Oud 19-01-2004, 21:03
Verwijderd
Ik ben op dit moment heel erg bezig met mijn profielkeuze van volgend jaar.
Op dit moment ga ik er vanuit dat ik volgend jaar vwo ga doen..

Ik wil heel graag het profiel NT met bio12 doen (dan heb je dus NT+NG) zijn er hier mensen die dit profiel doen en kunnen vertellen hoe zwaar het is?

Van veel mensen hoor ik namelijk dat NT een heel zwaar profiel is en de vakken heel erg verschillen met de derde klas. Nu vraag ik me af of dit écht zo is.

Mijn vragen zijn dus :
- Is nt + ng zwaar?
- als je dit profiel doet of hebt gedaan, had je naast bio12 nog een keuze vak?
- als je economie1 als keuze vak neemt heb je daar dan wat aan? (dit omdat ik naast bio12 nog eco1 wil)

TnX alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 21:08
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik had het zelf niet, maar ik kan wel zeggen dat mijn zus exact hetzelfde profiel had (dus NT/NG met economie1). Het zal een ontzettend verstandige keuze zijn, helemaal als je nog niet weet wat je na je VWO wilt gaan doen. Met dit pakket kan je namelijk elke studie (met uitzondering van de klassieke studie's) kiezen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:10
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

hmjaa.. ik doe dan havo maar goed..
Ik wou ook altijd N&G doen.. maar ik hoor echt van heel veel dat dat echt superzwaar is.. de meesten zittenblijvers hebben ook dat profiel(bij mij op school dan)
N&G werd mij ook afgeraden door school.. de vakken verschillenen denk ik wel... maar dat weet ik natuurlijk niet..

Ik heb wel biologie 2 en economie 1..
Biologie is heel anders dan in de onderbouw.. (vind ik dan) sommige hoofdsukken zijn echt veel moeilijker.. de moeilijkheid hangt echt af van het hoofdstuk..

economie 1 is echt heel anders.. pff.. jesus, wat vind ik dat moeilijk... (keej, ik had ook wel een leraar..

mh, geen idee of je hier wat aan hebt, maar dit is ff mijn ervaring..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 19-01-2004 @ 21:08:
Ik had het zelf niet, maar ik kan wel zeggen dat mijn zus exact hetzelfde profiel had (dus NT/NG met economie1). Het zal een ontzettend verstandige keuze zijn, helemaal als je nog niet weet wat je na je VWO wilt gaan doen. Met dit pakket kan je namelijk elke studie (met uitzondering van de klassieke studie's) kiezen.
wat bedoel je met de klassieke studie's?

Maar ik ben aan het twijfelen : bij veel studies wordt je toegelaten met economie12 en niet met economie1 of is het gewoon handige kennis?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je moet wel goed zijn in wiskunde, natuurkunde en scheikunde. De 4e kan veel zwaarder zijn, maar dat is ook per profiel verschillend. Of je het aankunt, kun je het beste vragen aan je vakdocenten.
Ik dacht dat je met economie 1 alle economische opleidingen kan doen, dus als je nog niet zeker weet dat je de economische kant op wilt is eco1 voldoende.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:16
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-01-2004 @ 21:11:
wat bedoel je met de klassieke studie's?

Maar ik ben aan het twijfelen : bij veel studies wordt je toegelaten met economie12 en niet met economie1 of is het gewoon handige kennis?
Studie's waarbij Latijn en/of Grieks een vereiste zijn bedoel ik daar mee.
Volgens mij heb je voor geen enkele studie economie12 nodig. Bij veel universiteiten heb je voor de studie Economie zelfs geen economie1 nodig.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Bij ons werd vooral wib2 afgeraden als je geen technische studie zou gaan doen. Mensen verkeken zich daar ontzettend op. Ik was in de onderbouw heel goed in wiskunde, nu haal ik 6en...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik doe nu de 6e voor biologie 1-2, vind het niet zo heel moeilijk.

Over die andere vakken, tja, daar weet ik niet zoveel van...

