Oud 04-07-2007, 03:58
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben trots op mijn computer-opruim-actie. Ik heb dvd's gekocht en binnenkort kan ik weer eens formatteren en (een nieuwere versie) van windows installeren.

In enige mate ben ik ook wel trots op mijn diploma. Alhoewel dat nou ook weer niet zo'n uitzonderlijke prestatie is. Nogal overrated enzo.

Ik ben niet zo trots op mijn vakantie luiheid en mijn ongeinteresseerde houding jegens vakantiebaantjes.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2007, 09:37
Verwijderd
Ik ben nergens trots op. Ik ben ook nergens niet trots op.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:30
Verwijderd
ik ben niet zo trots op mijn luiheid inderdaad. ben wel trots op het feit dat ik deze week een aantal dingen wilde doen en daar al heel veel van gedaan heb. ook dingen die ik eng vond.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:42
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Ik ben trots op mijn vriendje en zijn band.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 16:23
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben wel trots op mijn diploma ^_^
Ik ben niet trots op dat ik als een verwend kind reageerde toen ik hoorde dat internet het een paar dagen niet zou doen. Al kan ik wel ter verdediging aanvoeren dat alle mensjes (ouders etc.) in mijn huis nu op vakantie zijn en ik dus helemaal alleen zonder internet was...
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 17:37
Verwijderd
8,5 voor Oral Communication Skills, 9,5 voor Phonetics, 10 voor vertalen. Oftewel, mijn laatste cijfers.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:04
Verwijderd
Ik ben niet trots op mezelf. Omdat ik zo ernstig op de vlucht ben voor mezelf.
En ondertussen heb ik wel zo`n grote bek over iedereen.
jaja makkelijk lullen he.

Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:05
Verwijderd
ook niet op onze wereld'leiders'. Die maken me al helemaal kwaad.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vond het tijdens de beoordeling wel leuk om te horen dat ik erg goed (de beste ) was (en misschien nog steeds) in tekenen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 04-07-2007 @ 18:04 :
Ik ben niet trots op mezelf. Omdat ik zo ernstig op de vlucht ben voor mezelf.
En ondertussen heb ik wel zo`n grote bek over iedereen.
jaja makkelijk lullen he.

ik ben trots op noajan, dat ze eerlijk durft te zijn tegenover en over zichzelf. er zijn maar weinig mensen die dat kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:23
Verwijderd
Middelbaar schooldiploma is geen prestatie dat is alleen tijd uitzitten (?)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 19:23 :
Middelbaar schooldiploma is geen prestatie dat is alleen tijd uitzitten (?)
niet voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 04-07-2007 @ 19:16 :
ik ben trots op noajan, dat ze eerlijk durft te zijn tegenover en over zichzelf. er zijn maar weinig mensen die dat kunnen.
Hehe tegenstrijdig
maar ik durf niet tot de kern te gaan dat is te pijnlijk ;x

dus in feitte ben ik eerlijk over dat ik niet eerlijk ben.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 04-07-2007 @ 19:25 :
niet voor iedereen...
Nee voor mensen die na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg uiteindelijk via volwasseneducatie een diploma hebben behaald is het een ander verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:42
Evil Monkey
Avatar van Evil Monkey
Evil Monkey is offline
Ik ben niet trots op de wereld en niet op mezelf!
__________________
'Being evil isn't easy you know.. Time to lay back and relax..'
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 19:39 :
Nee voor mensen die na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg uiteindelijk via volwasseneducatie een diploma hebben behaald is het een ander verhaaltje.
en natuurlijk zijn er verder geen uitzonderingen

ach noajan... dat is toch ook al eerlijk?

ik ben trots op mezelf dat ik dingen heb gedaan die ik niet durfde en dat vol ga houden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:03
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben niet trots op mijn uitstelgedrag maar wel op m'n eigen wil. Ofzo.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 19:39 :
Nee voor mensen die na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg uiteindelijk via volwasseneducatie een diploma hebben behaald is het een ander verhaaltje.
Nounou, je bent wel weer op dreef hè!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-07-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 04-07-2007 @ 20:19 :
Nounou, je bent wel weer op dreef hè!
Nee eigenlijk niet maar jij hebt weer een beetje last van ongedifferentieerde emoties because you have chosen to celebrate!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 23:16
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 22:10 :
Nee eigenlijk niet maar jij hebt weer een beetje last van ongedifferentieerde emoties because you have chosen to celebrate!
Ik celebrate graag en veel.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 00:30
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 04-07-2007 @ 03:58 :

