Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel eens gehoord van zware introductie-kampen die enigsinds op ontgroeningen leken, maar hier doen ze het volgens mij niet echt.
Wat natuurlijk niet erg is, alleen wanneer gaat zwaar over naar vernedering en onwenselijk onmenselijk gedrag. Dat lijkt mij een essentiele vraag.

Ik vind mensen liters water of drank laten zuipen gewoon compleet tever gaan, en die gevolgen heeft men al ondervonden. Hetzelfde geld voor mensen in het buitenland droppen met niet meer dan een plastic zakje als kleding. Dan is het niet alleen meer zwaar, dan passeert men dus een grens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2007, 17:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Was ze ook slechts bekleed met een plastic zakje?

Er zijn mensen die zich naakt een uur lang onder een ijskoude douche laten aftuigen met natte kussens niet erg vinden, ik persoonlijk blijf het ziek vinden. Het heeft ook met een kwalificatie te maken. Misschien dat bepaalde verenigings leden er een beetje een vreemde kwalificatie opna houden.
Er zijn mensen die zich door een paard laten neuken niet erg vinden, betekent dat dan automatisch dat ze dat soort dingen bij intro's doen?

Want wat ik van mensen gehoord heb, is absoluut niet van de orde die anderen hier als argument tegen ontgroeningen aandragen. Het ergste wat je bij Veritas gebeurt is dat d'r een paar ballen tegen je staan te brullen, maar dan is er ook 1 dag dat het omgekeerd is, en dat de feuten de begeleiders mogen afzeiken. M'n vriendin heeft met een panty op d'r hoofd in de trein van Utrecht naar Nijmegen gezeten. Nou, boeiend. Zelf hadden ze de grootste lol. Tuurlijk loop je voor lul, maar dat vindt de gemiddelde sjaars niet erg. En verenigingen hebben richtlijnen wat betreft de hoeveelheid slaap e.d. die mensen moeten krijgen, dus daar maken ze echt wel regels voor.

Er zijn sowieso geen vereningingsontgroeningen waar je gedwongen wordt te drinken. Bij huisontgroeningen wordt er misschien op aangedrongen maar dan moet je gewoon nee kunnen zeggen. Die kerel die een aantal jaar terug in groningen de pijp uit ging aan de drank ging tijdens een huisontgroening dood omdat 'ie stoer wou doen over de hoeveelheid drank die 'ie op kon. Aanvankelijk werd in de media bericht dat iemand gedwongen werd te drinken op een verenigingsontgroening. Dat die krant het dubbel fout had, daar hoor je niks over natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Er zijn mensen die zich door een paard laten neuken niet erg vinden, betekent dat dan automatisch dat ze dat soort dingen bij intro's doen?

Want wat ik van mensen gehoord heb, is absoluut niet van de orde die anderen hier als argument tegen ontgroeningen aandragen. Het ergste wat je bij Veritas gebeurt is dat d'r een paar ballen tegen je staan te brullen, maar dan is er ook 1 dag dat het omgekeerd is, en dat de feuten de begeleiders mogen afzeiken. M'n vriendin heeft met een panty op d'r hoofd in de trein van Utrecht naar Nijmegen gezeten. Nou, boeiend. Zelf hadden ze de grootste lol. Tuurlijk loop je voor lul, maar dat vindt de gemiddelde sjaars niet erg. En verenigingen hebben richtlijnen wat betreft de hoeveelheid slaap e.d. die mensen moeten krijgen, dus daar maken ze echt wel regels voor.

Er zijn sowieso geen vereningingsontgroeningen waar je gedwongen wordt te drinken. Bij huisontgroeningen wordt er misschien op aangedrongen maar dan moet je gewoon nee kunnen zeggen. Die kerel die een aantal jaar terug in groningen de pijp uit ging aan de drank ging tijdens een huisontgroening dood omdat 'ie stoer wou doen over de hoeveelheid drank die 'ie op kon. Aanvankelijk werd in de media bericht dat iemand gedwongen werd te drinken op een verenigingsontgroening. Dat die krant het dubbel fout had, daar hoor je niks over natuurlijk.
Groepsdwang Nee zeggen is niet altijd zo makkelijk of een reele optie. En waarom hebben de medestudenten niet ingegrepen, hadden zij soms niet door dat het levensgevaarlijk was?

Dus jij denkt omdat er wat regeltjes zijn dat alles compleet goed loopt? Dan zou de nederlandse rechtstaat ook een paradijs op aarde moeten zijn.
De nauwe relatie tussen huizen en bepaalde verenigingen hoef ik denk ik ook niet verder toe te lichten. Misschien dat die verenigingen daar ook een beetje aandacht aan kunnen besteden. In feite zou ik weldurven te stellen dat leden zich in een bepaald soort parallel wereld begeven die gewoon zwaar vereniging gedomineert is, en dat de verantwoordelijkheid ookwel wat verder gaat dan alleen de hoofdruimte van de societeit.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 18:14
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Wat natuurlijk niet erg is, alleen wanneer gaat zwaar over naar vernedering en onwenselijk onmenselijk gedrag. Dat lijkt mij een essentiele vraag.

