Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 22:25
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ik at laatst iets uit de vriezer, en toen ik het op had, en de verpakking weggooide bleek het al een jaar over datum te zijn

maar ik leef nog

wat is jullie maximum aan over de datum?? wat kan nog wel, en wanneer niet??
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2005, 22:50
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
heb gister nog een potje appelmoes in de koelkast gevonden met schimmel

maar ik heb eigenlijk nooit iets gegeten wat meer als een dag/ 2 dagen over de datum was. Alleen gedronken , op mn werk die flesjes fanta en spa fruit, die geven ze weg omdat ze een maand over de datum zijn, maar die kan je nog prima drinken
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 23:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
het ligt eraan welk product over datum is
Er staat ook altijd op de verpakking: TEN MINSTE houdbaar tot ... dus als het er een dag overheen is kan het nog best goed zijn
Met zuivel ben ik altijd wat voorzichtig, maar met zout of rijst oid interesseerd me die datum echt niets. Als je dat soort producten gewoon goed bewaard blijven ze altijd goed
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 23:27
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik ben daar heel voorzichtig mee, als het over de datum is hoef ik het niet meer. Maar ik heb ook een heel gevoelige maag, dus ik moet er sowieso mee oppassen.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kijk, als het er nog goed uitziet, eet ik het. Als het me dan niet smaakt is het afhankelijk van de honger of ik stug doorzet of niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 00:06
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
het dappere meisje schreef op 10-07-2005 @ 23:25 :
ik at laatst iets uit de vriezer, en toen ik het op had, en de verpakking weggooide bleek het al een jaar over datum te zijn
OH WAT ERG!!!

Een maand meer of minder maakt met een beetje vriezer ook geen fluit uit natuurlijk. En veel producten zijn gewoon lang houdbaar, en dan nemen ze als houdbaarheidsdatum twee jaar na de productiedatum ofzoiets. Dus dat zegt dan ook niet heel veel.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 08:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
In de vriezer maakt de datum natuurlijk niet zoveel uit. Het is niet oneindighoudbaar, maar wel heel lang (mits hij koud genoeg staat).

Ik krijg regelmatig overdatum dingen mee naar huis van m'n werk. Je moet gewoon altijd opletten. Zeker met Zuivel (maar dat nemen we meestal meteen mee na sluitingstijd, dan is het dus nog niet over datum) en afbakbroodjes. Gewoon goed opletten en ruiken, dan kan er weinig misgaan.
Alles wat ik niet vertrouw, flikker ik meteen weg.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 08:50
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Het ligt eraan welk product over de datum is. Zuivel gooi ik meestal meteen weg als het over de datum is. Bij andere dingen kijk ik hoe het er uit ziet en of het nog normaal ruikt. En zoja, eet ik het gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 09:27
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Pindakaas, 2 jaar over de datum bij mijn oma Het smaakte zo goor maar ik wou niks zeggen. Niet ziek van geworden trouewns
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik let niet echt op data, behalve bij zuivel en dan ben ik er wel voorzichtig mee. Ik eet/drink het gewoon op hoor, maar ik ruik altijd eerst even

Laatst nog een potje pesto beschimmeld, zo zonde
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:17
Verwijderd
de houdbaarheidsdatum is altijd die voor de plaats waar je het product waarschijnlijk zult bewaren; bij ijsjes geldt de datum alleen als je het in de diepvries bewaart, bij melk geldt de datum alleen als je het in de koelkast bewaart, bij spaghetti geldt de datum alleen als je het in de kast bewaart. Als je iets wat in de koelkast hoort in de vriezer stopt, is het een half jaar tot een jaar langer houdbaar

Ik heb vorig jaar chocoladepasta gegeten (1 hap brood met dat erop) die houdbaar bleek te zijn tot ergens in 1993. Mijn opa en oma ruimen hun voorraadkast nooit op
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
cyntha schreef op 11-07-2005 @ 09:50 :
Het ligt eraan welk product over de datum is. Zuivel gooi ik meestal meteen weg als het over de datum is. Bij andere dingen kijk ik hoe het er uit ziet en of het nog normaal ruikt. En zoja, eet ik het gewoon op.
precies, zelfde met vlees. Daar kun je (bijna) geen risico mee nemen maar pasta, pindakaas en dat soort dingen kun je best even aankijken (of het werkelijk te vreten is is natuurlijk een ander verhaal ).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik eet heel vaak dingen over de datum.
Mijn ouders hebben een buurtsuper en vlees/zuivel/voorverpakte verse groente/etc dat eten we nog tot een paar dagen na de datum, en neit meer als het ook maar iets vreemd ruikt of eruitziet (of smaakt).
Frisdrank/sappen/bier/etc drinken we nog maanden nadat het over datum is (je proeft het vanzelf als het echt niet meer goed is).
En dingen als chocola/chips/etc kun je ook prima nog een hele tijd over datum eten, ook hier geldt dat je wel ziet of ruikt of proeft als het niet goed meer is.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:03
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ligt het aan mij of hebben alle oma's en opa's voedsel wat over datum is?

