Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 19:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gaat weer hard. Iedereen mag weer verder waar ie gebleven is

De vorig kun je hier vinden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-09-2005, 10:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik wil even een algemene opmerking plaatsen:

Als je 1 pil bent vergeten, en twijfelt of je nu veilig bent... KIJK eens in je BIJSLUITER!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-09-2005, 13:58
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-09-2005 @ 11:56 :
Ik wil even een algemene opmerking plaatsen:

Als je 1 pil bent vergeten, en twijfelt of je nu veilig bent... KIJK eens in je BIJSLUITER!
Daar zijn de meeste te lui voor blijkbaar
Oud 24-09-2005, 17:20
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
nouja.. bijsluiter vind ik soms beetje lastig. Ik vond de site www.pilvergeten.nl echt super handig!
Oud 24-09-2005, 18:55
shy girl
shy girl is offline
Hey ik heb een vraagje..ik heb gister sex gehad, maar ik slik wel de pil. Nu heb ik wel vaker gehoord van zwangerschappen terwijl men toch de pil slikte..er is ook geen condoom gebruikt..moet ik nu een morning after pil halen? En hoelang moet i kde pil nog doorslikken? Ik heb em namelijk nog doorgeslikt en volges mij zijn die 3 weke ook bijna voorbij. Ik weet het niet meer...wat moet ik doen..
Oud 24-09-2005, 18:59
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Je hoeft echt geen morning after pil te halen, waarom zou je dan nog de pil slikken Dat ding is echt wel betrouwbaar hoor! Ik slik de pil al een halfjaar door omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, en ben ook niet zwanger. Volgens mij ben je juist beter beschermd als je de pil doorslikt, omdat het dan niet tijdens je menstruatie slijm afbreekt e.d...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 24-09-2005, 19:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
shy girl schreef op 24-09-2005 @ 19:55 :
Hey ik heb een vraagje..ik heb gister sex gehad, maar ik slik wel de pil. Nu heb ik wel vaker gehoord van zwangerschappen terwijl men toch de pil slikte..er is ook geen condoom gebruikt..moet ik nu een morning after pil halen? En hoelang moet i kde pil nog doorslikken? Ik heb em namelijk nog doorgeslikt en volges mij zijn die 3 weke ook bijna voorbij. Ik weet het niet meer...wat moet ik doen..
Als je minstens een strip lang alle pillen op tijd genomen hebt, er geen vergeten bent en je stopweek niet langer duurt dan zeven dagen is er echt geen reden waarom je een morning after pil zou moeten halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-09-2005, 19:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 24-09-2005 @ 19:59 :
Je hoeft echt geen morning after pil te halen, waarom zou je dan nog de pil slikken Dat ding is echt wel betrouwbaar hoor! Ik slik de pil al een halfjaar door omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, en ben ook niet zwanger. Volgens mij ben je juist beter beschermd als je de pil doorslikt, omdat het dan niet tijdens je menstruatie slijm afbreekt e.d...
De pil wordt niet betrouwbaarder indien je 'm doorslikt. En, als je de pil slikt, wordt je niet meer ongesteld. Het is een kunstmatig opgewekte bloeding die niks met ongesteld zijn te maken heeft
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-09-2005, 23:20
shy girl
shy girl is offline
ik had nog een vraagje..kan ik nu gelijk een stopweek houden of moet ik nog doorslikken? ik slik em volges mij al 5/6 weken..
Oud 26-09-2005, 10:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
shy girl schreef op 26-09-2005 @ 00:20 :
ik had nog een vraagje..kan ik nu gelijk een stopweek houden of moet ik nog doorslikken? ik slik em volges mij al 5/6 weken..
Je kan een stopweek houden als je minstens 21 pillen geslikt hebt (een strip dus). Vervolgens moet je erop letten dat je stopweek niet langer duurt dan zeven dagen. Als je een of meerdere pillen in de derde (en daaropvolgende) week van je strip vergeten ben, dan moet je even in de bijsluiter kijken of je mag stoppen maar dat was bij jou dacht ik niet het geval.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-09-2005, 10:51
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Ik neem nou altijd mijn laatste pil voor de stopweek op maandag, ik word dan vrijdags ongesteld. Nou wil ik de stopweek graag verschuiven, zodat ik bijv. dinsdags ongesteld word. Ik heb gehoord dat 't kan, maar ik weet niet hoe! kan iemand mij dit uitleggen?
Oud 26-09-2005, 10:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Blondt schreef op 26-09-2005 @ 11:51 :
Ik neem nou altijd mijn laatste pil voor de stopweek op maandag, ik word dan vrijdags ongesteld. Nou wil ik de stopweek graag verschuiven, zodat ik bijv. dinsdags ongesteld word. Ik heb gehoord dat 't kan, maar ik weet niet hoe! kan iemand mij dit uitleggen?
Dan moet je de stopweek wat inkorten. Je mag nooit langer dan 7 dagen een stopweek houden, korter daarentegen wel
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-09-2005, 12:02
Mara
Mara is offline
@Blondt: Je kan je stopweek verkorten door eerder weer met de pil te beginnen, maar je kan ook je pil wat langer doorslikken en dus op een andere dag je stopweek inlassen.
Oud 26-09-2005, 12:33
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-09-2005 @ 11:53 :
Dan moet je de stopweek wat inkorten. Je mag nooit langer dan 7 dagen een stopweek houden, korter daarentegen wel
Citaat:
@Blondt: Je kan je stopweek verkorten door eerder weer met de pil te beginnen, maar je kan ook je pil wat langer doorslikken en dus op een andere dag je stopweek inlassen.
Tnx
Oud 26-09-2005, 19:21
lildevil2
lildevil2 is offline
Hoihoi,

