Oud 15-12-2002, 12:38
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Hier is nummertje 2!

nummer 1 is hier te vinden: http://forum.scholieren.com/showthre...80#post3161880

Hier is de search naar de pil te vinden, daar staat ook nog het een en ander..!
http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/ (met dank aan Leonoor)

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 17:22.
Oud 16-12-2002, 08:16
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
FFkies een controlle-vraag : Ik heb amenorroe en ben al meer dan een halve jaar niet ongesteld geworden en ben niet aan de pil, maar ik kan toch niet zwanger worden ? Of alleen bij een hele erge
toeval ... toch ?

Sounds stupid, I know, but I just need to be sure
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 17-12-2002, 21:53
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Kheb een vraag, wel een beetje ingewikkeld hoor!
Kijk: Ik slik de pil en had nog 3 pillen. Een voor zondag, een voor gister en een voor vandaag. Die van zondag heb ik gewoon ingenomen en die van maandag ook. (slik ze 's avonds) Toen moest ik die nacht (maandagnacht) overgeven.
Nu ga ik er voor de zekerheid vanuit dat die pil dus niet werkzaam is. Wat moet ik nu doen? Moet ik maar stoppen, en dus twee pillen (die van vanavond en van gister die ik heb uitgekotst) missen van deze strip, en volgende week maandag met de voglende strip beginnen, of moet ik die van vandaag ook slikken en dan stoppen...

Kweet het niet zeker, misschien zijn er mensen die er meer verstand van hebben dan ik..

Alvast bedankt.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Oud 17-12-2002, 22:06
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef:
Kheb een vraag, wel een beetje ingewikkeld hoor!
Kijk: Ik slik de pil en had nog 3 pillen. Een voor zondag, een voor gister en een voor vandaag. Die van zondag heb ik gewoon ingenomen en die van maandag ook. (slik ze 's avonds) Toen moest ik die nacht (maandagnacht) overgeven.
Nu ga ik er voor de zekerheid vanuit dat die pil dus niet werkzaam is. Wat moet ik nu doen? Moet ik maar stoppen, en dus twee pillen (die van vanavond en van gister die ik heb uitgekotst) missen van deze strip, en volgende week maandag met de voglende strip beginnen, of moet ik die van vandaag ook slikken en dan stoppen...

Kweet het niet zeker, misschien zijn er mensen die er meer verstand van hebben dan ik..

Alvast bedankt.
heb je de bijsluiter niet meer?
volgens mij kan het geen kwaad als je de stopweek eerder inzet met bijvoorbeeld 2 dagen, als je daarna dus na die week wel weer de nieuwe pil gaat slikken. maar zoek het dus voor de zekerheid even op in je bijsluiter.
Oud 18-12-2002, 13:08
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
heb ik gedaan, en ik moet mijn stopweek twee dagen vervroegen en 7 dagen daarna verder gaan met de volgende strip. Zoals ik al zei dus. Dank je voor je reactie!
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Oud 18-12-2002, 17:27
VL»i«NDERTJE
VL»i«NDERTJE is offline
IK slik nu meer dan een jaar de Diane-35 pil. In eerste instantie vanwege m'n puistjes.

Na een half jaar ongeveer waren de puistjes aanzienlijk verminderd, maar ze waren er nog wel soms, vooral voor en tijdens de mentruatie. Maar dat boeide me niet echt.

Maar nu heb ik al 2 maanden weer last van puistjes, elke dag komt er wel weer 1 of 2 bij. M'n gezicht zit weer vol met allemaal littekens van de puistjes...

Heeft iemand hier ook last van (gehad), dat de puistjes na een lange tijd weer terug komen? Ik dacht dat het misschien ergens anders door kwam, maar m'n leven is niet anders dan daar voor ofzo.

Wat wel zo is, is dat de puistjes weer kwamen net nadat ik weer chocola had gegeten (daar krijg ik puistjes van). Maar meestal als ik dat gedaan heb (tja, de verleiding is soms erg groot) blijft het maar bij 1 of 2 puistjes, niet 2 maanden lang..
Oud 19-12-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
VL»i«NDERTJE schreef:
IK slik nu meer dan een jaar de Diane-35 pil. In eerste instantie vanwege m'n puistjes.

Na een half jaar ongeveer waren de puistjes aanzienlijk verminderd, maar ze waren er nog wel soms, vooral voor en tijdens de mentruatie. Maar dat boeide me niet echt.

Maar nu heb ik al 2 maanden weer last van puistjes, elke dag komt er wel weer 1 of 2 bij. M'n gezicht zit weer vol met allemaal littekens van de puistjes...

Heeft iemand hier ook last van (gehad), dat de puistjes na een lange tijd weer terug komen? Ik dacht dat het misschien ergens anders door kwam, maar m'n leven is niet anders dan daar voor ofzo.

