Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 16:04
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik heb geen probleem, zit nergens mee ( of ja.. maar dat heeft hier niks mee te maken ) maar ik heb gewoon een algemeen vraagje.

Ik ken een aantal mensen uit mijn omgeving die al een hele tijd een relatie hebben.
Een goeie vriendin van mij gaat nu zo'n 2,5 jaar met een jongen. Het gaat allemaal heel goed enzo, maar soms denk ik toch: waarom zo vroeg al zo'n serieuze relatie?
Ikzelf heb ook een dik jaar een vrij serieuze relatie gehad toen ik 15/16 was, maar dat is uitgegaan en eerlijk gezegd ben ik daar wel 'blij' om. Niet omdat het geen goeie relatie was, maar gewoon omdat je als vrijgezel lekker met niemand rekening hoeft te houden. Dan kan ik wel gaan roepen van: je kunt doen wat jij wilt, vrienden opzoeken wanneer jij dat wilt, maar dan weet ik zeker dat ik reacties krijg van mensen: ja, maar ik heb ook al ... een relatie en het gaat hartstikke goed! En hij/zij laat me doen wat ik wil, enz. enz.
Maar toch, er is altijd iemand (letterlijk en/of figuurlijk) aanwezig die aan je denkt, waar je verantwoording aan af moet leggen, enz. Heb je dan niet zoiets van: had ik jou maar tien jaar later leren kennen?
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet omschrijven...
Niet dat je, als je een relatie hebt niet van 'je jeugd' kan genieten, maar om de een of andere reden is er altijd wel iets om over na te denken wanneer je een relatie hebt. Ik denk dat, als je geen relatie hebt, minder hebt om je 'zorgen over te maken.'
Tja..hoe maak je zoiets duidelijk aan anderen? Snappen jullie een beetje wat ik bedoel...??
Hoe denken jullie daarover?
En ik val geen mensen aan met een relatie!! Maar tja.. ik zou gewoon graag andere meningen willen horen
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 16:07
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
ksnap wel wat je voelt, kheb het zelf nu ook een beetje, 2 weken geleden heb ik het "uitgemaakt" en sindsdien voel ik me helemaal geweldig, vrij gevoel zegmaar. das superlekker idd, volgens mij hebben meer mensen dit wel dat niet, nu nog ff lekker vrij zijn en feesten die relaties komen later wel.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:10
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 06-11-2004 @ 17:07 :
ksnap wel wat je voelt, kheb het zelf nu ook een beetje, 2 weken geleden heb ik het "uitgemaakt" en sindsdien voel ik me helemaal geweldig, vrij gevoel zegmaar. das superlekker idd, volgens mij hebben meer mensen dit wel dat niet, nu nog ff lekker vrij zijn en feesten die relaties komen later wel.
Het is niet dat het net uit is ofzo hoor!
Ben alweer dik 10 maanden vrijgezel
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:11
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 06-11-2004 @ 17:10 :
Het is niet dat het net uit is ofzo hoor!
Ben alweer dik 10 maanden vrijgezel
lekker tog ?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:35
vagejuffie
Avatar van vagejuffie
vagejuffie is offline
ik snap precies wat je bedoelt!
Mijn beste vriendin heeft al sinds haar 14e steeds een serieuze relatie gehad (nu heeft ze vriend nr 2 ). Ze werd altijd beperkt in haar doen en laten, en had ook minder tijd voor mij. Niet dat dat laatste zo erg is (eik best tijdje meegezeten maar gaat nu best ) Maar toen was ik blij dat ik geen vriend had.. ik kon (enkan nog steeds) lkkr aankloten mee wie ik wil en doen en laten wat ik zelf wil > dat bevalt me best wel heel erg goed hehe...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:44
Verwijderd
het is maar net hoeveel waarde iemand eraan hecht om vrij te zijn. ik heb nu ook al 1,5 jaar een relatie met mn eerste vriend. zolang ik niet verliefd word op iemand anders heb ik gewoon geen behoefte aan iemand anders. van de een naar de ander fladderen vind ik ook niet fijn. de een vind het fijn om lekker veel te expirimenteren en vrij te zijn, en de ander hecht waarde aan vastigheid. als de mensen met de vaste vriend maar wel in hun achterhoofd houden dat het altijd mogelijk is dat het niet voor eeuwig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:46
Verwijderd
k ken het gevoel.. in januari is het met mn ex na 17 maanden uit gegaan en ik heb die vrijheid geproefd.. heeerlijk. toch weer een relatie aangegaan die nu ook uit is, en ik laat die vrijheid toch lekker aan. Niets is beter dan doen wat ej wilt zonder dat je elke keer naar ej vriend moet of een soort verantwoording af moet leggen!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:48
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Ik snap ook precies wat je bedoeld. Veel mensen in mijn omgeving hebben serieuze relaties, maar bij de gedachte alleen al krijg ik een opgesloten gevoel. Je hebt zoveel verplichtingen en beperkingen. Nee ik geniet nog wel een tijd van mijn vrijheid....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Och.. verplichtingen en beperkingen. Ja, die zijn er. En ja.. je bent een stuk minder vrij dan wanneer je vrijgezel bent. Maar het is nou niet echt heel erg vreselijk of zo en je krijgt er ook veel voor terug. En dat vind ik meestal eigenlijk leuker dan die geweldige vrijheid waar ik toch nooit gebruik van maak.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:53
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Ja die zin 'had ik jou maar 10 jaar later leren kennen' vind ik echt een hele goeie!
En die speelt ook vaak in mijn gedachten (ookal is mijn relatie best goed op een ding na..)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:08
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Hm ik zei mn vriendje gister nog dat ik vind dat je op onze leeftijd eigenlijk beter geen lange relaties kan hebben.

