Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2014, 20:28
briandemovement
briandemovement is offline
Hallo mensen

Ik ben Brian ik ben 16 jaar en ik zit op het MBO na jaren uit mijn neus te hebben gevreten moest ik dan eindelijk naar het MBO. Op het vmbo word je als het waren ''voorbereid'' op wat er komen gaat. Nou mensen ik kan je vertellen wat er komen gaat kan niemand je op voorbereiden dus geef ik jullie hierbij een waarschuwing.

Als je denk dat het op het VMBO-TL of KB niks is dan weet je nog niet wat je te wachten staat. Het MBO zit vol met docenten die niet eens weten wat les geven is op mijn opleiding zijn de docenten mensen die initiatief van jou kant verwachten. Hiervoor verwacht jij als student wat terug en verwacht je dat de docenten tijd in jou steken en duidelijkheid bieden.

Omdat er een tekort is aan docenten hebben ze bij mij omgeschoolde leraren die in een Jaar vanuit het een werkveld opeens les gaan geven aan jou. Deze mensen weten niet half wat educatie betekent en vinden alles goed zolang hun maar niet teveel hoeven te doen. Ik vind het werkelijk waar klote eventjes grof gezegd dat ik 4 jaar lang te horen heb gekregen dat ik mijn best moest doen op het VMBO om een diploma te halen. Nu ik eindelijk mijn diploma heb zit in een ongeorganiseerd rot zootje waar mensen je opdrachten geven uit een reader. een boekje met blaadjes waarin opdrachten staan die 100 andere docenten ook gebruiken je verwacht hieruit iets te leren maar ipv daarvan krijg je een boekje met opdrachten die de docenten niet eens behandelen omdat ze niet eens weten waarvoor het is.
Ik heb dus voor elk vak een reader en zou voor ieder vak een boek nodig hebben althans de boeken heb ik wel die ik zo ongeveer gekocht heb voor 800 euro mijn ouders dan maar worden minimaal tot bijna nooit gebruikt.

Ik vind het eerlijk waar als scholier die gewoon normaal naar school wilt gaan en normaal zijn ding wilt doen meer dan frustrerend dat je niet eens weet wat je moet doen. Als je op het MBO dingen wilt inleveren moet je dat via het internet doen (bij mij op school dan). Maar dan heb je van die leraren die het via de mail willen terwijl er een site is waar je alles op inleveren ze passen zich niet aan aan jou terwijl jij je aanpast aan het beleid van de school terwijl ik liever dingen persoonlijk inlever willen hun het op allerlei verschillende manieren en is het moeilijk bij te houden wie wat nou wil.

Nou goed na dit gepreek en negatieviteit over het MBO heb ik nog wat toe te voegen en wat tips voor beginnende MBO'ers. Zorg dat je niet teveel verwachtingen heb van het MBO want al je verwachtingen blijken niks waard te zijn. Als je het VMBO al makkelijk vond raad ik je aan om een technische opleiding te kiezen waar je in door kan groeien zo heb je uitdaging en diversiteit hierdoor kan je beter doorstromen naar een hoger niveau en blijf je niet hangen op 20 opleidingen in het MBO dat geen ene ruk voorstelt. Laat je nooit beïnvloeden door je docent op een negatieve manier blijf altijd denken dat hun er niet zitten voor jou en jij niet voor hen.

Tot slot wil ik even melden dat ik het een akelig iets vind ik ben zeer ontevreden over alles wat er plaats vind op mijn school en wil zo snel mogelijk naar het HBO ik heb heel erg mijn twijfels of ik dat wel ga halen omdat ik niet weet hoe ik me uit deze ellende moet wringen.
Ik wil jullie als 4de jaars vmboers of 3e jaars vmboers niet demotiveren maar waarschuwen dat niets is wat het lijkt en je 24/7 allert moet wezen op wat er om je heen gebeurt ook moet je het accepteren dat het niet anders is