Wat wel zo is, is dat de puistjes weer kwamen net nadat ik weer chocola had gegeten (daar krijg ik puistjes van). Maar meestal als ik dat gedaan heb (tja, de verleiding is soms erg groot) blijft het maar bij 1 of 2 puistjes, niet 2 maanden lang..
Puistjes zijn gewoon zwaar kut
Ik heb 2,5 jaar Diane-35 geslikt... ik had vooral last van puistjes op m'n voorhoofd, het was daar helemaal rood en geirriteerd enzo. Naja het zag er gewoon niet uit.
Op een gegeven moment werd dat wel minder, maar of dat nou door de Diane pil kwam weet ik niet.

Het is nooit zo geweest dat ik helemaal puistjes-vrij was. Zelfs nu nog niet.
Dus, ik weet niet of je "hoge" verwachtigen hebt, zo van "ze verdwijnen helemaal door de pil". Dat was bij mij dus zeker niet zo.
Wat ik wel onwijs irritant vond: ik had echt nooit puistjes op m'n rug, maar vlak nadat ik met Diane was gestopt kreeg ik daar heel veel puistjes en die heb ik nu nog steeds.

Wat bij mij goed helpt is consequent m'n gezicht verzorgen met Biotherm produkten.
Maargoed, ik hoop dat je wat aan m'n blaat-verhaal helpt
xx
Oud 19-12-2002, 23:49
VL»i«NDERTJE
VL»i«NDERTJE is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Puistjes zijn gewoon zwaar kut
Ik heb 2,5 jaar Diane-35 geslikt... ik had vooral last van puistjes op m'n voorhoofd, het was daar helemaal rood en geirriteerd enzo. Naja het zag er gewoon niet uit.
Op een gegeven moment werd dat wel minder, maar of dat nou door de Diane pil kwam weet ik niet.

Het is nooit zo geweest dat ik helemaal puistjes-vrij was. Zelfs nu nog niet.
Dus, ik weet niet of je "hoge" verwachtigen hebt, zo van "ze verdwijnen helemaal door de pil". Dat was bij mij dus zeker niet zo.
Wat ik wel onwijs irritant vond: ik had echt nooit puistjes op m'n rug, maar vlak nadat ik met Diane was gestopt kreeg ik daar heel veel puistjes en die heb ik nu nog steeds.

Wat bij mij goed helpt is consequent m'n gezicht verzorgen met Biotherm produkten.
Maargoed, ik hoop dat je wat aan m'n blaat-verhaal helpt
xx
Dat ze niet helemaal zouden verdwijnen wist ik al, en ik wás er ook wel tevreden over (ondanks die paar puistjes) Maar het probleem is dat ik nu weer wel ineens last heb van veel puistjes, van de 1 op de andere dag.

Dat van die puistjes op je rug is zeker irritant, daar had ik ook veel last van voor ik aan de pil was. Maar gelukkig zijn die nu verdwenen.

En ik ga wel weer meer aandacht besteden aan het verzorgen van m'n gezicht, blijkbaar is dat nu weer nodig.
Oud 25-12-2002, 15:00
Verwijderd
heey mensen,
ik heb ff jullie raad nodig...

pas heb ik per ongeluk 2 pillen op 1 dag gehad, omdat ik fout had gekeken op me strip en dacht dat ik er een vergeten was...
maar later kwam ik erachter dat dat niet zo was, maar dat ik er dus 2 op 1 dag had genomen.. (mijn stopweek is volgende week)
is dat erg?
lijkt mij niet bepaald, maar zou toch blij zijn met reacties!
alvast bedankt!
Oud 26-12-2002, 12:25
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Ik denk niet dat dat erg is. Je pil doet het vast nog gewoon, alleen je stopweek wordt één dag vervroegd. En dat is ook niet rampzalig.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Oud 26-12-2002, 12:37
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
mensjes,

afgelopen zaterdag had ik de pil voor het slapen ingenomen +/- 02:30. Ik was al wat ziekjes en heb toen een uur daarna overgegeven. Dit was in week 3. Ik heb er niet over nagedacht dat ik een extra pil moest in nemen. Ik heb die maandag voor de zaterdag nog seks gehad.

Nu staat er overal op internet; dat dit een vergeten pil is. En nu heb ik twee keuzes:
-Dat die afgelopen zaterdag de laatste pil was en dan de stopweek
-De strip afmaken en dan geen stopweek maar verder gaan met een nieuwe strip

Zo wie zo kan de eerste keuze niet, want ben gewoon verder gegaan met de strip. Maar waarom is keuze twee eigenlijk? Want nu kan ik niet zien of ik zwanger kan zijn? Ik moet voor vanavond een keuze maken, want officieel was gisteren mijn laatste pil dus is de stopweek aangebroken....

help!

__________________
Live your Life like you prefer it........
Oud 29-12-2002, 21:56
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ben in week 3 1x mijn pil vergeten, ( gisteravond ) en was op een feest, dus heb hem 24 uut te laat ingenomen ( deze avond, 2 tegelijk dus ).

