Oud 16-10-2003, 23:23
Verwijderd
serieus, je moet je toch echt vervelen als je een computervirus gaat schrijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 23:25
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het is een snelle manier om beroemd te worden....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 00:22
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
uit verveling virii schrijven?

ik d8 het niet

de virus-schrijvers zijn full-time computer-nerds, met een hoop programmeer kennis, en ik vind dat je daar veel respect voor moet hebben! (let op: dit slaat alleen op de echte virii-schrijvers, niet van die n00bs die met wat progjes een virus "schrijven")

maar de lui die de virii uitbrengen... dat zijn de echte lastposten


virus-schrijvers zijn programmeurs, maar met een iets ander doel, proberen de nieuwste antivirus-scanners te omzeilen, proberen slimmer te zijn dan 20 mensen die 1 antivirus-scanner maken

IK heb iig veel respect voor die gasten (m/v), serieus
__________________
$karma++;

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 00:24.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 00:56
Parkerpen
Avatar van Parkerpen
Parkerpen is offline
ja oké, het is geen mongool die een virus gaat schrijven. Maar wat maakt dat ie minder lastig is dan de virusuitgever waar je het over hebt?
Het lijkt me ook een beetje vanzelfsprekend dat je geen virus gaat schrijven om die op je eigen bak te testen, maar dat de bedoeling een beetje is dat die verspreid wordt...? of heb ik ergens een knoop in de logica gemist?
__________________
neuh ik doe niet aan signatures
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 01:05
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Wat dafelix zegt.

Je moet onderscheid maken tussen white-hat en black-hat virusschrijvers (net als bij hackers). Zo zijn er programmeurs die honderden virussen hebben geschreven maar die virussen nooit 'in-the-wild' hebben gelaten (white-hat). Het kleine percentage programmeurs dat dit wel doet (black-hat) bestaat voor een groot deel uit mensen met aandachtstekort, frustraties of (soms kromme) idealen.

Virussen hebben er namelijk ook voor gezorgd dat er steeds kritischer wordt gekeken naar veiligheid van computersystemen. Vaak worden beveiligingsgaten in software niet serieus genomen door de verantwoordelijke bedrijven totdat er een virus uitkomt wat er misbruik van maakt.

Er zijn ook een aantal virusschrijvers die een 'survival-of-the-fittest' theorie aanhouden: Als je een capabel computergebruiker bent, dan ben je goed in staat jezelf te beveiligen en te beschermen tegen virussen.
Dat 99% van de computergebruikers hieraan niet voldoet en dus WEL alle attachments opent maakt het voor hen alleen maar leuker.

Kijk ook niet alleen naar de virusschrijver, maar ook naar het bedrijf dat de software maakt waardoor het virus zich verspreidt (vooral Microsoft en haar product Outlook).

--

Kortom, virussen zijn irritant voor gebruikers. Hoe irritant, dat bepaal je geheel zelf. Stop met het gebruiken van slechte producten waar vaak virussen voor worden geschreven (bijv. Outlook) en vervang deze producten met betere beveiliging.
__________________
so young but so cold
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 01:19
Parkerpen
Avatar van Parkerpen
Parkerpen is offline
oké, nu snap ik 'm wel

Ja, ik ken ook die legende van de vleitige virusschrijver die dan door een groot bedrijf wordt aangenomen net omdat hij de enige was die hun beveiliging kon omzeilen, enz.
Het lijkt me eigenlijk logischer dat grote bedrijven die witte hoedenmannen tewerkstellen om hun beveiliging te toetsen. Dat freelance virusschrijvers zich daarmee bezighouden, mwa...
En verder, die andere groep met zwarte hoeden op hun hoofd en psychologische problemen erin, die vallen dan onder de mensen die zoals de topicstarter zich afvroeg waarsqchijnlijk echt niets nuttiger te doen hebben.
Unaware computer users.. ja, ze doen het zichzelf aan. Je moet immers erg onbewust zijn om zomaar spammails en "gekregen" applications in attachment te openen. Of britney.spears.naked.with.a.carrot.in.her.cunt.jpeg.exe (16KB) op kazaa te donwloaden. Ik gebruik zelf ook outlook en die shit, maar zelfs een n00b weet toch een degelijke virusscanner te gebruiken en regelmatig zijn virus definition te updaten. Wie dat niet doet tja, dat is dan net vrijen zonder condoom of rijden zonder veiligheidsgordel. Lekker vrij, maar lekker gevaarlijk.
__________________
neuh ik doe niet aan signatures

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 01:21.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 01:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik heb geen respect voor mensen die expres computers kapot maken. lijkt me logisch. en uh der is niet echt veel skill involved. als je een beetje win32 API kunt proggen en een willekeurige MS exploit site bijhoudt heb je zo een virus, binnen 5 minuutjes.

het zielige is dat de meeste zooi nog in een variant van basic is geschreven, meest sorry excuse for a programmeertaal ever. dus respect? neuh.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 01:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
sjek schreef op 16-10-2003 @ 23:23:
serieus, je moet je toch echt vervelen als je een computervirus gaat schrijven?
Je moet je wel erg vervelen om hierover op dit forum een onderwerp over te beginnen.

