Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 16:28
Verwijderd
Ik ken een meisje via school en ik vind haar erg leuk. Als we elkaar zien maken we een praatje etc.

Maar wat ik nooit snap (en ja, ik ben daar heel onervaren in) is hoe je van "hoi, hoe gaat het?", "nog wat leuks gedaan afgelopen weekend" naar een relatie gaat?
Ik weet niet hoe je de eerste stap zet. Eerst proberen uit te vragen? Ik weet niet eens of ze misschien al een vriend heeft. Als ik een meisje zou uitvragen en ze zou doodleuk vertellen dat ze al verloofd is bijvoorbeeld zou ik me echt een dwaas voelen eerlijk gezegd.

Mensen die weten hoe je zoiets aanpakt? Mensen met een relatie: hoe is het bij jullie gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2010, 16:46
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het raar iemand mee uit te vragen als je nog niet eens basiskennis (als wel/geen relatie) van die persoon hebt.

In mijn ogen zou je het niet moeten willen, maar stel dat je dat wel wil (dat je dus iemand wil uitvragen gebaseerd op de 'hoi, hoe gaat het?'-gesprekjes), dan is ironisch genoeg de tactiek dat je net ietsje meer van diegene weet, ook al ben je er blijkbaar al uit dat je met diegene op een date wil. Kom erachter wat diegene leuk vindt en stel (eventueel nonchalant) voor om zoiets een keertje samen te doen. Of wees nog directer: Niks leuks gedaan dit weekend? Komend weekend wel dan? Zin om met mij uit eten te gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik het raar iemand mee uit te vragen als je nog niet eens basiskennis (als wel/geen relatie) van die persoon hebt.

In mijn ogen zou je het niet moeten willen, maar stel dat je dat wel wil (dat je dus iemand wil uitvragen gebaseerd op de 'hoi, hoe gaat het?'-gesprekjes), dan is ironisch genoeg de tactiek dat je net ietsje meer van diegene weet, ook al ben je er blijkbaar al uit dat je met diegene op een date wil. Kom erachter wat diegene leuk vindt en stel (eventueel nonchalant) voor om zoiets een keertje samen te doen. Of wees nog directer: Niks leuks gedaan dit weekend? Komend weekend wel dan? Zin om met mij uit eten te gaan?
Bedankt voor je reactie.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zo snel mogelijk uit. Ik wil haar juist beter leren kennen en ik vind haar erg leuk (dus tja, een relatie in de toekomst zie ik wel zitten).

Maar hoe pak je dat aan? We hebben het nu een beetje over school enzo en natuurlijk kom ik nog wel meer te weten als we elkaar weer zien. Maar ik heb gewoon niet veel ervaring met dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 16:59
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Volgens mij gaat 't goed zoals 't nu gaat: beetje over school praten en zo. 'De rest' komt op een of andere manier vanzelf wel, als er méér in zit .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij gaat 't goed zoals 't nu gaat: beetje over school praten en zo. 'De rest' komt op een of andere manier vanzelf wel, als er méér in zit .
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Het is ook goed zoals het nu gaat. Als we elkaar zien praten we en is het gezellig.
Bovendien is ze erg lief. Ik ben alleen onzeker over de "vervolgstap". Maar misschien dient zich dat vanzelf wel aan als de tijd daar is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:34
Verwijderd
Ik heb ongeveer t zelfde... Ik weet wel wat meer dan jou over haar denk ik, maar ik ga gwn rustig door tot die "stap" vanzelf gaat
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 17:07
Verwijderd
Ik dacht ook lange tijd dat als iemand bij je past dat het dan "wel vanzelf gaat", maar iemand moet toch op een gegeven moment de eerste stap zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 17:30
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Biertje pakken na college, en dan komen de langere en diepere gesprekken vanzelf. Je hebt samen les, dus je bent samen lotgenoten, maak daar gebruik van. In no-time kun je diegene onder het mom van 'jou zou ik wel beter willen leren kennen' uitnodigen op avondjes.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 09:31
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.

Het is niet zo eenvoudig. Naast haar studie werkt ze ook nog (ze heeft het best druk), dus dan is het niet makkelijk om tijd van haar te vragen.

