Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2006, 15:56
mavet
Avatar van mavet
mavet is offline
Citaat:
dext0r schreef op 27-06-2006 @ 20:23 :
ik lees me hier toch een zootje broodje aap verhalen zeg..
Verlicht ons eens dan
Advertentie
Oud 29-06-2006, 08:03
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
tsja, vanuit hun standpunt doen ze goed werk, want ze geloven diep in hun hart dat jij en ik in de hel belanden als we niet hetzelfde geloven als zij. Dus dat ze ons proberen te redden is wel lief.
Maar ik heb ook weleens lang met 1 staan praten en die zei dat ik naar de hel ging. En toen ik uitlegde dat de duivel niet letterlijk bestaat maar mensen zelf een hel kunnen creeeren en door negatieve angst/emotie kunnen worden achtervolgd kreeg ik de horen dat madame de duivel wel letterlijk had gezien. Maar als ik dan vraag of hij hoorntjes heeft enzo en een pijlstaart is ze beledigd. Ik vind het niet leuk om te horen dat ik naar de hel ga. Wat weet zo'n trut nou over mij? Het is ook niet echt een overhalend argument om hun clubje te joinen.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 29-06-2006, 09:00
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb ook weleens een discussie gehad met een jahova.
Ze stond voor de deur en vrog of ik in god geloofde, ik zei nee.
Ze vroeg waarom niet toen vroeg ik haar maar of ze in sinterklaas geloofde zei uhm nee ik waarom niet zei uhm omdat hij neit bestaat ik nou presies goede dag nog.

tsjah ik was jong.
__________________
Smile a lot, it's free
Oud 29-06-2006, 09:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 29-06-2006 @ 10:00 :
tsjah ik was jong.
Ik ze dan al met een zin zo ownen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-06-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 16-06-2006 @ 14:13 :

Als ze elke zondag voor de deur staan met hun vervelende hoofden
Elke zondag?! Hoe kan dat dan, ik zie die mensen haast nooit ergens. En dan nog eerder in de stad, of in de trein ofzo, maar niet aan de deur.
Oud 30-06-2006, 11:20
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-06-2006 @ 12:14 :
Elke zondag?! Hoe kan dat dan, ik zie die mensen haast nooit ergens. En dan nog eerder in de stad, of in de trein ofzo, maar niet aan de deur.
Je moet waarschijnlijk net in een Jehova-gevoelig gebied wonen oid; je hebt geluk
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 30-06-2006, 11:30
Verwijderd
Dan zouden ze beter ook wat andere gebieden op kunnen zoeken om zo meer mensen te bereiken. Elke zondag bij dezelfde mensen aan de deur komen en bij andere mensen eens in de zoveel jaar is niet zo handig denk ik.

Niet dat ik nou zo graag wil dat ze bij mij aan de deur komen.. Maar als ik in die organisatie zat zou ik het anders doen
Oud 30-06-2006, 11:40
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-06-2006 @ 12:30 :
Dan zouden ze beter ook wat andere gebieden op kunnen zoeken om zo meer mensen te bereiken. Elke zondag bij dezelfde mensen aan de deur komen en bij andere mensen eens in de zoveel jaar is niet zo handig denk ik.

Niet dat ik nou zo graag wil dat ze bij mij aan de deur komen.. Maar als ik in die organisatie zat zou ik het anders doen
Ja, ok. Misschien kun je het ze eens vertellen....
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 30-06-2006, 13:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Offtopic:
Citaat:
T_ID schreef op 29-06-2006 @ 10:16 :
Ik ze dan al met een zin zo ownen...
Daar had eigenlijk 'en ze dan al' moeten staan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-06-2006, 13:25
Verwijderd
Offtopic: dat was wel duidelijk hoor
Oud 30-06-2006, 19:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
DNMB schreef op 29-06-2006 @ 09:03 :
tsja, vanuit hun standpunt doen ze goed werk, want ze geloven diep in hun hart dat jij en ik in de hel belanden als we niet hetzelfde geloven als zij. Dus dat ze ons proberen te redden is wel lief.
Maar ik heb ook weleens lang met 1 staan praten en die zei dat ik naar de hel ging. En toen ik uitlegde dat de duivel niet letterlijk bestaat maar mensen zelf een hel kunnen creeeren en door negatieve angst/emotie kunnen worden achtervolgd kreeg ik de horen dat madame de duivel wel letterlijk had gezien. Maar als ik dan vraag of hij hoorntjes heeft enzo en een pijlstaart is ze beledigd. Ik vind het niet leuk om te horen dat ik naar de hel ga. Wat weet zo'n trut nou over mij? Het is ook niet echt een overhalend argument om hun clubje te joinen.
dat zijn dan waarschijnlijk christenen van een ander kaliber geweest, getuigen geloven niet in het bestaan van een hel.

edit: wel van een satan overigens.
Oud 05-07-2006, 15:47
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Wel gezellig om met die knakkers in discussie te gaan als ze in de stad lopen of als ze aan m'n deur komen... Maar verder moeten ze het natuurlijk helemaal zelf weten.