Maar ik ben ontzettend verliefd en ik hou van hem, altijd als we samen zijn is het leuk...

Dus om het nou uit te maken omdat we jong zijn... lijkt me niet
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:15
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je begint aan een relatie omdat je gek op elkaar bent en dan ga je dat toch niet opeens stopzetten "omdat het anders een serieuze lange relatie wordt en we zijn nog jong en moeten van onze vrijheid genieten ookal willen we dat niet want we zijn gigagek op elkaar"??
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:18
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
alpha schreef op 06-11-2004 @ 18:15 :
Je begint aan een relatie omdat je gek op elkaar bent en dan ga je dat toch niet opeens stopzetten "omdat het anders een serieuze lange relatie wordt en we zijn nog jong en moeten van onze vrijheid genieten ookal willen we dat niet want we zijn gigagek op elkaar"??
Precies, dat denk ik dus ook altijd bij dit soort topics.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:21
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Angeles schreef op 06-11-2004 @ 18:18 :
Precies, dat denk ik dus ook altijd bij dit soort topics.
dat je achteraf denkt van 'had ik beter niet kunnen doen, die relatie van 2 jaar op mn 15e', oke, maar op dat moment vind ik het niet meer dan logisch dat je er met de volle 100% voor gaat.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:49
Verwijderd
Tja, ik ga het nu eenmaal niet met mijn vriend uitmaken alleen omdat ik jong ben. Dat is niet echt een goede reden. En als dat wel genoeg reden is, dan had je het zonder dat ook wel moeten uitmaken, want dan beteken je toch niet erg veel voor elkaar.

Overigens snap ik uitspraken als 'Je moet van je jeugd genieten', 'Die verantwoordelijkheid' of 'De lasten van een relatie' niet. Ik geniet van mijn relatie en vind 'm niet lastig... en gezien het feit dat mijn vriend een zelfstandig individu is ben ik ook niet echt verantwoordelijk voor hem.

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:25
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-11-2004 @ 19:49 :
Tja, ik ga het nu eenmaal niet met mijn vriend uitmaken alleen omdat ik jong ben. Dat is niet echt een goede reden. En als dat wel genoeg reden is, dan had je het zonder dat ook wel moeten uitmaken, want dan beteken je toch niet erg veel voor elkaar.

Overigens snap ik uitspraken als 'Je moet van je jeugd genieten', 'Die verantwoordelijkheid' of 'De lasten van een relatie' niet. Ik geniet van mijn relatie en vind 'm niet lastig... en gezien het feit dat mijn vriend een zelfstandig individu is ben ik ook niet echt verantwoordelijk voor hem.
ik begrijp hoe je erover denkt. heb ook dik 2 jaar een relatie gehad en had nooit verwacht dat het zo lekker zou zijn als vrij zou zijn. ik hoef nu nergens meer rekening mee te houden, kan gewoon doen wat ik wil. heerlijk! maar daar kom je pas achter op het moment dat je de relatie niet hebt, zo'n relatie is ook heerlijk, maar gewoon echt een ander leven!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:02
tica
tica is offline
Had ik mn vriendje maar 10 jaar later leren kennen! Ik snap wel wat je bedoelt. Maarja, ik heb hem nú (nouja, een maandje of 10 geleden) leren kennen en ik ben pas 15..