ik heb even een vraagje.
Ik slik nu 3 maanden Lovette (na 3 maanden microgynon 30 te slikken, maar daar werd ik een beetje depressief van) maar ik heb nogal veel last van doorbraakbloedingen. De dokter zei wel dat ik de pil precies op tijd moest slikken (omdat hij zo licht is) alleen dit heb ik gedaan en nu is het alsnog mis gegaan. Meestal begint het alweer een week na de stopweek te bloeden. Heeft iemand ervaring met Lovette en weet iemand of dit nog ophoudt? Anders denk ik erover om weer op microgynon 30 over te stappen: zijn er mensen die eerst depressief hiervan werden maar er aan gewend zijn geraakt?
Heel erg bedankt!
Oud 26-09-2005, 22:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Even een paar vraagjes (just to be sure...)
Ik ben drie weken geleden overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin. Klopt het dat Yasmin een stuk lichter is dan microgynon? En zou er dan een kans zijn dat ik, terwijl ik de Yasmin gewoon slik, zwanger kan raken? Weet dat het een beetje stom klinkt, maar ik heb het idee dat mijn buik boller is dan normaal dus ik begin me een beetje zorgen te maken.

En dan nog iets, bij microgynon werd ik altijd de donderdag in de stopweek ongesteld. Stel dat ik nu ook rond die tijd mijn bloeding krijg, kan ik dan alsnog zwanger zijn of is dat uitgesloten?

Thnx
__________________
Oud 27-09-2005, 15:01
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 26-09-2005 @ 20:21 :
Hoihoi,

ik heb even een vraagje.
Maar ik heb nogal veel last van doorbraakbloedingen. De dokter zei wel dat ik de pil precies op tijd moest slikken (omdat hij zo licht is) alleen dit heb ik gedaan en nu is het alsnog mis gegaan. Meestal begint het alweer een week na de stopweek te bloeden.
Volgens mij betekent dat dan dat die pil te licht voor je is...
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 27-09-2005, 15:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 26-09-2005 @ 23:20 :
Even een paar vraagjes (just to be sure...)
Ik ben drie weken geleden overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin. Klopt het dat Yasmin een stuk lichter is dan microgynon? En zou er dan een kans zijn dat ik, terwijl ik de Yasmin gewoon slik, zwanger kan raken? Weet dat het een beetje stom klinkt, maar ik heb het idee dat mijn buik boller is dan normaal dus ik begin me een beetje zorgen te maken.