Ik heb ooit melk op die half rottend was, dan ga je echt over je nek zo'n hele klont erin toen ik het weg wilde spoelen... bleh... Voel me nu nog misselijk... Ik kijk nu wel voortaan en als ik het niet vertrouw, flikker ik het weg of laat ik het staan voor mijn broertje
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 18:33
Mara
Mara is offline
Ligt aan 't product. Zuivel, vlees e.d. ben ik erg voorzichtig mee maar spul wat sowieso al 4 jaar ofzo houdbaar is maakt me weinig uit. Ik 'controleer' 't dan zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:13
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 11-07-2005 @ 19:03 :
Ligt het aan mij of hebben alle oma's en opa's voedsel wat over datum is?

Ik heb ooit melk op die half rottend was, dan ga je echt over je nek zo'n hele klont erin toen ik het weg wilde spoelen... bleh... Voel me nu nog misselijk... Ik kijk nu wel voortaan en als ik het niet vertrouw, flikker ik het weg of laat ik het staan voor mijn broertje
Volgens mij is dat echt een kenmerk van opa's en oma's. Misschien moeten ze dat maar toevoegen aan de betekenis in de Van Dale.

Ik zou inderdaad voorzichtig zijn met zuivel, vlees en andere verse producten. Laatst at ik perongeluk een bedorven ei, en dat heb ik geweten ook. Binnen een half uur was ik wit, wat later groen en deze kameleon actie stopte pas toen het er allemaal, via de verkeerde uitgang, weer uit was... En ik maar denken dat mijn lepeltje zilver was.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:16
Verwijderd
Veel voorkomende onduidelijkheid:

Te gebruiken tot
Deze datum is de uiterste datum waarop het product gegeten mag worden. Eigenlijk is het dus te gebruiken ‘tot en met’ de vermelde datum. ‘Te gebruiken tot’ betekent dat het product na de vermelde datum niet meer betrouwbaar is.

Ten minste houdbaar tot
Deze geeft aan dat de fabrikant tot die datum een goede kwaliteit garandeert. De datum geldt alleen als de verpakking niet open is geweest. ‘Ten minste houdbaar tot’ wil zeggen dat de kwaliteit van het product na de vermelde datum achteruit kan gaan. Het product zal dan niet zo lekker meer smaken, maar u zult er normaal gesproken niet ziek van worden.

Dit is wel een goede pagina om te bekijken...
*bewaarwijzer*

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 20:04
PV
PV is offline
Toevallig gisteren chocolade gegeten die tot 16-6-05 houdbaar was.. dat kan nog net vind ik, het lag de hele tijd in de koelkast.
Zuivel tot 1/2 dagen na de datum op de verpakking, daarna smijt ik het toch liever weg. Maar ik vind dat je er gewoon goed op moet letten dat je dingen opeet voordat de houdbaarheidsdatum is geweest. Alleen delen mijn ouders die mening niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-07-2005, 22:03
Verwijderd
Ik eet of drink eigenlijk niks wat over datum is, ook al ben ik student. Alleen met dingen waar niet precies een dag opstaat, doe ik niet echt moeilijk over een paar dagen. Zelfs m'n ouders zijn minder erg daarin: m'n moeder eet regelmatig gewoon zuivel die over datum is
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:04
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De houdbaarheidsdatum, daarna gooi ik het weg.
Chips of zo, als dat een beetje over datum is, dan wil ik dat nog wel eens opeten, maar verder gooi ik het weg.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 11-07-2005 @ 19:03 :
Ligt het aan mij of hebben alle oma's en opa's voedsel wat over datum is?
En maar vol blijven houden dat het de verkoopdatum is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 02:35
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het intereseert me niet zo gek veel. Ok een pak melk die een week overdatum is zal ik wegflikkeren maar een of twee dagen daar doe ik niet zo moeilijk om. Gewoon ff goed kijken of er geen schimmel in zit en ruiken of het nog goed ruikt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:33
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Op een ander forum las ik eens dat iemand een volledig pak Lions had weggesmeten, omdat het 3 dagen over datum was in plaats van die dan aan iemand anders te geven...