Ik vind haar heel erg leuk, maar ik heb geen idee of ze mij leuk vindt of slechts aardig.
Als ze me ziet zwaait ze naar me, maar meestal moet ik naar haar toegaan voor een praatje. Als we praten hebben we het gezellig.

Ik ben zelf ook altijd aardig tegen meisjes waar ik geen interesse in heb, maar die ik slechts als vriend zie dus het is moeilijk in te schatten of iemand jou ziet zitten of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 10:36
Verwijderd
Om een relatie met je te hebben, zal ze toch echt tijd voor je moeten hebben (of maken)

En je kunt het zo moeilijk maken als je wil maar ik blijf bij mijn antwoord: om te weten of er meer mogelijk is tussen jullie, of ze jou leuk vindt, of ze überhaupt een relatie heeft al, of ze heteroseksueel is (ik noem maar iets geks hoor), zul je haar beter moeten leren kennen. Praat met haar, of vraag haar mee, doe samen iets. Wat je tegen elkaar zegt of wat je samen gaat doen, is afhankelijk van jullie karakters en de combinatie van jullie twee. Daar kan een forum je echt niet de ultieme opties voor geven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 18:01
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk hoor, Lusi Khartoum.

Maar ik hoopte eigenlijk op wat "eigen ervaringen" in de topic aangezien ik zelf onervaren ben op dit gebied.

De verstandhouding met mijn andere studiegenoten is oppervlakkig. Ik heb wel veel contact als ik op de uni ben en ik ga ook leuke dingen doen (vandaag nog dag weggeweest met een paar gasten), maar ik neem nooit iemand mee naar huis bijvoorbeeld. Als je dat soort dingen weinig/nooit doet, dan is het natuurlijk niet makkelijk om plotseling even een leuk meisje mee uit te vragen / mee naar huis te vragen (bovendien woont zij heel ergens anders en heeft ze het, zoals ik al zei, erg druk).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 18:42
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
al geprobeerd om met haar te praten over wat ze leuk vind, als het een activiteit is nodig haar uit om het samen te doen gewoon van : "dat lijkt me wel leuk, he kan ik misschien is meedoen?"

kijk maar

oo en natuurlijk veel geluk
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik het raar iemand mee uit te vragen als je nog niet eens basiskennis (als wel/geen relatie) van die persoon hebt.
Nou ja, als je binnen school die persoon niet beter leert kennen, lijkt er me niks mis mee door diegene dan juist mee te vragen om iets te doen, anders gebeurt het toch nooit?

Oftewel, volgens mij kun je prima tegen haar zeggen "Het lijkt me leuk om je beter te leren kennen. Heb je zin om straks/vanavond/dit weekend wat te gaan drinken/een filmpje te pakken/te gaan skeeleren?"

Kan eigenlijk niet mis gaan. Misschien is ze inderdaad bezet of is ze gewoon niet geïnteresseerd, nou ja, dan weet je dat tenminste meteen, dan loop je niet nog drie maanden achter een meisje aan dat je niet moet. Of ze is ook nieuwsgierig naar jou, en dan zal ze zeker instemmen met een afspraak.

Je een dwaas voelen hoeft imo nooit, want niemand kan beledigd zijn als je zegt dat je diegene graag beter zou leren kennen, maar tegelijkertijd is het niet een stalkerige actie waarmee je iemand voor het blok zet. Zelfs al heeft ze geen interesse, dan nog kom jij gewoon over als een vriendelijke en open jongen, en dat zal echt niemand stom vinden, hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 08:57
Verwijderd
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ken haar eigenlijk pas een paar weken en ik zie haar ook maar 2, 3 keer per week eerlijk gezegd, dus het is niet zo dat we elkaar 7 dagen per week zien ofzo.

Daarnaast woon ik in Den Haag en zij woont in Haarlem, dus stel dat ik al mijn moed bij elkaar raap en haar vraag wat te gaan doen... waar zou dat dan moeten plaats vinden?