En dan nog iets, bij microgynon werd ik altijd de donderdag in de stopweek ongesteld. Stel dat ik nu ook rond die tijd mijn bloeding krijg, kan ik dan alsnog zwanger zijn of is dat uitgesloten?

Thnx
De Yasmin is ook een anti-conceptiepil dus werkt ook gewoon tegen zwangerschap, ook al is hij lichter.
En als je ongesteld wordt, ben je dus niet zwanger .
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-09-2005, 16:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 27-09-2005 @ 16:01 :
Volgens mij betekent dat dan dat die pil te licht voor je is...
Klopt idd. De kans is heel groot dat Lovette dan idd te licht is. Wellicht kan je een pil proberen die tussen Lovette en Microgynon in zit of eentje met dezelfde 'zwaarte' als microgynon maar een andere samenstelling maar dat moet je even overleggen met je huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2005, 16:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 26-09-2005 @ 23:20 :
Even een paar vraagjes (just to be sure...)
Ik ben drie weken geleden overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin. Klopt het dat Yasmin een stuk lichter is dan microgynon? En zou er dan een kans zijn dat ik, terwijl ik de Yasmin gewoon slik, zwanger kan raken? Weet dat het een beetje stom klinkt, maar ik heb het idee dat mijn buik boller is dan normaal dus ik begin me een beetje zorgen te maken.

En dan nog iets, bij microgynon werd ik altijd de donderdag in de stopweek ongesteld. Stel dat ik nu ook rond die tijd mijn bloeding krijg, kan ik dan alsnog zwanger zijn of is dat uitgesloten?

Thnx
Yasmin is idd een stuk lichter dan Microgynon. Ik heb dezelfde overstap gemaakt en voel me nu een stuk fijner enzo en ik ben tot nog toe nog niet zwanger geraakt

Als je dan ongesteld wordt kan je er zeker van zijn dat je niet zwanger bent, tenminste net zo zeker als bij elke andere pil dus ik zou me maar geen zorgen maken. Ik word bij Yasmin trouwens iets eerder ongesteld dan bij microgynon, misschien handig om daar vanuit te gaan zodat je niet ineens voor verrassingen staat
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2005, 16:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-09-2005 @ 17:12 :
Yasmin is idd een stuk lichter dan Microgynon. Ik heb dezelfde overstap gemaakt en voel me nu een stuk fijner enzo en ik ben tot nog toe nog niet zwanger geraakt