Ik vind mensen liters water of drank laten zuipen gewoon compleet tever gaan, en die gevolgen heeft men al ondervonden. Hetzelfde geld voor mensen in het buitenland droppen met niet meer dan een plastic zakje als kleding. Dan is het niet alleen meer zwaar, dan passeert men dus een grens.
Hoezo gaat een dropping nou weer te ver? Als je wil, dan pak je in elk willekeurig land de trein richting nederland en het komt allemaal sowieso goed. En een treinstation bereiken kan ook iedereen met een beetje verstand wel. Ik heb vrienden die gedropt zijn voor hun dispuutsontgroening en die vonden het alleen maar een super leuke ervaring.

Als het mis gaat kun je altijd nog iemand even om zijn mobieltje vragen en je ouders/vrienden een belletje geven. Mensen worden volgens mij ook zelden alleen gedropt ver weg en ook heus niet in hele gevaarlijke gebieden, dus het is ook niet echt onveilig.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 18:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Precies zoals het in het 'echte leven' gaat dus: om 'erbij' te horen, bij de kleine club van hooggeplaatste machtige figuren die het in de maatschappij voor het zeggen hebben, moet je vernederd, gekleineerd en gekoeieneerd worden. Dan pas weten ze dat je er alles voor over hebt om 'erbij te horen', en dus zullen ze je blíjven koeieneren, simpelweg omdat ze dat kúnnen en omdat ze weten dat de mensen onder hun er tóch niets tegen doen.

Mensen zijn ezels.
Hoe kunnen ze nou weten of ze dat na de ontgroening nog kunnen? Ze kunnen het inderdaad als je je er vrijwillig voor opgeeft, besluit te blijven en het over je heen laat komen gedurende een week ofzo doen in zeer gecontroleerde omstandigheden. Dat zegt dus echt helemaal niks over hoe het er vervolgens aan toe gaat in het 'echte' leven.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Hoezo gaat een dropping nou weer te ver? Als je wil, dan pak je in elk willekeurig land de trein richting nederland en het komt allemaal sowieso goed. En een treinstation bereiken kan ook iedereen met een beetje verstand wel. Ik heb vrienden die gedropt zijn voor hun dispuutsontgroening en die vonden het alleen maar een super leuke ervaring.

Als het mis gaat kun je altijd nog iemand even om zijn mobieltje vragen en je ouders/vrienden een belletje geven. Mensen worden volgens mij ook zelden alleen gedropt ver weg en ook heus niet in hele gevaarlijke gebieden, dus het is ook niet echt onveilig.
Meneer heeft het nieuws niet gevolgt merk ik al.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Hoe kunnen ze nou weten of ze dat na de ontgroening nog kunnen? Ze kunnen het inderdaad als je je er vrijwillig voor opgeeft, besluit te blijven en het over je heen laat komen gedurende een week ofzo doen in zeer gecontroleerde omstandigheden. Dat zegt dus echt helemaal niks over hoe het er vervolgens aan toe gaat in het 'echte' leven.
Het blijkt toch elk jaar weer dat er dus geen sprake is van goede controle.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 19:35
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Het blijkt toch elk jaar weer dat er dus geen sprake is van goede controle.
nee, er komen elk jaar enkele van-horen-zeggen excessen naar buiten die in de eerste plaats zwaar overdreven zijn en in de tweede plaats van dubieuze bronnen. Er komt niets naar buiten over al die ontgroeningen/introducties die wél goed gaan....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
nee, er komen elk jaar enkele van-horen-zeggen excessen naar buiten die in de eerste plaats zwaar overdreven zijn en in de tweede plaats van dubieuze bronnen.
Begint wel een beetje een suffe dooddoener te worden vind je niet?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 21:55
Verwijderd
Jij leest liever verzonnen nieuws?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Jij leest liever verzonnen nieuws?
Waar maak jij uit op dat het verzonnen is? Of wil je proberen te ontkennen dat het elk jaar weer misgaat?

En ik heb het nu niet over die kippen onzin.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 00:10
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Haha, wat een gelul. Jij hebt een beetje een verstoord wereldbeeld.

