Oud 19-02-2018, 04:08
Thomml
Thomml is offline
Ze geven rekenen op het MBO.

Is dit normaal? Op de middelbare vertelden ze me dat ze het alleen nog voor een tijdje gaven omdat ze het op de basischool niet goed genoeg "in jullie hoofd hebben gestampt", en dat ze gedwongen worden door de regering om het vak te geven.

Nu snap ik dus niet, dat wanneer ik die hel van een middelbare school eindelijk achter de rug heb, er nu op mijn rooster 2X per week rekenen staat, en dat het dus blijkbaar (alweer) "cruciaal" is om te slagen voor het reken-examen op het MBO. Ik wens werkelijk de dood aan de debiel wiens idee dit was.

Het feit dat er zoveel AVO vakken (waaronder het meest absurd, rekenen) op het MBO zo erg in de spotlights worden gezet, geeft mij toch het gevoel dat mijn VMBO diploma compleet betekenloos is, en alleen maar dient als een ticket naar de volgende hel.

Kan iemand mij even goed uitleggen wat hier nou precies de reden voor is, en of ze van plan zijn om dit geintje ook weer uit te halen op het HBO?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2018, 06:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
In 2016 heeft de kamer dit besloten n.a.v. klachten uit het bedrijfsleven over het regelmatig lage rekenniveau. Dat betekent dus niet perse dat jij niet kunt rekenen, maar dat een teveel van je schoolgenoten er toch niet zo goed in is.

De uitleg van Bussemaker (die in 2016 minister was) vind je hier: https://www.rijksoverheid.nl/binarie...-vo-en-mbo.pdf
Met citaat reageren
Oud 19-02-2018, 10:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Rekenen, Nederlands en Engels zijn op het MBO verplicht en, indien je nog geen 18 bent, lichamelijke opvoeding ook.

Dit staat overigens los van welke vooropleiding dan ook. Dus ook als je een VWO-diploma met wiskunde B hebt of zelfs een studie in één van deze vakken op HBO of universitair niveau hebt afgerond, moet je wanneer je aan een MBO-opleiding deelneemt bovenstaande vakken doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 19:10
Verwijderd
Citaat:
indien je nog geen 18 bent, lichamelijke opvoeding ook.
Maar daar wordt niet op gehandhaafd en zo hoort het ook.

Het niveau van rekenen en Nederlands van MBO-scholieren is abominabel en ja, het is daarom dus normaal.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2018, 11:13
Verwijderd
Je denkt wellicht nu dat je rekenen later niet nodig hebt, maar bij ons zit een rekentest standaard in de assessment om aangenomen te worden. Vanwege het inderdaad vaak bedroevende niveau van de jeugd van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 11:46
Verwijderd
Daarnaast ben je best een aansteller als twee keer in de week een les volgen die je niet leuk vind, zoveel indruk maakt. Suck it up, het leven is niet alleen maar leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Rekenen 2F al gehaald
daanpoel
3 08-12-2016 02:51
Algemene schoolzaken Wat is hoger, MBO of havo?
MavoKind
14 09-02-2013 18:16
Algemene schoolzaken Ik heb dyscalculie, dit betekent geen diploma voor mij! Help mij en vele anderen!
petitierekenen
34 03-01-2013 16:17
Algemene schoolzaken Een vraag over MBO Niveau 4
Pensioner1995
1 12-07-2012 20:25
Algemene schoolzaken In welk vak zijn jullie het best en het slechtst?
isabellexkus
74 17-04-2012 18:50
Studeren MBO ander opleiding
Classified
4 26-11-2011 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.