Maar ik denk niet dat God per se wil dat je aan iedereen verteld wat hij voor je betekend. Volgens mij is er voor iedereen en hoef je dus ook niet per se naar de kerk om gelovig te zijn. Als ik iets wil doen, dan doe ik het. En als God het daar niet mee eens is houdt hij blijkbaar toch niet van iedereen. Want anders zal ie toch ook moeten respecteren dat ik wel geloof maar niet naar de kerk ga.
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Oud 06-07-2006, 15:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-06-2006 @ 12:30 :
Dan zouden ze beter ook wat andere gebieden op kunnen zoeken om zo meer mensen te bereiken. Elke zondag bij dezelfde mensen aan de deur komen en bij andere mensen eens in de zoveel jaar is niet zo handig denk ik.

Niet dat ik nou zo graag wil dat ze bij mij aan de deur komen.. Maar als ik in die organisatie zat zou ik het anders doen
Als het goed is komen ze niet elke zondag aan dezelfde deur. Als het goed is wordt er elke keer een ander gebied afgewerkt. Waardoor misschien gedacht kan worden dat ze nooit bij je langskomen is omdat je misschien nooit thuis bent op de tijden dat ze langskomen.

Wat ik van Jehovah's Getuigen vind is dat het goeie mensen zijn en altijd klaar staan om je te helpen. (behalve die neppe gasten die het alleen doen om een vrouw in te palmen ofzo dan). En dat van een voet in de deur... Dat is volgens mij echt de grootste onzin die er is...

Het is trouwens mooi om zo in iets te geloven...
Oud 06-07-2006, 21:46
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Volk schreef op 06-07-2006 @ 16:21 :

Wat ik van Jehovah's Getuigen vind is dat het goeie mensen zijn en altijd klaar staan om je te helpen. . En dat van een voet in de deur... Dat is volgens mij echt de grootste onzin die er is...

Het is trouwens mooi om zo in iets te geloven...
ja, vind ik ook. Heb 2 getuigen leren kennen, ze hebben een fijne mentaliteit, ze willen goed zijn, en hebben een enorme motivatie hiervoor.
Oud 06-07-2006, 22:16
Marinka
Marinka is offline
wat ieder geloof moet hij/zij voor zich zelf weten. Sommig JG zijn opdringerig, maar dat zijn andere mensen soms ook.

Zoalang ze mij met rust laten, en dat ze een keer aan de deur moeten aanbellen, maakt me niet zo veel uit.
Oud 07-07-2006, 09:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ken er twee, en die mag ik graag.
Oud 08-07-2006, 03:02
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
De bekeringsdrang vind ik hoogst onrespectvol; men gaat er dan vanuit dat jouw overtuiging niet goed is terwijl de leap of faith evenzeer voor hen geldt.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 08-07-2006, 08:46
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Jehova's getuigen zijn vooral zelf slachtoffer van hun eigen religie. als buitenstaander heb je er niet veel "last" van.

Ik vind het wel een van de gevaarlijkste religie's die er zijn. het is een psychologisch "spinnenweb" waar je maar heel moeilijk weer uit komt.
Let maar eens op de "regels" die er zijn ( en die naarmate je er meer ïn"komt steeds strakker en beperkender worden)

Wie zijn ogen open houdt kan makkelijk zien dat deze "regels" er alleen zijn om mensen afhankelijk te maken en hun identiteit af te nemen.
Oud 10-07-2006, 18:54
Verwijderd
ik vind ze gruwelijk irritant

net zo irritant als mensen die me op straat iets aan willen smeren: ik geloof nergens in en dat vind ik prima, probeer me niet over te halen naar 1 of ander geloof, en laat me met rust

Oud 12-07-2006, 23:53
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Volk schreef op 06-07-2006 @ 16:21 :
Als het goed is komen ze niet elke zondag aan dezelfde deur. Als het goed is wordt er elke keer een ander gebied afgewerkt. Waardoor misschien gedacht kan worden dat ze nooit bij je langskomen is omdat je misschien nooit thuis bent op de tijden dat ze langskomen.