Jaja, het is een grote samenzwering

Waarom trekken internetfora altijd van die debielen aan?
Andere vraag: waarom trekken internetfora altijd van die stoere mannetjes (denken ze zelf) aan, die eerst beweren dat ze iets willen bediscussiëren, maar dan vervallen in ordinaire beledigingen als ze een theoretisch kader gepresenteerd krijgen waar ze het niet mee eens zijn? In plaats van ridiculiseren, zou je ook kunnen argumenteren. Ik heb slechts een opvatting die in o.a. de wetenschappelijke wereld (de sociale wetenschappen, that is) wel meer wordt gedeeld, maar waarin ook kritiek voorkomt. Echter, deze kritiek richt zich dan op de inhoud of op het denkpatroon en meestal wordt het niet afgedaan als onzin. In tegenstelling tot stoere gastjes met een grote bek op internetfora, heeft men in die wereld namelijk wél respect voor een andere zienswijze.

Maar om op jouw 'niveau' te blijven: uiteraard zijn er evenzoveel mensen (waaronder ik) die juist joú een debiel vinden, omdat je denkt dat het fijn en plezierig is om je te laten vernederen en kleineren door anderen in een hogere positie, just for the sake of it.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Maar om op jouw 'niveau' te blijven: uiteraard zijn er evenzoveel mensen (waaronder ik) die juist joú een debiel vinden, omdat je denkt dat het fijn en plezierig is om je te laten vernederen en kleineren door anderen in een hogere positie, just for the sake of it.
Bla-bla-bla. Plank en mis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 00:39
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Bla-bla-bla. Plank en mis.
Wow.

Ik moet even bijkomen van deze uitmuntende argumentatie. Jongens, hou me vast...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 01:06
Verwijderd
En jij mag 'concluderen' wat anderen vinden of denken?

Laatst gewijzigd op 16-10-2007 om 01:12.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 08:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andere vraag: waarom trekken internetfora altijd van die stoere mannetjes (denken ze zelf) aan, die eerst beweren dat ze iets willen bediscussiëren, maar dan vervallen in ordinaire beledigingen als ze een theoretisch kader gepresenteerd krijgen waar ze het niet mee eens zijn? In plaats van ridiculiseren, zou je ook kunnen argumenteren. Ik heb slechts een opvatting die in o.a. de wetenschappelijke wereld (de sociale wetenschappen, that is) wel meer wordt gedeeld, maar waarin ook kritiek voorkomt. Echter, deze kritiek richt zich dan op de inhoud of op het denkpatroon en meestal wordt het niet afgedaan als onzin. In tegenstelling tot stoere gastjes met een grote bek op internetfora, heeft men in die wereld namelijk wél respect voor een andere zienswijze.
Grappig dat als je vindt dat iemand zich enorm aanstelt meteen een 'stoer mannetje' bent

Jij hebt het idee dat nederland geregeerd wordt door een elite waar de 'gewone man' niks tegen kan doen. Dat is gewoon onzin. We leven in een democratie waar iedereen boven de 18 stemrecht heeft (hoewel ik liever had gehad dat alleen mensen met een IQ van boven de 120 dat hadden maargoed), en als het regeringsbeleid je niet aanstaat kun je OF op een andere partij stemmen, of gewoon een eigen partij oprichten.

In de discrete logica geldt "uit onzin volgt alles". De bewering "de maan is van kaas dus ik heb gelijk" is waar. Tegen onzin is niet op te argumenteren, is een beetje als proberen tegen een waterval op te zwemmen, er volgt altijd meer onzin.

De reden dat ik op jou niet serieus inga, en dat wel op anderen doe, is omdat JIJ specifiek niet serieus te nemen bent.

Citaat:
Maar om op jouw 'niveau' te blijven: uiteraard zijn er evenzoveel mensen (waaronder ik) die juist joú een debiel vinden, omdat je denkt dat het fijn en plezierig is om je te laten vernederen en kleineren door anderen in een hogere positie, just for the sake of it.
Ik vind het helemaal tof als mensen als jij mij een debiel vinden. Een groter compliment kan jij me niet maken

Wat betreft die ontgroeningen: je hebt er gewoon een beeld van dat niet op enige waarheid of objectieve waarnemingen berust. Zoals ik al eerder verteld heb, ik ken genoeg mensen die ontgroeningen doorgemaakt hebben, en die zijn geen van allen vernederd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:20
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Begint wel een beetje een suffe dooddoener te worden vind je niet?
Die kleine groep turken die het voor de grote (welwillende) groep verpest is ook een dooddoener, maar daarom nog niet minder waar. Dat iets op Hart van Nederland komt maakt nog niet dat het representatief is voor de rest van de groep....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die kleine groep turken die het voor de grote (welwillende) groep verpest is ook een dooddoener, maar daarom nog niet minder waar. Dat iets op Hart van Nederland komt maakt nog niet dat het representatief is voor de rest van de groep....
Met als verschil dat van de generalisatie die jij noemde is aan te tonen dat die niet klopt, en dat dit voor buitensporigheden bij ontgroeningen nog maar net aangetoond moet worden.

