Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 23:17
Aeries
Aeries is offline
Een nachtje seks met westerse jongens in ruil voor de juiste documenten

Arme Marokkaanse meisjes willen maar al te graag een bruidegom uit Europa en hebben daar zowat alles voor over. ,,Ze zien ons als wandelende verblijfsdocumenten'', zegt Ahmed uit Brussel. ,,Voor wat geld of een valse belofte krijg je bij die Marokkaanse grieten alles gedaan.''

De avond valt in Tanger. Meisjes maken een avondwandeling langs de grote winkelstraat. Ze willen zien, maar vooral gezien worden. Groepjes jongens hangen maar wat rond. Op de dijk, bij een zacht zeebriesje, wordt hier en daar geflirt. Er vallen weinig woorden, maar de ogen van de jongens en meisjes spreken boekdelen. Jonge koppels maken vluchtige afspraakjes. ,,Van liefde is echter geen sprake'', zegt Said, een toerist van 21. ,,In Marokko is het huwelijk big business geworden. Vrijgezellen zijn niet langer op zoek naar een geliefde, maar naar iemand die hun leven een kapitaalinjectie geeft. De armoede verteert dit land, het maakt van haar inwoners gevoelloze materialisten. Voor de Arabische Romeo en Julia is hier geen toekomst.''

Velen dromen daarom van een leven in een ander land, het liefst ergens overzee. Sommige avonturiers vluchten 's nachts met een bootje naar Spanje. Maar wie watervrees heeft, slaat liever iemand uit Europa aan de haak. Vooral Tanger wordt in de zomer overspoeld door Marokkanen uit het buitenland. En dat tot groot genoegen van talrijke arme Marokkaanse meiden. Zonder veel omwegen azen ze op Europese verblijfsdocumenten in ruil voor geld of seks. Naima uit Antwerpen: ,,In de discotheek maakte ik kennis met een Marokkaans meisje uit Casablanca. Al snel vroeg ze me hoeveel mijn broers moesten kosten. Ik antwoordde haar dat mijn broers niet te koop zijn, maar ze bleef aandringen. Ze wilde weg uit Marokko, ze was het land beu en zocht een jongen uit Europa. Ik grapte dat één van mijn broers 10.000 euro vraagt. Dan kon ze niet betalen, zei ze ernstig. Waarna ze vroeg of we niet op een andere manier tot een akkoord konden komen."

Ahmed, een twintiger uit Brussel, is op doorreis in Tanger. Hij wordt voortdurend geconfronteerd met wanhopige ruilhandel: een avondje stappen voor papieren, een nachtje seks voor de juiste documenten... Het zijn voorstellen die jongens uit Europa vaak te horen krijgen. ,,Tot vervelens toe'', vindt Ahmed. ,,En ieder jaar wordt het erger. Ze zien ons als wandelende verblijfsdocumenten. Ze schamen zich niet om wat ze 's nachts uitvreten op de dijk. Het is ronduit walgelijk en choquerend. Voor wat geld of een valse belofte krijg je bij die Marokkaanse grieten alles gedaan. Hoeren zijn het!''

De oudere generatie Marokkanen vindt dan weer dat de in Europa wonende jongeren niet deugen. ,,Ze zijn verwesterd, ook in hun seksueel gedrag'', zegt de 70-jarige Fatima uit Tanger. ,,De buitenlanders hebben hun onbegrensde seksmoraal naar Marokko geïmporteerd en onze jeugd op het verkeerde pad gezet.''

Uiteraard zijn er verschillen in de seksuele moraal tussen Marokko en Europa. Zo voelt 86 procent van de vrouwen in Marokko zich seksueel geïntimideerd op straat. Van 'Geil wijf, mag ik eens onder je rok kruipen.' tot 'Ik wil je likken.', ik heb het zelf allemaal op straat meermaals mogen aanhoren. Zelfs zwangere vrouwen blijven niet gespaard van seksistisch commentaar. 'Schaam je, je heb geneukt en nu ben je zwanger', kreeg mijn zwangere nicht van een gestoorde man uit Tanger te horen.

Marokko is een tweede Thailand

Een jonge vrouw op een balkon in Tanger knipoogt stiekem naar een jongeman drie verdiepingen lager. Zo ging het vroeger ook: geliefden gaven signalen in een raamkiertje, kropen 's nachts op het dak voor een kus of een melige liefdesverklaring. Alles verliep stiekem.