Ik ben niet zo trots op mijn vakantie luiheid en mijn ongeinteresseerde houding.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 00:55
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Niet:Mijn persoonlijkheid, waaronder het manipuleren van mensen onderandere valt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 00:56
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
dat ik 3 na weken werk, al av ben geworden met een stuk beter salaris
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 10:15
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 19:39 :
Nee voor mensen die na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg uiteindelijk via volwasseneducatie een diploma hebben behaald is het een ander verhaaltje.
Mensen die niets doen zakken vanzelf qua niveau. Bovendien gaat het op het vwo maar voor een paar mensen op. Ik heb het vwo persoonlijk niet echt gehaald door niets te doen, maar door inzet. En ik heb geen traject vol met automutilatie en geen verslavingszorg achter de rug en ik heb geen volwassenen onderwijs gevolgd. Ik haalde m'n vwo gewoon netjes na 6 jaar zoals gepland.

En gek genoeg zitten de mensen die hier op de uni zitten en op het vwo niets deden diep in de shit

En om maar eens op het topic terug te komen, stiekem ben ik er wel een beetje trots op dat ik zo ver ben gekomen, de havo en het HBO lagen elk jaar opnieuw op de loer.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 10:28
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 04-07-2007 @ 19:39 :
Nee voor mensen die na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg uiteindelijk via volwasseneducatie een diploma hebben behaald is het een ander verhaaltje.
Uhh, heb jij geen havo gedaan met alfa-pakket?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2007, 10:29
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2007 @ 10:28 :
Uhh, heb jij geen havo gedaan met alfa-pakket?
Daar komt de aap uit de mouw
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 05-07-2007 @ 10:15 :
Mensen die niets doen zakken vanzelf qua niveau. Bovendien gaat het op het vwo maar voor een paar mensen op. Ik heb het vwo persoonlijk niet echt gehaald door niets te doen, maar door inzet. En ik heb geen traject vol met automutilatie en geen verslavingszorg achter de rug en ik heb geen volwassenen onderwijs gevolgd. Ik haalde m'n vwo gewoon netjes na 6 jaar zoals gepland.

En gek genoeg zitten de mensen die hier op de uni zitten en op het vwo niets deden diep in de shit

En om maar eens op het topic terug te komen, stiekem ben ik er wel een beetje trots op dat ik zo ver ben gekomen, de havo en het HBO lagen elk jaar opnieuw op de loer.
Och, ik heb niet echt veel gedaan op het VWO, de laatste jaren zelfs nauwelijks iets geleerd (maakwerk deed ik meestal wel, je moest toch wat doen in de les), en ik heb het ook gewoon in 6 jaar gehaald. En op de uni gaat het me geweldig goed af, maar dat komt eigenlijk omdat ik nu heel wat gemotiveerder ben dan op de middelbare school en nu juist wél dingen doe. Hoewel nog steeds niet zo veel als kan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:04
Wind's Embrace
Avatar van Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 04-07-2007 @ 03:58 :
Ik ben niet zo trots op mijn vakantie luiheid en mijn ongeinteresseerde houding jegens vakantiebaantjes.
__________________
* Together we look at the stars *
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:47
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben niet zo trots op het feit dat mijn hersenen op vakantie zijn. Zelfs de simpelste rekensommetjes kosten me meer tijd dan gewoonlijk. Soms heb ik zelfs moeite met belspellen!!
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:50
Verwijderd
Alsof ik criteria opstel die bepalend zijn in welke mate een middelbaar diploma waardig te noemen is. Mijn ervaring is dat je een middelbaarschooldiploma ongeacht welk profiel kan behalen zonder al te veel studeren. Natuurlijk zijn er mensen die ambitieus zijn maar het gros van de scholieren halen met weinig inzet het niveau waar zij zijn ingedeeld.


Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2007 @ 10:28 :
Uhh, heb jij geen havo gedaan met alfa-pakket?
Ja en ik hou ook van chocoladebroodjes (?),
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 13:36
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 12:50 :
Alsof ik criteria opstel die bepalend zijn in welke mate een middelbaar diploma waardig te noemen is. Mijn ervaring is dat je een middelbaarschooldiploma ongeacht welk profiel kan behalen zonder al te veel studeren. Natuurlijk zijn er mensen die ambitieus zijn maar het gros van de scholieren halen met weinig inzet het niveau waar zij zijn ingedeeld.
Op de havo of het vmbo misschien. Maar op het vwo, ongeveer vanaf je 4e a 5e jaar moet je er echt wel wat voor doen, anders haal je je toetsen gewoon niet. Kijk voor de aardigheid eens in het forumonderdeel schoolzaken, er lopen gek genoeg allerlei topics van vwo-zittenblijvers die niets deden. Maar van havo en zeker vmbo zie ik ze niet?

Hier is zo'n topic: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1603530
En nog een: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1603512
En dat is alleen maar even een snelle blik.

Citaat:
Ja en ik hou ook van chocoladebroodjes (?),
Zijn opmerking leek me wel degelijk relevant (al was het misschien een beetje confronterend opgesteld), of jij van chocoladebroodjes houdt doet er niet toe. Jij oordeelt op basis van je achtergrond (of je dat nu wilt of niet), of ervaring zoals je het zelf noemt, en dus doet je achtergrond er wel degelijk toe. Jij ervaart in de eerste plaats de dingen zoals ze zijn op de havo met een alfa-profiel en niet op het vwo. Als je zou zeggen dat je er daar niets voor hoeft te doen zou ik zeggen dat je een goed punt hebt. Maar voor het vwo gaat het simpelweg algemeen gesproken niet op.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 13:47
Verwijderd
en nu genoeg kinders! open hier maar een eigen topic over
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 14:57
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 12:50 :
Alsof ik criteria opstel die bepalend zijn in welke mate een middelbaar diploma waardig te noemen is. Mijn ervaring is dat je een middelbaarschooldiploma ongeacht welk profiel kan behalen zonder al te veel studeren. Natuurlijk zijn er mensen die ambitieus zijn maar het gros van de scholieren halen met weinig inzet het niveau waar zij zijn ingedeeld.
Ja, havo haal ik ook wel zonder enige inzet. Als je zonder iets te doen je diploma haalt, dan kan je een niveau hoger. Bovendien maakt profiel wel degelijk uit. Met CM/EM zou ik waarschijnlijk nu nog geen diploma hebben.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 15:36
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik ben trots dat ik al 3 keer heb hardgelopen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 18:09
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben er niet zo trots op dat ik naar bed ging nadat mijn vader al naar zijn werk was vertrokken, en dat ik wakker werd niet lang voordat hij weer thuis kwam
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 18:13
Verwijderd
Daboman, ik hoop niet dat je vaak zaken gaat beargumenteren met behulp van de zoekfunctie. Het is niet representatief voor het Nederlands onderwijs for the record. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op zowel havo als vwo ervaringen dus ik denk mijn blik op zaken meer meerzijdig is. Ik vond op de normering na de havo niet veel makkelijker dan het vwo. Misschien daarom ook wel de reden dat ik met mijn propedeuse toch besluit om een universitaire studie te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2007, 19:20
Verwijderd
ik ben trots op mezelf, dat ik nieuwe dingen durf te proberen. vandaag weer geskated (ofzoiets) en t gaat echt elke keer beter!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 20:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben trots op het feit dat mijn relatie nu veel beter is dan 4 jaar geleden. Dit komt grotendeels door mijn beslissing om in therapie te gaan, wat echt hard werken was.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 20:19
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Oh... en ik ben niet trots op het feit dat ik stiekem best lui ben
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 20:39
Verwijderd
Vrienden & Vriendin
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 21:59
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 18:13 :
Daboman, ik hoop niet dat je vaak zaken gaat beargumenteren met behulp van de zoekfunctie. Het is niet representatief voor het Nederlands onderwijs for the record. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op zowel havo als vwo ervaringen dus ik denk mijn blik op zaken meer meerzijdig is. Ik vond op de normering na de havo niet veel makkelijker dan het vwo. Misschien daarom ook wel de reden dat ik met mijn propedeuse toch besluit om een universitaire studie te doen.
Ik heb ook allebei gedaan. En bij mij was het verschil dus wel erg groot.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:36
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 18:13 :
Daboman, ik hoop niet dat je vaak zaken gaat beargumenteren met behulp van de zoekfunctie. Het is niet representatief voor het Nederlands onderwijs for the record. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op zowel havo als vwo ervaringen dus ik denk mijn blik op zaken meer meerzijdig is. Ik vond op de normering na de havo niet veel makkelijker dan het vwo. Misschien daarom ook wel de reden dat ik met mijn propedeuse toch besluit om een universitaire studie te doen.
Ik heb de zoekfunctie niet eens gebruikt Als ik hem wel zou gebruiken, zouden er waarschijnlijk nog meer soortgelijke topics uit komen rollen. Zo makkelijk is het nou om cases te vinden die mijn punt onderbouwen. Zet dat je niet op het minst aan het denken? Anyway, ik merk dat je meer wilt en deze topics zijn slechts een warming up om m'n punt te onderbouwen.

