Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2012, 12:51
Example
Example is offline
Hallo iedereen

Allereerst mijn excuses als ik dit topic heb geplaatst in een verkeerd subforum en alvast bedankt voor de moeite om mijn verhaal te lezen .

Ik ben een jongen van 15 jaar oud en laatst was ik aan het shoppen met vriendinnen.
Ik ben nogal kleding(mode)verslaafd en als ik ga shoppen wil ik altijd alles kopen wat ik leuk vindt maar meestal houdt het na een paar honderd euro op
Dus toen zei een vriendin van mij; als je alles wil kopen wordt je toch gewoon fotomodel, dan kan je alle leuke kleding kopen die je wilt
Ik dacht eerst dat dat echt niks voor mij was omdat ik geen hoog zelfbeeld van me heb maar men vriendinnen hadden het er maar telkens over.
Dus ik ben ik gaan zoeken op internet voor een casting bureau en ik ben uitgekomen op een site waarbij ik me kon aanmelden maar waarvoor ik wel professionele foto's voor moest hebben.

Mijn neef is ook al 3 jaar fotomodel maar helaas heb ik vanwegen familiedingen daar geen contact meer mee dus wou ik graag tips hebben van mensen die zelf model zijn of er veel verstand van hebben om het voor mij wat makkelijker te maken met foto's maken voor inschrijven, casting bureau's zelf, dingen waaraan je moet voldoen, etc. etc.

Alvast bedankt voor het reageren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2012, 16:11
Example
Example is offline
Er zijn dus weinig/geen mensen die er wat van af weten en mij wat tips zouden kunnen geven?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 17:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Waar je denk ik het meeste voor moet oppassen, is dat je niet opgelicht wordt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 17:32
Example
Example is offline
Citaat:
Waar je denk ik het meeste voor moet oppassen, is dat je niet opgelicht wordt.
Bedankt voor de tip
Ik heb als bureau "Dutch casting bureau" uitgekozen om daar men toekomstige portfolio te sturen en ik heb op de site rondgekeken en het is naar mijn mening betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 17:56
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Er zijn dus weinig/geen mensen die er wat van af weten en mij wat tips zouden kunnen geven?
Dit is een forum, niet MSN. Niet iedereen hangt hier iedere dag/de hele dag rond. Dus dat je niet meteen reacties krijgt is niet zo vreemd.

Verder heb ik er inderdaad geen ervaring mee, maar je moet, zoals *oma* zegt, uitkijken dat je niet wordt opgelicht. Zorg ervoor dat je zeker weet dat een castingbureau echt is, stuur niet zomaar geld op, zoek op internet rond om te zien of je mensen kunt vinden die ervaring hebben met een bureau, etc.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 18:29
Verwijderd
Volgens mij is het zo dat een goed castingbureau geen inschrijfgeld vraagt.

Ik heb laatst een superleuke fotoshoot gehad via vakantieveilingen en ik kan me dan een jaar lang gratis inschrijven bij dat bureau en die foto's kan ik voor andere bureaus gebruiken. Misschien dat je daar even kan kijken? En inderdaad, kijk of het bureau betrouwbaar is. En je kan op internet ook vast wel vinden wat de eisen zijn en wat modellenwerk precies inhoudt en wat je ervan kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 22:27
Example
Example is offline
Citaat:
Dit is een forum, niet MSN. Niet iedereen hangt hier iedere dag/de hele dag rond. Dus dat je niet meteen reacties krijgt is niet zo vreemd.

Verder heb ik er inderdaad geen ervaring mee, maar je moet, zoals *oma* zegt, uitkijken dat je niet wordt opgelicht. Zorg ervoor dat je zeker weet dat een castingbureau echt is, stuur niet zomaar geld op, zoek op internet rond om te zien of je mensen kunt vinden die ervaring hebben met een bureau, etc.
Zomaar geld opsturen zal ik nooit doen, als het een bureau blijkt te zijn wat mij niet aanstaat zou dat zonde zijn als ik daar geld aan spendeer.

Reactie op bericht van "Quinty" :
Nee klopt dat het geen inschrijfgeld hoort te vragen, las ik op een site i.v.m. oplichting.
Een bureau blijkt te verdienen aan het koppelen van model naar opdrachtgever.

Oh dat lijkt me wel iets interessants via vakantieveiligen, zou dan natuurlijk zonde zijn als ik een portfolio maak die me 150 euro kost met 3 outfits.

Bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het belangrijkst is: werk eerst aan je zelfvertrouwen. Geen enkel zichzelf respecterend bureau neemt een model aan dat niet heel zeker is van zichzelf. Ik wijs onzekere mensen altijd af met de tip eerst eens op theaterles te gaan ofzo, zodat ze zichzelf durven te laten zien. Hoe mooi ze ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:28
Example
Example is offline
Citaat:
Maar het belangrijkst is: werk eerst aan je zelfvertrouwen. Geen enkel zichzelf respecterend bureau neemt een model aan dat niet heel zeker is van zichzelf. Ik wijs onzekere mensen altijd af met de tip eerst eens op theaterles te gaan ofzo, zodat ze zichzelf durven te laten zien. Hoe mooi ze ook zijn.
Ik heb heus wel zelfvertrouwen, alleen ik ben niet over de top arrogant als je begrijpt wat ik bedoel