Het Deltse corps reageerde ook door stomweg te ontkennen wat er over hen geschreven was.
Na een onderzoek werd echter wel hun bestuur bestraft door de universiteit... Vreemde stap als vergelding voor iets dat niet gebeurd zou zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 14:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Hetzelfde geld voor mensen in het buitenland droppen met niet meer dan een plastic zakje als kleding. Dan is het niet alleen meer zwaar, dan passeert men dus een grens.
qotd
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 17:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Met als verschil dat van de generalisatie die jij noemde is aan te tonen dat die niet klopt, en dat dit voor buitensporigheden bij ontgroeningen nog maar net aangetoond moet worden.

Het Deltse corps reageerde ook door stomweg te ontkennen wat er over hen geschreven was.
Na een onderzoek werd echter wel hun bestuur bestraft door de universiteit... Vreemde stap als vergelding voor iets dat niet gebeurd zou zijn.
DSC is 1 vereniging van de hoeveel in Delft?

Ik hang verder nergens een oordeel aan ofzo, maar ik denk dat dit een gegeven is wat sowieso wel het bedenken waard is voor je een oordeel velt over studentenverengingen in het algemeen of kennismakinstijden in het algemeen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:14
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
En jij mag 'concluderen' wat anderen vinden of denken?
Ik doe aannames over anderen, gebaseerd op bepaalde denkpatronen, ja. Dat is niet ongewoon in de sociale wetenschappen, die menselijk gedrag bestuderen.

Citaat:
Grappig dat als je vindt dat iemand zich enorm aanstelt meteen een 'stoer mannetje' bent
Mensen uitschelden voor debiel... ach ja, normen en waarden zullen we maar zeggen...

Citaat:
Chimera schreef:
Jij hebt het idee dat nederland geregeerd wordt door een elite waar de 'gewone man' niks tegen kan doen. Dat is gewoon onzin.
Dat is jouw mening.

Citaat:
Chimera schreef:
We leven in een democratie waar iedereen boven de 18 stemrecht heeft (hoewel ik liever had gehad dat alleen mensen met een IQ van boven de 120 dat hadden maargoed), en als het regeringsbeleid je niet aanstaat kun je OF op een andere partij stemmen, of gewoon een eigen partij oprichten.
En uiteindelijk blijven dan toch de elite-partijen CDA, VVD en PvdA regeren. Oh zeker, af en toe zullen ze wel een D66 toelaten, maar alleen als het echt nodig is om zélf aan de macht te komen, en zulke lijmpartijtjes sturen ze toch altijd met een kluitje in het riet. Je zou de LPF met 26 zetels aan kunnen voeren, maar dat was met mensen als miljonair Heinsbroek en hoogleraar Bomhoff ook niet écht een volkspartij, maar toch een elitepartij die inderdaad ook ten onder ging aan machtsspelletjes.

Citaat:
Chimera schreef:
In de discrete logica geldt "uit onzin volgt alles". De bewering "de maan is van kaas dus ik heb gelijk" is waar. Tegen onzin is niet op te argumenteren, is een beetje als proberen tegen een waterval op te zwemmen, er volgt altijd meer onzin.
Dat is een laffe uitvlucht om andersdenkenden uit de weg te gaan.

Citaat:
Chimera schreef:
De reden dat ik op jou niet serieus inga, en dat wel op anderen doe, is omdat JIJ specifiek niet serieus te nemen bent.
Dat is jouw mening.

Citaat:
Chimera schreef:
Ik vind het helemaal tof als mensen als jij mij een debiel vinden. Een groter compliment kan jij me niet maken
Bedankt voor het onderstrepen van mijn stelling.

Citaat:
Chimera schreef:
Wat betreft die ontgroeningen: je hebt er gewoon een beeld van dat niet op enige waarheid of objectieve waarnemingen berust. Zoals ik al eerder verteld heb, ik ken genoeg mensen die ontgroeningen doorgemaakt hebben, en die zijn geen van allen vernederd.
En er zijn evenzovele ontgroeningen waar dat wel gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sinds wanneer wordt Nederland geregeerd door politieke partijen en volksvertegenwoordigers? Als vrije verkiezingen iets uit zouden maken waren ze allang afgeschaft. De werkelijke macht zit achter de troon, en die wisselt (gelukkig) niet iedere verkiezingen, die immers alleen de waan van de dag volgen. Op kleinere punten kan de Tweede Kamer een (tijdelijke) invloed aanwenden, maar het zijn de hoge ambtenaren waar de werkelijke kennis, contacten en macht zit.