Verder begin ik te twijfelen of je misschien toch op het vwo hebt gezeten. Voor m'n volgende argument veronderstel ik dat dat het geval is. Dat jij op het vwo hebt gezeten geeft des te meer aan dat in ieder geval jij meer had moeten doen om op het vwo te kunnen blijven. Maar als je geen vwo hebt gedaan is de zaak nog veel erger. Want waarom heb jij dan geen vwo diploma als je er toch niets voor hoeft te doen?! Dat je niet de benodigde capaciteit hebt is in dit geval geen uitweg; dat kun je compenseren door een hogere inzet.

En de waarnemingen die mijn punt onderbouwen blijven zich op stapelen. Hanneke heeft het kennelijk ook al zo ervaren. Misschien wil je m'n punt gewoon niet zien en is dit een manier van je om de mensen die een vwo diploma hebben en er voor gewerkt hebben in het diskrediet te brengen. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat die mensen er niets voor gedaan hebben terwijl je zelf "maar" een havo-diploma hebt (met alle respect voor de mensen met een havo of vmbo diploma).

Universiteiten zien trouwens dat hun studenten met een HBO-propedeuse veel vaker afvallen dan de mensen met een vwo-diploma. Ik wens je dus veel succes, want je zult op veel verzet stuiten. In Leiden laten ze mensen met een HBO-propedeuse al niet eens meer toe.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:41
Verwijderd
Heel goed. Hoe minder hbo'ers voortijdig naar de universiteit, hoe beter. Verder studeren? Prima, maar wel eerst je hbo afmaken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:51
Verwijderd
Ik begin lappen tekst met persoonlijke analyses steeds meer te waarderen Blijkbaar heb jij heel veel gestudeerd op het vwo en nu studeer je in Leiden. Geweldig! Buitengewoon! Mijn ervaring is dat het vwo en de havo inhoudelijk geen wereld van verschil is. Bovendien ben ik van vwo naar havo gegaan vanwege andere redenen dan jij aangeeft Ik zeg niet dat een vwo diploma makkelijk te behalen is maar als jij qua niveau bent ingedeeld op het vwo met een bijpassend profiel dan hoef je in het algemeen niet gek veel te studeren. Prima als jij dat wel hebt gedaan hoor. Begrijpend lezen behoorde gelukkig ook tot het curriculum van jouw superieure vooropleiding. Althans, daarvan heb ik zo ontzettend van genoten.Verder heb ik een hbo propedeusejaar achter de rug met vakken die betrekking hebben tot mijn universitaire studie. Ik denk dat het meer raakvlakken heeft dan 2 jaar vwo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 22:51 :
Bovendien ben ik van vwo naar havo gegaan vanwege andere redenen dan jij aangeeft
Toevallig ook na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg?

Sorry hoor, maar ik prik echt dwars door jouw houding heen. I'm distinctively not impressed.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-07-2007 @ 22:59 :
Toevallig ook na een diep dal gevuld met automutilatie en verslavingszorg?

Sorry hoor, maar ik prik echt dwars door jouw houding heen. I'm distinctively not impressed.
Ja ik ben zo transparant Niet dat het je iets aangaat maar mijn docenten konden mijn humor niet zo waarderen.

Echter, wat jij zojuist beweert slaat ook echt nergens op. Iedereen moet gelijke kansen krijgen om te studeren op een universiteit. Of een vwo diploma, gelijkbaar hbopropedeuse getuigenschrift of een colloquium doctum. Anders kan je ook zeggen; studeren is alleen voor elite, alleen als jouw ouders hebben gestudeerd mag je toegelaten worden tot de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 23:04 :
Ja ik ben zo transparant Niet dat het je iets aangaat maar mijn docenten konden mijn humor niet zo waarderen.
Ah gossie. Wat een menselijke drama's weer in hedendaags Nederland.

