Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 09:11
Verwijderd
Doen jullie het met alleen de pil, met alleen condoom of met beide?

En waarom hebben jullie die keuze gemaakt?

Zijn jullie bang dat jij/je vriendin zwanger raakt ondanks jullie voorbehoedsmiddelen?


Mijn vriendin en ik doen het alleen met de pil, we deden het eerst met condoom + pil, maar condooms werden op den duur een beetje vervelend.
Ik ben wel bang dat de pil niet voldoende beschermt ofzo, maar het gaat nu al 4 maanden goed dus
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:16
Verwijderd
Met alleen de pil is het 98 % tot 99,7 % veilig in een jaar tijd(dat verschilt per onderzoek), met alleen condoom 88 % tot 96 % in een jaar tijd(ook dat verschilt per onderzoek), met condoom&pil dus 99,76 % tot 99,988 %, in een jaar tijd. Even ter informatie.

Meestal gebruiken wij alleen de pil, condooms doen we alleen als het lastig zou zijn als er sperma uit mijn zou lopen na de sex. Die keuze hebben we gemaakt omdat we geen van beiden een soa hebben en omdat de pil 'veilig genoeg' is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:18
dreamer16
dreamer16 is offline
pil&condoom
ben nog maar pas aan ed pil en vind het daarom slimmer om ook condoomst e gebruiken
en het is zoiezo veiliger, en het is een kleine moeite..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij DEDEN het alleen op de pil, we waren elkaars eerste
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-07-2003 @ 10:16:
Met alleen de pil is het 98 % tot 99,7 % veilig in een jaar tijd(dat verschilt per onderzoek), met alleen condoom 88 % tot 96 % in een jaar tijd(ook dat verschilt per onderzoek), met condoom&pil dus 99,76 % tot 99,988 %, in een jaar tijd. Even ter informatie.

Meestal gebruiken wij alleen de pil, condooms doen we alleen als het lastig zou zijn als er sperma uit mijn zou lopen na de sex. Die keuze hebben we gemaakt omdat we geen van beiden een soa hebben en omdat de pil 'veilig genoeg' is.
Bedankt voor de informatie is het ook zo dat ze rond haar eisprong vruchtbaarder is? Ik weet wel dat dat normaal zo is maar is er als je de pil gebruikt ook een verhoogde kans op zwangerschap met de eisprong?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
-Archangel- schreef op 13-07-2003 @ 10:23:
Bedankt voor de informatie is het ook zo dat ze rond haar eisprong vruchtbaarder is? Ik weet wel dat dat normaal zo is maar is er als je de pil gebruikt ook een verhoogde kans op zwangerschap met de eisprong?
als het goed is dan is er helemaal geen eisprong als een meisje de pil gebruikt als je in week 1 van de pilstrip een pil vergeet, kan het trouwens wel zijn dat er op dag 1 van week 2 toch een eisprong plaatsvindt, en dan is er wel meer kans dat het misgaat maar dat is logisch, want dan is er een pil vergeten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:39
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Wij gebruiken alleen de pil, waren elkaars eerste .. en hadden weinig zin in gedoe met condooms. Ik moest in het begin wel even leren vertrouwen op de werking van de pil Ik geloofde het niet helemaal. Maar de pil is betrouwbaar genoeg.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:41
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Alleen de pil, condooms is te duur en teveel gedoe.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 13-07-2003 @ 10:39:
Wij gebruiken alleen de pil, waren elkaars eerste .. en hadden weinig zin in gedoe met condooms. Ik moest in het begin wel even leren vertrouwen op de werking van de pil Ik geloofde het niet helemaal. Maar de pil is betrouwbaar genoeg.
Sarah, weer bedankt

En ja dat heb ik dus ook, mijn vriendin die gelooft het nu wel dat het zo is, maar ik vertrouw er nog steeds niet helemaal op dat het zo goed werkt. Maarja zolang er niets fout gaat, is mijn angst gelukkig niet terecht
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:14
Refro
Refro is offline
Citaat:
Alleen de pil, condooms is te duur en teveel gedoe.
Condooms te duur en een kind kost weinig ?? Waarschijnlijk kun je voor de eerste 5 jaar dat je een kind moet onderhouden de rest van je leven met condoom neuken en hou je nog geld over.

En zo heel veel gedoe is het ook niet. Het is wat je er van maakt. Mijn vriendin en ik waren ook elkaars eerste en doen het na 5 jaar nog steeds met condoom en de pil. Heb echt nog geen zin in een koter (kunnen we beide echt niet gebruiken).