Als je dan ongesteld wordt kan je er zeker van zijn dat je niet zwanger bent, tenminste net zo zeker als bij elke andere pil dus ik zou me maar geen zorgen maken. Ik word bij Yasmin trouwens iets eerder ongesteld dan bij microgynon, misschien handig om daar vanuit te gaan zodat je niet ineens voor verrassingen staat
Ik voel me inderdaad ook fijner sinds ik ben overgestapt. Moet nog even meemaken hoe het ongesteld zijn wordt, maar ik hoop dat dat ook wat minder heftig is dan bij microgynon.
Goed om te weten dat jij eerder ongesteld werd bij Yasmin. Ik word het normaal gesproken op donderdag dus zal er morgen maar vast rekening mee gaan houden Thnx!
__________________
Oud 27-09-2005, 19:47
lildevil2
lildevil2 is offline
als lovette dan te licht is, betekent het toch nog niet dat ik zwanger kan raken toch?
Oud 27-09-2005, 20:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 27-09-2005 @ 20:47 :
als lovette dan te licht is, betekent het toch nog niet dat ik zwanger kan raken toch?
Nee. Het betekent wel dat je bijvoorbeeld doorbraakbloedingen kunt krijgen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 28-09-2005, 14:53
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-09-2005 @ 17:20 :
Ik voel me inderdaad ook fijner sinds ik ben overgestapt. Moet nog even meemaken hoe het ongesteld zijn wordt, maar ik hoop dat dat ook wat minder heftig is dan bij microgynon. Goed om te weten dat jij eerder ongesteld werd bij Yasmin. Ik word het normaal gesproken op donderdag dus zal er morgen maar vast rekening mee gaan houden Thnx!
Yasmin was toch een lichtere pil? Maar is je ongesteldheid dan ook minder hevig?
Ik slik de microgynon, verder geen last van. Maar ik heb de eerste dag van mijn ongesteld best wel heel erg hevig. Dus als ik met een lichtere pil als Yasmin zou ik daar minder last van hebben?
Oud 28-09-2005, 16:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 28-09-2005 @ 15:53 :
Yasmin was toch een lichtere pil? Maar is je ongesteldheid dan ook minder hevig?
Ik slik de microgynon, verder geen last van. Maar ik heb de eerste dag van mijn ongesteld best wel heel erg hevig. Dus als ik met een lichtere pil als Yasmin zou ik daar minder last van hebben?
Dat maakt bij mij niet zoveel uit. Bij Yasmin is het de enige keer heel hevig en de volgende keer wel heel weinig. Eigenlijk geen peil op te trekken en dat vind ik dan nog best wel vervelend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-09-2005, 19:48
kusj
kusj is offline
Hej, Ik wil graag binnekort met de pil beginnen, maar ik heb niet echt een idee hoe dat in zn werk gaat enz.
Oud 28-09-2005, 20:52
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Je moet het regelen via je huisarts dus gewoon ff een afspraak maken. Hij gaat je dat wat dingen vragen; of je rookt en of er trombose in de familie zit enz. De meeste meiden krijgen de pil Microgynon 30, en als je veel last hebt van de bijwerkingen kun je een andere pil krijgen. En als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 28-09-2005, 20:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 28-09-2005 @ 21:52 :
Je moet het regelen via je huisarts dus gewoon ff een afspraak maken. Hij gaat je dat wat dingen vragen; of je rookt en of er trombose in de familie zit enz. De meeste meiden krijgen de pil Microgynon 30, en als je veel last hebt van de bijwerkingen kun je een andere pil krijgen. En als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig.
Aanvulling: je begint op je eerste dag van je menstruatie (of een andere dag maar dan ben je pas na een maand veilig). Dan slik je 21 dagen lang elke dag een pilletje. Daarna 7 dagen niet. In de loop van die 7 dagen wordt je ongesteld. Na die 7 dagen begin je met een nieuwe strip en slik je dus weer 21 pillen en zo ga je verder
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 09:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik snap niet goed wat ik nu moet doen....

Ik heb namelijk 2 1/2 pilstrip achter elkaar geslikt omdat ik op vakantie was. Ik heb twee volledige strippen geslikt en van de derde nog iets van anderhalve week. Nu kreeg ik zaterdag last van een doorbraakbloeding. Gisteren kwam ik erachter dat ik de pil van dinsdag vergeten was. De pil van woensdag heb ik daarom ook maar niet geslikt omdat ik besloten heb om maar een stopweek te houden, want vanwege die doorbraakbloeding was ik toch al ongesteld.

Klopt het dan dat ik volgende week dinsdag weer met een nieuwe strip moet beginnen en dat ik eind deze week waarschijnlijk nog erger ongesteld word?
Oud 29-09-2005, 09:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 29-09-2005 @ 10:24 :
Ik snap niet goed wat ik nu moet doen....

