Oud 04-12-2001, 21:42
jochen
jochen is offline
hey allemaal weet er iemùand hoe ik een intel p4 1.5 kan overclokken en wat ik moet doen en kan dat men computer bescchadigen (hij word met water gekoeld dus geen oververhitting mogelijk)
__________________
[b]achterwaarts poepen in plaats van voorwaarts lijkt mij absurd[/b]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2001, 22:19
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
jochen schreef:
hey allemaal weet er iemùand hoe ik een intel p4 1.5 kan overclokken en wat ik moet doen en kan dat men computer bescchadigen (hij word met water gekoeld dus geen oververhitting mogelijk)
Ik zou het eerst met een gewoon programma proberen, door het aantal voltage op te voeren. Ik weet niet of de P4 geunlocked moet worden of software-matig geoverklokt ( ) moet worden, maar dat zullen een paar andere mensen op dit forum zeker wel weten.

Als je systeem zó sterk gekoeld wordt, is beschadiging (als je het normaal opvoert) niet aan de orde. Alleen de levensduur van je syteem verkort je (ik geloof) van zo'n 10 ( get real) jaar naar 7 of zelfs 6 jaar. Maar zo lang gebruik je een computer toch nooit.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 22:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
P4 1.5Ghz met 1GB Rambus geheugen en jij wil gaan overklokken.

Ja ja.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 22:57
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Waarom koop je uberhaupt een P4 als je wilt overclocken
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 23:00
Verwijderd
Een P4 is gewoon waardeloos qua overclocking. Da's een feit. M'n pa heeft dus nu ook een P4-1.5 gekregen en het ding is echt nauwelijks over te klokken. Multipliers veranderen kun je vergeten, dat pakt-ie niet. Voor de rest kun je (beetje afhankelijk van je plank) het beste gewoon proberen de FSB stap voor stap te verhogen.

Ik kan 'm vanaf 100Mhz met stapjes van 1Mhz omhoog brengen maar bij 108Mhz kapt-ie ermee...ik krijg 'm dan niet stabiel in Windows. BTW, ik heb een P4-1.5Ghz op een MSI-6523 met 512mb PC800 RDRAM.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 10:03
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
jochen schreef:
hey allemaal weet er iemùand hoe ik een intel p4 1.5 kan overclokken en wat ik moet doen en kan dat men computer bescchadigen (hij word met water gekoeld dus geen oververhitting mogelijk)
dus je hebt waterkoeling, en volgens mij moet je waterkoeling zelf maken.. dus je weet wel hoe je waterkoeling maakt maar je kan niet overklokken...

is het een foute gedachte van mij als ik zeg dat je gewoon uit je nek loopt te lullen en alleen maar interessant probeerd te doen?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 10:24
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
dus je hebt waterkoeling, en volgens mij moet je waterkoeling zelf maken.. dus je weet wel hoe je waterkoeling maakt maar je kan niet overklokken...

is het een foute gedachte van mij als ik zeg dat je gewoon uit je nek loopt te lullen en alleen maar interessant probeerd te doen?



Dacht ik ook al, maar het kan ook zijn dat hij die koeling heeft laten maken.

Verder, ik zat net op VH te kijken en toen zag ik staan dat het ontzettend moeilijk is om de 1500 over te clocken...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 22:20
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
sjonge wat een gezeik zeg allenmaal, begint een beetje het idee te krijgen van tweakers.. (ide gast vraagt gewoon een vraag en wilt antwoord. en geen afzeik gelul) anywayz je moet je fsb stapje voor stapje ophogen,, (niet dat hij ver zal komen denk ik)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 22:22
broed
broed is offline
Kan pIII 700 wel goed over geklokt worde ?
hijs me een beetje te traag
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:16
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
broed schreef:
Kan pIII 700 wel goed over geklokt worde ?
hijs me een beetje te traag
Ja dat kan. Maar welek versie heb jij dan van de p3 700? Als het de 133mhs fsb versie is dan heb je een beetje pech, want je kunt niet zo heel veel hoger gaan met jou geheugen.