Maar het is gewoon véél leuker samen dan alleen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:04
Angeles
Angeles is offline
Ik zou er trouwens ook gek van worden als ik jong was en ik kreeg de hele tijd dat soort dingen naar mijn hoofd. Alsof het pertinent onmogelijk is dat je op jonge leeftijd kan genieten als je een relatie hebt! Je weet toch ook niet hoe een ander dat ervaart, net alsof alle relaties en alle vrijgezellenlevens hetzelfde voelen.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2004, 00:27
Verwijderd
Burgerlijkheid zit in de genen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 00:53
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 06-11-2004 @ 17:04 :
verhaal
dat vind jij nu omdat je er al lang zat 1 gehad hebt
iemand die er maar weinig heeft gehad wil juist weer een reslatie
waarom: omdat het gras aan de andere kant altijd groener is

--> van de andere optie zie je meer voordelen / minder nadelen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 00:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2004 @ 01:27 :
Burgerlijkheid zit in de genen.
Het is echt niet alleen maar burgerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 02:20
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik ben het wel met TS eens, en ik snap wat je bedoelt. Het hoeft geen directe beperking in je doen en laten te zijn, maar het is een gevoel, het is altijd op de achtergrond, het feit dat je niet helemaal vrij bent. EN ik heb dus precies dat gevoel, had ik mijn huidige vriend maar 8 jaar later leren kennen, we passen ontzettend goed bij elkaar, we hebben het leuk samen, maar eigenlijk vind ik deze periode in mijn leven er een om het leuk in mijn eentje te hebben. Echt het enige jammere aan onze relatie is dat we elkaar te jong ontmoet hebben (19, voor mij was dat dus veel te jong). Maar ja he, wat doe je eraan!
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 04:20
Kevin D.
Avatar van Kevin D.
Kevin D. is offline
Als je je liefde teveel tijd vind kosten hou je niet genoeg ervan
__________________
Ik post alleen onzin en parodie. Karikaturen, sarcasme, cynisme, simplistisch!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 08:38
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Hangt beetje af van persoon tot persoon denk ik,
de ene houdt er nu eenmaal van om vrij te zijn, en weg te gaan, en te 'genieten van zijn jeugd'.
Mensen met een relatie genieten ook van hun jeugd, maar op een andere ("volwassenere? ) manier,
ik begrijp je punt, maar voor mij ligt het nu eenmaal niet zo, ik geniet van mn relatie, en beschouw het ook niet als een last. (zoals Sarah zei)
Ook heb ik niet het gevoel dat ik iets van mijn jeugd gemist heb. (waar sommigen o zo veel over klagen)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 01:55 :
Het is echt niet alleen maar burgerlijkheid.
Nee, weet ik, ik chargeer graag een beetje. Het is wel zo dat de neiging om iemand om je heen te hebben, het vermogen om alleen te kunnen zijn, aangeboren is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2004, 11:15
11prinsesjes11
11prinsesjes11 is offline
Ik denk dat je best vroeg een relatie kunt hebben. Ik heb bijna 2 jaar een relatie gehad, hij maakte het uit want was op zijn vakantie niet helemaal netjes bezig geweest (stommerd!) maarja.. wanneer je daar overheen bent, dan is het vrijgezel zijn wel super! Ik heb een zeker een maand heel erg blij geweest met dat je alles kunt doen en laten enzo.. maar op een gegeven moment had ik wel dat ik iets miste,.. daarom ga ik nu toch voor een relatie maar dan wel wat 'vrijer', dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 12:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Kevin D. schreef op 07-11-2004 @ 05:20 :
Als je je liefde teveel tijd vind kosten hou je niet genoeg ervan