Ik heb namelijk 2 1/2 pilstrip achter elkaar geslikt omdat ik op vakantie was. Ik heb twee volledige strippen geslikt en van de derde nog iets van anderhalve week. Nu kreeg ik zaterdag last van een doorbraakbloeding. Gisteren kwam ik erachter dat ik de pil van dinsdag vergeten was. De pil van woensdag heb ik daarom ook maar niet geslikt omdat ik besloten heb om maar een stopweek te houden, want vanwege die doorbraakbloeding was ik toch al ongesteld.

Klopt het dan dat ik volgende week dinsdag weer met een nieuwe strip moet beginnen en dat ik eind deze week waarschijnlijk nog erger ongesteld word?
Dinsdag is de eerste dag dat je geen pil geslikt hebt? Dus:
dinsdag niet -> dag 1
woensdag niet -> dag 2
donderdag niet -> dag 3
vrijdag niet -> dag 4
zaterdag niet -> dag 5
zondag niet -> dag 6
maandag niet -> dag 7

Dus je slikt dinsdag dan weer je eerste pil.

Volgens mij hoef je niet erger ongesteld te worden dan normaal, denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 09:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tis lang geleden dat ik hier om advies vroeg maar ik zit een beetje in een twijfelgeval dus ik wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik slik Yasmin en ben de derde pil van mijn strip vergeten (gisteravond). Normaal neem ik mijn pil in tussen 22.00 - 23.00 uur. Vanmorgen kwam ik erachter dat ik hem vergeten was en ik heb hem om 10.35 uur ingenomen, precies er tussen in dus

