Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 10:34
elledc
elledc is offline
Zijn er nog mensen hier die Mercilon nemen van pil? Of ben ik nou de enigste?
Oud 01-04-2003, 14:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb microgynon en ik heb de indruk dat die heel veel wordt voorgeschreven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-04-2003, 15:20
mariekje84
mariekje84 is offline
ik heb trigynon, een driefasenpil die meer lijkt op je natuurlijke cyclus, ik heb best wel last van bijwerkingen van de pil, en dit is nou al de vierde soort die ik heb, nou heb ik al een hele tijd last van hoofdpijn, mn moeder zegt dat dat van mijn pil kan komen, maar waarom heb ik dr dan nu pas last van(na bijna 2 jaar pilgebruik) iemand hier verstand van?????????????
Oud 01-04-2003, 18:49
elledc
elledc is offline
Citaat:
mariekje84 schreef op 01-04-2003 @ 16:20:
ik heb trigynon, een driefasenpil die meer lijkt op je natuurlijke cyclus, ik heb best wel last van bijwerkingen van de pil, en dit is nou al de vierde soort die ik heb, nou heb ik al een hele tijd last van hoofdpijn, mn moeder zegt dat dat van mijn pil kan komen, maar waarom heb ik dr dan nu pas last van(na bijna 2 jaar pilgebruik) iemand hier verstand van?????????????
Dat zou me toch verbazen. Er kunnen zoveel oorzaken zijn van hoofdpijn, zoals vermoeidheid en stress ...

PS. hoe werkt zo'n driefasenpil?
Oud 02-04-2003, 02:40
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-04-2003 @ 15:35:
Ik heb microgynon en ik heb de indruk dat die heel veel wordt voorgeschreven.
Ik heb deze pil ook! Eerst had ik altijd superveel buikpijn als ik ongesteld was (vooral de eerste twee dagen), en nu heb ik totaal geen last meer van mijn menstruatie.
Oud 02-04-2003, 02:44
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 18-03-2003 @ 11:29:


1. Hoe oud ben je? 18
2. ben je aan de pil? Ja.
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? 17
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? Omdat ik altijd ziek was toen ik ongesteld werd.
5. Aan welke pil ben je? Microgynon
6. Ben je wel eens van pil veranderd? Nee.
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen?
Nu bevalt hij me goed. In het begin had ik wel ontieglijk veel last van huilnuien en stemmingswisselingen. Maar nu is alles weer in orde!



Oud 02-04-2003, 22:40
Verwijderd
dag 22 ongesteld, ben nou al einde van mn strip, en moet nu ongesteld gaan worden
mn moeder vind t zinloos om de dokter op te bellen
Oud 03-04-2003, 09:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 02-04-2003 @ 23:40:
dag 22 ongesteld, ben nou al einde van mn strip, en moet nu ongesteld gaan worden
mn moeder vind t zinloos om de dokter op te bellen
omdat?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-04-2003, 13:09
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Mortischa, ben je pas begonnen met de pil ofzo? Want dan is dat misschien de reden. En anders zou ik toch echt de dokter gewoon even bellen, want het is dus niet echt gezond.

Als je moeder zo zeker ervan is dat er niets kan gebeuren: een vriendin van mij was een maand lang ongesteld en het bleek dat er een poliep in haar baarmoeder zat. (ik wil je niet bang maken ofzo, alleen aangeven dat je hier gewoon ff mee naar de dokter moet gaan...)
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 03-04-2003, 19:46
little lady
Avatar van little lady
little lady is offline
ik was ook iets van een maand ongesteld
en toen had ik de dokter opgebeld
die zei dat t geen kwaad kon
__________________
plop.
Oud 03-04-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
little lady schreef op 03-04-2003 @ 20:46:
ik was ook iets van een maand ongesteld
en toen had ik de dokter opgebeld
die zei dat t geen kwaad kon
staat in de bijsluiter dat dat kan gebeuren.. hoef je de dokter toch niet voor op te bellen
Oud 03-04-2003, 20:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 02-04-2003 @ 23:40:
dag 22 ongesteld, ben nou al einde van mn strip, en moet nu ongesteld gaan worden
mn moeder vind t zinloos om de dokter op te bellen
had ik ook... enne ik leef nog k weet niet of het kwaad kan... als je het zelf niet vertrouwd kun je beter de huisarts bellen zodat je gerustgesteld bent
__________________
Oud 05-04-2003, 00:59
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
oké, VRAAGJE:

ik ben op maandag ongesteld geworden en nam op donderdag per ongeluk de pil van zondag in (verkeerd gekeken op de strip). Toen heb ik - om niet in de war te raken - de pil van donderdag in die van zondag gestopt, zodat de dagen nog zouden kloppen. Een vriendin van mij opperde echter dat dat niet zo slim was omdat er in elke pil een toenemend aantal hormonen zou zitten. Maar volgens mij klopt dat niet. Ik kan (afhankelijk van de dag waarop ik begin te menstrueren) op iedere dag van m'n strip beginnen dus dan is het toch niet logisch dat de hormonen worden opgebouwd??? Of heeft mijn vriendin toch gelijk?
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Oud 05-04-2003, 12:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alleen als je een zogenaamde driefasen pil slikt klopt het dat er een ander hormoongehalte zit in pillen van de eerste, tweede en derde week. Als je een 'gewone' pil slikt is dat niet het geval en kan je gewoon iedere pil nemen, het maakt het alleen niet echt overzichtelijk voor jezelf. Ik heb nogal eens de neiging om de verkeerde kant op te slikken, dan begin ik bijvoorbeeld op zondag en dan is het woensdag en dan neem ik de pil van zaterdag omdat ik de verkeerde kant op ga. Dat kan je voorkomen door de dag waarop je begonnen bent op de achterkant te omcirkelen met een merkstift zodat je toch nog uit kan rekenen of je ze allemaal ingenomen hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2003, 14:53
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Tnx voor je reactie Daantje

Ik had nog een vraagje... Ik heb nu dus mn eerste strip geslikt (donderdag laatste pil ingenomen) dan zou ik dus eigk vrijdag ongesteld moeten worden toch? Tis nu zaterdag en ik menstrueer nog steeds niet... Eigk ben ik bang dat ik zwanger ben ofzo, hoewel dat niet kan omdat ik gewoon ongesteld werd nadat ik de laatste keer geslachtsgemeenschap heb gehad. Maar tegenwoordig hoor je zo vaak over meiden die blijven menstrueren ondanks hun zwangerschap Wanneer moet ik me nou zorgen gaan maken?

En dan nog een ding: moet ik nou weer donderdag beginnen met slikken of vrijdag???

Alvast bedankt
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Oud 05-04-2003, 15:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik had nog een vraagje... Ik heb nu dus mn eerste strip geslikt (donderdag laatste pil ingenomen) dan zou ik dus eigk vrijdag ongesteld moeten worden toch? Tis nu zaterdag en ik menstrueer nog steeds niet... Eigk ben ik bang dat ik zwanger ben ofzo, hoewel dat niet kan omdat ik gewoon ongesteld werd nadat ik de laatste keer geslachtsgemeenschap heb gehad. Maar tegenwoordig hoor je zo vaak over meiden die blijven menstrueren ondanks hun zwangerschap Wanneer moet ik me nou zorgen gaan maken?
Het is niet zo dat als je je laatste pil geslikt hebt dat je dan gelijk de dag erna ongesteld wordt. Ik stop altijd op maandag geloof ik en dan ben ik vrijdagmiddag pas ongesteld. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je zwanger bent als je op de juiste dag begonnen bent met slikken en verder alles juist ingenomen hebt. Volgens mij kan het niet dat je 'echt ongesteld' bent als je zwanger bent. Bij mijn weten kan dat nog steeds niet.

Je andere vraag: volgens mij moet je steeds op dezelfde dag beginnen dus als je nu op een vrijdag begonnen bent en dus op donderdag je laatste ingenomen hebt dan moet je volgens mij met je volgende strip weer op vrijdag beginnen. Dit weet ik alleen niet helemaal zeker dus je zou even in de bijsluiter kunnen kijken, daar staat het zeker weten in.