Uit vrees voor familie- en seksschandalen knijpt de Marokkaanse samenleving nog altijd liever een oogje dicht. Dat er 's nachts massaal op straat geneukt wordt, is een publieksgeheim. Ik zie vanuit mijn balkon hoe een vrouw zich neervlijt op een buitentrap. Ze trekt haar kleren omhoog en opent haar benen. Een man laat zijn broek zakken en bekruipt zijn nachtelijke prooi. In een mum van tijd is de klus geklaard. De man wordt door zijn vrienden opgepikt. Ze vertrekken met gierende banden. De vrouw loopt gewoon verder de nacht in, allicht op zoek naar een volgende klant. ,,En toch houden de Marokkanen vol dat hun land niet seksueel verdorven is. Ik erger me mateloos aan die hypocrisie'', vertelt een Brusselse vrouw. ,,Op hotel mag ik niet met mijn vriend op dezelfde kamer slapen omdat we niet getrouwd zijn. Maar de Saoedische sekstoeristen mogen wel Marokkaanse hoeren op hun hotelkamer ontvangen. De petroldollars staan dan plots boven iedere wet op edigheid. Het sekstoerisme bloeit als nooit tevoren in Marokko. Ik zie het met mijn eigen ogen.
Marokko is een tweede Thailand.''

Bron: Het Nieuwsblad


Stel nu al dat het een Marokkaanse sensuele lukt om een Marokkaanse Nederlander te bespelen. Hoe wilt ze dan Nederland binnenkomen? Wilders en de zijnen willen nu juist de grenzen dichtgooien voor moslims.
Ëén ding is zeker: Marokkanen zijn geen geitenneukers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 23:58
z!pje
z!pje is offline
omg rofl

wat een baggertekst :\
__________________
z0pje is ook een potlood
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:00
Eritreaboy16
Eritreaboy16 is offline
Ach, Ik weet eigenlijk niet waar je op doelt, maar Wilders mag niet eens de grens dicht gooien, hij is geen dictator ofzo
To the point, ik vind dat bericht ronduit opzienbarend wat er gebeurd daar in Marokko.
__________________
Eriboy
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
,De buitenlanders hebben hun onbegrensde seksmoraal naar Marokko geïmporteerd en onze jeugd op het verkeerde pad gezet.''

Och ja, de Westerlingen hebben het weer eens gedaan, hè...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:15
Verwijderd
Ach, dat gebeurt toch in alle landen waar dat soort regels zijn. Of het nu Marokko, Iran of de Verenigde Staten is, alles dat niet mag is leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:26
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Tiswah
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 00:56
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ach jeetje. Een stel xenofobe bejaarden kankeren op het westen. Ach jeetje.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
lol, dus omdat de mensen daar alles doen voor een verblijfsdocument is dat de schuld van de mensen die daar op vakantie of familiebezoek komen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hahahahahaha
wtf
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 11:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik heb liever dat ze zelf een leuke jonge westerse knul uitzoeken dan dat ze door hun familie aan een ouwe vent gegeven worden voor die verblijfsvergunning.

Ik heb het zo vaak gezien: Een man van middelbare leeftijd, met een (tweede) vrouw van net twintig. Voor de verblijfsvergunning.

En ook beter dat er westers georienteerde meiden naar het westen emigreren dan analfabete boerinnetjes die absoluut niet opgewassen zijn tegen het leven hier en weer een generatie kinderen tussen twee culturen laat vallen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:38
Brumbak
Brumbak is offline
Thailand? Voorzover ik weet gaan er geen mensen van andere landen naar Marokko om daar sex met kinderen te hebben. Volgens mij gaan Marokkanen uit het buitenland zoiezo niet naar Marokko voor sex ofzo, maar gewoon om hun land en Familie te zien. Dat neemt niet weg dat het daar bedorven is. Net als Iran. Daar is het ook geen koek en ei.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er bestaan in de wereld weinig mensen met goede bedoelingen die arme lui uit de drek willen halen.

Om jezelf als spil in de draaimolen te bagatelliseren door de buitenlanders de schuld te geven, is lager dan laag. Jijzelf bent immers verantwoordelijk, want jij bent degene die de connecties ueberhaupt mogelijk maakt!