Maar biologie als extra vak is makkelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:55
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik heb N&G gedaan, en ik vond biologie 1,2 niet echt moeilijk, tenminste, je moet er wel veel voor doen en alles goed lezen en maken, en ik weet natuurlijk niet of je daar met N&T tijd voor hebt, maar ik denk dat als je intelligent genoeg bent om N&T te doen, biologie 1,2 erbij geen probleem moet zijn, en je kunt er zoals gezegd heel veel kanten mee op
Economie 1 is opzich ook niet zo moeilijk volgens mij, en je hebt er opzich best wel wat aan, je gaat niet echt diep in op de stof, maar de beginselen van de economie weet je en dat is altijd handig
Of N&G + N&T zwaar is, daar kan ik niet over oordelen, maar ik denk, als je het er voor over hebt om veel tijd in school te steken de komende drie jaar, het best wel te doen is
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:26
chris9 tje
chris9 tje is offline
Als je biologie interessant vindt, dan zou ik het gewoon doen. Je kunt altijd nog een vak laten vallen dan. Vaak zijn de heelvakken duidelijker en uiteindelijk makkelijker dan de deelvakken. In mijn examenjaar waren de examens voor de deelvakken iig moeilijker dan voor heelvak.

Ik had daarnaast nog latijn, kcv en ckv3beeldend in mn pakket.... Zolang je meerdere vakken interessant vind en bereid bent er tijd in te stoppen is het best te doen.

Wel is bio wat scheikundiger dan in de onderbouw en wiskunde b2 is best lastig. Je kunt het iig altijd proberen en het er alsnog uitgooien als het niet lukt (als dat op jouw school ook kan)
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 19-01-2004 @ 23:26:
Als je biologie interessant vindt, dan zou ik het gewoon doen. Je kunt altijd nog een vak laten vallen dan. Vaak zijn de heelvakken duidelijker en uiteindelijk makkelijker dan de deelvakken. In mijn examenjaar waren de examens voor de deelvakken iig moeilijker dan voor heelvak.

Ik had daarnaast nog latijn, kcv en ckv3beeldend in mn pakket.... Zolang je meerdere vakken interessant vind en bereid bent er tijd in te stoppen is het best te doen.

Wel is bio wat scheikundiger dan in de onderbouw en wiskunde b2 is best lastig. Je kunt het iig altijd proberen en het er alsnog uitgooien als het niet lukt (als dat op jouw school ook kan)
dus je had :

NT met bio12,latijn,kcv(i.p.v ckv1 is dat toch?) en ckv3?

wowiej

Het scheikundigere gedeelte van biologie intereseerd mij wel.. Deze periode doen we toxicologie bij biologie daar zit ook wel wat scheikunde in en dat is wel leuk..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Bio 1 is nog wel leuk en heel simpel, bio2 wordt al gauw wat moeilijker en moet je toch echt wel wat tijd aan besteden. Het wordt dan meer een beta-vak omdat je een hoop dingen gewoon moet begrijpen ipv uit je hoofd leren.
Er komt praktisch 0 sk voor in bio... hoogstens in fotosynthese en koolstof dissimilatie/assimilatie
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:40
KleinMeissiej
KleinMeissiej is offline
Volges mij heb je voor geen enkele vervolgopleiding economie12 nodig.. Ja ok, als je economie wil gaan studeren..
Zelfs voor rechten heb je niet es economie of sow nodig
Als je het zou kunnen.. n&t EN n&g.. dus gewoon n&t met biologie12.. dan moet je het doen
Bij mij in de klas zitten er een paar die t doen..
Ik zit op een klein schooltje
600 leerlingen of sow
enne dr zitten int 5de jaar ongeveer 96...
2 mensen daarvan doen n&t EN n&g
Maar je moet het wel kunnen hoor
Anders ben je dagen aant studeren
n&t alleen is al superzwaar...
en als je er biologie 12 bij gaat doen komt er echt een hele berg bovenop

Ik doe nu n&g met economie1 en m&o (gymnasium opleiding)
Het is op zich wel te doen hoor...
Maar ik moet er niet veel meer bij hebben

Maar ik blijf bij mijn standpunt..
Als je het kan...
dan moet je t gewoon doen


*kusje*


ps. kcv = klassieke culturele vorming
Das gewoon een soort bijvak dat een beetje samenhangt
met latijn of grieks. Dat is echt supersimpel.. Bij ons op school hebben we t alleen omdat je in de 5de (dit jaar voor mij dus) naar rome gaat...
__________________
Tjus
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-01-2004 @ 21:03:


Mijn vragen zijn dus :
- Is nt + ng zwaar?
- als je dit profiel doet of hebt gedaan, had je naast bio12 nog een keuze vak?
- als je economie1 als keuze vak neemt heb je daar dan wat aan? (dit omdat ik naast bio12 nog eco1 wil)

TnX alvast!
- Ik vind het niet zwaar.. sk, na en wi gemiddeld boven de 8 (bij wi laagste cijfer wa ik gehaald heb een 8).. maar er zijn wel genoeg mensen bij die problemen hebben met een of meerdere van die vakken.. (vooral wiskunde b2 is zwaar).. en biologie is aardig te doen.. maar bij bio2 wordt het ook wel echt diepgaand hoor.. kost wel meer tijd..
- bio12 als keuzevak bij NT jah
- mensen die economie hebben bij ons op school.. zeggen er heel veel aan te hebbe.. maar t is wel moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:06
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Verkijk je vooral niet op natuur en scheikunde, dit is best wel wiskundig, en gaat toch wel een heel stuk dieper dan in de 3e..