De bijsluiter geeft dezelfde mogelijkheden als bij Aquafemme:
-Dat die afgelopen zaterdag de laatste pil was en dan de stopweek
-De strip afmaken en dan geen stopweek maar verder gaan met een nieuwe strip


Maar, ik heb nog steeds geen duidelijk of ik nou risico heb gelopen of niet ( want heb vanochtend wel sex gehad met mijn vriendje ). Maar hij is niet klaargekomen, maar toch blijft dat risico er wel.... Maar goed. Ik weet dus niet hoeveel risico ik heb gelopen, want van die bijsluiter word ik eerlijk gezegd ook niet heel veel wijzer

Morning afterpil? Of is het risico zo te verwaarlozen.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Oud 29-12-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Morning afterpil? Of is het risico zo te verwaarlozen.
Aan de bijsluiter houden...en ik zou ff langs de dokter gaan, voor de zekerheid om het even na te vragen. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me.
Oud 31-12-2002, 01:20
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Oke, ik weet dat mijn vraag debiel was, maar hoopte eigenlijk toch nog een *zekere* antwoord te krijgen ...
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 31-12-2002, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Hmm ik slik nu sinds bijna 3 weken de pil, Lovette. Alleen sinds ik het slik voel ik me echt down. Ik heb de laatste tijd erg veel moeilijke, zware problemen gehad en misschien is het ook wel toeval dat het nu allemaal dan naar boven komt ofzo. Ik bedoel kan het zo zijn dat ik in minder dan 3 weken al meteen me eigen kut ga voelen van de pil? Meestal ga je zoiets toch pas merken na een 2mnd ofzo? Iig áls je er al iets van merkt. Ook ben ik 4 kilo afgevallen, ik heb net geen ondergewicht gelukkig, maar ik krijg ook nix haast nix binnen qua eten. Ik denk dus dit dit door de pil komt allemaal, kan dat?
ja dat kan, lovette is de afslankpil dat zou verklaren dat je afvalt, en neerslachtigheid is ook 1 van de bijwerkingen van de pil, dat je ze na 2 maanden pas krijgt is ook niet altijd, als ik last van bijwerkingen krijg heb ik dt vanaf dag 1 al
Oud 31-12-2002, 11:10
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Oke, ik weet dat mijn vraag debiel was, maar hoopte eigenlijk toch nog een *zekere* antwoord te krijgen ...
Je vraag is alles behalve stom! Ik weet alleen het antwoord niet, anders zou ik hem je zeker geven. Sorry, hopelijk weet iemand anders het antwoord wel.

@Elvira: ik slikte eerst een andere pil (micro...30 oid), daar werd ik ook down van als ik hem slikte, in m'n stopweek voelde ik me een stuk beter. Ook ging ik toen ik die pil slikte meer eten, dus kwam ik aan. En nog een heleboel andere rotte dingen. Ik heb toen aan de huisarts een andere pil gevraagd ('k kon me niet voorstellen dat dit bij elke pil zo zou zijn, ik denk niet dat dan zoveel vrouwen de pil zouden slikken). Ik heb toen een andere pil gekregen (duh ), en nu voel ik me als ik hem slik en in m'n stopweek voel ik me juist minder. Conclusie: als het je te erg stoort, ga dan naar je huisarts en vraag om een andere pil.
Oud 31-12-2002, 11:26
liefkuikentje
liefkuikentje is offline
Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk nog steeds met een vraagje over de pil. IK heb een en ander gelzen en opgezocht maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Kunnen jullie me misschien f helpen?

Ik slik sinds een kleine week de pil (microgynon30).Ik ben begonnen op de tweede dag van mijn menstruatie. Nu staat er in de bijsluiter dat je als je op de 2t/m5e dag begint je een week een condoom moet gebruiken. Maar in verschillende topics heb ik gelezen dat ik dan tot mijn volgende menstruatie moet wachtten tot de pil betrouwbaar is. Wat klopt er nu?
IK slik de pil trouwens 's morgens. Maakt het uit of ik hem nu om 7 uur of om 10 uur inneem?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt
groetjes van mij
Oud 31-12-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
liefkuikentje schreef:
Ik slik sinds een kleine week de pil (microgynon30).Ik ben begonnen op de tweede dag van mijn menstruatie. Nu staat er in de bijsluiter dat je als je op de 2t/m5e dag begint je een week een condoom moet gebruiken. Maar in verschillende topics heb ik gelezen dat ik dan tot mijn volgende menstruatie moet wachtten tot de pil betrouwbaar is. Wat klopt er nu?
Ik zou je aan de bijsluiter houden, het lijkt me dat die iig klopt (zou niet echt slim zijn als ie dat niet deed). Maar langer wachten kan natuurlijk nooit kwaad. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me.


Citaat:
IK slik de pil trouwens 's morgens. Maakt het uit of ik hem nu om 7 uur of om 10 uur inneem?

Volgens mij kun je de pil beter 's avonds slikken ('k dacht dat zo iets in de bijsluiter stond), maar als je hem 's morgens slikt, dan gewoon elke morgen op de zelfde tijd, lijkt me. 'k weet niet wat voor jou handiger is, 7 uur (lig je zo nu en dan misschien nog te slapen) of 10 uur (ben je misschien zo nu en dan al op school/aan het werk)?
Oud 31-12-2002, 15:04
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je vraag is alles behalve stom! Ik weet alleen het antwoord niet, anders zou ik hem je zeker geven. Sorry, hopelijk weet iemand anders het antwoord wel.
Je opmerkinkje ... mijn onzekere en twijfelende IK was weer boven op aan het komen en begon al bijna te denken dat niemand gereageerd heeft omdat IK gevraagd had ... standaard ... Dank je
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 31-12-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
FFkies een controlle-vraag : Ik heb amenorroe en ben al meer dan een halve jaar niet ongesteld geworden en ben niet aan de pil, maar ik kan toch niet zwanger worden ? Of alleen bij een hele erge
toeval ... toch ?