En het maakt in principe niet uit of je een Marokkaanse pooier in Casablanca bent of een Russische maffiapimp op de wallen van Amsterdam. Vrouwenhandel en seks met minderjarigen (lees: pedoseksualiteit) is domweg
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:43
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Brumbak schreef op 06-08-2005 @ 13:38 :
Thailand? Voorzover ik weet gaan er geen mensen van andere landen naar Marokko om daar sex met kinderen te hebben. Volgens mij gaan Marokkanen uit het buitenland zoiezo niet naar Marokko voor sex ofzo, maar gewoon om hun land en Familie te zien. Dat neemt niet weg dat het daar bedorven is. Net als Iran. Daar is het ook geen koek en ei.


"nee, je ban was verlengd t/m vandaag, wegens het terugkomen met een clone.
Je kan morgen een unbanverzoek per mail indienen zoals in je mail staat.
Terugkomen met clones betekent banverlenging."
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:46
Brumbak
Brumbak is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 06-08-2005 @ 13:43 :


"nee, je ban was verlengd t/m vandaag, wegens het terugkomen met een clone.
Je kan morgen een unbanverzoek per mail indienen zoals in je mail staat.
Terugkomen met clones betekent banverlenging."
Op bandiscussies staat ook een ban.
Ik heb geen mails ontvangen waarin staat dat mijn ban verlengt is. Ik heb alleen een mail van LL waarin staat dat mijn ban tot gister duurde en dat ik vandaag weer unbanned zou zijn, maar dat is dus niet gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2005 @ 13:41 :
(...) seks met minderjarigen (lees: pedoseksualiteit) is domweg
Ik heb ook wel eens iets gedaan met een meisje van zeventien, dat is toch echt minderjarig, ben ik nu een pedofiel?

Voor de honderdduizendste keer, pedofilie is seks met geslachtsonrijpe minderjarigen. En tegenwoordig is zo ongeveer iedereen boven de veertien wel geslachtsrijp. Daarom wordt er ook nooit vervolgd als een jongen iets met een meisje van vijftien doet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:52
one.
one. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2005 @ 01:15 :
Ach, dat gebeurt toch in alle landen waar dat soort regels zijn. Of het nu Marokko, Iran of de Verenigde Staten is, alles dat niet mag is leuk.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2005 @ 13:41 :
seks met minderjarigen (lees: pedoseksualiteit) is domweg
het is pas pedofielie als het om een meerderjarige man met een minderjarige doet zonder secundaire geslachtskenmerken.
anders zou een jongen van 18 met een meisje van 16 ook een pedofiel zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 13:17
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Zulke taferelen zijn toch al langer bekend? Er is zelfs een gezegd in Marokko over meiden die zwanger zijn voordat zij zich met een huwelijk hebben ingelaten. Achtergelaten sperma in een badkamer zou zo'n meid bevrucht hebben, zegt de familie dan om de schande enigszins te relativeren.

Alle Noord-Afrikaanse landen zijn wat 'moderner' dan menig persoon denkt. In een land als Jordanië, Saudi-Arabië of Pakistan zouden zulke vertoningen echter niet stilzwijgend aanvaard worden.
In Tunesie kan je een lekker wijf scoren in een chique hotel. In Alegerije stonden meiden en jongens lekker in de discotheken te dansen, toen opstandelingen het regime wilden omver werpen. En jaarlijks reizen duizenden westerse gays Egypte af om daar geniepig een lokale jongen te gebruiken in hun behoeftes. Zo vreemd is het bericht uit het nieuwsblad dus niet. Ik vraag me alleen wel af hoe wijd verbeid dit fenomeen is.

Het verwijt dat een bejaarde maakt over westerlingen is niet geheel onterecht. De Marokkaanse herrieschoppers hier in Nederland neuken alles wat los en vast zit, dus waarom zouden ze dat in Marokko met al die onschuldige, sensule maagden nalaten?

Het genoemde verschil in seksuele moraal tussen Marokko en Europa zie ik niet zo snel. Vrouwen worden namelijk overal, in elk land lastiggevallen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 06-08-2005 @ 14:17 :
(...)

Het genoemde verschil in seksuele moraal tussen Marokko en Europa zie ik niet zo snel. Vrouwen worden namelijk overal, in elk land lastiggevallen.
Ja, maar hoe komt dat? Omdat er nog zoveel vrouwen rondlopen die als vrouw herkenbaar zijn! Daardoor komen mannen in de verleiding en worden ze geintimideerd en verkracht. Eigen schuld natuurlijk omdat ze er zo geil uitzien, de hoeren! Beetje onschuldige mannen tot hun slachtoffer maken
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 13:37
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2005 @ 14:27 :
Ja, maar hoe komt dat? Omdat er nog zoveel vrouwen rondlopen die als vrouw herkenbaar zijn! Daardoor komen mannen in de verleiding en worden ze geintimideerd en verkracht. Eigen schuld natuurlijk omdat ze er zo geil uitzien, de hoeren! Beetje onschuldige mannen tot hun slachtoffer maken
Ik neem aan dat dit een beproefd voorbeeld van sarcasme is? Maar is het nou voor of tegen moslims gericht?