Ik was 14 toen ik mijn 1e serieuse relatie kreeg, met een jongen van 19.. prima.. Heeft in z'n totaliteit zo'n 9/10 maanden stand gehouden, en nu sinds een maand uit. De vrijheid? In 1e instantie geweldig, maar het begon al vrij snel weer te kriebelen; ik ben geen bedloper die van de 1 naar de ander gaat, elke dag bij haar vrienden wil rondhangen, wil genieten van haar jeugd (in hoeverre je het bij mij tot dusver jeugd hebt kunnen noemen) de losbandige idioot uithangen, en elk weekend persé uit wil..
Een relatie geeft levert inderdaad met regelmaat beperkingen, maar als je het goed doet krijg je er ook erg veel voor terug.. Ik vertrouw mensen (en zeker jongens) niet snel en zoek dan graag naar iets 'vasts'. Van mijn exvriend heb ik nog nooit spijt gehad + het was iets waar ik destijds zo gek op was dat ik er ook helemaal voor wilde gaan.. en waarom zou je jezelf dan weer laten 'beperken' door je leeftijd? Ik denk dat een eerlijke relatie, waarin je een combinatie maakt van alles (waar overigens wel een groot vertrouwen nodig is) ook op jeugdige leeftijd mogelijk is.. Of daar je keus dan ook ligt is een ander verhaal.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:20
Verwijderd
Ach, ik zie mijn vriendin hooguit 2x per week dus heb prima de ruimte voor mezelf. En als ik vrijgezel ben doe ik toch niets anders dan de hele dag in mn slaapkleren achter de pc hangen dus aan die vrijheid heb ik toch niets. Een vriendin hebben is voor mij wel goed omdat ik dan nog eens wat aan mn uiterlijk doe enzo.

Maargoed, snap wel dat sommige mensen liever vrij zijn en elke week willen uitgaan enzo. Dat gaat inderdaad moeilijker als je een relatie hebt. Ik heb liever de zekerheid en vastheid van een relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:38
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik ga het niet na 2 jaar uitmaken omdat ik toevallig van me jeugd moet genieten. Dat doe ik juist met hem.
__________________
New York City, Dance or die
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:43
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Mijn relaties waren over het algemeen niet zo lang, dus ik heb dit probleem niet. Maar als ik nu een lange relatie zou krijgen zou ik er niet zo mee zitten dat ik niet altijd kan doen wat ik wil.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:51
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik denk wel dat je ergens gelijk hebt. Ik heb van mijn veertiende tot mijn zestiende jaar verkering gehad met een jongen die heel veel aandacht vroeg. Ik had toen veel minder vrijheid dan een meisje van mijn leeftijd zonder relatie.
Maar toen het uiteindelijk uit was wist ik niet waar ik heen moest met mijn vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:28
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
alpha schreef op 06-11-2004 @ 18:15 :
Je begint aan een relatie omdat je gek op elkaar bent en dan ga je dat toch niet opeens stopzetten "omdat het anders een serieuze lange relatie wordt en we zijn nog jong en moeten van onze vrijheid genieten ookal willen we dat niet want we zijn gigagek op elkaar"??
mee eens^^
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:37
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
alpha schreef op 06-11-2004 @ 18:15 :
Je begint aan een relatie omdat je gek op elkaar bent en dan ga je dat toch niet opeens stopzetten "omdat het anders een serieuze lange relatie wordt en we zijn nog jong en moeten van onze vrijheid genieten ookal willen we dat niet want we zijn gigagek op elkaar"??
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:55
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
is ook zo, je moet niets stopzetten, maar het is wel zo dat ALS je ooit vrijgezel bent, je late jeugd en jong volwassenheid daar volgens mij wel de mooiste tijd voor is. je kunt dan nog een beetje experimenteren, omdat je nog niet een bepaalde maatschappelijke positie hebt verkegen of aan een bepaald beeld moet voldoen. er is veel aanbod aan leuke mensen en natuurlijk hoef je je tijdens het uitgaan niet te beperken tot enkel flirten/praten. je kunt gewoon je puberale gevoelens volgen en doen wat je zelf wilt.