Ik vind je stelling slecht uitgewerkt. Niet beargumenteert en het lijkt op een stereotype.

In de tijd van MSDOS maakten virussen gebruik van het zwakke systeem dat de gebruiker alles uitvoerde op zijn computer in single-user. Dat is dom. In het huidige tijd heb je Windows 95/98/ME die nog steeds single-user waren en aan datzelfde MSDOS anafhankelijk waren. Tegenwoordig IS er multi-user, maar nog steeds chronisch lekke software en idioten die als Administrator niet met hun macht om kunnen gaan en een lekke browser gebruik maken. Vragen om problemen. Eigen schuld. Het kan ook anders. Op Unix-achtige systemen heb je veel minder last van virussen. Maar op zich kun je op een Windows een aantal voorzorgsmaatregelen nemen om het risico te verkleinen. Deden gebruikers dat maar eens. Virussen en worms spelen een rol in het bewust maken van ezels dat hun systeem niet in orde is. Waar dat door komt, zouden gebruikers eens wat vaker over na moeten denken.

Dat zie ik als een nut. Daarnaast kan programmeren leuk zijn. Is het een hechte community, iets dat ook leuk kan zijn. En zo nog wel wat factoren...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 04:58
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Denk eens voor de grap wat er kan gebeuren als er geen virussen of hackers/crackers zouden zijn, of nauwelijks. Dat betekent veel minder waakzaamheid en bekendheid van bugs en security vulnerabilities in software. En dan komt er eens een echte dreiging: al qaeda komt met een groots opgezette cyberwarfare die het hele internet lamlegt, geheugens op overheidscomputers vernietigt en onbruikbaar maakt en waardevolle geheime gegevens steelt.

Beetje doemdenkerij, maar hier zit toch echt een kern van waarheid in. Zorg dat je scherp blijft, en security een belangrijk item is bij het schrijven van software. Zo maak je de gehele wereld een stukje robuster.

Makers van virussen die daadwerkelijk schade aanrichten (zoals gegevens verwijderen) heb ik echter geen respect voor, wel voor de maker van b.v. het MS Blaster virus, waardoor je computer de hele tijd afsloot. Het is heel irritant, maar het betekent tegelijk ook dat alle computers die er last van hadden gecracked konden worden en daadwerkelijk hele nare dingen mee gedaan konden worden. Denk daar eens overna!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:19
Verwijderd
Hetzelfde als ik uit verveling websites maak..
Maar daarvoor hoef ik me niet echt te vervelen, vind het leuk..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 11:34
Verwijderd
Mensen die voor de lol proberen beveiligingen kapot te maken kan ik wel schieten, dat zijn over het algemeen zoals gezegd kansloze losers en drop-outs die denken dat ze de wereld moeten redden van evil Microsoft ofzo.

Met mensen die het doen als fulltime baan, om beveiligingssystemen te testen of als hobby waar ze niemand kwaad mee doen omdat ze niet in the wild losgelaten worden heb ik weinig problemen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 11:34:
Mensen die voor de lol proberen beveiligingen kapot te maken kan ik wel schieten, dat zijn over het algemeen zoals gezegd kansloze losers en drop-outs die denken dat ze de wereld moeten redden van evil Microsoft ofzo.

Met mensen die het doen als fulltime baan, om beveiligingssystemen te testen of als hobby waar ze niemand kwaad mee doen omdat ze niet in the wild losgelaten worden heb ik weinig problemen.
Jij snapt het tenminste!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:49
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Goede beveiliging is getest door een groep hackers, zo ook GBDE. Zonder die mensen geen veiligheid.

De meeste hackers zijn idealisten, werkend in Open Source omgevingen. Van een baan als in een commerciële tewerkstelling is dan ook vaak geen sprake. En gelukkig maar; want veiligheid en commercie gaat niet altijd goed samen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-10-2003 @ 00:22:
uit verveling virii schrijven?
Op een dergelijke manier het meervoud van virus schrijven is wel het toppunt van n00bness. Het meervoud van "virus" is "virussen", "virii" bestaat nieteens.

