Oud 20-04-2018, 18:17
ObiWanKenobi
ObiWanKenobi is offline
Hallo allemaal,

Ik ben een bijna-21-jarige die binnenkort een studiekeuze gemaakt hoopt te hebben. Dit heeft betrekking op een HBO studie. Ik ben een creatieveling die ervan houdt om kunstzinnig bezig te zijn, en eventueel ook dingen te ontwerpen. Naast een paar economische studies ben ik dus hiernaar aan het kijken. Eerst was ik van plan mogelijk naar de kunstacademie te gaan, maar m'n kunstcarriere kan ik misschien het beste hiernaast opbouwen terwijl ik me op laat leiden in een interessante richting waar ik later betere baankansen heb en een beter salaris om goed te kunnen sparen voor m'n financiële doelen. Ik kom uit een gezin met een laag inkomen, en zelf zie ik dat zeker niet zitten, vooral aangezien ik later wil kunnen reizen en bepaalde tools voor mijn bezigheden wil kunnen kopen, en eventueel genoeg gespaard kan hebben om te kunnen zeggen, "Goed, nu hoef ik (x) jaar niet te werken en kan ik volledig focussen op m'n kunst!" (Voor de flashy cars & luxury houses doe ik het niet) - Nu moet ik nog een manier zoeken om dit plan in vervulling te laten komen. Natuurlijk zou het het allerfijnst zijn als ik nu gewoon 100% op m'n kunst kon focussen, maar de kans is groot dat dat gewoon moeilijk gaat zijn qua inkomen/baankansen/freelance-mogelijkheden. (Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het uiteraard ook graag)

Enkele dingen die mij aangeraden zijn, zijn Communication & Multimedia Design en daarnaast Bouwkunde. Daarnaast heb ik zelf Industrieel Ontwerpen gevonden, maar aangezien dat een universitaire studie is (zover ik weet) zal ik, mocht ik daarvoor gaan, moeten uitzoeken hoe ik met een propedeuse daarnaartoe kan gaan. Mocht iemand ervaring hebben met deze richtingen, of je het nu doet, iemand kent die het doet/heeft gedaan of al werkzaam bent erbinnen, ik hoor graag wat ervaringen over deze opleidingen & hoe het eraan toe gaat, en wat ik ervan kan verwachten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2018, 22:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Industrieel (product) ontwerpen op HBO, eerste hit op Google https://www.hogeschoolrotterdam.nl/o...erpen/voltijd/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 11:14
ObiWanKenobi
ObiWanKenobi is offline
Citaat:
Industrieel (product) ontwerpen op HBO, eerste hit op Google https://www.hogeschoolrotterdam.nl/o...erpen/voltijd/
Hmmm, volgens mij is dat ietsje anders dan Industrial Design. Maar bedankt! Ik ga eens kijken wat er vereist is om met een propedeuse naar de universiteit te gaan voor ID, mogelijk via deze opleiding dan dus..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.