Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 21:04
tacidvs
tacidvs is offline
Als ik hier forum, denk ik vaak positief over mensen van 18 jaar en ouder, negatief naarmate ze jonger worden. Ik moet me er regelmatig overheenzetten, maar het blijft terugkomen. Enig idee hoe deze obsessie mij te grazen heeft kunnen nemen, of heb je dit ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2002, 21:20
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Ik ben nog maar 16 jaar, bijna 17. Maar het is heus niet t geval dat alleen de jongere jongeren hier haast geen respect tonen. Soms is 't ook wel eens andersom; de jonkies proberen wel respect te tonen tegen de ouderen maar krijgen zelf totaal geen respect terug van de oudere mensen.

Waarschijnlijk is 't een wederzijds gevoel.
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 01:33
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ik zou het zeer waarderen als je je leeftijd er ook op zet.
Voor de rest heb ik respect voor ieder ander mens en ook voor ouderen (mensen ouder dan 50+) heb ik een ander soort respect.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 10:11
FlyingPinguin
Avatar van FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Mja, nou zit ik er opzich niet heel erg mee hoe oud de persoon is tegen wie ik aanlul, maar als hier van die kindertjes van een jaar of 10-11 komen en ze maken ook nog eens trietse opmerkingen dan heb ik wel een beetje zoiets van ga terug naar je speeltuin ofzo. maar er zullen ongetwijfelt ook zat mensen zijn die zo over mij denken, dus tis nie zo'n probleem.
__________________
Things are getting worse, please send chocolate
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 10:48
tacidvs
tacidvs is offline
Mijn leeftijd? Wat heeft die er nu weer mee te maken? Het gaat om leeftijden van anderen.

Ik 'ken' ook genoeg 18+ers die onzin uitkramen hier, maar daar denk ik dan niet zo negatief over, dat is wat ik vreemd vind.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank u dank u

nee ik heb dat niet maar het is wel zo dat als ik een post lees die nergens opslaat imho en ik zie dat die persoon 14 is ik denk 'ach gut vandaar' heel fout ik weet het. En mensen van 13 neem je toch minder snel serieus in de zin van 'ze hebben wat zinnigs te melden'

en ik weet nog hoe een hekel ik daar aan had toen ik 13/14 was
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:33
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Mijn leeftijd? Wat heeft die er nu weer mee te maken? Het gaat om leeftijden van anderen.

Ik 'ken' ook genoeg 18+ers die onzin uitkramen hier, maar daar denk ik dan niet zo negatief over, dat is wat ik vreemd vind.
Als je je leeftijd niet wenst te noemen, kun je dan misschien aangeven tussen welke grenzen jouw leeftijd ligt (bijvoorbeeld tussen 15 en 20 jaar) zodat we in ieder geval weten hoe oud je ongeveer bent?
Nu we het toch over leeftijden hebben: een tijd terug waren er over mij een aantal negatieve replies op het sexualiteitsforum. Ik kreeg toen van Pim Efting (Unexplained) de suggestie dat het misschien een goed idee zou zijn om mijn leeftijd uit mijn profiel te verwijderen om verdere vooroordelen te voorkomen. Ik heb hem laten weten dat vooroordelen er zijn om te worden bestreden, dat mijn profiel bleef zoals het was en dat diegenen die tegen mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum waren maar een formele klacht tegen mij bij hem of de andere FB's moesten indienen.
Je schrijft: "Als ik hier forum, denk ik vaak positief over mensen van 18 jaar en ouder, negatief naarmate ze jonger worden." Zou het misschien kunnen dat de gedachtengang van 18-pussers je meer aanspreekt dan die van mensen beneden de 18 en dat je daardoor geneigd bent om positief over de eerstgenoemde en negatief over de laatstgenoemde groep te denken?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
hmm ja denk dat het te maken heeft met de puberteit. Daar ben ik nu uit en als ik die verhalen soms lees hier, denk ik ook wel eens van: "tsja..."
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:58
Verwijderd
je mag jongere mensen misschien gewoon niet zo. bij mensen die je niet mag zie je dingen veel eerder negatief dan bij mensen die je wel aardig vindt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:10
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
nee ik heb dat niet maar het is wel zo dat als ik een post lees die nergens opslaat imho en ik zie dat die persoon 14 is ik denk 'ach gut vandaar' heel fout ik weet het. En mensen van 13 neem je toch minder snel serieus in de zin van 'ze hebben wat zinnigs te melden'

en ik weet nog hoe een hekel ik daar aan had toen ik 13/14 was
Ik mag mij hier graag bij aansluiten.

Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen bestaan...zo ken ik genoeg mensen van 18+ die alleen maar poep praten, maar ook mensen van 15-16 die iets zinnigs te melden hebben.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:32
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

verhaal
ik vind het wel beter eigenlijk dat jouw leeftijd erbij staat.
Ik vind het sowieso irri als iemands leeftijd er niet staat eigenlijk.
Nu weet je tenminste een beetjuh waar je mee te maken hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:


ik vind het wel beter eigenlijk dat jouw leeftijd erbij staat.
Ik vind het sowieso irri als iemands leeftijd er niet staat eigenlijk.
Nu weet je tenminste een beetjuh waar je mee te maken hebt.
ik ook..
en ook al zou die er niet bij staan: aan z'n schrijfstijl zie je al gauw dat 't geen scholiertje meer is
lekker offtopic
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 14:54
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
marianne22 schreef:


ik ook..
en ook al zou die er niet bij staan: aan z'n schrijfstijl zie je al gauw dat 't geen scholiertje meer is
lekker offtopic
Hm, interessant. Ik ben er met mezelf nog niet helemaal uit wat je nu bedoelt, omdat ik even geen idee meer heb hoe ik mensen moet inschatten enkel aan de hand van hun leeftijd en geslacht.

Het zal wel interessant zijn hoor, maar waarom gaat het ineens allemaal over mij? Omdat ik, als topic-starter, mijn leeftijd noch mijn geslacht heb ingevuld? Inderdaad grappig, maar ik wens toch liever onbevooroordeelt behandeld te worden. Daarbij komt ook mathfreaks (Een Nederlandsisme, beter dan geheel Engels) leeftijd, moeilijk te toetsen is. Ik 'ken' ook een paar mensen die claimen 38 te zijn, maar als je dan een keer een fotootje ziet, denk je: "Nee". Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het hier niet over individuën gaat, maar over algemeenheden.

Blijkbaar heeft een 'volwassene' toch meer autoriteit dan een zeventienjarige. Hoe zou dat komen? Door de rechten die onze samenleving aan achttienjarigen worden verleend en niet aan zeventienjarigen? Dat denk ik althans.

gr,
t
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
leuk onderwerp voor psychologie, ik zie niet zo in wat dit met l&g te maken heeft.

L&G --> Psychologie
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:47
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ja heb ik ook wel, vanaf dt ze veel jonger dan ik beginnen te worden (15 ofzo) maar ze bewijzen me vaak het omgekeerde, zeker hier op psychologie, dus ik kan me daar redelijk goed overheen zetten

kweenie hoe het komt
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:54
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Vaak kijk ik wel naar de leeftijd maar soms verwondert het me wel dat iemand van 14 al zo een uitgesproken meningen heeft, daarom beoordeel ik niet onmiddellijk iemand minder omdat hij of zij jonger is. Ga eens naar onzin, daar lijken mensen van 21 wel op 12-jarigen!!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:35
Verwijderd
tacidvs schreef:


Hm, interessant. Ik ben er met mezelf nog niet helemaal uit wat je nu bedoelt, omdat ik even geen idee meer heb hoe ik mensen moet inschatten enkel aan de hand van hun leeftijd en geslacht.