Verder, niet zoveel ervaring mee ofzo, er zijn 2 ofzo die het doen hiero, maar ik zit pas in de 4e, dus ik kan er niet zoveel over zeggen...

Maar als jij goed bent in die vakken en geinteresseerd, gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:06
boer
Avatar van boer
boer is offline
Ik doe N&T en ik vind het wel te doen. Als je je huiswerk maakt kan je het makkelijk halen, maar meer als de helft blijft zitten omdat ze dat niet doen. Ik maak mijn huiswerk ook bijna nooit en vorig jaar (in de 4e) heb ik het daarmee nog wel gered maar ik moet nu heel veel gaan doen voor de volgende toetsweek.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-01-2004 @ 21:03:
Ik ben op dit moment heel erg bezig met mijn profielkeuze van volgend jaar.
Op dit moment ga ik er vanuit dat ik volgend jaar vwo ga doen..

Ik wil heel graag het profiel NT met bio12 doen (dan heb je dus NT+NG) zijn er hier mensen die dit profiel doen en kunnen vertellen hoe zwaar het is?

Van veel mensen hoor ik namelijk dat NT een heel zwaar profiel is en de vakken heel erg verschillen met de derde klas. Nu vraag ik me af of dit écht zo is.

Mijn vragen zijn dus :
- Is nt + ng zwaar?
- als je dit profiel doet of hebt gedaan, had je naast bio12 nog een keuze vak?
- als je economie1 als keuze vak neemt heb je daar dan wat aan? (dit omdat ik naast bio12 nog eco1 wil)

TnX alvast!
Ik heb NT met bio 1 gedaan (geloof ik LOL )

en het was goed te doen. Sja je hebt wel inzicht en een beetje plezier nodig in de exacte vakken als wiskunde, scheikunde, natuurkunde en bio. Maar als je dat hebt, dan is het IMO te doen. Dat was twee jaar geleden en als ik het zo her en der hoor dan wordt het alleen maar makkelijker, omdat het 'te zwaar was' ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:28
Verwijderd
Het belangrijkst is denk ik te kijken of jij goed in na/sk/wi/bi bent (en 't leuk vind ). En je kunt natuurlijk ook je leraren om advies vragen! Ben je er goed in, dan lijkt me het geen probleem. Laat je dan iig niet afschrikken door verhalen van anderen! (die zijn misschien gewoon a-technisch/maken nooit huiswerk etc)

- bi12, heb ik zelf, wordt idd meer beta, abstracter ook. Ik vind het goed te doen, mits je huiswerk maakt/leert.
- wb2 vinden velen wel erg moeilijk, maar bedenk ook dat je dit cijfer en die van na2/sk2, weer op kunt halen met wb1/na1/sk1!
- ec1, ik ben nog niet helemaal achter 't nut ervan voor later, maar het is iig nodig voor veel vervolgopleidingen. het wordt trouwens veel meer rekenwerk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2004, 17:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik moet dit jaar ook mn profiel kiezen en ik zit ook nog te twijfelen tussen n&t en n&g...
Bij ons op school zit trouwens economie 1 standaard in elk profiel van het vwo.
Van best veel mensen hoor ik dat n&t met bio12 best zwaar is omdat je dan aan je maximum van studieuren zit enzo.
n&g blijkt iets minder moeilijk te zijn omdat je geen verdieping hebt in de vakken wis, na en schei.
Ik denk dat ik zelf ga kiezen voor n&g met wisB2 als keuzevak, ik hou van wiskunde!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
wis B2 blijkt heel moeilijk te zijn... maja, ze zeggen bij mij op school dat ik dat wel aankan, dus dat is het proberen wel waard
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:13
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Hey, ik doe nt/ng met economie 1,2. Maar ik ben een geval apart, wis natuur schei -kunde, biologie en economie ben ik goed in, frans en duits echter totaal niet. Maar die kan je niet laten vallen