Sounds stupid, I know, but I just need to be sure
euhm...ik weet niet hoor, maar ik zou het risico maar niet nemen...
Oud 01-01-2003, 21:09
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Hé,

Ik slik de microgynon 30 (of hoe je dat schrijft), en 't is mijn eerste strip (eerste keer dus). Nu ben ik op de 9de dag ofzo de pil vergeten, slikte hem vanaf de eerste dag van mijn ongesteldheid. Heb hem binnen twaalf uur wel geslikt. Maar nu staat er in de bijsluiter als eerste: minder dan 12 uur-> gewoon slikken wanneer je eraan denkt. Is nog steeds veilig. Heb ik dus gedaan.
Nu kijk ik aan de andere kant van het blaadje, staat er: 1 pil vergeten in week 1-> innemen wanneer je eraan denkt, ook als het betekent dat je er 2 tegelijk moet innemen. De volgende 7 dagen extra voorbehoedsmiddel gebruiken.

Welke moet ik nou kijken? Ik neem aan gewoon de eerste, want bij de tweede gaan ze ervan uit dat je hem langer als 12 uur vergeten hebt???
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Oud 01-01-2003, 21:58
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef:
Hé,

Ik slik de microgynon 30 (of hoe je dat schrijft), en 't is mijn eerste strip (eerste keer dus). Nu ben ik op de 9de dag ofzo de pil vergeten, slikte hem vanaf de eerste dag van mijn ongesteldheid. Heb hem binnen twaalf uur wel geslikt. Maar nu staat er in de bijsluiter als eerste: minder dan 12 uur-> gewoon slikken wanneer je eraan denkt. Is nog steeds veilig. Heb ik dus gedaan.
Nu kijk ik aan de andere kant van het blaadje, staat er: 1 pil vergeten in week 1-> innemen wanneer je eraan denkt, ook als het betekent dat je er 2 tegelijk moet innemen. De volgende 7 dagen extra voorbehoedsmiddel gebruiken.

Welke moet ik nou kijken? Ik neem aan gewoon de eerste, want bij de tweede gaan ze ervan uit dat je hem langer als 12 uur vergeten hebt???
Die tweede mogelijkheid , die geldt dus als je de pil geslikt hebt na 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip. Je moet gewoon van de eerste uitgaan, neem ik aan. Als je namelijk de pil na minder dan 12 uur alsnog inneemt geldt het niet als een vergeten pil, dan neem je hem gewoon in, maar wat later, dat kan niet al te veel kwaad (geen gewoonte van maken natuurlijk )
Oud 01-01-2003, 22:06
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik heb even een vraagje.
Ik ben nog niet aan de pil (heb wel een doosje) en ik kan elk moment ongesteld worden, maar nu dacht ik.. Stel ik lig dadelijk in mijn bed en het is 2 uur ofzo en ik word wakker van de buikpijn, dan kan ik hem moeilijk innemen, want dan moet ik hem de dagen er na ook om die tijd innemen, maar mag ik dan wachten tot een 's avonds erop om hem in te nemen?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 01-01-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik heb even een vraagje.
Ik ben nog niet aan de pil (heb wel een doosje) en ik kan elk moment ongesteld worden, maar nu dacht ik.. Stel ik lig dadelijk in mijn bed en het is 2 uur ofzo en ik word wakker van de buikpijn, dan kan ik hem moeilijk innemen, want dan moet ik hem de dagen er na ook om die tijd innemen, maar mag ik dan wachten tot een 's avonds erop om hem in te nemen?
gewoon innemen als je ziet dat je ongesteld bent geworden, dat is t handigste.

je hebt t wel heel moeilijk geformuleerd hoor

maar als je s'ochtends merkt dat je ongesteld bent geworden, gewoon meteen innemen, en anders overdag zodra je t merkt, maakt geen verschil, behalve als je heel lang wacht, een dag ofzo nadat je t gemerkt hebt, dan issie niet meteen veilig,pak je t de 1e dag dan issie wel veilig
Oud 01-01-2003, 23:12
Verwijderd
Hier maar neergezet, andere gesloten, vandaar!

Okee, mijn vriendin en ik hebben al zeg maar 4 maanden sex met alleen de pil en dat ging altijd gewoon goed. Nu zou je menstruatie krijgen in de laatste week van deze vakantie (dus deze week jah). Maar we zouden nog gaan zwemmen en nog wat andere dingen gaan doen, dus ze zou gaan doorslikken. Dat kon wel keertje per jaar zonder problemen!