En ik vindt dat ik er ook verantwoordelijkheid in heb dus condoom als voorbehoudsmiddel pil als vangnet als er toch eens iets fout mocht gaan. Maar ja iedereen mag zelf beslissen dus doe je best!
__________________
win or loose your all gonna die
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:31
Lizzali
Avatar van Lizzali
Lizzali is offline
alleen de pil..

we vertrouwen genoeg op de pil om hem alleen maar te gebruiken en geen condooms. dat zou ook een stuk duurder zijn en bespaart ook een hoop moeite, omdoen afdoen etc. en ziektes ..die hebben we geen van beide dus vinden we de pil goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:17
LM
LM is offline
Voor langere relatie's is pil makkelijker.
Maar korte avontuurtjes of relatie's van een maand kan je beter condoom gebruiken.
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:34
kastdeur
kastdeur is offline
pil.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Refro schreef op 13-07-2003 @ 13:14:
Condooms te duur en een kind kost weinig ?? Waarschijnlijk kun je voor de eerste 5 jaar dat je een kind moet onderhouden de rest van je leven met condoom neuken en hou je nog geld over.

En zo heel veel gedoe is het ook niet. Het is wat je er van maakt. Mijn vriendin en ik waren ook elkaars eerste en doen het na 5 jaar nog steeds met condoom en de pil. Heb echt nog geen zin in een koter (kunnen we beide echt niet gebruiken).

En ik vindt dat ik er ook verantwoordelijkheid in heb dus condoom als voorbehoudsmiddel pil als vangnet als er toch eens iets fout mocht gaan. Maar ja iedereen mag zelf beslissen dus doe je best!
Dat het te duur is vind ik inderdaad geen goed argument.
Het gedoe echter wel, bij ons ging het in iedergeval bijna nooit soepel, hij gleed af, omdoen ging soms moeilijk enz enz. Het plezier werd er in ieder geval stukken minder door.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
wij gebruiken alleen de pil.
We hebben ons allebei laten testen op soa's, en we vertrouwen er allebei op dat de ander niet vreemdgaat, dus.... geen gedoe met die stomme condooms meer
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:41
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Ik ben aan de pil , dus negen van de tien keer gebruiken we geen condoom. Wel is het zo dat condoom's handig zijn als je geen zin hebt in "rotzooi" na afloop. Met condoom loop ik niet leeg en hoef ik dus ook niet snel naar de wc te rennen zodat ik een blaasontsteking voorkom.
Het nadeel van condoom's is de prijs en ook al zeggen een hoop mensen , jaah dat maakt niet uit op den duur is het toch wel een hoop geld . De pil werkt prima is betrouwbaar en 100% zekerheid kan geen voorbehoedsmiddel garanteeren. Zelfs niet condoom+ pil.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:56
Verwijderd
Ik ben aan de pil, maar we gebruiken ook een condoom...Ik vertrouw nog niet echt op de pil, ben er nu voor mn 2e maand mee bezig..
Mja, zn zusje heeft al een kleine (zusje is drie weken ouder als mij) en ja, dat zien wij toch nog niet zo zitten...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:04
Verwijderd
pil

soms stiekem toch wel onzeker..

condooms zijn rotdingen dus die maar niet..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:08
Magdalena
Magdalena is offline
alleen de pil (tenzij ik die vergeten ben , maar dat kwam tot nu toe gelukkig nog maar 1 keer voor)