Groetjes Daantje
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2003, 15:55
Missy_X
Missy_X is offline
Op welke leeftijd kun je stoppen met de diane35-pil?
Ik ben namelijk bang dat ik als ik stop weer jeugdpuistjes krijg.
Ben bijna 23 nu dus ik heb geen idee of ze nog terug komen. Maar durf het niet te proberen.

Wie weet op welke leeftijd je er overheen bent?
Oud 05-04-2003, 16:50
ster
Avatar van ster
ster is offline
hoi!
ik heb eigenlijk ff een vraagje over lovette, want die wil ik gaan slikken, maar is dat een afslankpil?? of heeft hij die bijwerkingen? want ik heb hem daar niet voor voorgeschreven gekregen
groetjes ster
__________________
behh
Oud 05-04-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
ster schreef op 05-04-2003 @ 17:50:
hoi!
ik heb eigenlijk ff een vraagje over lovette, want die wil ik gaan slikken, maar is dat een afslankpil?? of heeft hij die bijwerkingen? want ik heb hem daar niet voor voorgeschreven gekregen
groetjes ster
Verschilt heel erg per vrouw. Heb hem zelf ook gehad, en kwam 5 kilo aan in een maand... Maar goed, die vijf kilo was ik ook zo weer kwijt...
Als je aan je pil gewend bent, word je weer net zoals ervoor - tenzij je natuurlijk anders leeft.
(Volgens mijn huisarts heeft hij overigens aanzienlijk weinig bijwerkingen.)
Maar goed, een afslank pil is het iig niet...

Zelf heb ik ook nog even een vraagje;

Ik ben aan de pil, slik heb elke avond om 23 uur. Gisteren had ik om 22 uur ineens diaree, om 23 uur heb ik gewoon mijn pilletje genomen. Is hij nu minder betrouwbaar? Of maakt het niet meer uit? (Bijsluiter is er een beetje vaag in nml.)
Oud 05-04-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 05-04-2003 @ 16:55:
Op welke leeftijd kun je stoppen met de diane35-pil?
Ik ben namelijk bang dat ik als ik stop weer jeugdpuistjes krijg.
Ben bijna 23 nu dus ik heb geen idee of ze nog terug komen. Maar durf het niet te proberen.

Wie weet op welke leeftijd je er overheen bent?
Dat verschilt heel erg per persoon. Mijn neven (die waren dus niet aan de pil he) hadden rond hun 15de een 'acne-aanval' tot hun 17de. En vanaf hun 20ste weer, tot hun 22ste. Tja... ik zou zelf zeggen; wanneer je helemaal uitgegroeid bent, dan verandert je lichaam niet meer zo, dus rond je 23/24/25ste.
Oud 05-04-2003, 19:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je nadat je de pil ingenomen hebt, nog steeds diarree had is ie volgens mij minder betrouwbaar. Het duurt drie a vier uur voordat alle werkzame stoffen in je lichaam zijn opgenomen dus als je binnen die tijd diarree krijgt of moet overgeven dan is het verstandig om er opnieuw een in te nemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2003 @ 20:03:
Als je nadat je de pil ingenomen hebt, nog steeds diarree had is ie volgens mij minder betrouwbaar. Het duurt drie a vier uur voordat alle werkzame stoffen in je lichaam zijn opgenomen dus als je binnen die tijd diarree krijgt of moet overgeven dan is het verstandig om er opnieuw een in te nemen.
Daarna zeker vier uur geen last meer gehad (de hele nacht niet, dus zéker vier uur niet).
Maar ben wel net ongesteld geworden Moet pas woensdag gebeuren, eigenlijk... maar goed, een beetje onregelmatig zal wel normaal zijn zo af en toe...
Oud 06-04-2003, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dan weet ik het ook niet. Als je ongerust bent erover zou ik de huisarts even opbellen, die kan je dan geruststellen en dan heb je zekerheid zodat je je wat zekerder gaat voelen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-04-2003, 17:46
Verwijderd
il ga morgen ff afspraak maken bij de dokter, daarna laat ik wel ff horen hoe t gaat !
Oud 06-04-2003, 17:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hey, ik had ff een vraagje. Ik heb poosje geleden voor het eerst niet m'n stopweek genomen, omdat ik er de keer daarvoor weer heel ziek van ben geworden. Dat beviel me wel en ik zou dat nog wel een keer willen doen. Hoevaak mag je dat achter elkaar doen? En wie heeft er wel eens last gehad van tussenbloedingen? (lijkt me namelijk nogal klote)

Ik vroeg me ook af of hier nog mensen zijn die migraine kregen nadat ze met de pil begonnen waren?