wat jouw reactie met mijn post te maken heeft
ik heb het over mathfreak iig hier niet over jou
en 't enige wat ik zeg, is dat je aan zijn schrijfstijl kunt zien dat hij al "wat ouder" is... Dus ook al verandert hij zijn naam, profiel, leeftijd: hij blijft opvallen. Zeker niet bij iedereen kun je dat zien, net zoals iemand al opmerkte "op onzin lijken mensen van 21 wel 12"


Het zal wel interessant zijn hoor, maar waarom gaat het ineens allemaal over mij? Omdat ik, als topic-starter, mijn leeftijd noch mijn geslacht heb ingevuld? Inderdaad grappig, maar ik wens toch liever onbevooroordeelt behandeld te worden.


ja, maar stel dat jij 19 ofzo bent, dan denk je dus gewoon positief over je leeftijdsgenoten.. Maar als jij 12 zou zijn, dan is dat juist precies het tegenovergestelde!


Daarbij komt ook mathfreaks (Een Nederlandsisme, beter dan geheel Engels) leeftijd, moeilijk te toetsen is. Ik 'ken' ook een paar mensen die claimen 38 te zijn, maar als je dan een keer een fotootje ziet, denk je: "Nee". Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het hier niet over individuën gaat, maar over algemeenheden.

, 'k snap alleen niet wat je hiermee wilt zeggen


Blijkbaar heeft een 'volwassene' toch meer autoriteit dan een zeventienjarige. Hoe zou dat komen? Door de rechten die onze samenleving aan achttienjarigen worden verleend en niet aan zeventienjarigen? Dat denk ik althans.

valt nog wel mee denk ik. Hoe kom je daar zo op?
als je zelf 17 bent bv. voel je je vast niet minder ofzo dan een "volwassen" klasgenoot
Een kleuter ziet ook geen verschil tussen iemand van 17 en iemand van 18.
maar een 18-jarige mag natuurlijk wel meer.. dus een werkgever ziet waarschijnelijk wel verschil

EDIT: heb je broertje(s) of zusje(s)? Hun vind je vermoedelijk maar kleine vervelende kliertjes.. en hun leeftijdgenootjes daarmee ook. Tenzij ze al "groot" zijn misschien..

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 18:52
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:


Hm, interessant. Ik ben er met mezelf nog niet helemaal uit wat je nu bedoelt, omdat ik even geen idee meer heb hoe ik mensen moet inschatten enkel aan de hand van hun leeftijd en geslacht.

Het zal wel interessant zijn hoor, maar waarom gaat het ineens allemaal over mij? Omdat ik, als topic-starter, mijn leeftijd noch mijn geslacht heb ingevuld? Inderdaad grappig, maar ik wens toch liever onbevooroordeelt behandeld te worden. Daarbij komt ook mathfreaks (Een Nederlandsisme, beter dan geheel Engels) leeftijd, moeilijk te toetsen is. Ik 'ken' ook een paar mensen die claimen 38 te zijn, maar als je dan een keer een fotootje ziet, denk je: "Nee". Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het hier niet over individuën gaat, maar over algemeenheden.

Blijkbaar heeft een 'volwassene' toch meer autoriteit dan een zeventienjarige. Hoe zou dat komen? Door de rechten die onze samenleving aan achttienjarigen worden verleend en niet aan zeventienjarigen? Dat denk ik althans.