maar als je een goede relatie hebt is dat natuurlijk super, en dat moet je zeker niet beëindigen omdat ik of een andere vrijgezel dat hier loopt te verkondigen
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:46
Verwijderd
tja, ik kan later natuurlijk wel moeilijk als huisarts gaan rondsletten. Niet zo goed voor mijn geloofwaardigheid. Maar ik heb op zich ook nog nooit behoefte aan rondsletten gehad, ook niet toen ik vrijgezel was.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:36
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Toen ik 16 was, wilde ik niets liever dan een vriendje. In tegenstelling tot de meeste anderen van mijn leeftijd, voelde ik me niet echt thuis met uitgaan dus dat deed ik niet zoveel (lees: nooit). Nu het een paar maanden uit is na een relatie van twee jaar, heb ik (met een vrijgezelle vriendin) het stappen 'ontdekt' en ik ben eigenlijk wel blij dat ik dus inderdaad nog even van het vrijgezelle bestaan kan genieten. Je zou maar 40 zijn en denken, goh, ik ben jong geweest maar heb toen toch iets gemist wat ik nu niet meer in kan halen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2004, 18:41
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-11-2004 @ 18:46 :
tja, ik kan later natuurlijk wel moeilijk als huisarts gaan rondsletten. Niet zo goed voor mijn geloofwaardigheid. Maar ik heb op zich ook nog nooit behoefte aan rondsletten gehad, ook niet toen ik vrijgezel was.
je hoeft ook niet rond te sletten, maar je kunt wel daten, lekker onbezorgd uitgaan en doen wat je wilt!

als je een relatie hebt, zit je altijd vast aan bepaalde verwachtingen van je partner. zie je een leuke meid dan kun je er niet op afgaan en je moet altijd kunnen verantwoorden wat je gedaan hebt. tis gewoon verrot vind ik. ik heb ook een relatie van 2 jaar achter de rug en daarvoor hield ik me nooit zoveel met uitgaan en meiden bezig. maar ik ben blij dat ik dat nu eindelijk kan meemaken want het zou zonde zijn als ik dit allemaal moest missen
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:48
mara18
mara18 is offline
Ik heb dit ook al wel vaker gedacht, maar ik zie mn vriend niet vaak, dus eigenlijk doe ik wat ik wil (zolang het binnen de perken blijft natuurlijk). En hij ook. We zijn ook niet van het jaloerse type.

Voor mij heeft een relatie alleen maar voordelen, buiten het feit dat je er andere jongens moet buitenlaten. Wat nu ook weer niet zooooo een groot probleem is
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik had zelf op mn 17e een serieuze relatie en toen ik bijna 19 was kreeg ik mn tweede serieuze relatie, die nu ruim een jaar duurt. Ik heb daar zelf geen problemen mee (ok, ik was niet erg jong, maar heb verder ook totaal geen behoefte gehad aan vriendjes, rond-daten en uitgaan om te 'scoren').
En ik zie mn vriend alleen maar in de weekenden, dus tijd voor mezelf heb ik wel.
De relatie van mijn broertje begon toen hij 15 was en zn vriendin 16, die duurt nu al ruim twee jaar. Zij zien elkaar wel elke avond, maar zolang dat goed gaat, en zij gelukkig zijn, waarom zou ik daar dan problemen mee hebben?
Dat zie ik echt niet hoor..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:35
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Oke.. Mo6, jij beschrijft zo ongeveer precies wat ik bedoel!
En in sommige reacties zie ik het woord 'rondsletten' maar waarom wordt dit altijd (of iig 'vaak') geassocieerd met 'vrijgezel zijn' en 'doen en laten wat je wilt'?
Maar iig bedankt voor jullie reacties!

__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:44
Experiment
Experiment is offline
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb ook twee collega's van 19 en die hebben allebei al 2,5 jaar ofzo met dezelfde jongen. Aan de ene kant lijkt me dat je veel mist, en je moet idd altijd met iemand rekening houden, maar aan de andere kant, als je verliefd bent, zou ik het niet uitmaken omdat je nog jong bent en blablabla .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 17:15
Aep <3
Aep <3 is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 06-11-2004 @ 17:04 :
Lang verhaal van Droomkoningin..
Bladiebla, vrijgezel vond ik het in het begin ook helemaal geweldig. Maar ik zou m'n vriendin nou voor niets ter wereld kwijt willen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 07-11-2004 @ 19:41 :
je hoeft ook niet rond te sletten, maar je kunt wel daten, lekker onbezorgd uitgaan en doen wat je wilt!