Laat een zwangere vrouw voor een groepje Nederlanders lopen die op een terrasje zit of een groepje Nederlandse bouwvakkers Die vrouw krijgt geheid 9 van de 10 keer een smerige opmerking achterna. Gelukkig zijn er ook onder de Marokkanen redelijke mensen die inzien dat dit verkeerd is ("kreeg mijn zwangere nicht van een gestoorde man uit Tanger te horen") . Ik zie dus eigenlijk geen cultuurverschil in de afwijzing ervan.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:12
brinta
brinta is offline
hahaha wat een grappig 'artikel'. Tanger staat al ja-ren-lang bekend als meest bloeiende prostitutiestad van Marokko.
Bekijk de film 'The sheltering sky' naar de roman van Paul Bowles: Tanger is al van oudsher dé stad van sex, drugs en rock & roll.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@nare man + pignati,

ik had daarom niet voor niets "lees: pedoseksualiteit" erachter gezet om te laten zien wat ik met "seks met minderjarigen" bedoelde in dit opzicht.

aangezien je idd seks met minderjarigen ook anders kunt opvatten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 06-08-2005 @ 14:37 :
Laat een zwangere vrouw voor een groepje Nederlanders lopen die op een terrasje zit of een groepje Nederlandse bouwvakkers Die vrouw krijgt geheid 9 van de 10 keer een smerige opmerking achterna.
Phfew, ik dacht even dat dat hier in Nederland was, maar wij wonen duidelijk in verschillende landen.

De enige voorbeelden die ik tot op de dag van vandaag heb mogen aanschouwen van het lastigvallen van meisjes kwam trouwens uit de hoek van allochtone hangjongeren, het zal vast wel beeldvorming zijn en de hele blablabla, maar of je nu met zo'n terechte uitspraak bezig bent weet ik niet, ik denk eigenlijk van niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:49
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2005 @ 17:40 :


De enige voorbeelden die ik tot op de dag van vandaag heb mogen aanschouwen van het lastigvallen van meisjes kwam trouwens uit de hoek van allochtone hangjongeren
Vanzelfsprekend dat alleen allochtone jongeren zich hier aan schuldig maken. Laten we alle white trash, van blanke bouwvakkers tot keurig geklede zakenlieden, maar lekker buiten beschouwing laten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat white trash weet zich over het algemeen prima te gedragen, in ieder geval voor zover ik het heb gezien, dus laat de discriminerende opmerkingen aub buiten deze discussie.


Kijk, dat komt namelijk door een vrije moraal, dan weet je wat iets is, en krijg je ook minder raar gedrag als je ermee te maken krijgt, dat is iets dat al helemaal geld bij de communicatie met het mysterie dat vrouw heet, als ik wordt afgewezen voel ik me om de een of andere reden niet bepaald gekrenkt, en voel ik me ook niet geroepen om dat meisje dan maar voor hoer uit te gaan maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2005, 17:06
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2005 @ 17:54 :
Dat white trash weet zich over het algemeen prima te gedragen, in ieder geval voor zover ik het heb gezien, dus laat de discriminerende opmerkingen aub buiten deze discussie.
Mowah, ik wist niet dat ik je zo beledigd had. In ieder geval was het niet mijn bedoeling om een een racistische lading in mijn posting mee te geven. White trash, als tegenpool voor de rellende Marokkanen. Als je die onderscheid niet maakt en alle blanken of Marokkanen over één kam scheert, dan pas ben je in mijn ogen discriminerend bezig.

Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2005 @ 17:54 :
Kijk, dat komt namelijk door een vrije moraal, dan weet je wat iets is, en krijg je ook minder raar gedrag als je ermee te maken krijgt, dat is iets dat al helemaal geld bij de communicatie met het mysterie dat vrouw heet, als ik wordt afgewezen voel ik me om de een of andere reden niet bepaald gekrenkt, en voel ik me ook niet geroepen om dat meisje dan maar voor hoer uit te gaan maken.
Het mysterie dat vrouw heeft. Lekker geromantiseerd beeld heb jij.
Je ziet inderdaad Marokkanen die de meest schunnige woorden uitroepen naar meisjes die hen afwijzen, maar je ziet die zelfde jongens meisjes ook voor hoer uitmaken zonder dat er versierpogingen of aanstootgevende kleding om de hoek komt kijken. Je ziet ze moslimmeisje uitschelden, bejaarden vervelen en kleine kinderen pesten en nog een hele reeks mensen. Het is dus een algehele disrespect naar anderen toe, schoppen tegen iedereen aan. Vrouwen lastigvallen is een klein onderdeel van een heel pakket.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
En dan is het opeens niet meer erg?

Het is namelijk wel frappant dat het met name de rellende marokkanen zijn die blijkbaar problemen hebben met vrouwen. Rellend white trash gaat gewoon bushokjes slopen, ook heel stout, maar die bezondigen zich tenminste niet aan het lastig vallen van meisjes.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-08-2005 @ 19:04 :
En dan is het opeens niet meer erg?

Het is namelijk wel frappant dat het met name de rellende marokkanen zijn die blijkbaar problemen hebben met vrouwen. Rellend white trash gaat gewoon bushokjes slopen, ook heel stout, maar die bezondigen zich tenminste niet aan het lastig vallen van meisjes.
Mispoes. Een man is een man. Ras of etniciteit maakt niet uit. Hij zal altijd wel op een bepaalde manier tegen vrouwen aankijken. Dat is de zwakte van de man.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Oh, aankijken en gedachten voelen opkomen is inderdaad niet te vermijden, en zolang hij dat voor zch houdt zal ik het geen enkele gezonde man verwijten. Een man is een man. Slaaf van zijn hormonen. Maar of je de dame in kwestie dan gaat lastig vallen is een kwestie van opvoeding. Fatsoen kan hormonen best opzij zetten.

Jongerenwerkers, onderzoekers merken het steeds weer: die marokkaanse groepsverkrachters hebben een afwijkend vrouwbeeld. Ze heben ook absoluut geen spijt van hun daad. Ze doen aan splitting. Je hebt aan de ene kant de maagden en de moeders, waar je een heilig respect voor moet heben, en aan de andere kant de hoeren waar je mee mag doen wat je wilt want dat zijn minderwaardige lustobjecten en ze vinden het zelf nog lekker ook. Dat zie je toch op TV?

Dat komt omdat sex in de opvoeding een taboe is, ze leren er niet mee omgaan dat sex ook voor een vrouw iets leuks is en vooral dat ze daar zelf in mag beslissen. Maar ze depersonaliseren. Dat doen de meeste daders met hun slachtoffers hoor, het is een bekend fenomeen, dat zet namelijk je geweten opzij. Een vrouw is niet Marietje van 16 die op korfbal zit en van haar konijntje en haar vriendje houdt, maar een geslachtsdeel op pootjes. Want dat zijn die wijven op TV toch ook?

Ze zien het niet in hun omgeving, dat een gewoon aardig meisje verkering heeft en sex heeft, hun zussen zijn maagd tot ze trouwen en dat is normaal. Dus andere meisjes die wel sex hebben zijn niet aardig en niet normaal. Dat zijn hoeren. En een hoer heeft geen persoonlijkheid, en geen gevoel en daar mag je best op neerkijken en die mag je gebruiken. Zeker als je afwijzen, want als je toch al geen maagd meer bent, dan mag ik toch zeler ook? Je bent toch al een sloerie! Dat ze daar zelf beslissingsmacht in heeft, met wie ze het wel of niet doet, is een beginsel wat de groepsverkrachters volkomen ontgaat. En dat komt ook weer door hun achtergrond, als jongen of broer ben je daar de baas over de meisjes, je zussen. Vooral in de wat traditioneler gezinnen.

Jammer genoeg worden er zo heel erg veel normale fatsoenlijke meisjes als hoer beschouwd en geminacht door jongens die hardstikke leuke aardige broers zijn en die nooooit zouden willen dat iemand hun zusjes lastig valt.

Onbegrijpelijk, maar zo werkt het wel.

Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:20
Verwijderd
Tiswah
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-08-2005 @ 19:15 :
Oh, aankijken en gedachten voelen opkomen is inderdaad niet te vermijden. Maar of je de dame in kwestie dan gaat lastig vallen is een kwestie van opvoeding.