Ik heb de pil dus ingenomen wanneer ik eraan dacht, de week voor het vergeten geen seks gehad dus dat is het probleem niet maar ik vraag me nu af, kan ik ervan uitgaan dat die 12 uur grens voor mij nog geldt? Ik denk dat ik er zelf vanuit ga dat die niet meer geldt en dat ik dus de komende zeven dagen niet veilig ben maar dat komt echt niet fijn uit want ik heb mijn vriend al twee weken niet gezien en die komt morgen en alleen condoom vertrouw ik niet. Wat raden jullie aan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 10:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Probeer je te herinneren wanneer je de tweede pil hebt genomen. Hoe dichter die bij elf uur zit, hoe veiliger het is.
Heb je die toevallig om kwart voor tien genomen, zou ik er van uitgaan dat het niet veilig is.
Want wat ik me herinner ligt het echt aan de twaalf uur puur afhankelijk van de vorige pil.
Hm, volgens mij zeg ik het nu niet duidelijk, hoop dat je t begrijpt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 29-09-2005, 10:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 29-09-2005 @ 11:07 :
Probeer je te herinneren wanneer je de tweede pil hebt genomen. Hoe dichter die bij elf uur zit, hoe veiliger het is.
Heb je die toevallig om kwart voor tien genomen, zou ik er van uitgaan dat het niet veilig is.
Want wat ik me herinner ligt het echt aan de twaalf uur puur afhankelijk van de vorige pil.
Hm, volgens mij zeg ik het nu niet duidelijk, hoop dat je t begrijpt.
Ik snap het ja, daar zat ik ook al aan te denken. Volgens mij was het tussen elf en half twaalf dat ik die pil genomen heb maar ik vind zwangerschap toch een iets te riskant iets om op te gokken eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 10:35
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Hm nog niet ongesteld geworden, tis wel te hopen dat dat nog komt dus.. Weet niet precies waarom maar ben echt bang dat ik zwanger ben. Ik weet dat de kans klein is omdat ik geen pil ben vergeten, maar alleen ben overgestapt op Yasmin.. Mocht ik komend weekend nog niet ongesteld zijn geworden, mag ik dan gewoon beginnen met een nieuwe strip of moet ik eerst een test doen?
En was mijn pil eigenlijk van het begin af aan al veilig? Ik ben ermee begonnen op de dag dat ik eigenlijk met een nieuwe strip microgynon zou beginnen.
__________________
Oud 29-09-2005, 10:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2005 @ 11:35 :
Hm nog niet ongesteld geworden, tis wel te hopen dat dat nog komt dus.. Weet niet precies waarom maar ben echt bang dat ik zwanger ben. Ik weet dat de kans klein is omdat ik geen pil ben vergeten, maar alleen ben overgestapt op Yasmin.. Mocht ik komend weekend nog niet ongesteld zijn geworden, mag ik dan gewoon beginnen met een nieuwe strip of moet ik eerst een test doen?
En was mijn pil eigenlijk van het begin af aan al veilig? Ik ben ermee begonnen op de dag dat ik eigenlijk met een nieuwe strip microgynon zou beginnen.
Dan ben je wel vanaf het begin al veilig. Vreemd dat het zolang duurt voor je ongesteld wordt. Volgens mij mag je een keer al aan een nieuwe strip beginnen als je nog niet ongesteld bent maar als je daarna weer niet ongesteld wordt moet je eerst een test doen. Alleen zelf vond ik dat best gevaarlijk want stel dat je zwanger bent dan ben je zeker al twee maanden verder voor je dat te weten komt en dan kan je al gelijk weer een stuk minder. Als je zekerheid wilt hebben kan je het best even een testje doen denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 11:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2005 @ 11:11 :
Ik snap het ja, daar zat ik ook al aan te denken. Volgens mij was het tussen elf en half twaalf dat ik die pil genomen heb maar ik vind zwangerschap toch een iets te riskant iets om op te gokken eigenlijk.
Als dat zo is is het precies binnen de 12 uur.
Maar of je dat vertrouwt of niet, moet je natuurlijk zelf beslissen .
__________________
Keep on rockin'
Oud 29-09-2005, 12:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2005 @ 11:35 :
Hm nog niet ongesteld geworden, tis wel te hopen dat dat nog komt dus.. Weet niet precies waarom maar ben echt bang dat ik zwanger ben. Ik weet dat de kans klein is omdat ik geen pil ben vergeten, maar alleen ben overgestapt op Yasmin.. Mocht ik komend weekend nog niet ongesteld zijn geworden, mag ik dan gewoon beginnen met een nieuwe strip of moet ik eerst een test doen?
En was mijn pil eigenlijk van het begin af aan al veilig? Ik ben ermee begonnen op de dag dat ik eigenlijk met een nieuwe strip microgynon zou beginnen.
Ik zat ook zo te zenuwen, ook Yasmin, maar ik ben gewoon wat later ongesteld geworden.

En je pil is verder wel veilig, zoals jij hem geslikt hebt, ja.
Oud 29-09-2005, 12:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2005 @ 10:57 :
Tis lang geleden dat ik hier om advies vroeg maar ik zit een beetje in een twijfelgeval dus ik wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik slik Yasmin en ben de derde pil van mijn strip vergeten (gisteravond). Normaal neem ik mijn pil in tussen 22.00 - 23.00 uur. Vanmorgen kwam ik erachter dat ik hem vergeten was en ik heb hem om 10.35 uur ingenomen, precies er tussen in dus