Ik woon zo'n 100 meter van een jehova(kerk/gemeente/ding?) af, en ze komen jier idd niet elke week, maar in sommige periodes toch zeker 2 keer per maand. Verschilt een beetje.

Citaat:


En dat van een voet in de deur... Dat is volgens mij echt de grootste onzin die er is...

Het is trouwens mooi om zo in iets te geloven...
Haha. Echt wel mensen meegemaakt die dat doen hoor.

Oh, ik vind jeohova's aan de deur irritant omdat ik niet gestoord wil worden meestal en omdat ze blijven aandringen. Als ze dat niet doen vind ik het nog steeds raar dat ze mij willen overtuigen van hun gelijk want ik kan zelf ook wel denken. Maargoed, Als ze dat geloven moeten ze dat doen. Ik snap alleen niet dat ze dat geloven.

Ik ken ook een jehova meisje dat dat eigenlijk niet meer wil zijn, en dat is echt heel beklemmend
En vroeger was het vet zuur voor alle kindjes die geen verjaardagen mee mochten vieren en dan de gang op moesten.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 12-07-2006, 23:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hoewel ik bewondering heb voor hun doorzettingsvermogen vind ik het tegelijkertijd ook zwaar irritant
NEE, ik wil er niets over horen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-07-2006, 14:59
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik ken een redelijk aantal jehova getuigen en ik weet ook redelijk veel van hun regels en levenswijze af.

Ik denk dat de mensen die in deze gemeenschap gedijen goed van aard zijn en enkel proberen mensen te overtuigen van hun gelijk omdat zij er zeker van zijn dat ze die mensen daarmee kunnen redden.
Doch, denk ik dat de jehova getuigen, evenals vele andere religies, beperkt denken. Ze staan, net als vele andere mensen en/opf religies, (bijna) niet open voor andere visies denkwijzen etc.
Wat betreft hun soms vreemde levenswijze; de meeste van hun regels komen voor uit uitspraken die in de bijbel zijn gedaan. Na wat nader onderzoek kan je duidelijk stellen dat deze regels gebaseerd zijn op gezondheid, respect etc. Dus geen sekte achtige taferelen. Alleen dingen die in vroeger tijden als "kosjer" beschouwd werden, maar wellicht tegenwoordig vrijwel overbodig zijn (neem bloedtransfusie> in vroeger tijden zou je het risico lopen gemene ziekten op te lopen, tegenwoordig wordt dergelijke goed gecontroleerd).
En natuurlijk zitten er aan hun visies haken en ogen. Maar ik denk dat dit verschijnsel niet alleen bij hen te bespeuren is.
Ik heb respect voor de wijze waarop zij gepassioneerd weten te blijven voor deze religie ondanks het tegenwerken en negatieve geluiden die zij moeten verduren van hun omgeving.

Het verstoten worden: Naar ik weet komt dit veel minder voor en veel minder streng voor tegenwoordig. Toch vind ik het onjuist, zeker als familiebanden er door geschaad worden. Onvoorwaardelijke liefde heeft niets met de wijze waarop iemand gelooft te maken.

tot slot denk ik dat religie een negatief effect heeft op meerdere dingen. Ten eerste op onderlinge verhoudingen tussen mensen. En het belangrijkste; een negatieve invloed op de geestelijke of religieuze ontplooiiing van individuen. Mensen die willen geloven kunnen hun informatie en dergelijke zelf vinden. Waar een wil is is een weg. Religie leidt het "geloven" van mensen teveel in banen. Hoe moet iemand oprecht en vrij kunnen geloven als hij niet zijn eigen ideeen en interpretaties mag volgen?