Oke, als dat kan en jij voelt je er prettiger bij, ik vind het best! Nu had ze dus bij mij geslapen en was ze de pil vergeten en niet meer ingenomen de 1e 12 uur na de inneemtijd (ofzoiets, ik slik hem zelf niet). Dus, nu is er het volgende aan de hand:

Hele maand de pil geslikt en ook gewoon seks gehad. Nu zou ze dus menstrueren, maar ging ze doorslikken. Nu is ze dus in de week van het doorslikken 1 pil vergeten, maar dat is dus in de week dat ze normaal gesproken zou menstrueren. Hebben we nu verhoogde kans dat ze zwanger is omdat we in de week voor het vergeten van de pil nog seks hebben gehad>?

In de bijsluiter staat daar niks over en ze belt ook met de dokter, maar we willen alvast wat weten! In de bijsluiter staat alleen dat vergeten van de pil in de 1e week verhoogde kans geeft op zwangerschap, maar het probleem is dat dit geen normale week is, maar een doorslikweek, en daar staat niks over in de bijsluiter. Ze slikt trouwens de Lovette.

Please help, want we voelen ons beiden best rot ...

(excuus als mijn verhaal niet helemaal klopt, maar ik ben een jongen en ben geen expert natuurlijk!)

----

Dus is het nu weer een 1e week, of een soort van 4e week of hoe zit dit ???

En morning after moet binnen 72 uur toch?? 72 uur vanaf wanneer??

----

DUS EVEN SAMENVATTEN:

Altijd de pil geslikt en sex gehad, in de doorslikweek nog geen sex, wel de week voor de stopweek sex hadden gehad, in de doorslikweek 1 keer pil vergeten. IS dit nu een NORMALE 1e week, of is het een soort van 4e week (ofzo) waarin ze normaal ongesteld wordt, maar nu niet omdat ze doorslikt .... Dus wel of geen kans op verhoogde zwangerschap

Morgen sowieso nog is bellen met de huisarts, ook ondanks de GGD zei dat het een soort van 4e week is, dus geen gevaar ... Wie heeft er een richting van hoop ...

----

(ik voel echt met mijn vriendin mee, en we voelen ons dus niet echt heel geweldig ....)(en ja, pil en condoom is veiliger wat we dus ook gaan doen, maar jah ... eerst schrikken dan pas doen. Ik voel me zooooooooo dom, ik had moeten opletten en een condoom moeten gebruiken ... )

----

Sorry voor het misschien warrige verhaal, maar ik ben echt een boel van de kaart ....

Laatst gewijzigd op 01-01-2003 om 23:24.
Oud 02-01-2003, 01:32
Verwijderd
ikedea: als je vriendin de dag erna de pil heeft geslikt is er, na mijn weten, niks aan de hand
Oud 02-01-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik heb even een vraagje.
Ik ben nog niet aan de pil (heb wel een doosje) en ik kan elk moment ongesteld worden, maar nu dacht ik.. Stel ik lig dadelijk in mijn bed en het is 2 uur ofzo en ik word wakker van de buikpijn, dan kan ik hem moeilijk innemen, want dan moet ik hem de dagen er na ook om die tijd innemen, maar mag ik dan wachten tot een 's avonds erop om hem in te nemen?
Citaat:
spacegirl schreef:
gewoon innemen als je ziet dat je ongesteld bent geworden, dat is t handigste.

maar als je s'ochtends merkt dat je ongesteld bent geworden, gewoon meteen innemen, en anders overdag zodra je t merkt, maakt geen verschil, behalve als je heel lang wacht, een dag ofzo nadat je t gemerkt hebt, dan issie niet meteen veilig,pak je t de 1e dag dan issie wel veilig
Ik zou hem innemen, gewoon de avond nadat je (overdag) heb gemerkt dat je ongsteld bent geworden. Het lijkt me het handigste als je gelijk begint met een handig tijdsstip, en dat is volgens mij s avonds voor het slapen gaan.

de 1e dag van je menstruatie, als je het dan s morgens merkt is s avonds toch ook nog de 1e dag en dus nog veilig. Maar ik weet Niet vind het sowieso een beetje vreemd idee dat de pil gelijk veilig is na de 1e dag...

Misschien handig als je hem gewoon s avonds inneemt en dan een weekje wacht met (zonder condoom) vrijen.
Oud 02-01-2003, 23:31
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
MevrouwM schreef:
Ik zou hem innemen, gewoon de avond nadat je (overdag) heb gemerkt dat je ongsteld bent geworden. Het lijkt me het handigste als je gelijk begint met een handig tijdsstip, en dat is volgens mij s avonds voor het slapen gaan.

de 1e dag van je menstruatie, als je het dan s morgens merkt is s avonds toch ook nog de 1e dag en dus nog veilig. Maar ik weet Niet vind het sowieso een beetje vreemd idee dat de pil gelijk veilig is na de 1e dag...