Mijn advies aan jouw is: Doe NG mét wiskunde B2 en een extra bijvak.
Waarom? Wiskunde B2 is nodig voor alle TU delft opleidingen. En kan je het niet aan, kan je het altijd nog laten vallen. Stel nou dat je een ontzettende exacte knobbel te hebben, dan mis je eigenlijk niet zo heel veel met natuurkunde 2/scheikunde 2, dat is meer een beetj voor de liefhebbers.
Overigens zijn er nogal wat meisjes uit mijn klas waarvan ik gewoon zeg dat ze beter een ander profiel hadden kunnen doen. Hard huiswerk maken, constant werken in de les, je kent het, en nog een mager zesje of lager. Kom ik aan na de toetsweek met een cheeky grin en een paar mooie voldoendes.
Moet ik wel bijzeggen dat ik ook gewoon meestal opgaven maak, niet dat het zo uit de hemel komt vallen ofzo, ( en dat ik mijn cijfers voor nederlands, frans en engels nog niet binnen heb )
Weet dus waar je aan begint, als je ng kiest. Als exacte vakken je nu niet liggen, dan komt daar in de vierde of vijfde echt geen verandering in.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:19
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-01-2004 @ 17:40:
wis B2 blijkt heel moeilijk te zijn... maja, ze zeggen bij mij op school dat ik dat wel aankan, dus dat is het proberen wel waard
is alleen een beetje bewijzen met hoeken, bogen, lijnen etc... Ff goed overzicht houden en het is goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:13
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-01-2004 @ 23:29:
dus je had :

NT met bio12,latijn,kcv(i.p.v ckv1 is dat toch?) en ckv3?

wowiej

Het scheikundigere gedeelte van biologie intereseerd mij wel.. Deze periode doen we toxicologie bij biologie daar zit ook wel wat scheikunde in en dat is wel leuk..
viel allemaal wel mee hoor.. .zolang je het leuk vind.... ik deed atheneum, daar is ckv 1 verplicht... kcv is verplicht als je latijn of grieks doet... dus deed ik kcv en ckv1....


het voordeel van veel vakken kiezen in de 4e is dat je altijd vakken kunt laten vallen.... wb2 kon ik bijvoorbeeld niet echt... (daar heb je een bepaald soort inzicht voor nodig) en als ik daardoor wiskunde niet gehaald had, kon ik altijd wb2 nog laten vallen (en dus van profiel wisselen....) ideaal....

Ik denk dat je vooral in de gaten moet houden:
a. Vind ik de vakken in mn vrije deel leuk?
b. Ben ik bereid om te werken?
c. Welke vervolgopleiding wil ik doen? heb ik alle vakken die ik
daarvoor nodig heb? kan ik nog andere kanten op?
d. Kan ik op mijn school op elk moment vakken laten vallen?

Ga niet teveel rekenen met studielasturen of zoiets, want dat zijn maar gemiddelden.... Ik zou alleen geen natuurprofiel gaan doen als je met moeite 6jes haalt, want dan wordt het erg lastig....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:45
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 19-01-2004 @ 23:26:
Als je biologie interessant vindt, dan zou ik het gewoon doen. Je kunt altijd nog een vak laten vallen dan. Vaak zijn de heelvakken duidelijker en uiteindelijk makkelijker dan de deelvakken. In mijn examenjaar waren de examens voor de deelvakken iig moeilijker dan voor heelvak.

Ik had daarnaast nog latijn, kcv en ckv3beeldend in mn pakket.... Zolang je meerdere vakken interessant vind en bereid bent er tijd in te stoppen is het best te doen.

Wel is bio wat scheikundiger dan in de onderbouw en wiskunde b2 is best lastig. Je kunt het iig altijd proberen en het er alsnog uitgooien als het niet lukt (als dat op jouw school ook kan)
Ik heb nou precies de zelfde vakken.
Als je goed in de exacte vakken bent dan valt het mee. Maar als je er nu al veel voor moet doen dan is het niet echt een aanrader. Verder is biologie idd anders dan in de onderbouw. Bij ons erg saai (maar dat zal wel door de leraar komen
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 21:19
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
een vriend van mij doet dit zonder enige moeite, ik had gewild dat ik het ook had gedaan, wisb2 is makkelijker dan wisb1, en kan je je punt mee ophalen..

ik zit nu uit mijn neus te vreten met NG + na2 + sk2 + latijn + en2

die vriend van mij heeft:
NTG + latijn + en2 + ec1
het is niet aan hem af te lezen dat ie het druk heeft

maar tis per persoon verschillend, maar dat spreekt voor zich.

probeer het gewoon, je kan altijd vakken droppen

*heeft spijt* :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 22:26
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Jampot schreef op 20-01-2004 @ 21:19:
wisb2 is makkelijker dan wisb1,
Valt wel mee, wiskunde b1 is voor mij drie uur in de week, wis b2 slecht 1 uurtje, zie je ook wel in de cijfers.

