Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2010, 18:10
Hedwigd
Avatar van Hedwigd
Hedwigd is offline
Hoi, Ik zit in VWO 6, en dan heb je natuurlijk het PWS verhaal.
Ik doe dit bij het vak Scheikunde, en dan wel het onderwerp Biochemie.
Ik wilde de afbraak van voedingsstoffen behandelen, hoeveel energie daarbij vrij komt, en op basis daarvan zou ik willen uitzoeken welk dieet welk effect heeft.

Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen met het opstellen van mijn hoofdvraag, deelvragen en waar ik deze onderzoeken zou kunnen uitvoeren. ( welke universiteit)
Mijn lerares raadde me wageningen aan.
Iemand die dit kan bevestigen?

Ik weet trouwens niet of dit het juiste forum is..

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2010, 14:36
Verwijderd
Dit is meer fysische chemie. Het kijken naar hoeveel energie ergens bij vrijkomt is fysische chemie. Ik vind dit een heel lastig onderwerp voor een profielwerkstuk. Bovendien is het al bekend wat de calorische waarden van vetten, eiwitten en suikers zijn. Zelf zou ik dit onderwerp niet doen.

Wat dan wel? Ik zou kiezen voor een proefje met knippen en plakken van DNA (electroforese)

Zelf heb ik een proefje ooit gedaan en dat ging over de acetylcholine-esterase remmende werking van één of ander bestrijdingsmiddel. Je zou meerdere bestrijdingsmiddelen kunnen nemen en dan kijken welk bestrijdingsmiddel het meeste de acetyl-choline esterase remt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 16:07
Hedwigd
Avatar van Hedwigd
Hedwigd is offline
Citaat:
Dit is meer fysische chemie. Het kijken naar hoeveel energie ergens bij vrijkomt is fysische chemie. Ik vind dit een heel lastig onderwerp voor een profielwerkstuk. Bovendien is het al bekend wat de calorische waarden van vetten, eiwitten en suikers zijn. Zelf zou ik dit onderwerp niet doen.

Wat dan wel? Ik zou kiezen voor een proefje met knippen en plakken van DNA (electroforese)

Zelf heb ik een proefje ooit gedaan en dat ging over de acetylcholine-esterase remmende werking van één of ander bestrijdingsmiddel. Je zou meerdere bestrijdingsmiddelen kunnen nemen en dan kijken welk bestrijdingsmiddel het meeste de acetyl-choline esterase remt.
Ik heb geen idee hoe lastig het is. Maar het leek me inderdaad al moeilijk, omdat het meeste wel bekend is ja. Waar ik ook nog aan dacht, was de oorzaken van brandend maagzuur onderzoeken. Dat lijkt me ook makkelijker wat betreft het opstellen van onderzoeksvragen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 22:17
Verwijderd
Tja, wat ik zou doen, maar ja goed dat ben ik maar.

Is gewoon een proefje en daar een vrij uitgebreid verslag van maken.

Mijn profielwerkstuk toendertijd was heel wat, maar is nu compleet achterhaald en een voddending en dat terwijl het met een g was beoordeeld, er goed uitzag en vrij goed was. maarja...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 09:36
Hedwigd
Avatar van Hedwigd
Hedwigd is offline
Citaat:
Tja, wat ik zou doen, maar ja goed dat ben ik maar.

Is gewoon een proefje en daar een vrij uitgebreid verslag van maken.

Mijn profielwerkstuk toendertijd was heel wat, maar is nu compleet achterhaald en een voddending en dat terwijl het met een g was beoordeeld, er goed uitzag en vrij goed was. maarja...
Hmm ja, generatiekloof hè .
Maar ik zal eens kijken wat ik kan vinden van het onderwerp wat jij gebruikte,
En in ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp Duits verhaal over PWS voor mondeling
Lee Swagger
1 29-12-2015 19:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen PWS LOTR/Tolkien/Hobbit Engels, iemand?!
Dagz
3 22-04-2015 20:54
Huiswerkvragen: Exacte vakken [PWS] Reactievergelijking!DRINGEND!
*naso*
0 19-12-2005 18:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderzoek PWS "huis kopen"
Melig-Meissiej
9 27-03-2005 17:53
Algemene schoolzaken wat is t verschil tussen PWS en PO
Kurogane
11 08-09-2004 09:19
Algemene schoolzaken [PWS] Robbie wel, Mark Owen niet?
efixer
6 16-05-2004 00:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.