Moet ik haar bij mij uitnodigen? Voorstellen om wat in haar woonplaats te gaan doen? Neutraal terrein? (ja sorry, ben echt heel onervaren hierin)

Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 11:00
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou haar niet meteen naar je huis meenemen, dat kan heel ongemakkelijk zijn. Toen ik mijn eerste vriendje ontmoette gingen we eerst samen met andere mensen die we kenden uit. Toen hebben we gezoend dus dat was wel een excuus om daarna weer af te spreken en toen zijn we naar de film gegaan in Utrecht, waar hij woont (maar daar is dan ook meer te doen dan waar ik woon dus dat was makkelijk) . Ik stel voor dat je gewoon in de buurt van jullie universiteit ofzo eens wat afspreekt, dat is wel neutraal terrein denk ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ken haar eigenlijk pas een paar weken en ik zie haar ook maar 2, 3 keer per week eerlijk gezegd, dus het is niet zo dat we elkaar 7 dagen per week zien ofzo.

Daarnaast woon ik in Den Haag en zij woont in Haarlem, dus stel dat ik al mijn moed bij elkaar raap en haar vraag wat te gaan doen... waar zou dat dan moeten plaats vinden?

Moet ik haar bij mij uitnodigen? Voorstellen om wat in haar woonplaats te gaan doen? Neutraal terrein? (ja sorry, ben echt heel onervaren hierin)

Zou in eerste instantie voor neutraal terrein gaan (dus niet bij haar thuis of bij jou), bijvoorbeeld in de buurt van jullie school of op een andere plek waar jullie vaak komen. Jouw stad of haar stad maakt weinig uit, maar je toont wel wat meer inzet denk ik als jij naar haar toekomt in plaats van andersom. Maar van school uit wat gaan drinken of sporten of zoiets is misschien wel het neutraalst?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:21
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hangt ervan af hoe ze is, maar samen studeren met achteraf de optie tot een wijntje bij één van de twee heeft het bij mij vaak goed gedaan om mensen te leren kennen. Mijn tactiek is in ieder geval om de persoon in kwestie zo lang mogelijk te benaderen alsof het net zo goed iemand van het zelfde geslacht had kunnen zijn.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Heb je haar emailadres al? Want gewoon wat leuke mailtjes heen en weer sturen (je begint over iets van school, maar dan voeg je er vanzelf meer persoonlijke dingen bij: "O, dinsdag tentamen en ik heb dit weekeinde weinig tijd om te leren want blablabla, heb jij wel tijd om te leren, wat ga jij dit weekeinde doen?") kan al een hoop helpen. En afspreken op neutraal terrein, in de stad waar jullie studeren misschien?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2010, 17:05
Verwijderd
Ik heb haar de hele week niet gezien. Maandag en vandaag kwam ze niet opdagen, gister kon ik zelf niet en morgen hebben we geen les.

Hoe teleurstellend...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Heb je haar emailadres al? Want gewoon wat leuke mailtjes heen en weer sturen (je begint over iets van school, maar dan voeg je er vanzelf meer persoonlijke dingen bij: "O, dinsdag tentamen en ik heb dit weekeinde weinig tijd om te leren want blablabla, heb jij wel tijd om te leren, wat ga jij dit weekeinde doen?") kan al een hoop helpen. En afspreken op neutraal terrein, in de stad waar jullie studeren misschien?
Ja, kan er wel achterkomen, maar heb nu niet echt een reden om gewoon even een mail te sturen + ik wil geen stalker lijken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 14:44
grotesmurf10
grotesmurf10 is offline
Ik was ook niet de beste met meisjes, was nogal verlegen, maar hoe ik aan verkering ben gekomen is gwn wat chatten via msn en dan komt het vanzelf egt waar! ineens had ik mn mobiel voor me en had de tekst gesmst

hey haar naam
wil je met me
mijn naam

kwam gwn vanzelf nu heb ik bijna een week met haar en gaat het heel goed. Gwn op je gevoel afgaan/
succes
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 16:54
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Je kan dit altijd proberen, maar de slagingskans is niet bijster groot
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Poll] Leesclub november
Hawahaai
9 10-11-2012 12:47
Verhalen & Gedichten [Leesclub] Poll!
Verwijderd
44 09-09-2012 19:45
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Azalea
Femme-Fatale
2 29-11-2003 18:57
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: titelloos
Vlooienband
0 01-10-2003 14:29
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.