En wat is En2 ?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 22:42
Guidoos
Guidoos is offline
ik doe zelf NT met economie 1.
wiskunde is in 5 en 6 vwo stuk moeilijker dan
in 4 vwo. maar als je alles maakt en er een beetje
inzicht hebt moet dat te doen zijn
ik doe vrij weinig, maak voor scheikunde
en natuurkunde zelden opdrachten en daar sta ik
wel goed voor.
bio heb ik zelf niet, want vind ik gewoon niets aan. daar
moet je gewoon van houden, maar wat ik ervan hoor
is dat het veel leerwerk is met een heleboel stampgedoe, maar
dat weet ik dus niet

economie 1 stelt niets voor vind ik. als je er geinteresseert
in bent en beetje wiskunde snapt dan moet dat te doen zijn

maar als je bio leuk vind zou ik het gewoon doen en dan
zorgen dat je stamprofiel NG is, zodat je wib12, na12 en
sk12 kan weggooien en wib1,na1 en sk1 kan gaan doen

succes iig
__________________
My IQ is schfifty five!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:19
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Jampot schreef op 20-01-2004 @ 21:19:
een vriend van mij doet dit zonder enige moeite, ik had gewild dat ik het ook had gedaan, wisb2 is makkelijker dan wisb1, en kan je je punt mee ophalen..

ik zit nu uit mijn neus te vreten met NG + na2 + sk2 + latijn + en2

die vriend van mij heeft:
NTG + latijn + en2 + ec1
het is niet aan hem af te lezen dat ie het druk heeft

maar tis per persoon verschillend, maar dat spreekt voor zich.

probeer het gewoon, je kan altijd vakken droppen

*heeft spijt* :/
engels 2? *krapt op hoofd* Dat kan toch helemaal niet, want iedereen heeft het volledige vak engels...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:32
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb zelf NT met economie1,2 (en grieks).
Als je goed bent in exacte vakken en het inzicht er ook voor hebt dan is het wel goed te doen. Je moet vooral inzicht in de dingen hebben, dan snap je het snel, want echt hard leerwerk (zoals woordjes stampen etc. bij talen) is het niet (scheikunde wel een beetje, maar daar heb ik dan ook een hekel aan..).

Bij mij in de klas zitten ook een aantal leerlingen die NT met bio doen, een niet zo ongewone combinatie en ik geloof dat ze het over wel (goed) te doen vinden.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:55
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
Jampot schreef op 20-01-2004 @ 23:49:
een vriend van mij doet dit zonder enige moeite, ik had gewild dat ik het ook had gedaan, wisb2 is makkelijker dan wisb1, en kan je je punt mee ophalen..

Wat een dom gelul. bij wiskunde B2 heh je wiskunde A1,2 en B1 en B2. Bij wiskundekunde B1 heb je wiskunde b2 niet wat overigens oomk het moeilijkste is. En trouwens, hoe kom je erbij, als je zelf geen wiskunde b2 hebt. Bij ons in de wiskunde klas zijn er vorig jaar 12 van de 18 blijven zitten. Maar dat komt ook omdat de instelling van onze klas heel slecht was
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:15
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 22-01-2004 @ 14:55:
Wat een dom gelul. bij wiskunde B2 heh je wiskunde A1,2 en B1 en B2. Bij wiskundekunde B1 heb je wiskunde b2 niet wat overigens oomk het moeilijkste is. En trouwens, hoe kom je erbij, als je zelf geen wiskunde b2 hebt. Bij ons in de wiskunde klas zijn er vorig jaar 12 van de 18 blijven zitten. Maar dat komt ook omdat de instelling van onze klas heel slecht was
uhm.. als je wib2 hebt heb je gaan wia12 automatisch duzz...

en de moeilijkheid van b2 kan per school en per persoon verschillen... We hadden een jongen in onze klas die voor alle wiskundige vakken een 9-10 haalde en wib2 net voldoende maakte. Het is een ander soort inzicht wat je er voor nodig hebt.