tja, waarom die keuze? omdat we allebei soa vrij zijn, de pil betrouwbaar genoeg vinden en het voor ons gewoon stukke makkelijker is. en ik heb niet zo'n problemen met rotzooi na afloop. handdoeken en wc-bezoek van een minuut of 10 doen wonderen in ons geval
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:43
Verwijderd
Alleen pil. Ik ben zijn eerste en ik heb zelf geen soa's (uitvoerig laten testen), dus leek het ons wel zonder te kunnen. Daarnaast kan hij niet tegen condooms (ook niet die zonder latex), dus tja... dan maar alleen pil... Als ik hem een keer vergeet betekent het wel dat we zeker een week geen seks hebben, uit voorzorg.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:20
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
alleen pil, gebruik al 4 jaar alleen de pil en ben nog nooit zwanger geweest
verder weten we van ons allebei dat we geen ziektes hebben dus dat kan makkelijk zo..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 12:44
Verwijderd
Wij doen met beide, ondanks dat we van elkaar weten dat we elkaars eerste zijn. Tis misschien raar, maar wel zo dubbel veilig. Dit doen we niet altijd moet ik eerlijk toegeven, maar wel 9 van de 10 keer dat we sex hebben. En tuurlijk, we gaan er van uit dat we ook bij elkaar blijven, maar je weet maar nooit hoe een relatie kan lopen...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:45
A Fire Inside
A Fire Inside is offline
condooms te duur??? ik heb gistere nog een plakkaatje gezien met de text: tien condooms voor 1 euro!
__________________
The deeper i think, the deeper i seem to sink.. i can't stop the insects that are feeding, pull the needles from beneath my skin
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
A Fire Inside schreef op 14-07-2003 @ 14:45:
condooms te duur??? ik heb gistere nog een plakkaatje gezien met de text: tien condooms voor 1 euro!
Weet je zeker dat dat geen boterhamzakjes waren?
Een pakje Durex condooms (12 stuks) kost namelijk bijna 10 euro.

Citaat:
sarahbressers schreef op 13-07-2003 @ 10:16:
Meestal gebruiken wij alleen de pil, condooms doen we alleen als het lastig zou zijn als er sperma uit mijn zou lopen na de sex. Die keuze hebben we gemaakt omdat we geen van beiden een soa hebben en omdat de pil 'veilig genoeg' is.
Same here
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:32
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Doen jullie het met alleen de pil, met alleen condoom of met beide?
>> Beide

En waarom hebben jullie die keuze gemaakt?
>> Veiliger idee, niet qua ziektes ofzo want mn vriend en ik hebben niet zomaar met iedereen in het rond gesext, meer de zekerheid van het niet-zwangerzijn. We voelen allebei niet zoveel voor een mini-Hukkietje/mini-vriendjevanHukkie door een gescheurd rubbertje.

Zijn jullie bang dat jij/je vriendin zwanger raakt ondanks jullie voorbehoedsmiddelen?
>>Nee
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:01
@Moon
@Moon is offline
Alleen de pil, tis tot nu toe gewoon goed gegaan dus... en met condoom is t best wel irritant...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:17
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Geen van beide
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-07-2003 @ 18:17:
Geen van beide
Of je wilt zwanger worden, of hij is onvruchtbaar. dus: of gefeliciteerd of rot voor jullie.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:44
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Misschien gebruiken ze wel een spiraaltje of iets dergelijks ..
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:46
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
of een stofzuiger.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:49
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 14-07-2003 @ 18:46:
of een stofzuiger.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 14-07-2003 @ 18:01:
Alleen de pil, tis tot nu toe gewoon goed gegaan dus...
de wet van murphy
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:04
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
of een stofzuiger.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 14-07-2003 @ 19:04:
of een stofzuiger.
de staafmixer.

Ben je wel echt hiphop en geen goregrinder?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:54
Violence Fetishist
Avatar van Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
my avatar doesnt reflect my personality.
khou ni speciaal van hiphop. die gast van mijn avatar is gewoon cool :b
__________________
- the vøøðøø who do what you don't dare do people -
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
rysdigital schreef op 15-07-2003 @ 18:54:
my avatar doesnt reflect my personality.
khou ni speciaal van hiphop. die gast van mijn avatar is gewoon cool :b
Offtopic: maar goed ook, want als iedereen z'n eigen avatar wás, dan had ik écht de 18 niet gehaald
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 18:46
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 18:24:
Of je wilt zwanger worden, of hij is onvruchtbaar. dus: of gefeliciteerd of rot voor jullie.
Of hij is gesteriliseerd
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:18
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ligt eraan (liever alleen de pil) maar als wegens omstandigheden (vakantie, kent diegene niet echt) dan condoom erbij
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:01
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
alleen de pil, vind t niet lekker met condoom. we hebben ervoor gekozen zonder condoom te doen, aangezien dat lekkerder was (voor ons dan) en we condooms maar vervelend vonden. we zijn btw elkaar eersten en enigen en geen soa's dus.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:20
Loesje86
Avatar van Loesje86
Loesje86 is offline
pil en condoom... toch het veiligst.. aangezien ik nogal vergeetachtig ben en nogal eens een keertje de pil vergeet!! wel eens zonder condoom gedaan, maar had mijn vriend heel veel last van? naja, dus daarom gewoon beide..
__________________
** wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... **
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 19:46
Vevay
Condoom, want ik ben nog niet aan de pil. En zin in een zwangerschap heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:15
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Alleen de pil, soms ben ik wel bang...Stel dat t wel gebeurd?
Maar we gaan over een tijdje wel condooms kopen, kijken hoe dat gaat, dan wordt t dus allebei...