Gelukkig maar. Ik moet er niet aan denken geregeerd te worden door die clowns die nu weer in de Tweede Kamer gekozen zijn door een meerderheid van abject stupide stemgerechtigden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:59
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Dus als ik het goed begrijp verwerp je het idee van representatieve democratie in zijn geheel?
En het is waar dat de hoge ambtenarij een tegenmacht kan vormen tegen het dagelijks bestuur, maar het is naďef om te denken dat politici en in het bijzonder ministers niet in staat zijn invloed uit te oefenen op besluitvorming.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 19:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet structureel, nee. Beetje symboolwetgeving op de korte termijn tel ik niet mee als invloed uitoefenen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:56
Eric Berger
Eric Berger is offline
Het volk heeft uiteindelijk niet écht iets te vertellen. Af en toe laat de elite die indruk wel ontstaan, om het volk even tevreden te stellen. Zie bijvoorbeeld het burgermeestersreferendum, waar je kunt kiezen tussen PvdA en PvdA. Natuurlijk logisch dat het volk dan wegblijft, en meteen grijpt de elite dat aan om te zeggen: "zie je wel, geen succes, dus volgende keer geen referendum meer". Ook een nieuw referendum over de nieuwe EU Grondwet (sorry, "verdrag"... ) komt er niet. We hebben één keer mogen stemmen en toen beviel het antwoord de elite niet, dus nu mogen we niet nog een tweede keer. Zo simpel werkt het.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Het volk heeft uiteindelijk niet écht iets te vertellen. Af en toe laat de elite die indruk wel ontstaan, om het volk even tevreden te stellen. Zie bijvoorbeeld het burgermeestersreferendum, waar je kunt kiezen tussen PvdA en PvdA. Natuurlijk logisch dat het volk dan wegblijft, en meteen grijpt de elite dat aan om te zeggen: "zie je wel, geen succes, dus volgende keer geen referendum meer". Ook een nieuw referendum over de nieuwe EU Grondwet (sorry, "verdrag"... ) komt er niet. We hebben één keer mogen stemmen en toen beviel het antwoord de elite niet, dus nu mogen we niet nog een tweede keer. Zo simpel werkt het.
Je kan geen land besturen als je het volk over alles raadpleegt. Daar is het volk bovendien ook te kortzichtig voor, zie maar wat voor soort problemen het laagdrempelige referendum in Californië met zich meebrengt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:19
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Je kan geen land besturen als je het volk over alles raadpleegt. Daar is het volk bovendien ook te kortzichtig voor, zie maar wat voor soort problemen het laagdrempelige referendum in Californië met zich meebrengt.
Helaas zijn we niet allemaal zo verlicht als jij.

Gelukkig zijn mensen als Van der Hoeven, Donner en Rouvoet wél verlicht genoeg...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Helaas zijn we niet allemaal zo verlicht als jij.

Gelukkig zijn mensen als Van der Hoeven, Donner en Rouvoet wél verlicht genoeg...
Waar beweer ik precies dat de representatieve democratie geen nadelen heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:20
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Waar beweer ik precies dat de representatieve democratie geen nadelen heeft?
Dat zeg ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat is jouw mening.
Ah, en jij verkondigt alleen feiten natuurlijk!

Citaat:
En uiteindelijk blijven dan toch de elite-partijen CDA, VVD en PvdA regeren. Oh zeker, af en toe zullen ze wel een D66 toelaten, maar alleen als het echt nodig is om zélf aan de macht te komen, en zulke lijmpartijtjes sturen ze toch altijd met een kluitje in het riet.
En waarom stemmen mensen dan niet gewoon op D66? Kennelijk zijn ze wel blij met die 'oude elite partijen'.

Citaat:
Dat is een laffe uitvlucht om andersdenkenden uit de weg te gaan.
Nee hoor, ik reageer op argumenten, maar ik ga niet in po elk stuk onzin dat je verkondigd. Beetje vechten tegen de bierkaai

Citaat:
En er zijn evenzovele ontgroeningen waar dat wel gebeurd.
Er zijn niet 'evenzovele' ontgroeningen waar excessen gebeuren. Er zijn elk jaar tientallen steden met elk weer een flink aantal verenigingen waar ontgroeningen plaatsvinden, en daar wordt niemand vernederd.

Het is ook complete onzin dat bij een verenigings mensen gedwongen worden te drinken, of gedwongen worden om poep te eten. Dat laatste is een aantal jaren terug in het nieuws geweest, bleek later gewoon ontbijtkoek te zijn; de journalist was 'vergeten' de desbetreffende vereniging te contacteren voordat z'n stuk ter perse ging.

Jij hebt een bepaald beeld van nederland en de 'elite' daarbinnen, nl. mensen die van studentenverenigingen afkomen. Utrecht alleen al neemt jaarlijks duizenden studenten aan waarvan een groot deel bij een vereniging gaat. Veritas is in Utrecht de grootste en heeft 3000 leden. Kun je nouwelijks meer een Elite noemen nietwaar? 3000 mensen, die passen niet met z'n allen in de 2e kamer ofwel?