Nu hadden wij wel een leraar die wb2 erg leuk vond en het zelf ook nog had op de "middelbare school." Hij gaf echt vet moeilijke toetsen....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-01-2004 @ 22:15:
uhm.. als je wib2 hebt heb je gaan wia12 automatisch duzz...
ik snap deze zin niet helemaal...?

Ik heb wiskunde B2, volgens mij heb je dan niet automatisch wiskunde A12, hoor.

Ik heb wel eens een uitwerkingsboek gezien van EM wiskunde en dat kwam me niet echt bekend voor...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:13
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Kris schreef op 23-01-2004 @ 21:11:
ik snap deze zin niet helemaal...?

Ik heb wiskunde B2, volgens mij heb je dan niet automatisch wiskunde A12, hoor.

Ik heb wel eens een uitwerkingsboek gezien van EM wiskunde en dat kwam me niet echt bekend voor...
uhm.. typfoutje

ik bedoelde ook geen
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:34
wilko
wilko is offline
Ik doe NT met bio12 en eco1 (gymnasium) en ik vind het allemaal best wel moeilijk, zeker in vergelijking met vorig jaar. Toen maakte ik heeeeeeel weinig huiswerk en leerde mn proefwerken de middag van tevoren, maar dat zit er nu niet meer in. Maar als je wat aan je schoolwerk doet kan het er wel mee door vind ik...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:41
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
Kris schreef op 23-01-2004 @ 23:41:
ik snap deze zin niet helemaal...?

Ik heb wiskunde B2, volgens mij heb je dan niet automatisch wiskunde A12, hoor.

Ik heb wel eens een uitwerkingsboek gezien van EM wiskunde en dat kwam me niet echt bekend voor...
Ik heb wis b2 en ik heb ook het hele boek wiskunde a door moeten werken, en dat zit ook in het centraal examen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:34
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
wilko schreef op 24-01-2004 @ 12:34:
[B]Ik doe NT met bio12 en eco1 (gymnasium) en ik vind het allemaal best wel moeilijk, zeker in vergelijking met vorig jaar. Toen maakte ik heeeeeeel weinig huiswerk en leerde mn proefwerken de middag van tevoren, maar dat zit er nu niet meer in. [B]
Ja maar dat ligt niet aan het profiel denk ik, is bij ons ook zo, mensen uit mijn klas met C&M moeten ook ineens veel meer doen..
Op zich zou N&T met bio 12 en economie 1 niet moeilijker moeten zijn dan andere profielen, het ligt er helemaal aan in wat voor vakken je goed bent.. Er zijn ook zat mensen die N&T goed kunnen doen en die C&M heel moeilijk zouden vinden.
Je hebt er denk ik zeker wat aan om economie 1 erbij te kiezen,je hebt dan een heel breed pakket waar je bijna alle opleidingen mee kunt doen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 15:22
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 20-01-2004 @ 22:26:
Valt wel mee, wiskunde b1 is voor mij drie uur in de week, wis b2 slecht 1 uurtje, zie je ook wel in de cijfers.

En wat is En2 ?
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 21-01-2004 @ 19:19:
engels 2? *krapt op hoofd* Dat kan toch helemaal niet, want iedereen heeft het volledige vak engels...
en2 is engels 2, ik doe tweetalig vwo

en @stefan1986 ik heb wisb gechecked.. en gevraagd aan de lui die het wel hebben, iedereen haalt zijn punt ermee op.. en bovendien wil 2 niks zeggen over de moeilijkheidsgraad. sk 2 is ook veel makkelijker dan sk1. het gaat erom dat het een uitbreiding is, wellicht is wisb2 moeilijker als je geen wisb1 zou hebben, maar met wisb1 valt het goed mee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Stefan1986 schreef op 24-01-2004 @ 12:41:
Ik heb wis b2 en ik heb ook het hele boek wiskunde a door moeten werken, en dat zit ook in het centraal examen.
nou... dan hebben wij een mooi probleem, want wij hebben due NIET wiskunde A... niet alles iig, wel wat kansrekening enzo. Wij hebben meer bewijzen enzo.

en verschilt het ook niet met of je havo of vwo doet en welke boeken je hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is een profiel waar veel begrijpen in zit. Als je geen aanleg hebt voor de vakken kun je zeer hard op je bek gaan, doordat het gewoon veel en veel te zwaar is. Je moet dus echt aanleg hebben voor de beta kant. Maar ik ga ervanuit dat dat het probleem niet zal zijn.

