Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2004, 21:03
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik wil voor mezelf heel graag gaan vasten nu 40 dagen, god mag weten waarom maar ik wil me graag bewijzen, dat ik sterker ben dan mijn lichaam... ofzo... Maar wat nu eigenlijk de regels zijn weet ik niet, geen snoep, geen vlees op vrijdag of juist alleen op vrijdag kan iemand mij wat helpen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2004, 21:19
cimbomlu kiz
Avatar van cimbomlu kiz
cimbomlu kiz is offline
In de Islam is het namelijk zo dat je niets mag eten of drinken van zonsopgang tot zonsondergang.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:27
frozenfountain
frozenfountain is offline
En in het hindoeisme mag je geen vis, vlees en zout eten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:32
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
geen snacks, zoetigheden enzovoort. versnaperingen dus
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:36
frozenfountain
frozenfountain is offline
Je kun ook je eigen regels bedenken. Veertig dagen vegatarisch eten. Of een dag in de week alleen water drinken, om je zelf te reinigen?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 22:08
Verwijderd
Vandaag is mij verteld dat je daar pas aan mee hoeft te doen als je 21 bent...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 22:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
je kan ook gewoon altijd voor jezelf gezond eten en bedenken dat vlees altijd slecht is op de manier hoe we t nu verkrijgen uit de bio industrie,maargoed als jij die 40 dagen goed wilt proberen te zijn, ik zou zeggen eet sober ,geen extraatjes geen vlees,geen vis, niet overmatig veel, succes ermee...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 08:12
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Naja ik vind zelf dat ik te ongezond leef en ik vind dit wel ff een goede periode om gezond te gaan eten, en zo houd ik het misschien ook langer vol... Naja dat word dus niet snoepen 40 dagen o my god.... Naja ik verzin wel wat
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:43
Verwijderd
Bedoel je het katholieke vasten? Ik neem aan van wel gezien het feit dat carnaval nu net voorbij is enzo.
Nou, ik heb geen idee, maar vraag het anders eens aan een katholieke oudere die je kent
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:34
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Je mag iig geen alcohol toch? Daarom zuipen ze zich met carnival kompleet tepletter.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 25-02-2004 @ 11:43:
Bedoel je het katholieke vasten? Ik neem aan van wel gezien het feit dat carnaval nu net voorbij is enzo.
Nou, ik heb geen idee, maar vraag het anders eens aan een katholieke oudere die je kent
Geen vlees, alleen op vrijdag en op zondag vis. Geen snoepgoed en geen alcohol.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:08
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik ben ook bezig, en ik houd het nu al 2 dagen vol.
Ik denk dat je gewoon een beetje je eigen regels moet maken. Ik snoep niet, geen frisdrank, zo min mogelijk zoet op brood en geen vlees (maar dat is niet zo moeilijk want dat houd ik al 5 jaar vol ).
Wel irritant dat de rest van het gezin niet meedoet; "wil je een koekje, wil je ook chips, jij wat frisdrank?"grrr
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:35
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 26-02-2004 @ 13:08:
ik ben ook bezig, en ik houd het nu al 2 dagen vol.
Ik denk dat je gewoon een beetje je eigen regels moet maken. Ik snoep niet, geen frisdrank, zo min mogelijk zoet op brood en geen vlees (maar dat is niet zo moeilijk want dat houd ik al 5 jaar vol ).
Wel irritant dat de rest van het gezin niet meedoet; "wil je een koekje, wil je ook chips, jij wat frisdrank?"grrr
Aan wie probeer je je nu te bewijzen dan? God?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:41
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 26-02-2004 @ 18:35:
Aan wie probeer je je nu te bewijzen dan? God?
UHUM, god?, nee hoor, ik geloof daar niet in, ik doe het voor mezelf, om me sterker te voelen, meer zelfdiscipline te krijgen, en gezonder te zijn.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 08:49
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 26-02-2004 @ 22:41:
UHUM, god?, nee hoor, ik geloof daar niet in, ik doe het voor mezelf, om me sterker te voelen, meer zelfdiscipline te krijgen, en gezonder te zijn.
Zal ik ook mee gaan doen? Zodat ik ook eens even gezond eet. Geen snoep en geen chips, dat wordt moeilijk

edit: en natuurlijk geen dieren (maar dat maakt niet uit want dat doe ik toch al niet )
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |

Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 08:51.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 12:56
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Heb je 'gelovige' vrienden, mensen om je heen? zo ja dan vast je met hun is misschien wat minder 'eenzaam vasten' zo ver ik weet heeft z'n beetje elk geloof z'n eigen versie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:24
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 26-02-2004 @ 23:58:
ik wou ook ooit eens vasten toen ik me suf geblowt had...