Kijk het is wel lekker makkelijk en fijn om te roepen dat studentenverenigingen achterlijk zijn vanwege ontgroeningen, maar de mensen die ze doorstaan hebben vonden ze wel zwaar, maar ook een mooi 'coming of age' ritueel waarin duidelijk een overgang gemaakt werd, en bovendien vond iedereen ze gewoon leuk. Ik ken een aantal uitschrijvers die gestopt zijn met het verenigingsleven om verschillende redenen, en zelfs die vonden de ontgroening leuk.

Dus sorry, ga het zelf eens meemaken, al die vooroordelen die je spuit zijn gewoon sneu.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:55
Verwijderd
Leer eens wat eigenwaarde en respect in de menselijke omgang voordat je hier komt vertellen over de verenigingen.

Tegen dooddoener van mijn kant.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 18:58
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ah, en jij verkondigt alleen feiten natuurlijk!
Ik onderscheid meningen en feiten. Ik doe bij voorbaat geen zaken af als 'onzin' zonder gedegen argumentatie te geven. Daarin verschillen wij van elkaar.

Citaat:
Chimera schreef:
En waarom stemmen mensen dan niet gewoon op D66? Kennelijk zijn ze wel blij met die 'oude elite partijen'.
Het overgrote deel van die mensen is niet gediend met die partijen. Zeker, de VVD doet goede zaken voor de villabezitters in Wassenaar die op hen stemmen, maar het overgrote deel doet dat tegen hun belangen in (bijv. de onder- en middelklasse). Dit gaat overigens ook op voor de andere partijen (CDA en PvdA). Zoals ik al zei, worden zijn door elite en media voorgehouden dat die partijen hen het beste dienen. En als ze toch een keer iets anders willen, draaien de elitepartijen dit eenvoudigweg de nek om (SP buitengesloten, burgermeestersreferendum verkloot, Fortuyn uit de weg geruimd etc.).

Citaat:
Chimera schreef:
Nee hoor, ik reageer op argumenten, maar ik ga niet in po elk stuk onzin dat je verkondigd. Beetje vechten tegen de bierkaai
Je smoesjes zijn slap.

Citaat:
Chimera schreef:
Er zijn niet 'evenzovele' ontgroeningen waar excessen gebeuren. Er zijn elk jaar tientallen steden met elk weer een flink aantal verenigingen waar ontgroeningen plaatsvinden, en daar wordt niemand vernederd.
Dat hangt natuurlijk af van je definitie van vernederen. De Amerikanen in Abu Graib zagen ook geen kwaad in wat ze deden; ik bedoel maar... Ondertussen lezen we in de kranten over dood door alcoholvergiftiging, droppingen in je nakie in het buitenland, dood door een teveel aan water, heb ook wel eens gehoord over gedwongen aftrekken voor een publiek...

Citaat:
Chimera schreef:
Het is ook complete onzin dat bij een verenigings mensen gedwongen worden te drinken, of gedwongen worden om poep te eten. Dat laatste is een aantal jaren terug in het nieuws geweest, bleek later gewoon ontbijtkoek te zijn; de journalist was 'vergeten' de desbetreffende vereniging te contacteren voordat z'n stuk ter perse ging.
Alsof een dergelijke vereniging zoiets zou gaan bevestigen, ze kijken wel uit...

Citaat:
Chimera schreef:
Jij hebt een bepaald beeld van nederland en de 'elite' daarbinnen, nl. mensen die van studentenverenigingen afkomen. Utrecht alleen al neemt jaarlijks duizenden studenten aan waarvan een groot deel bij een vereniging gaat. Veritas is in Utrecht de grootste en heeft 3000 leden. Kun je nouwelijks meer een Elite noemen nietwaar? 3000 mensen, die passen niet met z'n allen in de 2e kamer ofwel?
Dat komt omdat je geen hout hebt begrepen van mijn verhaal. De kruiperds die door het stof heen gaan en vernederd willen worden, zogenaamd 'om erbij te horen' ('een band' en meer van die nonsens), zijn niet meer dan dat: kruiperds die door de anderen binnen die vereniging misbruikt worden. Uiteindelijk dient dit model van studentenverenigingen om de mensen daar alvast aan te laten 'wenne', om hen dit te laten slikken: zodat ze dat later van hun bazen, de elite, ook pikken. Ze worden door de elite voor hun karretje gespannen, maar ze wórden zelf zelden onderdeel van de elite.