Ik moet je ook waarschuwen dat als je economie erbij neemt, je roostertechnisch nog wel eens in de problemen kan gaan komen en bijvoorbeeld maar de helft van de lessen kan volgen voor biologie en economie. Dit moet je dus even overleggen op school.

Als je het leuk vindt en je denkt dat je genoeg tijd en aandacht aan de vakken kunt besteden, kan ik niets anders doen dan het aanmoedigen! Je bent zo heel breed opgeleid en het staat erg goed, als ze later je diploma willen zien. Wiskunde B1 en B2 vereist veel inzicht en de hoeveelheid vakken spreekt ook nog eens een enorme werklust uit. Als je het goed haalt, wil elk bedrijf wel een harde werker als jij hebben.

Onthoud ook dat als je het toch niet ziet zitten als je eenmaal bezig bent, je economie en biologie 2 gewoon kunt laten vallen. Desnoods kun je zelfs nog N&G gaan doen (een studie waar je ook enorm veel mee kunt). Tot halverwege de vijfde loopt N&T over het algemeen niet eens zo heel erg ver voor op N&G, dus tot die tijd zul je het zeker wel redden...

Ik doe trouwens N&T, dus ik spreek niet uit ervaring, maar ik ken wel de werkdruk van "slechts" N&T (voor mij is het goed te doen)...

Veel succes met je keuze!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kris schreef op 25-01-2004 @ 19:36:
nou... dan hebben wij een mooi probleem, want wij hebben due NIET wiskunde A... niet alles iig, wel wat kansrekening enzo. Wij hebben meer bewijzen enzo.
Jawel, je hebt best wel veel A1 en A2 hoofdstukken. Alleen de wat gespecialiseerde dingen van A2 en de makkelijke dingen van A1 doe je vaak niet.

Echt extra aan B2 is de meetkunde, verder is het allemaal best vergelijkbaar...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:09
Ro0z
Ro0z is offline
ik zit in 4 havo en ik doe NG en in mijn vrije deel eco1. Het is niet zwaar, maar je moet er wel aan werken. In de 4e is er nog weinig verschil tussen NG en NT. Dat komt pas in de 5e. NT kun je beter alleen doen als je zeker weet dat je iets met die richting wilt en kunt doen, bv architect. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van bio1 2.
__________________
Mevr. Johnny Depp
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 23:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Als je het wil kan je het gewoon proberen en als het niet gaat kan je vakken laten vallen. Iig kan je ook gewoon terugvallen op een gewoon N&G met economie.
Ik vind het op dit moment wel jammer dat ik geen natuurkunde 2 heb gedaan. Ik studeer op dit moment biologie en heb nu natuurkunde. Heel erg moeilijk, natuurkunde 2 was echt een voordeel geweest.
Is het bij jullie dan ook niet zo dat je een soort N of M kant kies voor de 4e en pas in de 5e je echte keuze duidelijk moet worden? Was bij ons iig wel zo.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 26-01-2004 @ 23:05:

Is het bij jullie dan ook niet zo dat je een soort N of M kant kies voor de 4e en pas in de 5e je echte keuze duidelijk moet worden? Was bij ons iig wel zo.
Nope, je kiest eind 3e een profiel en that's it.

Overigens ben ik wel heel wat meer gedraaid qua profielkeuze en weet ik het nog niet allemaal zo zeker (van biologie)
Op dit moment is het : NT + eco1 en ckv23.. qua uren is het hetzelfde..maar ckv23 is minder zwaar dan biologie lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 00:26
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
hallo eva
ik doe nu 6 vwo met N&T + bio12 en informatica.
Over biologie zou ik me echt geen zorgen maken. Biologie is a walk in the park. Het zou echt dom zijn om je zorgen te maken over biologie. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar bijna iedereen met biologie uit mijn klas heeft er geen problemen mee.
Biologie neemt maar 5% van mijn tijd in beslag.

Ik heb zelf geen economie, ik heb het gewoon niet gekozen omdat het mij echt saai leek. In de 4e haalde ik nog 7e en 8e ervoor, dus het lijkt me niet zo moeilijk (en dat is het volgens mij ook niet).