Ik heb de pil dus ingenomen wanneer ik eraan dacht, de week voor het vergeten geen seks gehad dus dat is het probleem niet maar ik vraag me nu af, kan ik ervan uitgaan dat die 12 uur grens voor mij nog geldt? Ik denk dat ik er zelf vanuit ga dat die niet meer geldt en dat ik dus de komende zeven dagen niet veilig ben maar dat komt echt niet fijn uit want ik heb mijn vriend al twee weken niet gezien en die komt morgen en alleen condoom vertrouw ik niet. Wat raden jullie aan?
Ik raad je aan om wat meer vertrouwen te hebben in die condoom. Het is gewoon een officieel voorbehoedsmiddel. Ik snap wel dat je normaal liever de pil (erbij?) gebruikt, maar als dat een keer niet mogelijk is (wat je niet eens zeker weet, aangezien hij ook nog net wél veilig kan zijn) is een condoom ook gewoon voldoende.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-09-2005, 13:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-09-2005 @ 13:25 :
Ik raad je aan om wat meer vertrouwen te hebben in die condoom. Het is gewoon een officieel voorbehoedsmiddel. Ik snap wel dat je normaal liever de pil (erbij?) gebruikt, maar als dat een keer niet mogelijk is (wat je niet eens zeker weet, aangezien hij ook nog net wél veilig kan zijn) is een condoom ook gewoon voldoende.
Mja, normaal gebruik ik pil en condoom maar daardoor weet ik uit ervaring ook wel dat er nog nooit een condoom ofzo gescheurd is bij ons. Ik vind het alleen zo moeilijk om er op te vertrouwen, ik bedoel: je kan op 80 andere manieren ook nog zwanger raken, bijvoorbeeld bij vingeren ofzo en daar beschermt de pil wel tegen maar een condoom niet. Ik ga eens overleggen met mijn vriend denk ik. Kijken wat hij vindt.

Bedankt voor je advies, dat zet me wel aan het denken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2005, 14:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2005 @ 14:23 :
Mja, normaal gebruik ik pil en condoom maar daardoor weet ik uit ervaring ook wel dat er nog nooit een condoom ofzo gescheurd is bij ons. Ik vind het alleen zo moeilijk om er op te vertrouwen, ik bedoel: je kan op 80 andere manieren ook nog zwanger raken, bijvoorbeeld bij vingeren ofzo en daar beschermt de pil wel tegen maar een condoom niet. Ik ga eens overleggen met mijn vriend denk ik. Kijken wat hij vindt.

Bedankt voor je advies, dat zet me wel aan het denken
Je kan d'r natuurlijk wel rekening mee houden tijdens de seks. En als het condoom toch scheurt (wat dus niet heel waarschijnlijk is, maar goed: het kan gebeuren) dan kan je ook nog de morning-after pil halen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-09-2005, 15:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2005 @ 10:54 :
Dinsdag is de eerste dag dat je geen pil geslikt hebt? Dus:
dinsdag niet -> dag 1
woensdag niet -> dag 2
donderdag niet -> dag 3
vrijdag niet -> dag 4
zaterdag niet -> dag 5
zondag niet -> dag 6
maandag niet -> dag 7

Dus je slikt dinsdag dan weer je eerste pil.

Volgens mij hoef je niet erger ongesteld te worden dan normaal, denk dat je dat het beste zelf kan beoordelen.
Ja, dat is dus wat ik zelf ook al dacht.
Het is nu trouwens al erger dan normaal, want dan heb ik alleen de eerste 2 dagen buikkrampen en nu dus al bijna de hele week
Oud 30-09-2005, 14:05
Experiment
Experiment is offline
Waarom is de standaardpil eigenlijk Microgynon, terwijl Yasmin lichter is?

(tenminste, ik was een standaardgevalletje: rookte niet, geen ziekten ofzo. En toen zei de dokter: oké, dan geef ik je gewoon Microgynon 30)
Oud 30-09-2005, 14:13
Experiment
Experiment is offline
Ohja Daantje over jouw geval:

Die 12-uurgrens is natuurlijk zo gelegd zodat de fabrikant geen risico loopt op schadeclaims enzo. Dit betekent, dat je binnen de 36 uur na je vorige pil 100% beschermd bent. Neem je hem nu na 37 uur dan is de kans nog steeds minimaal dat je zwanger raakt. (want je slikt niet alleen de pil, maar zelfs als je de pil niet slikt is de kans heel klein dat er een eicel bevrucht wordt, een eicel is geloof ik maar 12 uur rijp). Alleen, zelfs dat minimale risico dat jij zwanger wordt, wil de fabrikant natuurlijk niet lopen. Daarom wordt er gezegd: 36 uur, terwijl 37 uur beslist ook nog heel veilig zal zijn
Oud 30-09-2005, 17:33
brynn
brynn is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-09-2005 @ 15:05 :
Waarom is de standaardpil eigenlijk Microgynon, terwijl Yasmin lichter is?