Jongerenwerkers, onderzoekers merken het steeds weer: die marokkaanse groepsverkrachters hebben een afwijkend vrouwbeeld. Ze doen aan splitting. Je hebt aan de ene kant de maagden en de moeders, waar je een heilig respect voor moet heben, en aan de andere kant de hoeren waar je mee mag doen wat je wilt want dat zijn minderwaardige lustobjecten en ze vinden het zelf nog lekker ook. Dat zie je toch op TV?
Idd, opvoeding.

Voorzover ik weet waren er geen Marokkanen betrokken bij de verkrachtingszaken in Rotterdam maar wel antillianen, surinamers. Maar het zou best kunnen dat er ook Marokkanen bij waren.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-08-2005 @ 19:15 :
Oh, aankijken en gedachten voelen opkomen is inderdaad niet te vermijden, en zolang hij dat voor zch houdt zal ik het geen enkele gezonde man verwijhten. Een man is een man. Slaaf van zijn hormonen. Maar of je de dame in kwestie dan gaat lastig vallen is een kwestie van opvoeding. Fatsoen kan hormonen best opzij zetten.

Jongerenwerkers, onderzoekers merken het steeds weer: die marokkaanse groepsverkrachters hebben een afwijkend vrouwbeeld. Ze doen aan splitting. Je hebt aan de ene kant de maagden en de moeders, waar je een heilig respect voor moet heben, en aan de andere kant de hoeren waar je mee mag doen wat je wilt want dat zijn minderwaardige lustobjecten en ze vinden het zelf nog lekker ook. Dat zie je toch op TV?

dat komt omdrt sex in de opvoeding een taboe is, ze leren er niet mee omgaan dat sex ook voor een vrouw iets leuks is en ook dat ze daar zelf in mag beslissen. Maar ze depersonaliseren. Dat doen de meeste daders met hun slachtoffers hoor, het is een bekend fenomeen, dat zet namelijk je geweten opzij. Een vrouw is niet Marietje van 16 die op korfbal zit en van haar konijntje en haar vriendje houdt, maar een geslachtsdeel op pootjes. Want dat zijn die wijven op TV toch ook? ze zien het niet in hun omgeving, dat een gewoon aardig meisje verkeringt heeft enm sex heeft, hun zussen zijn maagd tot ze trouwen en dat is normaal. Dus andere meisjes die wel sex hebben zijn niet aardig en niet normaal. Dat zijn hoeren. En een hoer heeft geen persoonlijkheid, en geen gevoel en daar mag je best op neerkijken. Zeker als je afwijzen, want als je toch al geen maagd meer bent, dan mag ik toch zeler ook? Je bent topch al een sloerie!

Jammer genoeg worden er zo heel erg veel normale fatsoenlijke meisjes als hoer beschouwd en geminacht door jongens die hardstikke leuke aardige broers zijn en die nooooit zouden willen dat iemand hun zusjes lastig valt..

Onbegrijpelijk, maar zo werkt het wel.

Het ontbreekt ze idd aan sexuele voorlichting. Dat taboe moet maar eens doorbroken worden. De Islam verplicht juist ook sexuele voorlichting. Dat ouders dat dan niet willen of durven overbrengen naar hun kinderen is een kwalijke zaak.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:32
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 19:22 :
Idd, opvoeding.

Voorzover ik weet waren er geen Marokkanen betrokken bij de verkrachtingszaken in Rotterdam maar wel antillianen, surinamers. Maar het zou best kunnen dat er ook Marokkanen bij waren.
Het onderzoek waar ik het over had richte zich specifiek op Marokkanen.

De Surinamers en met name de Antillianen zitten in een enorme macho cultuur. En dat terwijl de moeders op de Antillen de tent runnen, mannen hebben daar nauwelijks verantwoordelijkheden of plichten. Het zijn nietsnutten, ook in de ogen van de vrouwen daar. Het komt door die opvoeding dat antilliaanse jongens hier zo ontsporen. (ander onderzoek) Combineer dat met TMF en al dat soort gangster verheerlijking, en als je jong en beinvloedbaar bent en niet het goede voorbeeld krijgt, want je vader is in geen velden of wegen te beennen, dan ga je denken dat het zo hoort.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 19:25 :
Het ontbreekt ze idd aan sexuele voorlichting. Dat taboe moet maar eens doorbroken worden. De Islam verplicht juist ook sexuele voorlichting. Dat ouders dat dan niet willen of durven overbrengen naar hun kinderen is een kwalijke zaak.
Van mijn moeder heb ik ook alleen maar het technische verhaal gehoord over die papa en die mama die heel veel van elkaar hielden, dat ze wilden kroelen in bed en dat de papa een zaadje in de buik van de mama stopte en dat dat met het eitje wat daar zat te wachten daar een nieuwe baby kon worden die groeide in de buik van de mama. En dat ik daarom niet de slaapkamer binnen mocht komen zonder kloppen, anders mislukte het en dan kon ik dat broertje wel vergeten.