En dat is zo ongeveer wat ik vind
__________________
*Signature*
Oud 13-07-2006, 20:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
In de laatste editie van Vrij Nederland: een ideale manier om van deze lieve mensen af te komen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 13-07-2006, 21:59
Eagle_13
Eagle_13 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 13-06-2006 @ 15:45 :


ik heb dit even nodig om de 'publieke opinie' te kunnen verzinnen voor een presentatie. alvast bedankt voor jullie verhalen.
Ik heb zelf niet veel met Johova's te maken gehad, maar als je meer wil weten moet je een keer bij AngelLena of OverTheStars (een van die twee, ik weet zo niet meer welke, ik spreek ze veel te vaak) aankloppen, die heeft er ook een verslag over geschreven een aantal jaren geleden, en ook bij ze gewoond.
__________________
Eagles may sore but beavers don't get sucked into jet engines
Oud 14-07-2006, 16:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Eagle_13 schreef op 13-07-2006 @ 22:59 :
Ik heb zelf niet veel met Johova's te maken gehad, maar als je meer wil weten moet je een keer bij AngelLena of OverTheStars (een van die twee, ik weet zo niet meer welke, ik spreek ze veel te vaak) aankloppen, die heeft er ook een verslag over geschreven een aantal jaren geleden, en ook bij ze gewoond.
De oude huisgenoten van AngelLena zagen er niet uit als Jehova's, dus ik denk dat je bij de ander moet zijn.
Of ze moet voor ik haar kende nog ergens anders gewoond hebben, maar daar weet ik niets van.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 15-07-2006, 22:31
Noortje88
Noortje88 is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 14-06-2006 @ 21:23 :
Ik vind ze kut.

Ze lopen langs de deuren om mensen hun geloof op te dringen. En dat doen ze dan ook niet op een normale manier, maar op zo'n vervelende manier van 'we komen een blijde boodschap verkondigen'. Dan kan ik al niet meer praten omdat ik kotsend en stuiptrekkend op de grond lig.

Ik ben allergisch voor ze denk ik.
Bij mij werd er ook een keer aangebeld. Zondagochtend echt vroeg man. Toen ik open deed zeiden ze ik kom Jezus bij je brengen. Jezus bij me brengen?
Ik wilde mijn bed in en zei toen zet hem maar op de gang en trek de deur achter je dicht. Heb er nooit meer last van gehad. Kon lekker uit slapen voortaan op zondag. Jeetje die staan met de kippen op geloof ik. Komen ze s´middags ofzo ok maar niet zo vroeg Sorry hoor.
Oud 15-07-2006, 22:33
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Noortje88 schreef op 15-07-2006 @ 23:31 :
Bij mij werd er ook een keer aangebeld. Zondagochtend echt vroeg man. Toen ik open deed zeiden ze ik kom Jezus bij je brengen. Jezus bij me brengen?
Ik wilde mijn bed in en zei toen zet hem maar op de gang en trek de deur achter je dicht. Heb er nooit meer last van gehad. Kon lekker uit slapen voortaan op zondag. Jeetje die staan met de kippen op geloof ik. Komen ze s´middags ofzo ok maar niet zo vroeg Sorry hoor.
's Morgens vroeg zijn de mensen nog thuis
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 15-07-2006, 22:37
Jah Thunder
Avatar van Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Die gaan er tenminste voor

hoeveel christenen en moslims doen zich enkel maar vroom voor
__________________
Jah is a Light and a Salvation
Oud 15-07-2006, 22:38
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 15-07-2006 @ 23:37 :
Die gaan er tenminste voor

hoeveel christenen en moslims doen zich enkel maar vroom voor
Desalniettemin zou ik toch niet graag alle 'echt vrome' christenen en moslims op zondagmorgen aan de deur hebben
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 15-07-2006, 22:41
Jah Thunder
Avatar van Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Ze bellen maar aan, ik ben toch niet thuis
__________________
Jah is a Light and a Salvation
Oud 15-07-2006, 22:42
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 15-07-2006 @ 23:41 :
Ze bellen maar aan, ik ben toch niet thuis
Is bij mij waarschijnlijk ook zo; ligt eraan hoe vroeg ze komen
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 18-07-2006, 12:07
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
laatst van de kerk met catechesatie een gesprek gehad met twee JG, jonge mensen en heel vriendelijk. Ik vind het bewonderenswaardig zoals hun geloven. ze zijn zo zeker van elkaar en zichzelf en hun geloof! en ik vind dat ze iig overal een antwoord op hebben. er zijn zoveel gelovigen die eigenlijk niet weten waarom god bijvoorbeeld lijden toe laat. JG hebben een antwoord.
Oud 18-07-2006, 14:16
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 18-07-2006 @ 13:07 :
laatst van de kerk met catechesatie een gesprek gehad met twee JG, jonge mensen en heel vriendelijk. Ik vind het bewonderenswaardig zoals hun geloven. ze zijn zo zeker van elkaar en zichzelf en hun geloof! en ik vind dat ze iig overal een antwoord op hebben. er zijn zoveel gelovigen die eigenlijk niet weten waarom god bijvoorbeeld lijden toe laat. JG hebben een antwoord.
Dat is wel zo. Ik denk echter dat het criterium waarop je bepaalde denkbeelden beoordeeld niet de vraag moet zijn of ze een antwoord hebben, maar welk antwoord zij hanteren.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 18-07-2006, 14:45
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 15-07-2006 @ 23:37 :
Die gaan er tenminste voor