Misschien handig als je hem gewoon s avonds inneemt en dan een weekje wacht met (zonder condoom) vrijen.
Ok dank je wel!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 02-01-2003, 23:55
Verwijderd
ik slikte jasmin maar ik ben er nu na half jaar mee gekapt want volgens mij werd ik er veel dikker van en meer bloed :/
Oud 03-01-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef:
Ik zou hem innemen, gewoon de avond nadat je (overdag) heb gemerkt dat je ongsteld bent geworden. Het lijkt me het handigste als je gelijk begint met een handig tijdsstip, en dat is volgens mij s avonds voor het slapen gaan.

.
ik had juist gehoord dat je em neemt voor t slapen gaan dat ie dan overdag iets minder betrouwbaar was ofzo?

en ik vind t s'ochtends t handigst
Oud 03-01-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ik had juist gehoord dat je em neemt voor t slapen gaan dat ie dan overdag iets minder betrouwbaar was ofzo?

en ik vind t s'ochtends t handigst
Volgens mij maakt het niet echt uit wanneer je hem slikt hoor, anders zou dat wel in de bijsluiter staan (en ik kan het nu ff niet vinden). Volgens mij heeft het ook niet met betrouwbaarheid te maken, alleen het is zo dat je hem altijd op (ongeveer) hetzelfde tijdsstip moet nemen. Zal dus wel niet uitmaken s morgens of s aovnds, het is net wat je gewend bent denk ik!
Oud 03-01-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef:
Volgens mij maakt het niet echt uit wanneer je hem slikt hoor, anders zou dat wel in de bijsluiter staan (en ik kan het nu ff niet vinden). Volgens mij heeft het ook niet met betrouwbaarheid te maken, alleen het is zo dat je hem altijd op (ongeveer) hetzelfde tijdsstip moet nemen. Zal dus wel niet uitmaken s morgens of s aovnds, het is net wat je gewend bent denk ik!
dezelfde tijdstippen was toch alleen bij de minipil?

bij eena ndere pil geloof ik niet, t is alleen makkelijker voor jou dat je t niet vergeet
Oud 03-01-2003, 13:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
heej allemaal,
Ik heb ook ff een vraagje.. ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil (k ben net begonne aan m'n 5e strip) de diane 35.
Ging allemaal goed enzo, maar nu zou ik eigenlijk allang ongesteld moeten worden... want na m'n stopweek heb ik alweer 4 pillen geslikt terwijl ik normaal wel ongesteld ben als ik begin met een nieuwe strip...
nogal vaag dus... maar heeft iemand een idee, want k vind het wel een beetje raar
Ik heb de pil wel bijna altijd op tijd geslikt... dus dat is het probleem niet...

Alvast bedankt

Kuzz Dreen
__________________
Oud 03-01-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
heej allemaal,
Ik heb ook ff een vraagje.. ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de pil (k ben net begonne aan m'n 5e strip) de diane 35.
Ging allemaal goed enzo, maar nu zou ik eigenlijk allang ongesteld moeten worden... want na m'n stopweek heb ik alweer 4 pillen geslikt terwijl ik normaal wel ongesteld ben als ik begin met een nieuwe strip...
nogal vaag dus... maar heeft iemand een idee, want k vind het wel een beetje raar
Ik heb de pil wel bijna altijd op tijd geslikt... dus dat is het probleem niet...

Alvast bedankt

Kuzz Dreen

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Volgens mijn pilboekje, al is dat niet de diane 35 staat; 'als de verwachte bloeding uitblijft, maar de tabletten correct in hebt genomen, en geen last heb van overgeven is het hoogste onwaarschijnlijk dat u zwanger bent. U kunt gerust met de volgende strip verdergaan''... niks om je zorgen over te maken dus (mits je de pil goed geslikt hebt, maar dat heb je).

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 14:31.
Oud 04-01-2003, 11:23
Gup
Gup is offline
Op aanraden van Leonoor, post ik m hier ook nog maar een x

Hoi,

ik heb hier nog nog nooit eerder gepost (zit alleen op r&l) maar t leek me toch praktischer om m'n vraag hier te stellen...

Ik slik de pil...nix mis mee natuurlijk, maar nu ben ik na mijn vorige strip nog even een weekje doorgegaan met een andere strip, omdat ik liever niet ongesteld werd met oud en new...

Alleen vraag ik me af of nu je 'ongesteldheidsritme' ook anders is. Want ik heb de 31ste m'n laatste pil gehad en ik ben nu, de 4e nog niet ongesteld...
En ik begin me dus beetje zorgen te maken, alleen vraag ik me af of dat terecht is.... Ik ben nooit mijn pil vergeten of wat dan ook, het moet dan toch aan het verstoorde ritme liggen???

Please...laat iemand me gerust stellen...