Citaat:
Echter, wat jij zojuist beweert slaat ook echt nergens op. Iedereen moet gelijke kansen krijgen om te studeren op een universiteit. Of een vwo diploma, gelijkbaar hbopropedeuse getuigenschrift of een colloquium doctum. Anders kan je ook zeggen; studeren is alleen voor elite, alleen als jouw ouders hebben gestudeerd mag je toegelaten worden tot de universiteit.
Nou nee, want een hbo-propedeuse staat niet gelijk aan een vwo-diploma natuurlijk. Het zou wat worden waarom denk je dat zoveel hbo-doorstromers het niet redden? Ik vind dat er maar drie wegen naar de universiteit zijn: vwo-diploma, hbo-diploma en colloquium doctum. Eerstejaars hbo'ers mogen lekker op hun hbo blijven, dank je. En als ze hun diploma hebben gehaald, kunnen ze gezellig naar de universiteit toe en is iedereen gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-07-2007 @ 22:51 :
Ik begin lappen tekst met persoonlijke analyses steeds meer te waarderen Blijkbaar heb jij heel veel gestudeerd op het vwo en nu studeer je in Leiden. Geweldig! Buitengewoon! Mijn ervaring is dat het vwo en de havo inhoudelijk geen wereld van verschil is. Bovendien ben ik van vwo naar havo gegaan vanwege andere redenen dan jij aangeeft Ik zeg niet dat een vwo diploma makkelijk te behalen is maar als jij qua niveau bent ingedeeld op het vwo met een bijpassend profiel dan hoef je in het algemeen niet gek veel te studeren. Prima als jij dat wel hebt gedaan hoor. Begrijpend lezen behoorde gelukkig ook tot het curriculum van jouw superieure vooropleiding. Althans, daarvan heb ik zo ontzettend van genoten.Verder heb ik een hbo propedeusejaar achter de rug met vakken die betrekking hebben tot mijn universitaire studie. Ik denk dat het meer raakvlakken heeft dan 2 jaar vwo.
Ik zeg nergens dat er aan het vwo niets mankeert, ik zeg alleen dat werken voor een vwo diploma eerder de regel dan de uitzondering is. Misschien behoor je dan tot de uitzonderingen. Als we het nu toch over begrijpend lezen hebben...

En je zegt impliciet wel dat een vwo diploma makkelijk te halen is. Je hebt het zelfs vaker aangegeven.

Citaat:
Middelbaar schooldiploma is geen prestatie dat is alleen tijd uitzitten (?)


VWO is ook middelbare school.

Citaat:
maar als jij qua niveau bent ingedeeld op het vwo met een bijpassend profiel dan hoef je in het algemeen niet gek veel te studeren.


En je spreekt jezelf dus duidelijk tegen, want hoe kan het vwo nou "niet makkelijk" zijn en hoef je er tegelijk "niet zo gek veel voor te studeren"? Dit laatste impliceert volgens mij nog altijd dat het makkelijk is, of je moet wat anders bedoelen dan dat je zegt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Slechte ervaring met eerstejaars hbo'ers.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 23:17
Verwijderd
Ik denk dat als jij één jaar HBO Rechten studeert en jij vervolgens doorstroomt naar de universiteit om rechten te studeren je meer kennis hebt dan oud vwo leerlingen. Maar goed als jij denkt je met het vwo meer een voorsprong hebt dan zou ik dat vooral denken Ik geloof ook niet dat jij het enigszins wilt begrijpen vanwege jouw achtergrond.

edit: Daboman, als jij beschikt over de capaciteit om het vwo te halen hoef je daar niet bijzonder hard voor te werken. Maar goed, blijkbaar heb jij het wel gedaan. Prima hoor.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 23:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Waar ben jij trots op?
Verwijderd
55 17-10-2005 20:42
De Kantine Allochtonen over autochtonen
Beloved
53 05-06-2003 00:36
Werk, Geld & Recht Trots op je bijbaan?
mylentje
24 28-02-2003 22:50
Verhalen & Gedichten op zoek naar onderwerpen!
Snippie
14 08-01-2003 18:07
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.