Daarnaast: De tegenwoordige virussen zijn gewoon exploits van bekende beveiligingslekken -slash- de stupiditeit van computergebruikers. Dat heeft werkelijk geen fuck met skills of intelligentie te maken, het zijn gewoon puisterige pubers met te veel tijd en te weinig sex.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 18:49:
En gelukkig maar; want veiligheid en commercie gaat niet altijd goed samen.
Gelul.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:15
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-10-2003 @ 19:07:
Op een dergelijke manier het meervoud van virus schrijven is wel het toppunt van n00bness. Het meervoud van "virus" is "virussen", "virii" bestaat nieteens.

Daarnaast: De tegenwoordige virussen zijn gewoon exploits van bekende beveiligingslekken -slash- de stupiditeit van computergebruikers. Dat heeft werkelijk geen fuck met skills of intelligentie te maken, het zijn gewoon puisterige pubers met te veel tijd en te weinig sex.

excuuse me voor mijn n00bieness, maar ik vind virii makkelijker schrijven dan virussen, dus vandaar dat ik het zo spel

en de "virussen van tegenwoordig" is wel weer alles over een kam strijken, een deel van virus-schrijven is ook beveiligins-lekken ontdekken, en dat vergt heus wel enige oefening hoor

als jij denkt dat elke virus-schrijver geen skils heeft, pubers zijn met veel pukkels veel tijd en weinig sex, ben je wel heel erg naief en genaraliserend bezig
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
felix> maar wat je zegt SLAAT NERGENS OP, virii. dat klopt gewoon van geen kant, dus dat het makkelijker te typen is dan virussen is niet echt een argument. ik noem jou toch ook niet shithead, omdat dat lekkerder typt?

nog iets, beveiligingslek ontdekken. google naar ms exploit. wow, wat een ontdekkingsreis. echt leete lui die security exploits ontdekken schrijven er geen virussen voor, die zeggen dit tegen de maker van de software.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 19:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-10-2003 @ 19:20:
*snip*
I concur
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2003, 19:41
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-10-2003 @ 19:20:
felix> maar wat je zegt SLAAT NERGENS OP, virii. dat klopt gewoon van geen kant, dus dat het makkelijker te typen is dan virussen is niet echt een argument. ik noem jou toch ook niet shithead, omdat dat lekkerder typt?

nog iets, beveiligingslek ontdekken. google naar ms exploit. wow, wat een ontdekkingsreis. echt leete lui die security exploits ontdekken schrijven er geen virussen voor, die zeggen dit tegen de maker van de software.

ik blijf erbij dat je naief bent

ik zeg ook leaks ONTDEKKEN, en niet HER-ontdekken, opzoeken, vinden (zonder zoekmachine, maar egt ontdekken)

en alsof jij niet van snelle woorden houdt, dat je bv (zoals dat woord) nix typt, omdat dat gewoon net iets sneller is

(gaat wel beetje van "welles/nietes" discussie nu)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-10-2003 @ 19:41:

ik zeg ook leaks ONTDEKKEN, en niet HER-ontdekken, opzoeken, vinden (zonder zoekmachine, maar egt ontdekken)
En jij denkt dat die lui zelf leaks ontdekken? De meeste virussen vertrouwen op de domheid van gebruikers, niet op nieuwe leaks die ze zelf ontdekt hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:13
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-10-2003 @ 20:03:
En jij denkt dat die lui zelf leaks ontdekken? De meeste virussen vertrouwen op de domheid van gebruikers, niet op nieuwe leaks die ze zelf ontdekt hebben.
kijk, dan heb je mijn eerste post niet gelezen

ik heb het dus over diegene die zich niet alles voor laten kauwen, en zelf echt op zoek gaan

die gasten die gebruik maken van scripts enz zijn lame, daar ben ik het met je eens
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-10-2003 @ 19:41:
en alsof jij niet van snelle woorden houdt, dat je bv (zoals dat woord) nix typt, omdat dat gewoon net iets sneller is

(gaat wel beetje van "welles/nietes" discussie nu)
geen welles/nietes discussie. je leest gewoon niet wat er gezegd wordt. virii slaat nergens op. nix slaat ergens op. ks->x, da's logisch. leg uit waarom je virii typt en niet bijvoorbeeld 'virrr'.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan het weer even on-topic?

Voor taaldiscussies kun je terecht op Moderne Talen. dafelix weet nu ook wel dat 'virii' niet in het NL woordenboek voorkomt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-10-2003 @ 20:13:
ik heb het dus over diegene die zich niet alles voor laten kauwen, en zelf echt op zoek gaan
Alle 0?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:11
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-10-2003 @ 21:37:
Alle 0?
er moet tog IEMAND de leak ontdekken?

er zijn heel veel virus-schrijvers waar jij nix van hoort (die voor jou dus kennelijk niet bestaan) die een LAN maken, en daarbij proberen hun eigen computer met de beste anti-virus-software te infecteren met een virus, die mensen zullen jou geen kwaad doen, vinden alles (bijna) zelf uit, en hebben zelf ook een jolly-good time
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.