Citaat:
Chimera schreef:
Kijk het is wel lekker makkelijk en fijn om te roepen dat studentenverenigingen achterlijk zijn vanwege ontgroeningen, maar de mensen die ze doorstaan hebben vonden ze wel zwaar, maar ook een mooi 'coming of age' ritueel waarin duidelijk een overgang gemaakt werd, en bovendien vond iedereen ze gewoon leuk. Ik ken een aantal uitschrijvers die gestopt zijn met het verenigingsleven om verschillende redenen, en zelfs die vonden de ontgroening leuk.
Kijk, het is ook lekker makkelijk om te roepen dat ontgroeningen een 'band' geven, of een 'ritueel' is wat leuk is om te doen. Sterker nog: zoals ik al zei, is dat een goede eerste stap naar het verder onderwerpen van deze mensen. In het beste geval leid je ze op tot het worden van een dergelijke zelfde denigrerende en vernederende elite, maar grotendeels blijven ze onderaan de food chain natuurlijk.

Citaat:
Chimera schreef:
Dus sorry, ga het zelf eens meemaken, al die vooroordelen die je spuit zijn gewoon sneu.
Jouw smoesje zijn natuurlijk niet sneu. En nee, ik pas wel op!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 00:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AHet is ook complete onzin dat bij een verenigings mensen gedwongen worden te drinken
ASC verscheidene dispuutsontgroeningen van de 'bovenbuik' 2007. Gebeurde het wel degelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 09:07
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
als je een "ontgroening" loopt bij een van de corpora moet je tegenwoordig een schriftelijke verklaring afleggen dat je geen alcohol zal drinken..

ik heb de verenigingsintroductie van het corps in wageningen soms leuk zat gevonden.. soms ook weer ronduit kut.. maar je wordt niet persoonlijk aangepakt, en als je iets niet kan om een bepaalde reden hoeft het ook niet..
maarja.. dan heb je het wel over Wageningen natuurlijk
ik ben er trouwens al lid-af geworden..
__________________
"Ňf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 12:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alsof een dergelijke vereniging zoiets zou gaan bevestigen, ze kijken wel uit...
Dit geeft duidelijk aan waarom deze discussie geen zin heeft. Je wil het zelf te graag geloven. Toedels.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 12:44
Verwijderd
Alsof deze discussie ooit zin gehad heeft. Blijkt al jaren geen succes op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 15:22
Ubhfgd...
Ubhfgd... is offline
Deze discussie heeft zeker geen zin.
Mensen die het nooit hebben meegemaakt lezen de mooie verhalen in de media die vrijwel altijd op geruchten gebaseerd zijn. De sfeer bij een ontgroening is niet te illustreren in een mooi verhaaltje van de telegraaf. De activiteiten zijn ludiek en vereisen doorzettingsvermogen.
Mensen die wel ontgroend zijn kijken er op terug met een glimlach en weten dat ze er met nog 100 anderen doorheen zijn gegaan. Dat schept zeker een band.
Dit topic kan nog eeuwen doorgaan, maar ik zou zeggen vraag het de talloze ervaringsdeskundigen, of ga er zelf staan!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 12:49
Verwijderd
Woeha, met zijn allen vernederd worden door machtslustige idioten. Maar nu hebben we tenminste een band!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 14:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is een bekend fenomeen dat gezamenlijk iets moeilijks doorstaan een band schept. Onze vaders waren in hun diensttijd dikker met hun slapie dan met hun vriendin, als ik die verhalen mag geloven. Die werden immers op die manier voorbereid om tijdens een oorlogstijd blind op elkaar te vertrouwen.

Waarom het noodzakelijk is om op die manier kunstmatig een band te forceren op een studentenvereniging is me ook niet geheel duidelijk hoor. Tenzij het studentenleven een warzone is. (wat soms wel het geval is, te zien aan de teringzooi in sommige studentenhuizen...)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Waarom het noodzakelijk is om op die manier kunstmatig een band te forceren op een studentenvereniging is me ook niet geheel duidelijk hoor. Tenzij het studentenleven een warzone is. (wat soms wel het geval is, te zien aan de teringzooi in sommige studentenhuizen...)
Nja weet je, ik vraag me af waarom er door derden zo moeilijk over gedaan wordt. Er wordt inderdaad een band 'geforceerd' (het wordt vooral makkelijker gemaakt om vrienden te maken, samen dingen doorstaan schept een band en haalt barrieres weg), maar dat leidt er vooral toe dat mensen een grote groep vrienden maken. En als je in een grote vreemde stad gaat studeren, is een sociaal vangnet gewoon fijn.

D'r zijn excessen, vooral bij huisontgroeningen, tja, so be it. Je bent volwassen en verantwoordelijk voor je eigen lijf. Als een of andere bal mij gaat afzeiken omdat ik geen fles jenever achterover tik; boeiend. Maar het zijn excessen, een meerendeel van de mensen vind die intro's hardstikke leuk, en je kunt moeilijk zeggen dat alle mensen die bij een vereniging gezeten hebben makke lammetjes zijn die elk commando opvolgen, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het artikel uit de TS post is overigens concreter geworden:

'Seks met kippen bij Nyenrode'
BREUKELEN - De studentenvereniging van de Universiteit Nyenrode in Breukelen is in opspraak geraakt, nu blijkt dat de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming bij deze vereniging onderzoek doet naar het seksincident met kippen.