hoeveel christenen en moslims doen zich enkel maar vroom voor
Ja maar , waarom spitsen ze zich dan alleen toe op dat evangeliseer-werk ? wrm gaan ze niet de arme kindjes in afrika helpen door deel van loon weg te schenken aan hen ? Of denken ze mss dat godje die kindjes arm heeft gemaakt als beproeving of straf ?
Oud 18-07-2006, 15:15
Jah Thunder
Avatar van Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Ik weet niet of zij arme kindjes in Afrika helpen, dus daar laat ik me niet over uit.

Ik wel Nog anderhalve week
__________________
Jah is a Light and a Salvation
Oud 18-07-2006, 16:40
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 18-07-2006 @ 15:45 :
Ja maar , waarom spitsen ze zich dan alleen toe op dat evangeliseer-werk ? wrm gaan ze niet de arme kindjes in afrika helpen door deel van loon weg te schenken aan hen ? Of denken ze mss dat godje die kindjes arm heeft gemaakt als beproeving of straf ?
weet jij hoeveel JGs er werken op de bijbelkantoren? geheel vrijwillig? en wie staan er bij een ramp o.i.d meestal direct vooraan om te helpen? naastenliefde staat bij hun nogal hoog in het vaandel, dus vergis je daar niet in.
__________________
hoi
Oud 18-07-2006, 21:16
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
dext0r schreef op 18-07-2006 @ 17:40 :
weet jij hoeveel JGs er werken op de bijbelkantoren? geheel vrijwillig?
wat voor werk doen ze op die kantoren ?
Oud 18-07-2006, 21:21
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 18-07-2006 @ 16:15 :
Ik weet niet of zij arme kindjes in Afrika helpen, dus daar laat ik me niet over uit.

Ik wel Nog anderhalve week
mooi zo
En de rest van je leven zal je in een caravan wonen, en 2 jobs hebben, en al wat je kan missen weggeven aan die arme kindjes ?
want dat is toch wel het minste wat je kan doen zeker
Oud 18-07-2006, 21:25
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
gambokkur, een religie lijkt me iets anders dan een liefdadigheidsinsteling. het plaatselijke brandweerkorps doneert ook geen geld aan filippijnse vissers.
Oud 18-07-2006, 21:35
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Il organista schreef op 18-07-2006 @ 15:16 :
Dat is wel zo. Ik denk echter dat het criterium waarop je bepaalde denkbeelden beoordeeld niet de vraag moet zijn of ze een antwoord hebben, maar welk antwoord zij hanteren.
Wat ik bedoelde, is dat zij in hun ogen een antwoord hebben op deze vragen die ze zelf geloven.
Vaak hebben mensen die geloven geen echt antwoord op die vragen, en zij kunnen heel duidelijk redenen aangeven waarom ze doen wat ze doen.
Oud 18-07-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Eagle_13 schreef op 13-07-2006 @ 22:59 :
Ik heb zelf niet veel met Johova's te maken gehad, maar als je meer wil weten moet je een keer bij AngelLena of OverTheStars (een van die twee, ik weet zo niet meer welke, ik spreek ze veel te vaak) aankloppen, die heeft er ook een verslag over geschreven een aantal jaren geleden, en ook bij ze gewoond.
Dat was ik dus! Heb een aantal maanden aan een project over de getuigen (ze noemen zichzelf eerder 'getuigen' dan 'Jehovah's') gewerkt en heb daarvoor bijeenkomsten van ze bijgewoond, getuigen (en misschien nog wel interessanter; ex-getuigen!) geïnterviewd, gefilmd, allerlei literatuur van ze doorgespit en uiteindelijk een workshop gegeven met als hoogtepunt een discussie tussen Jehovah's en m'n studiegenoten/docenten etc. etc. Dus als je iets specifieks wil weten; kom maar op