Brian
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2014, 22:32
Verwijderd
Maar je wee dat nii elke school zo mocholisch is als de jouwe he
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 07:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als jij je zo verveelt, moet je zorgen dat je naar de havo kunt volgend jaar. Als je TL hebt gedaan kan dat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 10:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Kun je niet naar havo inderdaad? Havo aansluiting op hbo is wellicht een stuk beter dan mbo - ik heb hier niet echt bronnen voor, maar momenteel is de pabo ook een beetje aan het huilen om het niveau van mbo'ers (in vergelijking met havo'ers) dus ik kan me zo voorstellen dat havo ook voor andere hbo's een betere aansluiting is. Al is het handig als je zelf nog even nazoekt of dat klopt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Maar je wee dat nii elke school zo mocholisch is als de jouwe he
Blijkbaar die van jou ook.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 16:14
rensend
rensend is offline
Ik zit ok op het mbo en het eerste jaar zij ok bijna edereen dat het te makkelek is en die zijn nu allemaal gestop om dat ze het niet meer aan konde en je zit niet voor je leraare op school maar voor je zelf
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar die van jou ook.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 10:09
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Het verschil tussen hun en zij ken je zeker niet...

In ieder geval kun je altijd door naar de havo stromen. Ook wil ik even toevoegen dat het HBO ook niet alles is. Daar is inleveren via intranet/e-mail het meest standaard, het gaat veel makkelijker en sneller.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 16:48
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je kan altijd nog veel doen aan zelfstudie als je docenten slecht zijn. Schrijf een klachtenbrief naar de school, zo laat je in ieder geval zien dat je niet alleen maar roept, maar er ook echt iets mee wilt doen. Het lijkt me voor jou niet verkeerd om z.s.m. je diploma te halen, eventueel versneld of idd maar havo te gaan doen. Al word je van heb hbo ook niet altijd blij, dan kan je misschien nog beter een universitaire studie gaan doen als je echt diepgang wil. Al is een goede docent overal vrij zeldzaam.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 20:34
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ik ken mensen die dezelfde omschrijving geven aan hbo/uni.
Onderwijs is doorgaands vrij pruts in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:29
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Doorgaans!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 11:58
Handzeep
Handzeep is offline
Citaat:
Ik zit ok op het mbo en het eerste jaar zij ok bijna edereen dat het te makkelek is en die zijn nu allemaal gestop om dat ze het niet meer aan konde en je zit niet voor je leraare op school maar voor je zelf
Jij was zeker één van hun of niet?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 20:10
Niels97yolo
Niels97yolo is offline
je praat hier over "mbo" beetje een breed begrip want het verschilt natuurlijk per school en per opleiding, mijn ervaring met mbo is zeer goed ik kwam van de havo (vond ik niet interessant) en op mbo krijg je wat te doen dat je leuk vind om te doen, het niveau is wel een beetje laag maar ja dat verschilt per persoon natuurlijk. Gewoon voor mensen die dit topic lezen en gaan denken "ik heb totaal geen zin meer in mbo" ik vind dit persoonlijk een onzin verhaal.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 23:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ik geloof dat TS het verschil tussen algemeen vormend en vervolgopleidingen niet snapt...

dat met die boeken heb ik ook gehad tho en ik kan em er erg pissig over maken dat ik 4 x dezelfde boeken heb moeten huren zonder dat ze ooit gebruikt worden en dat ik daar bovenop ook nog voor de readers moest betalen.

daar heb ik de laatste 2 jaar dan ook niet aan meegedaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 17:50
rawbananas
rawbananas is offline
Citaat:
Ik ken mensen die dezelfde omschrijving geven aan hbo/uni.
Onderwijs is doorgaands vrij pruts in Nederland.
vandaar dat we eerste staan met onderwijs volgens de united nations. En hoog socren op elk onderzoek. Niet zo klagen zonder onderbouwing
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 20:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nederland het beste onderwijs? Hahaha. Bron?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 21:42
Verwijderd
Citaat:
vandaar dat we eerste staan met onderwijs volgens de united nations. En hoog socren op elk onderzoek. Niet zo klagen zonder onderbouwing
Geef onderbouwing van je beweringen dan.

Verder kan Nederland prima het beste onderwijs-land zijn terwijl het alsnog kut is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO is niks voor mij.. toch naar HAVO?
naomidonders
3 06-11-2016 11:02
Studeren Misluke opleidingen MBO. Iemand Advies of tips??
MightyMouse125
2 23-01-2015 15:15
Studeren Gymnasium en mbo-4.. wat nu
bobbyyy
7 06-08-2012 10:00
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Algemene schoolzaken Schoolloos !!
BiiGSZMiLE
3 26-08-2010 13:47
Algemene schoolzaken (tijdelijk) stoppen met school?
SilentFairy
22 08-12-2003 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.