Fijn, allemaal vragen

Alvast bedankt
__________________
Oud 06-04-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-04-2003 @ 18:56:
Hey, ik had ff een vraagje. Ik heb poosje geleden voor het eerst niet m'n stopweek genomen, omdat ik er de keer daarvoor weer heel ziek van ben geworden. Dat beviel me wel en ik zou dat nog wel een keer willen doen. Hoevaak mag je dat achter elkaar doen? En wie heeft er wel eens last gehad van tussenbloedingen? (lijkt me namelijk nogal klote)

Ik vroeg me ook af of hier nog mensen zijn die migraine kregen nadat ze met de pil begonnen waren?

Fijn, allemaal vragen

Alvast bedankt
Over het eerste, volgens mijn huisarts kan het overslaan van de stopweek helemaal geen kwaad, maar toch moet je volgens haar een maximum van 3x aanhouden.
Zelf krijg ik al vrij snel van die tussenbloedingen, doorslikken werkt niet super voor mij (wanneer ik aan de tweede strip begin, krijg ik meestal in diens tweede week last van tussenbloedingen.. maar goed, wel aanzienlijk minder last van die tussenbloedingen dan van ongesteldheid... 't is wel onverwacht natuurlijk...)

Migraine heb ik idd ook gehad, meteen dokter gebeld en gezegd dat ik er onwijs last van had (ik verloor zicht, werd duizelig/misselijk en kreeg knallende koppijn, erg vaak). Ze raadde me aan het niet al te lang af te wachten en te stoppen met de pil, ik was echter eigenwijs en ben dus niet gestopt. Gek genoeg is het nu ook vrijwel helemaal weg... misschien dat je lichaam er aan went oid? Maar goed, als je daar last van hebt gewoon eventjes de huisarts bellen, kijken wat die je aanraadt.
Oud 06-04-2003, 21:49
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-04-2003 @ 18:56:
Hey, ik had ff een vraagje. Ik heb poosje geleden voor het eerst niet m'n stopweek genomen, omdat ik er de keer daarvoor weer heel ziek van ben geworden. Dat beviel me wel en ik zou dat nog wel een keer willen doen. Hoevaak mag je dat achter elkaar doen?
Een vriendin van mij mag de pil altijd doorslikken van haar dokter , die zegt dat dit in Amerika heel normaal is, daar wordt niemand ongesteld die de pil slikt. Zij vindt het natuurlijk fijn, maar het lijkt mij maar eng.
Oud 06-04-2003, 21:54
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 18-03-2003 @ 11:29:
1. Hoe oud ben je?
2. ben je aan de pil?
Ik ben 18, heb een vaste vriend (dat vroeg je niet, maar het is volgens mij wel van belang ) en ik ben NIET aan de pil.
Oud 06-04-2003, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 06-04-2003 @ 22:49:
Een vriendin van mij mag de pil altijd doorslikken van haar dokter , die zegt dat dit in Amerika heel normaal is, daar wordt niemand ongesteld die de pil slikt. Zij vindt het natuurlijk fijn, maar het lijkt mij maar eng.
Lijkt mij idd ook behoorlijk eng, zo eens ongesteld is toch wel prettig, gewoon ter 'controle' ofzo...
Oud 07-04-2003, 17:46
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Oke, nummertje 3 is aan de beurt!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 18:21
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid maandstonden blijven weg.
willow1
1 20-09-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #3!
Snufje
252 10-06-2003 18:53
Seksualiteit Na hoeveel weken is de pil veilig?
Lily
5 19-12-2002 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.