Ik weet al zeker dat ik NG ga kiezen. Deze vakken heb ik dan sowieso:
NG:
- standaard vakken (nederlands, engels, etc.)
- wiskunde A
- duits
- scheikunde
- biologie
- natuurkunde
voor het keuze vak twijfel ik tussen SPAANS en ECONOMIE
>>> voor economie sta ik een 7,7 maar ik heb gehoord dat het in de bovenbouw best wel lastig word. Dus ik twijfel heel erg of ik het wel haal dan. Want ik heb ook al natuurkunde en biologie, die ook best lastig zijn. Ik wil het trouwens kiezen omdat ik het niet zo moeilijk vind en ik dan later meerdere kanten op kan: financieel en geneeskunde.
>>> Dus ik twijfel of ik dan niet spaans moet kiezen, want dat schijnt niet zo moeilijk te zijn. Ook is er geen eindexamen spaans dus dan heb ik 1 eindexamen minder. Het lijtk me ook leuk, maar ik zou eventueel gewoon een cursus spaans na school kunnen volgen.
Wat zouden jullie doen? Ik twijfel zo erg!! Help a girl out!

xxx lunaa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2020, 11:06
Verwijderd
In combinatie met scheikunde en natuurkunde, en ook om later de juiste studies te kunnen kiezen danwel daar goed op aan te sluiten qua vooropleiding, kun je beter wiskunde B dan A kiezen. Je noemt bijvoorbeeld letterlijk "financieel" als kant waar je misschien heen wil. Ik heb diverse financiële opleidingen afgerond en werk in finance. Wiskunde A heb je helemaal niets aan. Wiskunde B is broodnodig. Alles wat je later aan wiskunde gaat gebruiken is wat je op school in Wiskunde B leert.

Ik weet dat dat geen antwoord was op je eigenlijk vraag maar vond het belangrijk om te vermelden.

Volgens mij zijn er letterlijk geen studies die vereisen dat je economie in je profiel had, overigens. Ik heb de economische studies in Maastricht gecheckt en die verwachten het niet. Andere universiteiten waarschijnlijk ook niet. Alsnog raad ik je aan om het wel braaf te doen, scheelt in je eerste jaar op de uni mocht je die kant op gaan. En anders is het goed voor je algemene ontwikkeling. Spaans kun je inderdaad gemakkelijk via een cursus nog doen.

Laatst gewijzigd op 06-04-2020 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2020, 11:33
lola33
lola33 is offline
hoi peep
Ik zou voor economie gaan, wat ik denk dat je het makkelijker graat met eco dan spaans.
doegdoeg
x p
Met citaat reageren
Oud 06-04-2020, 11:45
lunax2005
lunax2005 is offline
Citaat:
In combinatie met schiekunde en natuurkunde, en ook om later de jusite studies te kunnen kiezen danwel daar goed op aan te sluiten qua vooropleiding, kun je beter wiskunde B dan A kiezen. Je noemt bijvoorbeeld letterlijk "financieel" als kant waar je misschien heen wil. Ik heb diverse financiële opleidingen afgerond en werk in finance. Wiskunde A heb je helemaal niets aan. Wiskunde B is broodnodig. Alles wat je later aan wiskunde gaat gebruiken is wat je op school in Wiskunde B leert.

Ik weet dat dat geen antwoord was op je eigenlijk vraag maar vond het belangrijk om te vermelden.

Volgens mij zijn er letterlijk geen studies die vereisen dat je economie in je profiel had, overigens. Ik heb de economische studies in Maastricht gecheckt en die verwachten het niet. Andere universiteiten waarschijnlijk ook niet. Alsnog raad ik je aan om het wel braaf te doen, scheelt in je eerste jaar op de uni mocht je die kant op gaan. En anders is het goed voor je algemene ontwikkeling. Spaans kun je inderdaad gemakkelijk via een cursus nog doen.
ik weet dat je meer aan wiskunde B hebt, maar helaas kan ik wiskunde B niet kiezen. Ik sta niet hoog genoeg daarvoor dus die optie heb ik helaas niet. maar bedankt voor het advies
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze
girl2004
34 24-01-2019 18:01
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.