Waarom? Omdat ik de pil nog niet helemaal vertrouw, vergeet heel soms wel es...Dus, en pil beschermt niet tegen een soa dus tjah, we zien wel...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:20
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-07-2003 @ 13:15:
Alleen de pil, soms ben ik wel bang...Stel dat t wel gebeurd?
Maar we gaan over een tijdje wel condooms kopen, kijken hoe dat gaat, dan wordt t dus allebei...

Waarom? Omdat ik de pil nog niet helemaal vertrouw, vergeet heel soms wel es...Dus, en pil beschermt niet tegen een soa dus tjah, we zien wel...
Zolang jullie niet vreemd gaan is er niks aan de hand.

Condoom moet je erbij gebruiken als je de pil twee dagen achter elkaar vergeet. Een keertje is niet erg, dan neem je ze allebei tegelijk, en ben je toch beschermd.
Verder is daar nog altijd de MA pil.

Overdrijven is ook een vak hoor!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:38
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-07-2003 @ 13:20:
Overdrijven is ook een vak hoor!
Tjah, ik weet t, maar toen ik um vergeten was, hebben we wel gevreën volgende dag 2 ingenomen...
Geen MA pil opgehaald
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 12:46
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-07-2003 @ 13:38:
Tjah, ik weet t, maar toen ik um vergeten was, hebben we wel gevreën volgende dag 2 ingenomen...
Geen MA pil opgehaald
Twee ingenomen, goed toch? Geen MA nodig.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 12:06
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-07-2003 @ 13:46:
Twee ingenomen, goed toch? Geen MA nodig.
Gelukkig!Dat wou ik ff horen
Begin me dan direct zorgen te maken
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:16
one-monkee
Avatar van one-monkee
one-monkee is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2003 @ 11:43:
Alleen pil. Ik ben zijn eerste en ik heb zelf geen soa's (uitvoerig laten testen), dus leek het ons wel zonder te kunnen. Daarnaast kan hij niet tegen condooms (ook niet die zonder latex), dus tja... dan maar alleen pil... Als ik hem een keer vergeet betekent het wel dat we zeker een week geen seks hebben, uit voorzorg.

precies hetzelfde hier... alleen ben ik dan niet zijn eerste
__________________
-hubba hubba hubba-
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:14
Some
Avatar van Some
Some is offline
ik ben in deze fase beland. We deden het met condoom nu gebruikt ze de pil. Maar ben bang dat ze de pil verkeerd neemt. Kan dat?? Oke ik geloof wel dat ze goed die gebruiksaanwijzing enzo leest en na deze topic ben ik niet meer zo ongerust maar toch. Kan je nadat de pil is ingenomen gelijk 'het doen' ?

Of beter als je de eerste paar weken nog een condoom gebruikt??
Verders laat ik aan haar over wanneer ze de pil moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:37
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Some schreef op 24-07-2003 @ 19:14:
Kan je nadat de pil is ingenomen gelijk 'het doen' ?

Of beter als je de eerste paar weken nog een condoom gebruikt??
Verders laat ik aan haar over wanneer ze de pil moet nemen.
Als ze al een tijdje aan de pil is, kan dat geen kwaad geloof ik...

Als ze er net mee begint, moet de pil inwerken, maar dat hangt af van wanneer ze ermee begint...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:49
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 24-07-2003 @ 19:37:
Als ze al een tijdje aan de pil is, kan dat geen kwaad geloof ik...

Als ze er net mee begint, moet de pil inwerken, maar dat hangt af van wanneer ze ermee begint...
ze is sinds eergisterenavond begonnen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit pil of condoom
Ikwilhetwel
10 09-04-2016 00:54
Seksualiteit Twijfel over condooms...
Vlinderr
37 12-07-2005 21:49
Seksualiteit Condoom en/of pil?
Gwinnie
59 16-12-2003 10:54
Seksualiteit welke pil?
sweet-girl
1 15-07-2003 23:04
Seksualiteit Pil en condoom????
Luvlytallie
13 27-03-2002 10:36
Seksualiteit pil én condoom??
Verwijderd
16 11-03-2002 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.