Je moet gewoom proberen om het aantal fsb te verhogen.
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:17
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
P4 1.5Ghz met 1GB Rambus geheugen en jij wil gaan overklokken.

Ja ja.

Het kan altijd sneller.

Waarom wil je altijd weer sneller produkten kopen? Dus oc'en dan maar als je geen geld heb.

__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 12:50
broed
broed is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ja dat kan. Maar welek versie heb jij dan van de p3 700? Als het de 133mhs fsb versie is dan heb je een beetje pech, want je kunt niet zo heel veel hoger gaan met jou geheugen.

Je moet gewoom proberen om het aantal fsb te verhogen.
geloof 100 mhz
me geheugen dingen zijn namenlijk ook allemaal 100
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 23:03
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
broed schreef:
geloof 100 mhz
me geheugen dingen zijn namenlijk ook allemaal 100
Je moet dan de front side bus verhogen (ook wel fsb genoemd). Je moet jhet gewoon maar in stapjes van 1 proberen als dat op jou bordt kan.

Als je niet weet hoe het moet dan moet je ff het merk bord hier posten en dan kunnen wij er ff naar kijken
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 00:29
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
(...)jou bordt(...)
Ik mag hopen dat dat een typfout was
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 11:35
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Tweakers overclock FAQ
__________________
/...\
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 23:07
broed
broed is offline
ja ik zoek me de pleuris maar ik zie het gewoon niet staan op me moederbord

staat het ook in de bios ofoz
dan kijk ik morgen ff als ik me pc aan zet
kep geen zin om uit te zetten
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 17:59
broed
broed is offline
??
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 22:10
tommy_h
Avatar van tommy_h
tommy_h is offline
Ik zou ff in je bios kijken. Ik heb nu een 1.4 ghz op 1.9 ghz lopen en is in de bios tot zelf 2.34 ghz te overclocken!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2001, 22:27
Verwijderd
Citaat:
tommy_h schreef:
Ik zou ff in je bios kijken. Ik heb nu een 1.4 ghz op 1.9 ghz lopen en is in de bios tot zelf 2.34 ghz te overclocken!!
Daar geloof ik dus echt niks van. Je komt met een 1.5 echt niet boven de 15x107 à 108Mhz met luchtkoeling. Met waterkoeling kun je 'm misschien nog iets verder krijgen maar niet veel.

Overigens: het feit dat jij in je BIOS tot 2300+ Mhz kunt gaan wil niet zeggen dat je 'tot zover kunt overklokken'. Als ik in het BIOS van een Socket370 plank tot 9.0x133 kan gaan (mijn Abit ZM-6 kan dat) maar als er een Celeron 366 opzit, krijg ik die toch echt niet tot 9.0x133...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 23:23
tommy_h
Avatar van tommy_h
tommy_h is offline
[b] Daar geloof ik dus echt niks van. Je komt met een 1.5 echt niet boven de 15x107 à 108Mhz met luchtkoeling. Met waterkoeling kun je 'm misschien nog iets verder krijgen maar niet veel.

Overigens: het feit dat jij in je BIOS tot 2300+ Mhz kunt gaan wil niet zeggen dat je 'tot zover kunt overklokken'. Als ik in het BIOS van een Socket370 plank tot 9.0x133 kan gaan (mijn Abit ZM-6 kan dat) maar als er een Celeron 366 opzit, krijg ik die toch echt niet tot 9.0x133... [b]

Dat denk jij, maar mn fsb loopt tot 166 mhz, maar deze is niet tot deze snelheid te gebruiken. Wanneer hij boven de 137 (dus 1400 x 1.37) mhz komt, loopt windows vast met opstarten.
Met de koeling zit t wel goed, hij komt niet boven de 53 gr., zelfs na 3 uur max payne of return to castle wolfenstein.
Dat is ong. 4 graden hoger dan op 1400 mhz, met dezelfe speeltijden. Kreeg alleen wel problemen met mn geluidskaar, maar zit nu een andere in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.