Studenten van de studentenvereniging de Nieuwe Compagnie van Verre zouden tijdens de ontgroening zijn gedwongen om seks te hebben met een levende kip.

Ook zouden ze stierenbloed hebben moeten drinken en zouden ze met een penis van een stier in hun broek hebben moeten lopen.

Volgens een woordvoerder van het bestuur van de universiteit ontkent de vereniging dat er levende dieren zijn gebruikt tijdens de ontgroening.

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft nog altijd geen zaak tegen de studentenvereniging. Volgens woordvoerder De Ruijter wordt het onderzoek bemoeilijkt, doordat de studenten weigeren een getuigenverklaring af te leggen, mogelijk onder druk van het bestuur van de vereniging.

De melding van het incident kwam van iemand die er niet zelf bij was, maar het wel van een getuige heeft gehoord.

http://www.ad.nl/utrecht/article1769125.ece

Het gaat dan dus om deze vereniging. Dan is het niet erg. Een paar elitaire ballen van een 'business university' zullen tussen al het likken van ballen en hielen vast niet vallen over seks met een kip.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:59
Verwijderd
Tja, Nyenrode, wat wil je. Daar zit ook wel hét schorem van het land.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 16:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
De melding van het incident kwam van iemand die er niet zelf bij was, maar het wel van een getuige heeft gehoord.

http://www.ad.nl/utrecht/article1769125.ece

Het gaat dan dus om deze vereniging. Dan is het niet erg. Een paar elitaire ballen van een 'business university' zullen tussen al het likken van ballen en hielen vast niet vallen over seks met een kip.
Mwa. Ik blijf erbij dat ik een "second hand" getuige niet erg boeiend vind. En nyenrode; dat kun je ook niet echt met een normale studentenvereniging vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Woeha, met zijn allen vernederd worden door machtslustige idioten. Maar nu hebben we tenminste een band!
Kort samengevat wat ik zeg, ja. En dat gebeurt dus overal in de samenleving; de studentenvereniging is er slechts het voorportaal van.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:47
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
'Seks met kippen bij Nyenrode'
BREUKELEN - Volgens een woordvoerder van het bestuur van de universiteit ontkent de vereniging dat er levende dieren zijn gebruikt tijdens de ontgroening.
Aha, met dooie kippen dus. Ook heel smakelijk. Of ze gingen vanzelf wel dood.

Als het waar is, moeten de nullen wel heel erg vreselijk graag lid hebben willen worden van een vereniging waarvan de organisatoren van de ontgroening iets te goed Jan Wolkers hebben gelezen...en dan ga ik nog uit van het positieve scenario, namelijk die waarbij zij hun klassieken uit de vaderlandse literatuur kennen. Maar met het huidige onderwijsniveau zal dat vast wel niet....
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:52
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Meneer heeft het nieuws niet gevolgt merk ik al.
Blijkbaar niet? Er is dus iets mis gegaan met een dropping begrijp ik? Zegt dat meteen iets over alle droppings?

Citaat:
Het blijkt toch elk jaar weer dat er dus geen sprake is van goede controle.
Ik bedoelde met 'zeer gecontroleerde omgeving' uiteraard voor de mensen die iemand ontgroenen, aangezien ze daardoor (en alleen daardoor) de macht hebben over de nieuwe mensen.

Makkelijk om alleen te reageren op 1 zinnetje van mijn reactie
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:01
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Haha wat voor domme loser moet je zijn om je te laten vernederen om bij een stel bierzuipers te horen. Dat soort onzin kunnen ze beter gaan verbieden, studeren en verder niks.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:02
MB
Avatar van MB
MB is offline
Heb jij er last van dan?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:05
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ach ik denk maar zo als je kippen wil gaan neuken om bij de incrowd te horen moet je dat vooral lekker zelf weten.En ik geloof niet dat bij een corps gezeten hebben echt veel meerwaarde heeft voor je CV.Echter dit soort gekken moeten tegenzichzelf in bescherming genomen worden.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou ja, het zijn meer de kipjes die tegen dit soort gekken in bescherming genomen moeten worden geloof ik.

Ach, en we kennen allemaal de filmpjes op YouTube waarbij randdebielen hondepoep eten enzo. Het komt voor in alle lagen van de bevolking, groepsdwang.
Dat het met name de studentenverenigingen zijn die onder vuur komen te liggen zal wel meer met de kift te maken hebben dan met echte morele verontwaardiging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.