(tenminste, ik was een standaardgevalletje: rookte niet, geen ziekten ofzo. En toen zei de dokter: oké, dan geef ik je gewoon Microgynon 30)


Microgynon '30 werkt voor de meeste vrouwen prima, en hebben daar geen bijwerkingen van. En gezien Microgynon 30 per 6 maanden ongeveer 8 euro kost, en Yasmin 35, wordt die standaard voorgeschreven. (die bedragen zijn de kostprijs) Het is natuurlijk zonde om een dure pil voor te schrijven, als de meerderheid van de vrouwen geen bijwerkingen heeft van Mycrogynon.
Oud 30-09-2005, 19:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-09-2005 @ 15:05 :
Waarom is de standaardpil eigenlijk Microgynon, terwijl Yasmin lichter is?

(tenminste, ik was een standaardgevalletje: rookte niet, geen ziekten ofzo. En toen zei de dokter: oké, dan geef ik je gewoon Microgynon 30)
Bij Yasmin is oa de kans op trombose groter dan bij microgynon. Microgynon geeft over het algemeen de minste bijwerkingen bij de meeste vrouwen en is ook zeker een stuk goedkoper dus vandaar dat je die eerder krijgt. Een lichtere pil wil niet zeggen dat je ook minder bijwerkingen hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-10-2005, 06:47
Verwijderd
Ik ben donderdag mijn pil vergeten, in de derde week. Vandaag slik ik de laatste van de strip. Nu weet ik dat ik gewoon aan de volgende strip moet beginnen en de stopweek overslaan. Maar mijn vraag: moet ik die hele strip dan nemen, of kan ik ook een week doorslikken en dan de stopweek doen?
Oud 01-10-2005, 16:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 01-10-2005 @ 07:47 :
Ik ben donderdag mijn pil vergeten, in de derde week. Vandaag slik ik de laatste van de strip. Nu weet ik dat ik gewoon aan de volgende strip moet beginnen en de stopweek overslaan. Maar mijn vraag: moet ik die hele strip dan nemen, of kan ik ook een week doorslikken en dan de stopweek doen?
Nee, je moet nu de hele strip slikken. Als je eerder stopt is het alsnog niet veilig.
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-10-2005, 17:45
Verwijderd
okee, tnx!
Oud 02-10-2005, 12:26
Cacharel
Cacharel is offline
hey mensen
ik heb even een vraag, weet niet of ie al gesteld is maar ben te lui om alles af te zoeken.
ik ben gisteren begonnen met een nieuwe strip (althans, dat was de bedoeling) maar ben hem gister al meteen vergeten. ik heb hem vanochtend om 7 uur ingenomen. en normaal neem ik de pil altijd rond 10 uur savonds in.
is de pil nou nog betrouwbaar?of geld nou ook dat ik 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken?
alvast bedankt iig
__________________
Don't take my wings
Oud 02-10-2005, 13:02
kissygirl
Avatar van kissygirl
kissygirl is offline
k had ook een vraagje.. ik heb gisteren dus seks gehad met mijn vriend.. maar geen condoom gebruikt, maar ben wel aan de pil.. hoe licht of zwaar de pil is.. is ie altijd even betrouwbaar? voor zwangerschappen enzo?

xxx
__________________
If you think,this is the place where you wanna be,then stay,I will go somewhere else
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Drugs & Alcohol Het Nieuwe IZSADC Topic
Type
501 17-09-2004 21:59
Lichaam & Gezondheid vergeten
SuperS
1 13-06-2004 09:52
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid Welke soort pil gebruiken jullie?
Missy_X
21 30-04-2003 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.