NT is ietsje moeilijker dan NG, vooral bij natuurkunde 2 krijg je ongeveer 2 keer zoveel werk. Vooral in de 6e. NG zit al vanaf het begin van het jaar alleen maar te herhalen omdat ze alles al gehad hebben en NT moet tijdens die lessen dan gewoon werken. Na2 is ook het enige waar je ook nieuwe onderwerpen en hoofdstukken krijgt (die zijn dan ook moeilijker dan dingen die je bij na1 krijgt). Schei2 is meer iets om je te laten ontspannen na hard werken bij schei1 .
Als ik eerlijk moet zijn dan moet ik zeggen dat ik het meest gestresst was over W2. Eigenlijk stelt het niet veel voor, qua stof, maar je moet dingen bewijzen en onzin als logisch nadenken. Echt bij iedere hoofdstuk van wi2 gaf ik het bij opgave 5 of zo al op, ik werkte gewoon niet verder, ik begreep er echt helemaal niets van. Maar de dag voor de toets maakte ik een samenvatting en toen leek het niet meer zo moeilijk.
I guess dat het zo moeilijk was/is omdat ze er een hele verhaal omheen lullen.

Maar volgens mij wil je al NT kiezen...
Als ik jou was zou ik toch bio12 erbij kiezen. Ik had bio erbij gekozen als vangnet, als NT te moeilijk zou worden. ik was nooit van plan om iets met biologie te doen. Maar nu ben ik van plan om biomedische wetenschappen te gaan studeren.
Je weet het maar nooit.

Je kan beter dingen te veel kiezen dan te weinig.
In de 5e had ik er spijt van dat ik geen ckv23 en gesch2 had gekozen, maar dan is het al te laat.

en nog veel succes ermee
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 11:39
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Mijn achterneef Rob doet NG + NT tegelijkertijd (op VWO-niveau), twee profielen dus. Maar hij is dan ook heel erg slim; hij heeft allemaal 9's op zijn rapport, afgezien van één 7. Rob heeft het erg gemakkelijk, maar dat komt juist omdat hij alles erg goed snapt, dan hoeft hij ook niet veel aan zijn huiswerk te doen.

Als jij niet zo slim bent, of veel aandacht besteedt aan buitenschoolse dingen (uitgaan), dan kun je beter niet beide profielen tegelijkertijd pakken.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:07
fib
Avatar van fib
fib is offline
Als je heel goed en snel kan leren, geen tijdrovende hobby's hebt, Dingentjes gauw begrijpt. Dan kun je idd die 2 profielen gaan volgen.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:23
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 19-01-2004 @ 21:03:
Ik ben op dit moment heel erg bezig met mijn profielkeuze van volgend jaar.
Op dit moment ga ik er vanuit dat ik volgend jaar vwo ga doen..

Ik wil heel graag het profiel NT met bio12 doen (dan heb je dus NT+NG) zijn er hier mensen die dit profiel doen en kunnen vertellen hoe zwaar het is?

Van veel mensen hoor ik namelijk dat NT een heel zwaar profiel is en de vakken heel erg verschillen met de derde klas. Nu vraag ik me af of dit écht zo is.

Mijn vragen zijn dus :
- Is nt + ng zwaar?
- als je dit profiel doet of hebt gedaan, had je naast bio12 nog een keuze vak?
- als je economie1 als keuze vak neemt heb je daar dan wat aan? (dit omdat ik naast bio12 nog eco1 wil)

TnX alvast!
Mij werd in de derde ook afgeraden om meer bijvakken te nemen. Kep nu NT gedaan met eco1 en had er eigenlijk nog wel eco2 bij willen hebben, of bio12 ja. Zonde, vind k et eigenlijk.

Als je nu het allemaal wel makkelijk haalt zonder veel te doen, zou ik bio12 gewoon er bij nemen. je hebt er later echt veel aan en et is echt wel te doen volgens mij.

je kan altijd nog na de 4e het laten bij bio1 en dan bio laten vallen.

dus doen! als je denkt dat je et aankan
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:08
The0
The0 is offline
Heb niet veel andere reacties gelezen:

Je hebt nergens klassieke talen voor nodig, voor studie Latijn is Latijn geen vereiste.

Persoonlijk denk ik dat NT met BI12 zo +- het zwaarste is wat je jezelf kan geven op vwo, maar je hebt dan ook wel de beste basis mogelijk voor een vervolg studie.

Denk dat het best moet kunnen, mits je nu wel hoog gemiddeld staat voor alles in de 3e, anders wordt het zwaar
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:31
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Onzin The0, op verschillende universiteiten heb je voor de klassieke studie's Latijn en/ of Grieks nodig.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:57
The0
The0 is offline
Hoorde laatst op school van niet, maar, weet ik niet 100% zeker. Jij schijnbaar wel aan je reactie te zien. Sorry dan
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.