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 21:46.
Oud 18-07-2006, 21:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
overthestars schreef op 18-07-2006 @ 22:41 :
ze noemen zichzelf eerder 'getuigen' dan 'Jehovah's'
Dat is logisch, aangezien Jehovah 'God' betekent.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-07-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 18-07-2006 @ 22:50 :
Dat is logisch, aangezien Jehovah 'God' betekent.
Dat weet ik ja.
Oud 18-07-2006, 22:27
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
overthestars schreef op 18-07-2006 @ 22:41 :
Dat was ik dus! Heb een aantal maanden aan een project over de getuigen (ze noemen zichzelf eerder 'getuigen' dan 'Jehovah's') gewerkt en heb daarvoor bijeenkomsten van ze bijgewoond, getuigen (en misschien nog wel interessanter; ex-getuigen!) geïnterviewd, gefilmd, allerlei literatuur van ze doorgespit en uiteindelijk een workshop gegeven met als hoogtepunt een discussie tussen Jehovah's en m'n studiegenoten/docenten etc. etc. Dus als je iets specifieks wil weten; kom maar op
Heb je daar een soort van paper over? Ben ik wel in geinteresseerd.

@Drukknoopje: ja, daar heb je gelijk in.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 18-07-2006, 22:31
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Heb je daar een soort van paper over? Ben ik wel in geinteresseerd.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Oud 18-07-2006, 23:59
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 18-07-2006 @ 22:25 :
gambokkur, een religie lijkt me iets anders dan een liefdadigheidsinsteling. het plaatselijke brandweerkorps doneert ook geen geld aan filippijnse vissers.
het brandweerkorps pretendeert ook niet allemans problemen op te willen lossen.
In de bybel staat echter dat je moet delen met de armen, en aangezien JG's beweren dat ze volgens godjes woord willen leven, moeten ze wegschenken wat ze kunnen.
Oud 19-07-2006, 07:20
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Il organista schreef op 18-07-2006 @ 23:27 :


@Drukknoopje: ja, daar heb je gelijk in.
Dank u.
Oud 19-07-2006, 11:37
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-07-2006 @ 22:50 :
Dat is logisch, aangezien Jehovah 'God' betekent.
Dit klopt niet. Jehovah is de naam van de God en betekent: ik zal bewijzen te zijn wat ik zal bewijzen te zijn...
Oud 19-07-2006, 15:34
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Volk schreef op 19-07-2006 @ 12:37 :
Dit klopt niet. Jehovah is de naam van de God en betekent: ik zal bewijzen te zijn wat ik zal bewijzen te zijn...
Dat 'bewijzen' ligt niet in het woord opgesloten.

YHWH (de stam van het woord 'Jehowah') is waarschijnlijk een archaische vorm van het werkwoord HYH, 'zijn', en zou uitgesproken worden als 'Yahweh'. Dit zou betekenen 'hij zal zijn'. Jehowah is hetzelfde woord, alleen met andere klinkers (namelijk die van het woord 'Adonai).
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 19-07-2006, 17:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 19-07-2006 @ 00:59 :
het brandweerkorps pretendeert ook niet allemans problemen op te willen lossen.
In de bybel staat echter dat je moet delen met de armen, en aangezien JG's beweren dat ze volgens godjes woord willen leven, moeten ze wegschenken wat ze kunnen.
de bijbel zegt ons te geloven. in het geval van getuigen is dat vaak het aansluiten bij de gemeenschap (komt daaruit voort). de bijbel vraagt heel veel van ons (de meeste christenen proberen volgens het woord te leven), en 1 onderdeel daarvan is het denken aan de naaste. dat uit zich (oa) in het onderhouden van de armere naaste. dat is een taak van ieder persoonlijk. beweer jij dat getuigen dat niet doen? lijkt me sterk. eerst het koninkrijk van god he. al die andere dingen spelen zich op persoonlijk niveau af. bovendien, zie ook dext0r, staan jehovah's ook daadwerkelijk vaak klaar op die manier waar jij op doelt.

de eerste taak vanuit de bijbel is bekering, liefde tot god, ook verspreiding van het evangelie (kunnen andere christenen nog een voorbeeld aannemen). dus daarom spitsen ze zich daarop toe, denk ik.

daarbij hoef je niet in een caravan te wonen, en ontvangen ze ook geen loon voor dat werk wat ze doen voor de gemeenschap (als je dat bedoelt).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god
ExpoRules
164 31-12-2010 13:25
Levensbeschouwing & Filosofie Aan alle gelovigen...
Kirk22
244 30-07-2010 16:35
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is nu eigelijk een sekte?
Upke
42 03-01-2004 21:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.