Kusje Gup
__________________
Je bent liev.....
Oud 05-01-2003, 10:47
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
ik heb even een vraagje, ik slik nu zo'n 4 maanden de pil en ik wilde hem afgelopen week voor een keertje doorslikken zodat ik niet ongesteld zou worden.. maar nu ben ik toch gewoon ongesteld geworden

weet iemand hoe dat kan?

thnx alvast
Oud 06-01-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ikedea: als je vriendin de dag erna de pil heeft geslikt is er, na mijn weten, niks aan de hand
Klopt, we is ook (GODZIJDANK) niks aan de hand! We zijn heel erg opgelucht en wil jullie nog even bedanken voor de serieuze antwoorden
Oud 06-01-2003, 14:22
Verwijderd
Even een klein vraagje, ik slik nu al bijna een jaar de pil (kan even niet op de naam komen) en nu ben ik telkens in mijn stopweek ontzettend hongerig.
Ik kan echt van alles en nog wat naar binnen proppen en dan nog honger hebben.
Dit is vooral in de dagen tussen het stoppen met de pil en het starten van mijn menstruatie.
Zijn er mensen die dit ook hebben, of zit er gewoon bij mij iets niet helemaal goed?
Ik ben aan de lijn (moet voor m'n gezondheid echt afvallen) en dit helpt dus niet echt.
Oud 07-01-2003, 16:04
Lily
Avatar van Lily
Lily is offline
Aaaa same here...ik heb net de mycrogynon 30 bij de dokter gehaald, voor het eerst, en waarschijnlijk wordt ik overmorgen ongesteld dus dan wil ik meteen beginnen. In de bijsluiter én in de extra informatie voor eerste-pil-gebruiksters staat dattie dan als de menstruatie over is meteen veilig is. Dat zou heeeeel leuk uitkomen . Maar mijn eigenwijze dokter zegt dat ik eerst nog een maand condooms erbij moet gebruiken. Argh, dat wil ik niet! Wie heeft er nu gelijk? Ik had verwacht meteen goed te zitten maar nu twijfel ik weer!!! Dus is er hier een dokter in de zaal die het echt weet???
Kus!


Citaat:
liefkuikentje schreef:
Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk nog steeds met een vraagje over de pil. IK heb een en ander gelzen en opgezocht maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Kunnen jullie me misschien f helpen?

Ik slik sinds een kleine week de pil (microgynon30).Ik ben begonnen op de tweede dag van mijn menstruatie. Nu staat er in de bijsluiter dat je als je op de 2t/m5e dag begint je een week een condoom moet gebruiken. Maar in verschillende topics heb ik gelezen dat ik dan tot mijn volgende menstruatie moet wachtten tot de pil betrouwbaar is. Wat klopt er nu?
IK slik de pil trouwens 's morgens. Maakt het uit of ik hem nu om 7 uur of om 10 uur inneem?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt
groetjes van mij
Oud 07-01-2003, 16:21
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Thirsa schreef:
ik heb even een vraagje, ik slik nu zo'n 4 maanden de pil en ik wilde hem afgelopen week voor een keertje doorslikken zodat ik niet ongesteld zou worden.. maar nu ben ik toch gewoon ongesteld geworden

weet iemand hoe dat kan?

thnx alvast
kan niemand mij helpen?
Oud 07-01-2003, 19:43
miss sublime
miss sublime is offline
Allo mensen!

Ik heb ook weer ff un vraagje....

Ik ben 1 strip geleden begomnnen met mijn pil.
Dat was 1 dag na mijn menstruatie.
(Ik kon nie eerder terecht bij de dokter, anders had ik da wel gedaan...)
Maar... ik zou vandaag of morgen (volgens de bijsluiter) ongesteld moeten worden.

Ik ben het nog niet, maar als ik maandag weer met mijn nieuwe strip begin, ben ik dan echt veilig??

Ik heb zo'n geveol dat ik het echt op de eerste dag van mn menstruatie had moeten slikken... en dat t nu na mn ongesteldheid niet veilig is...

Kunnen jullie me helpen??
Alvast heel erg bedankt!
__________________
In Tudder, In Tudder, Dao höbbe koeie Duutsje udder, onger hunne boek
Oud 07-01-2003, 20:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
miss sublime schreef:
Allo mensen!

Ik heb ook weer ff un vraagje....

Ik ben 1 strip geleden begomnnen met mijn pil.
Dat was 1 dag na mijn menstruatie.
(Ik kon nie eerder terecht bij de dokter, anders had ik da wel gedaan...)
Maar... ik zou vandaag of morgen (volgens de bijsluiter) ongesteld moeten worden.

Ik ben het nog niet, maar als ik maandag weer met mijn nieuwe strip begin, ben ik dan echt veilig??

Ik heb zo'n geveol dat ik het echt op de eerste dag van mn menstruatie had moeten slikken... en dat t nu na mn ongesteldheid niet veilig is...

Kunnen jullie me helpen??
Alvast heel erg bedankt!
Ehm nou ik kan je wel een beetje helpen... Ik wordt altijd pas heel laat nadat ik ben gestopt met de pil ongesteld... dus heel raar is het niet... ook ben ik nog niet zwanger.. dus veilig zal ik ook wel zijn... echt een verzekerd antwoord kan ik je niet geven... maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Succes ermee!!

Kuzz dreen
__________________
Oud 07-01-2003, 22:23
miss sublime
miss sublime is offline
Citaat:
dreen schreef:
Ehm nou ik kan je wel een beetje helpen... Ik wordt altijd pas heel laat nadat ik ben gestopt met de pil ongesteld... dus heel raar is het niet... ook ben ik nog niet zwanger.. dus veilig zal ik ook wel zijn... echt een verzekerd antwoord kan ik je niet geven... maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Succes ermee!!