(ik was zes, dan mag het niet moeilijker worden dan dat) )

Maar hoe je omgaat met sex, of met mensen van het andere geslacht, is niet een kwestie van wat je ouders je vertellen, maar hoe hun eigen houding is. Je doet na wat je ziet, niet wat je hoort.

De sexuele voorlichting op scholen is ook al om te huilen. Je krijgt twee keer een uur voorlichting pas als je alles toch al weet. Je leert het van elkaar, van wat je leest en ziet op TV.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-08-2005 @ 19:38 :
Van mijn moeder heb ik ook alleen maar het technische verhaal gehoord over die papa en die mama die heel veel van elkaar hielden, dat ze wilden kroelen in bed en dat de papa een zaadje in de buik van de mama stopte en dat dat met het eitje wat daar zat te wachten daar een nieuwe baby kon worden die groeide in de buik van de mama. En dat ik daarom niet de slaapkamer binnen mocht komen zonder kloppen, anders mislukte het en dan kon ik dat broertje wel vergeten.

(ik was zes, dan mag het niet moeilijker worden dan dat) )

Maar hoe je omgaat met sex, of met mensen van het andere geslacht, is niet een kwestie van wat je ouders je vertellen, maar hoe hun eigen houding is. Je doet na wat je ziet, niet wat je hoort.

De sexuele voorlichting op scholen is ook al om te huilen. Je krijgt twee keer een uur voorlichting pas als je alles toch al weet. Je leert het van elkaar, van wat je leest en ziet op TV.
In de eerste plaats zijn het toch de ouders die hun kinderen sexuele voorlichting moeten geven. Dat hoort gewoon bij de opvoeding. En alleen zeggen is idd niet genoeg. Ouders moeten ook zelf het goede voorbeeld geven. Kinderen doen hun voorbeeld immers na. Als een ouder tegen zijn kind zegt dat het niet mag liegen en dan vervolgens in het bijzijn van dat kind gaat lopen liegen, dan heeft het ook weinig nut.^
6 jaar vind ik trouwens wel erg jong. het kan wel wat jaartjes wachten. laat dat kind nog maar bezig zijn met blokken en speelgoed.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vroeg het, waar de kindertjes vandaan kwamen. Dat ze uit de buik van de moeder kwamen. Een jaar later wilde ik weten hoe ze daarin kwamen. Daar stopte de papa ze in. Volkomen logische verklaring.

Details over het hoe van de exercitie zijn me nooit uitgelegd. Het bleef abstract. Hoe dat verder moest, daar ben ik zelf achter gekomen. Ook hoe ze eruit kwamen, daar werd niet bij stilgestaan, dat steek je stukje bij beetje zelf op. Dat zijn inderdaad te plastische details voor een kleuter.

Maar verhalen over de ooievaar kunnen echt niet he.