Melk ga ik nooit drinken als het over datum is, omdat ik dan bang ben dat het zuur is en dan krijg ik het toch niet meer op. Ik hou sowieso niet van melk, omdat ik altijd denk dat het al slecht is. Yoghurt eventueel tot 2 dagen na de vervaldatum, maar dan niet meer.

Pasta kan je in ieder geval gerust nog een paar jaar na de vervaldatum nog eten. Ook qua smaak is er geen verschil. Rijst is volgens mij ook lang houdbaar.

Chocolade kan je in principe ook lang bewaren, maar als je het te lang bewaart begint het een vieze smaak te krijgen. Maar je wordt er niet ziek van of zo.
__________________
Je moet niet bang zijn voor het vliegen. Je moet bang zijn voor het neerstorten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:37
Suey
Suey is offline
Ik heb ooit iets uit de vriezer gegeten dat 4 jaar over datum was Maar daar heb ik geen last van gehad.

Verder eet ik dingen wel op wanneer ze net over datum zijn, zolang het nog maar goed smaakt en niet raar ruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
In de vriezer kan er niet veel gebeuren, het kan alleen gaan oxideren of kapot vriezen.

Wat dus resulteert tot een slecht product.
Ik ruik altijd aan mijn eten, of ik voel eraan, als het een beetje glimmend en plakkerig is smijt ik het weg, als ik het niet helemaal vertrouw proef ik eraan, is het niks weg ermee
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 12:02
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Meestal hoef ik iets niet wat over de datum is, maar het ligt er wel een beetje aan wat het is. Als iets over de datum is wat misschien niet meer eetbaar of te drinken is dan durf ik er ook niet aan te ruiken, want ik ben bang dat het vies ruikt.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:01
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
PV schreef op 11-07-2005 @ 21:04 :
Maar ik vind dat je er gewoon goed op moet letten dat je dingen opeet voordat de houdbaarheidsdatum is geweest. Alleen delen mijn ouders die mening niet
Gisteren zag ik op een pakje geraspte kaas dat-ie ruim een maand over de houdbaarheidsdatum heen was. Hij was groen uitgeslagen en plakkerig en hij rook naar van die blauwe schimmelkaas. En dan nog houdt mijn moeder vol dat het best kan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Zijn er mensen die nooit hun vriezer schoonmaken en/of uitruimen ofzo? Producten die 4 jaar over datum zijn, dan heb je die vriezer dus al 4 jaar niet uitgeruimd
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:50
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-07-2005 @ 14:38 :
Zijn er mensen die nooit hun vriezer schoonmaken en/of uitruimen ofzo? Producten die 4 jaar over datum zijn, dan heb je die vriezer dus al 4 jaar niet uitgeruimd
Iew, dat is echt vies. Mijn moeder maakt toch zeker 1x per jaar de vriezer schoon (ook omdat hij dan ijsvrij gemaakt moet worden..)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:55
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-07-2005 @ 14:38 :
Zijn er mensen die nooit hun vriezer schoonmaken en/of uitruimen ofzo? Producten die 4 jaar over datum zijn, dan heb je die vriezer dus al 4 jaar niet uitgeruimd
Je kan natuurlijk altijd perongeluk iets vergeten. Ik heb weleens een blik knakworstjes achter in de kast gevonden die ook al 1 jaar over datum waren, ze smaakten nog prima hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:07
Desolation
Desolation is offline
Op het label staat altijd: "Ten MINSTE houdbaar tot...."

Oftewel: De fabrikant kan de kwaliteit van het product tot die datum 100% garanderen, daarna niet meer. Dit betekent echter niet dat het ongezond is om te eten, paar dagen over datum kan geen kwaad. Alleen als je pak melk ineens wat papperig aanvoelt zou ik het niet drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Desolation schreef op 14-07-2005 @ 20:07 :
Op het label staat altijd: "Ten MINSTE houdbaar tot...."

Oftewel: De fabrikant kan de kwaliteit van het product tot die datum 100% garanderen, daarna niet meer. Dit betekent echter niet dat het ongezond is om te eten, paar dagen over datum kan geen kwaad.
Dat is dus ook exact wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:49
Desolation
Desolation is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 14-07-2005 @ 20:45 :
Dat is dus ook exact wat ik zei.
Ik had het nog niet gelezen, sorry.