1 week lang niks gegeten en ook geen eten gekocht helemaal niks, alleen chinese thee gedronken..

daarna huilend 2 beschuitjes gegeten die nog in de kast lagen vasten is kut eet gewoon wat je wilt en klaar
Gek, een week lang niks eten.....!! Alleen op thee leven is echt niet gezond, een week lang. Je moet wel zorgen dat je voldoende vitamines e.d. binnen krijgt....als je dan zo nodig een vastenkuurtje wil doen zou ik het doen met sappen ofzo, vloeibaar eten zeg maar zo'n beetje.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:26
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Blues schreef op 27-02-2004 @ 13:56:
Heb je 'gelovige' vrienden, mensen om je heen? zo ja dan vast je met hun is misschien wat minder 'eenzaam vasten' zo ver ik weet heeft z'n beetje elk geloof z'n eigen versie
Ik vraag me echt af hoeveel christenen er hier nog aan vasten doen....volgens mij is dat allang niet meer gebruikelijk onder christenen, zelfs niet onder streng christenen misschien.
Tis meer iets van 50 jaar geleden. Dat je het snoep wat je kreeg bewaarde in een trommeltje voor later na het vasten enzo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2004, 11:31
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 26-02-2004 @ 23:58:
ik wou ook ooit eens vasten toen ik me suf geblowt had...


1 week lang niks gegeten en ook geen eten gekocht helemaal niks, alleen chinese thee gedronken..

daarna huilend 2 beschuitjes gegeten die nog in de kast lagen vasten is kut eet gewoon wat je wilt en klaar
Idd, geniet gewoon van wat je krijgen/eten kunt.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 13:30
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-02-2004 @ 16:26:
Tis meer iets van 50 jaar geleden. Dat je het snoep wat je kreeg bewaarde in een trommeltje voor later na het vasten enzo
dat wordt nog steeds gedaan.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:01
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Hoe doen jullie dat met een verjaardag, ik ga gewoon taart eten hoor!! eigenlijk liever niet maar anders is het zo raar..
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 18:00
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 28-02-2004 @ 17:01:
Hoe doen jullie dat met een verjaardag, ik ga gewoon taart eten hoor!! eigenlijk liever niet maar anders is het zo raar..
Ik heb komende maand geen verjaardagen, maar anders zou ik gewoon taart eten hoor
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 02:25
born2dance
born2dance is offline
ik heb wat ervaring met vasten.

ik denk dat je eerst een doel moet stellen.
vasten "om te bewijzen dat je sterker bent dan je lichaam" gelul. misschien bedoelde je "bewijzen dat mijn lichaam sterker is dan mijn hongergevoel". nog steeds dikke gelul. maar het kan als je er onwijs veel zin in hebt. moet je ff voor een maand geen snoep, chocola (aaauuuuuwww dit doet zeer ), koek, enz eten. Als je dat wil doen, ga je gang, moet je wel op een aantal dingen opletten.....

als je wilt vasten om je lichaam te zuiveren is het veel moeilijker en je moet echt goed gemotiveerd zijn anders kom je er niet.

maar nog 1 ding : die geen domme dingen - jij bent jong, gezond, je hebt vasten niet nodig(is wat voor ouder publiek), ga lekker dingen doen waar je WEL zin in hebt, volgende 10 jaar zijn de mooiste jaren van ej leven en die wil je niet verspillen aan zulke dingen als vasten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #28
Mara
478 10-01-2005 09:54
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Psychologie Kiezen tussen twee kwaden. (voel me heen en weer geslingerd en weet het niet meer)
Snow White
25 24-06-2002 13:31
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.