(wat is jou verteld toen jij vroeg waar de kinderen vandaan kwamen?)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2005, 20:12
Verwijderd
Daarover werd bij ons thuis niet gesproken. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat gevraagd heb.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 21:12 :
Daarover werd bij ons thuis niet gesproken. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat gevraagd heb.
Hoe zit het dan met die verplichte sexuele opvoeding vanuit de Islam waar jij het over had? Zijn jouw ouders geen goede moslims misschien?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-08-2005 @ 21:13 :
Hoe zit het dan met die verplichte sexuele opvoeding vanuit de Islam waar jij het over had? Zijn jouw ouders geen goede moslims misschien?
Cultuur drukt nogal zwaar op andere dingen, ook op religie. Volgens de Marokkaanse cultuur is het not-done om over sex te spreken ondanks dat het volgens de Islam geen probleem is. Het is immers de plicht van iedere moslim kennis op te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 21:21 :
Cultuur drukt nogal zwaar op andere dingen, ook op religie. Volgens de Marokkaanse cultuur is het not-done om over sex te spreken ondanks dat het volgens de Islam geen probleem is. Het is immers de plicht van iedere moslim kennis op te doen.
Dus Marokkanen zijn geen goede moslims?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-08-2005 @ 21:23 :
Dus Marokkanen zijn geen goede moslims?
Marokkanen zijn net als iedereen gewoon mensen en mensen zijn nu eenmaal niet perfect. En vooral in deze tijd is het maar de vraag of de perfecte moslim wel bestaat. Het zelfde kan je stellen voor de perfecte jood, Christen, enz.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 21:27 :
Marokkanen zijn net als iedereen gewoon mensen en mensen zijn nu eenmaal niet perfect. En vooral in deze tijd is het maar de vraag of de perfecte moslim wel bestaat. Het zelfde kan je stellen voor de perfecte jood, Christen, enz.
Strikt gezien is sex voor het huwelijk voor Christenen ook niet toegestaan. Toch vind ik Chrsitenen die daar wel aan doen geen 'slechte Christenen'. Zijn moslims misschien te streng voor zichzelf (en hun medegelovigen)?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:51
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Wat is streng of strikt? Als een geloof voorschrijft dat seks voor het huwelijk niet mag, waarvan de straf uiteindelijk een eeuwenlange marteling in de vlammen van de hel is, neem je volgens mij je geloof niet echt serieus. Dus moet je het predicaat christen, moslim of jood bij iemand die zich aan dit gebod bezondigt niet zien als iemand die aan de kwalificaties van haar of zijn heilig boek voldoet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 08-08-2005 @ 21:51 :
Wat is streng of strikt? Als een geloof voorschrijft dat seks voor het huwelijk niet mag, waarvan de straf uiteindelijk een eeuwenlange marteling in de vlammen van de hel is, neem je volgens mij je geloof niet echt serieus. Dus moet je het predicaat christen, moslim of jood bij iemand die zich aan dit gebod bezondigt niet zien als iemand die aan de kwalificaties van haar of zijn heilig boek voldoet.
Is een gelovige dan alleen maar serieus te nemen als-ie blindelings een boek volgt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:17
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-08-2005 @ 22:08 :
Is een gelovige dan alleen maar serieus te nemen als-ie blindelings een boek volgt?
Blindelings of niet, als hij of zij grove overtredingen volgens het geloof maakt, zou je hem of haar niet als spreekbuis laten fungeren als je de juiste beeldvorming over haar of zijn geloof wilt vormen.
Ik denk dus dat je die mannen en vrouwen in het openingsbericht niet zonder meer als moslims kunt labelen. Misschien als zondige moslims of seculiere Marokkanen of zelfs afvallige/atheisten, vanuit het prespectief van een fundamentele moslim redenerend.

Edit: ken je trouwens ene potraviny. Die je wil je volgens mij spreken
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-08-2005 @ 22:08 :
Is een gelovige dan alleen maar serieus te nemen als-ie blindelings een boek volgt?
Ik denk dat gelovigen dan alleen nog maar mínder serieus te nemen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-08-2005 @ 19:44 :

6 jaar vind ik trouwens wel erg jong. het kan wel wat jaartjes wachten. laat dat kind nog maar bezig zijn met blokken en speelgoed.
haha,

ik legde de link sex --> baby op mijn derde.
Dankzij natuurdocumentaires (nee, geen porno maar gewoon,.. leeuwen enzo die sexen en welpjes krijgen)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 08-08-2005 @ 22:17 :
Blindelings of niet, als hij of zij grove overtredingen volgens het geloof maakt, zou je hem of haar niet als spreekbuis laten fungeren als je de juiste beeldvorming over haar of zijn geloof wilt vormen.
maar xze zien zichzelf wel vaak als moslim

en is het niet zo dat je als moslim niet over een andere moslim mag oordelen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2005 @ 10:25 :
maar xze zien zichzelf wel vaak als moslim
Een slecht mens ziet zichzelf ook vast niet als een slecht mens
Citaat:
en is het niet zo dat je als moslim niet over een andere moslim mag oordelen?
Niet over zijn geloof, maar op basis van daden heb je al een dergelijk profiel van een persoon
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-08-2005 @ 10:45 :

Niet over zijn geloof, maar op basis van daden heb je al een dergelijk profiel van een persoon
zijn geloof als in "hij gelooft ja/nee"? of bedoel je met zijn geloof "hoe hij zijn geloof praktiseert"?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Loting WK 2006
Verwijderd
35 08-12-2003 11:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.