Maar bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 08:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zei het omdat je zei dat modellenwerk niets voor jou is aangezien je geen hoog zelfbeeld hebt. Hier:
Citaat:
Ik dacht eerst dat dat echt niks voor mij was omdat ik geen hoog zelfbeeld van me heb maar men vriendinnen hadden het er maar telkens over.
En het zou je verbazen hoeveel belachelijk onzekere mensen er bij me op auditie komen.
Maar als je het leuk vindt om te doen en denkt dat je het kunt, vooral proberen! Gewoon bureaus benaderen en om een testshoot vragen, als je goede duidelijke vakantiefoto's meestuurt en je juiste maten (dus borstomvang (ongeveer ter hoogte van je tepels), tailleomvang (net boven je navel) en heupomvang (rond het breedste deel van je heupen)), dan heb je best kans dat ze dat ook okee vinden. Hoewel veel bureaus gewoon professionele foto's eisen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 12:20
Example
Example is offline
Citaat:
Ik zei het omdat je zei dat modellenwerk niets voor jou is aangezien je geen hoog zelfbeeld hebt. Hier:


En het zou je verbazen hoeveel belachelijk onzekere mensen er bij me op auditie komen.
Maar als je het leuk vindt om te doen en denkt dat je het kunt, vooral proberen! Gewoon bureaus benaderen en om een testshoot vragen, als je goede duidelijke vakantiefoto's meestuurt en je juiste maten (dus borstomvang (ongeveer ter hoogte van je tepels), tailleomvang (net boven je navel) en heupomvang (rond het breedste deel van je heupen)), dan heb je best kans dat ze dat ook okee vinden. Hoewel veel bureaus gewoon professionele foto's eisen.
Moet een jongens/herenmodel ook borst/taille/heupomvang opmeten o.0 ?
Ik zat eerder te denken aan men broekmaat, t-shirtmaat, schoenmaat en eventueel men taillemaat.

Ja vakantiefoto's vindt ik niks om in te sturen, dan maak je al gelijk een eerste indruk dat je er niet alles voor geeft omdat je geen professionele foto's hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 14:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Moet een jongens/herenmodel ook borst/taille/heupomvang opmeten o.0 ?
Ik zat eerder te denken aan men broekmaat, t-shirtmaat, schoenmaat en eventueel men taillemaat.
Jazeker. Waarbij vooral de borstomvang belangrijk is. Maar meet alles op: centimeters zijn een absolute maat, terwijl kledingmaten relatief zijn (maten van verschillende merken wijken nogal eens af). Bij een man is een borstomvang van 100 cm ideaal; maar vanaf 90cm wordt meestal al geaccepteerd. De precieze eisen verschillen per bureau. Ook wordt er meestal gevraagd dat je langer bent dan 1.80m, en een lengte van 1.87m is ideaal.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:19
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Ik heb van een jongen die vrij veel modellenwerk heeft gedaan gehoord dat het eigenlijk helemaal niet zo goed verdient als je zou denken. Verder weet ik er heel weinig vanaf.
__________________
Yeezy taught me
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je moet sowieso niet denken dat je eerste opdracht je meteen vijfhonderd euro oplevert, nee
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 16:46
Example
Example is offline
Citaat:
Ik heb van een jongen die vrij veel modellenwerk heeft gedaan gehoord dat het eigenlijk helemaal niet zo goed verdient als je zou denken. Verder weet ik er heel weinig vanaf.
Eigenlijk gaat het me niet eens om het geld, ik heb een goede weekendbaan en model zou ik graag willen zijn omdat ik toch wel een passie heb voor kleding en alles eromheen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 16:47
Example
Example is offline
Citaat:
Jazeker. Waarbij vooral de borstomvang belangrijk is. Maar meet alles op: centimeters zijn een absolute maat, terwijl kledingmaten relatief zijn (maten van verschillende merken wijken nogal eens af). Bij een man is een borstomvang van 100 cm ideaal; maar vanaf 90cm wordt meestal al geaccepteerd. De precieze eisen verschillen per bureau. Ook wordt er meestal gevraagd dat je langer bent dan 1.80m, en een lengte van 1.87m is ideaal.
En dat zijn herenmaten vanaf 18 ?
Zo ja, zijn er ook maten voor jongens van 12 tot 17 ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 10:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik denk vanaf 16, misschien ook 18. Het bureau waarvoor ik werk neemt sowieso geen jongens onder de 16 aan, dus daar weet ik ook de vereisten niet voor, sorry. Maar als je je maten instuurt hoor je vanzelf of het goed is!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 17:00
Example
Example is offline
Citaat:
Ik denk vanaf 16, misschien ook 18. Het bureau waarvoor ik werk neemt sowieso geen jongens onder de 16 aan, dus daar weet ik ook de vereisten niet voor, sorry. Maar als je je maten instuurt hoor je vanzelf of het goed is!
vanaf 1.80 o.0 ik zit net over de 1.70 (Ja nogal klein).
Maar bedankt voor de tips en ik ga gewoon men maten insturen ook al liggen die misschien niet zo goed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2012, 19:42
Verwijderd
Ik heb wel eens een fotoshoot gedaan voor een lokaal bekende fotograaf...33 likes op FB.. Het is in ieder geval wel leuk om te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.