Misschien dringt de boodschap bij sommigen pas na twee keer lezen door, misschien komt het dus toch nog van pas.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 22:31
-RoB-
Avatar van -RoB-
-RoB- is offline
Als je de houdsbaarheid datum overschreid dan word vaak alleen de smaak minder ( bij suiker producten )
En vaak zetten de fabrikanten niet de uiterlijk datum er op maar iets eerder omdat ze bang zijn voor klachten
maar persoonlijk eet ik ook niks over de datum
btw bij ons in de c1000 moeten we vaak producten over de datum gewoon in vakkenzetten ( en dan heel verbaasd doen als klanten zeggen dat het over de datum is )
__________________
(B) * denkt graag in het weekend met mate * (B)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 22:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
-RoB- schreef op 14-07-2005 @ 23:31 :
btw bij ons in de c1000 moeten we vaak producten over de datum gewoon in vakkenzetten ( en dan heel verbaasd doen als klanten zeggen dat het over de datum is )
Dat mag toch helemaal niet?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:40
-RoB-
Avatar van -RoB-
-RoB- is offline
Volgens mij ook niet
maarre als het kwa uiterlijk zichtbaar beschimmeld is moeten wij het in het magazijn zetten
__________________
(B) * denkt graag in het weekend met mate * (B)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2005, 00:26
PV
PV is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-07-2005 @ 14:38 :
Zijn er mensen die nooit hun vriezer schoonmaken en/of uitruimen ofzo? Producten die 4 jaar over datum zijn, dan heb je die vriezer dus al 4 jaar niet uitgeruimd
Niet zozeer de vriezer, maar de voorraadkasten.. toen mn ouders vorig jaar op vakantie gingen heb ik hun kast eens opgeruimd. Ik vond dingen terug die houdbaar waren tot 1997/1998 en zo Hopeloos.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 06:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-07-2005 @ 23:39 :
Dat mag toch helemaal niet?
Lang leve een groter rode sticker met daarop, 50% korting, of wat dan ook.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:13
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-07-2005 @ 23:39 :
Dat mag toch helemaal niet?
een supermarkt mag zelfs eigenhandig nieuwe datumstickertjes op producten plakken, MITS ze kunnen garanderen dat de kwaliteit hetzelfde is.
heeft c1000 dus een fles Cola van juni 2005 liggen, dan mogen ze daar best een sticker "september 2005" oid op plakken (zolang er nog koolzuur op zit enz). verkopen na de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum is dus wel degelijk toegestaan (ook als er geen stickertje oid op komt)


ik stoor me niet aan houdbaarheidsdatums. het is vaak een richtlijn, omdat ze er iets op moeten zetten.
ik stoor me wel aan mensen die meteen iets weggooien na de bewuste datum. de houdbaarheidsdatum zegt namelijk niet of het product nog wel of niet meer goed is. als morgen iemand de stempeltjes in de fabriek verwisselt, zodat er op een Mars van 7-2005 ineens 8-2005 staat, dan eet je hem namelijk ook zonder problemen op in augustus. (oftewel, het is ook voor een groot deel een psychologisch verschijnsel)

heb laatst een flesje bier uit 1999 gedronken. smaakte niet bepaald lekker en had enge stukjes, maar ik leef nog gewoon.
produkten die behaard zijn en/of stinken, gooi ik meestal wel weg (overigens is het ons wel eens gelukt om ranja te laten beschimmelen )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:44
Verwijderd
Een hap zoet-zure-saus uit 1996 bij mijn ouders pas geleden. Ik snap niet hoe ze dat in hun koelkast kunnen hebben staan; ze zijn in 2004 verhuisd, toen was het spul dus al te oud en hebben ze het blijkbaar gewoon meegenomen Ik heb het daarna weggegooid, samen met alle andere dingen die véél te oud waren of er gewoon akelig onbetrouwbaar uitzagen Een maand later stond er weer allemaal troep
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 13:25
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
ganralph schreef op 20-07-2005 @ 11:13 :
een supermarkt mag zelfs eigenhandig nieuwe datumstickertjes op producten plakken, MITS ze kunnen garanderen dat de kwaliteit hetzelfde is.
heeft c1000 dus een fles Cola van juni 2005 liggen, dan mogen ze daar best een sticker "september 2005" oid op plakken (zolang er nog koolzuur op zit enz). verkopen na de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum is dus wel degelijk toegestaan (ook als er geen stickertje oid op komt)


ik stoor me niet aan houdbaarheidsdatums. het is vaak een richtlijn, omdat ze er iets op moeten zetten.
ik stoor me wel aan mensen die meteen iets weggooien na de bewuste datum. de houdbaarheidsdatum zegt namelijk niet of het product nog wel of niet meer goed is. als morgen iemand de stempeltjes in de fabriek verwisselt, zodat er op een Mars van 7-2005 ineens 8-2005 staat, dan eet je hem namelijk ook zonder problemen op in augustus. (oftewel, het is ook voor een groot deel een psychologisch verschijnsel)