als je een relatie hebt, zit je altijd vast aan bepaalde verwachtingen van je partner. zie je een leuke meid dan kun je er niet op afgaan en je moet altijd kunnen verantwoorden wat je gedaan hebt. tis gewoon verrot vind ik. ik heb ook een relatie van 2 jaar achter de rug en daarvoor hield ik me nooit zoveel met uitgaan en meiden bezig. maar ik ben blij dat ik dat nu eindelijk kan meemaken want het zou zonde zijn als ik dit allemaal moest missen
ik kan nu ook daten. Met mijn vriend, dan is het een echte date, of met vrienden, weer eens wat anders.
Onbezorgd uitgaan kan ik toch niet vanwege het feit dat ik een hekel heb aan uitgaan; maar mocht ik dat niet hebben, dan zou ik ook met vriend wel onbezorgd uit kunnen gaan
Ik kan nu ook doen wat ik wil.

Als ik een leuk persoon zie kan ik daar best op af gaan; anders maak je nooit vrienden he.

Jij hebt gewoon een slechte benauwende relatie gehad, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:57
Verwijderd
Sja, ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. En het gaat allemaal prima. Ik zou het daarom ook nooit uitmaken omdat we relatief jong zijn voor een serieuze relatie. Ik vind het nu wel prettig om een vaste vriend te hebben, omdat ik ook van hem hou. Nou ben ik wel erg op mijn vrijheid gesteld, dus daar hebben we wel eens ruzie over gehad omdat hij toch te vaak met mij samen wilde zijn en ik ook andere dingen heb om mee bezig te zijn.
Iemand zei laatst dat je op jonge leeftijd, dus 16 t/m 18,19, niet van iemand zou kunnen houden en dus een lange relatie niet lang stand zou kunnen houden. Natuurlijk wel. Iemand van 16 of 18 kan toch net zulke gevoelens van liefde hebben als iemand van 30 denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:15
thatssarah
thatssarah is offline
ik denk dat er aan een relatie voor en nadelen zitten.
ikzelf heb nog nooit verkering gehad, maar als je samen bent met iemand die je echt heel leuk vindt, is dat ook wel weer fijn...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:20
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Voor mij geldt dat ik wel op jonge leeftijd al een vast vriendje had, maar dat ik er ook wel echt aan toe was. We zijn nu inmiddels al vier jaar samen .. best lang dus, vanaf best jong .. maar hij is het gewoon voor mij. Sommige mensen zullen zeggen dat je te weinig vergelijkingsmateriaal hebt dan .. maar ik vind dat niet erg, omdat ik toch weet dat dit echt is wat ik wil.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:26
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
En als je al een relatie hebt en hij/zij twijfelt tijdens de relatie. Of liever toch vrijheid of liever doorgaan met de relatie... Wat moet je dan?
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:30
Verwijderd
Een van mijn beste vrienden (17 jaar) heeft nu ook al zo'n 2,5 jaar een relatie.
Ik kan me er af en toe kapot aan ergen, maar ze zijn erg gelukkig samen.
Ze hebben het er wel over gehad, dat ze al zolang bij elkaar zijn. Ze hebben het zelfs een tijdje met opzet uit gemaakt (na zo'n 2 jaar), om vrij te zijn van elkaar, maar dat hebben ze 3 weken volgehouden en zijn toen weer samengekomen.

Ik heb zoiets van 'oh mijn god, doe normaal', maar ze houden echt van elkaar. En dat is een geweldige reden om bij elkaar te blijven.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik had een relatie van en jaar, en ging ook wel goed. Ik heb het uitgemaakt omdat ik dus ongeveer dacht

Citaat:
oh mijn god, doe normaal',
en het vreemde is dat ik me er erg tof mee voel, mijn ex absoluut niet, want die snapt er niets van, want zij vondt het zo goed gaan, ik dus ook, maja, op mijn 25/30 ga ik wel weer eens serieus, misschien zelfs wat eerder, maar toch echt wel na mijn studenten tijd
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:04
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb al 1,5 jaar een relatie, hij is gewoon een persoon waar ik me tot aangesproken voel en meer is dan alleen een lover! als ik uitga ofzo, kan ik echt nergens een leukere jongen bekennen dan hij
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie "jagen" in een relatie
vrancken_anke
11 29-03-2007 18:49
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43
Liefde & Relatie Waarom zo onzeker als ik een relatie heb..?
Kleintjeyakult
10 07-05-2003 22:17
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Verhalen & Gedichten Een verhaal waar ik geen titel voor weet
Vogelvrij
9 14-12-2002 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.