Kuzz dreen
Dankjewel!!!

Maar weet je wat 't is.... ik slik de pil pas 1 strip, ben dus pas 1 maand 'bezig'. Als ik nu (stel) morgen ongesteld word, en ik moet maandag met m'n nieuwe strip beginnen, en ik ben dan NIET meer ongesteld.... kan ik het dan zonder condoom doen met mijn vriend???

*wacht vol verwachting op iemands reactie..... *
__________________
In Tudder, In Tudder, Dao höbbe koeie Duutsje udder, onger hunne boek
Oud 07-01-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Thirsa schreef:
kan niemand mij helpen?
te licht volgens mij
Oud 08-01-2003, 08:55
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
miss sublime schreef:
Kunnen jullie me helpen??
Als je een maand de pil geslikt hebt, en je bent op het goede moment begonnen ed, ben je in principe 'beveiligd', lijkt me. Ik wordt ook altijd pas 4 à 5 dagen nadat ik gestopt ben ongesteld. Je moet gewoon de pil weer gaan slikken op de dag dat moet (staat ook in je bijsluiter). Ik lees net pas dat je te laat begonnen bent met de pil slikken...bel anders even de dokter om het te vragen (of hij nu wel veilig is), dan weet je het iig zeker. En een dokter is er om zulke vragen aan te stellen.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 08-01-2003, 08:56
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Lily schreef:
Aaaa same here...ik heb net de mycrogynon 30 bij de dokter gehaald, voor het eerst, en waarschijnlijk wordt ik overmorgen ongesteld dus dan wil ik meteen beginnen. In de bijsluiter én in de extra informatie voor eerste-pil-gebruiksters staat dattie dan als de menstruatie over is meteen veilig is. Dat zou heeeeel leuk uitkomen . Maar mijn eigenwijze dokter zegt dat ik eerst nog een maand condooms erbij moet gebruiken. Argh, dat wil ik niet! Wie heeft er nu gelijk? Ik had verwacht meteen goed te zitten maar nu twijfel ik weer!!! Dus is er hier een dokter in de zaal die het echt weet???
Kus!
Ik denk dat de dokter dat voor de zekerheid zegt... En waarom zou je dat dan niet doen? Heb je liever een kind? 'k zou liever het zekere voor het onzekere nemen. Straks wordt je zwanger, en wie was er dan eigenwijs, jij of de dokter?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 08-01-2003, 08:56
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Thirsa schreef:
kan niemand mij helpen?
Dat komt idd vaak doordat de pil te licht is. Als je hem echt zo nu en dan door wilt slikken zou ik even langs de dokter gaan en dat met hem overleggen, dan kun je vast wel een andere pil krijgen.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 08-01-2003, 16:30
miss sublime
miss sublime is offline
Begin je pas na je menstruatie met slikken, dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar, welk merk je ook slikt. Het is dan pas betrouwbaar vanaf de tweede strip.

Duzzz meiden, als ik maandag met mijn nieuwe (2e) strip begin, en ik NIET meer ongesteld ben een van die dagen, zou ik het gewoon zonder condoom met mijn vriend moeten kunnen doen???

HELLUP!!
xxx
__________________
In Tudder, In Tudder, Dao höbbe koeie Duutsje udder, onger hunne boek
Oud 08-01-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
miss sublime schreef:
Begin je pas na je menstruatie met slikken, dan is de pil de hele eerste maand niet betrouwbaar, welk merk je ook slikt. Het is dan pas betrouwbaar vanaf de tweede strip.

Duzzz meiden, als ik maandag met mijn nieuwe (2e) strip begin, en ik NIET meer ongesteld ben een van die dagen, zou ik het gewoon zonder condoom met mijn vriend moeten kunnen doen???
Als dat in de bijsluiter staat, lijkt me dat wel.

En anders bel je toch de dokter voor de zekerheid?
Oud 10-01-2003, 15:26
HipHopSter
HipHopSter is offline
Mensen ik heb een probleem, ik ben deze week nu al 2x vergeten de pil te slikken wegens emotionele problemen, ik denk er gewoon niet aan! Is er een grote kans aanwezig dat ik nu zwanger ben? Ik moet er niet aan denken! Kan ik nu gewoon doorgaan met de pil slikken of kan ik er beter helemaal mee stoppen voor het geval ik mischien idd zwanger ben, maar als ik niet zwanger ben wat dan? iK weet het niet meer. Kan iemand mij vertellen of er een grote kans aanwezig is dat ik nu zwanger ben?

alvast bedankt voor jullie reacties!

en moet ik het mn vriend vertellen? (ik wil hem namelijk niet onnodig ongerust maken, ik weet dat hij no mather wat 100% achter me staat maar toch...)
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.

Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 15:34.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 21:46
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 19:21
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Lichaam & Gezondheid maandstonden blijven weg.
willow1
1 20-09-2005 09:28
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #3!
Snufje
252 10-06-2003 19:53
Seksualiteit Na hoeveel weken is de pil veilig?
Lily
5 19-12-2002 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.