heb laatst een flesje bier uit 1999 gedronken. smaakte niet bepaald lekker en had enge stukjes, maar ik leef nog gewoon.
produkten die behaard zijn en/of stinken, gooi ik meestal wel weg (overigens is het ons wel eens gelukt om ranja te laten beschimmelen )
dat klopt inderdaad, maar als de supermarkt dat doet, dan verschuift de verantwoordelijkheid van de fabrikant naar de supermarkt, dus als er dan mensen ziek van die producten worden is de supermarkt verantwoordelijk en niet meer de producent. Dus daarom gebeurd dat haast nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ganralph schreef op 20-07-2005 @ 11:13 :
een supermarkt mag zelfs eigenhandig nieuwe datumstickertjes op producten plakken, MITS ze kunnen garanderen dat de kwaliteit hetzelfde is.
heeft c1000 dus een fles Cola van juni 2005 liggen, dan mogen ze daar best een sticker "september 2005" oid op plakken (zolang er nog koolzuur op zit enz). verkopen na de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum is dus wel degelijk toegestaan (ook als er geen stickertje oid op komt)
Ik heb zelf 2 jaar lang bij een supermarkt gewerkt, maar alles wat daar over datum was, moest gewoon weggegooit worden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-07-2005 @ 15:48 :
Ik heb zelf 2 jaar lang bij een supermarkt gewerkt, maar alles wat daar over datum was, moest gewoon weggegooit worden.
Inderdaad. Óp de datum, dus produkten van diezelfde dag, daar gaat een sticker op. Óver de datum wordt echt weggegooid (of meegenomen om zelf op te eten). En volgens mij mag het ook niet anders.

[Edit] Ik bedoel dus grote oranje aanbieding stickers met een lagere prijs, die níet over de datum heen geplakt zijn. Geen stickers met een nieuwe datum, dat vind ik echt belachelijk.. [/Edit]
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:01
Verwijderd
Ik zou het echt misleidend vinden wanneer supermarkten stickers met een andere datum gaan plakken op spullen waar een fabriek eigenlijk van zegt dat ze niet meer goed zijn (of dat de kwaliteit iig minder is), zéker wanneer ze het voor dezelfde prijs blijven verkopen. Bij de AH heb je die 35%-stickers, op producten die volgens de maker tot die dag goed zijn, dat vind ik wel ok, dan weet je dat het product beperkt houdbaar is én krijg je korting.
Ik vind dat ik als klant dus écht recht heb op wat de fabrikant over het product qua houdbaarheid heeft gezegd. Wanneer supermarkten daar mee gaan 'foetelen', dan vind ik dat écht vreselijk misleidend. Je dénkt immers dat het product volkomen houdbaar is, terwijl dat misschien niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:52
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik eet geen versproducten die over datum zijn, daar ben ik heel stipt in, houdbare dingen als chocola of chips oid eet ik nog wel een paar dagen na die tijd.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:12
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Eehm ik ruik en kijk ernaar en als het door de beugel kan eet ik het op. En als het toch niet lekker blijkt te smaken spuug ik het uit en gooi ik het weg.

Ik ben nog nooit ziek geworden.
__________________
That ís a tasty burger!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:30
siese
Avatar van siese
siese is offline
Fabrikanten van zuivelproducten zetten de houdbaarheidsdatum meestal een week vooraleer het product echt overdatum is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:52
Codaz
Codaz is offline
Chocolade is heeeel lang houdbaar. Chocolade die je met pasen bij de Jamin kocht, is nu nog makkelijk eetbaar, ook al stond erop 30 mei 2005. Als het wit uitslaat, moet je het wegsmijten.
Zelf heb ik wel chocolade gegeten die eigenlijk een half jaar over de datum was, nix mis mee...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:54
Verwijderd
ach, er staan ook houdbaarheidsdata op suiker, azijn en zout. Dat zíjn conserveringsmiddelen...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:23
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Alleen zuivel, vlees ed eet ik niet over de datum. (nouja, 4/5 dagen is het maximale)

De rest eet ik gewoon hoor.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Maaltijden voor 1,- p/dag
eatdrumseatcym_
52 05-02-2009 14:38
Eten & Drinken over datum
Verwijderd
46 03-06-2008 18:53
Algemene schoolzaken Enquete
roosjuh1988
17 20-12-2007 18:11
Eten & Drinken Houdbaarheidsdatum
Miracle
16 26-12-2006 18:49
Eten & Drinken Hoe hygiënisch ben jij in de keuken?
Pinksterhaas
33 09-10-2006 22:25
Werk, Geld & Recht Voedsel, rechten en plichten
Miracle
16 02-05-2005 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.