gr,
t
Waardoor vind je mijn leeftijd moeilijk te toetsen? Geloof je niet dat ik al 37 ben, wat je kunt nagaan door in mijn profiel mijn geboortedatum te bekijken, of is er een andere reden?
Waarom denk je trouwens dat je niet onbevooroordeeld behandeld zou worden als je wel je leeftijd en geslacht zou vermelden?
Ik heb in mijn vorige reply al aangegeven dat ik, met het oog op vooroordelen betreffende mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum, geadviseerd werd om misschien toch maar mijn leeftijd uit mijn profiel te verwijderen. Ik heb zelf het idee dat het om het vooroordeel ging dat ik een vieze oude man ben die er op kickt om sexueel getinte berichtjes van tienermeisjes te lezen of iets dergelijks. Indien er momenteel nog steeds bezoekers op het sexualiteitsforum zijn die dergelijke vooroordelen tegen mij menen te moeten koesteren kan ik je bij deze verzekeren dat ik dat dan als hun probleem en niet als het mijne wens te beschouwen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2002, 21:35
tacidvs
tacidvs is offline
mathfreak (ga ik weer, eerst de oudere persoon, sorry marianne22) Ik heb helemaal niets tegen je, in tegendeel zelfs. Ik bedoelde: Hoe kan ik controleren of je niet zomaar wat invult? Het verschil tussen 14 en 37 zien lukt me aardig, maar vanaf 18 naar boven toe, gaat dat me niet lukken vrees ik. Jij kiest er voor (of moet ik 'u' zeggen?) om vooroordelen de wereld uit te helpen, ik heb het kennelijk opgegeven. Maar, dit geen leeftijd en geslacht invullen brengt ook weer nadelen met zich mee, ga ik afwegen, als je me een keer tegenkomt met leeftijd en geslacht, weet je of ik eruitgekomen ben.

marianne22, sorry dat je als tweede komt, zoals in oorspronkelijke topic vermeld is dit mijn gewoonte. Eigenlijk heb ik al je punten al behandeld, die van de broertjes en zusjes uitgezonderd. Ik ga (redelijk) veel met kinderen om en wat me opvalt is, dat ze goed te pruimen zijn, mits ze met iets bezig zijn wat ze leuk vinden, wat niet met mijn leuk vinden botst. Dat is eigenlijk met alle mensen, dit heeft weinig met respect te maken denk ik. Ik respecteer sowieso weinig mensen als zijnde perfect, gewoon omdat ik, in tegenstelling tot veel mensen om mij heen schijnt het, een goed geheugen heb van andermans foutjes. Wat weer niet wegneemt dat ik ze helemaal niet respecteer, ik heb altijd en op iedereen wat aan te merken, maar ik zeg het alleen als ze zich weer eens te goed gaan voelen. Mmmm, off-topic hm?

Dit gaat echt helemaal NERGENS meer heen. Ook minder reacties dan waar ik op gehoopt had, maar een paar personen. Geen algemeen beeld, jammer. Maare, lieve repliers, het was gezellig
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:10
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Als ik hier forum, denk ik vaak positief over mensen van 18 jaar en ouder, negatief naarmate ze jonger worden. Ik moet me er regelmatig overheenzetten, maar het blijft terugkomen. Enig idee hoe deze obsessie mij te grazen heeft kunnen nemen, of heb je dit ook?
vind het gelul eigenlijk,

hoe je hier op een forum tegen iemand aankijkt, is niet relevant te noemen..
(tenzij je door een computerscherm heen kan kijken)
Goed, rl dan leeftijden:
in de eerste plaats schat je iemands leeftijd altijd in dat hangt van het gedrag van die persoon af en ook al is die 6 jaar jonger(lichtelijk overdreven) jou inschattingsvermogen blijft een persoon van de door jouw ingeschatte leeftijd/levensfase zien.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
tacidvs schreef:


Het zal wel interessant zijn hoor, maar waarom gaat het ineens allemaal over mij? Omdat ik, als topic-starter, mijn leeftijd noch mijn geslacht heb ingevuld? Inderdaad grappig, maar ik wens toch liever onbevooroordeelt behandeld te worden.
Als je dat wil, moet je geen foto's posten. Daaraan kan men zien hoe oud je ongeveer bent en van welk geslacht je bent. Ik beoordeel ook op leeftijd, en ik wil zelf niet op leeftijd beoordeeld worden, dat is ook de reden dat er 36 staat onder mijn naam. Er is toen der tijd wel uitgelegd waar die 36 vandaan komt... Mensen van 13 zijn meestal minder 'slim', minder levenservaring ga zo maar door, leeftijd zegt opzich zeker wat in mijn ogen, maar rond de leeftijd van 17 begint de grens onzeker te worden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 01:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik zou liever zien dat de volwassenen respect hadden voor de jeugd. Dat respect zouden ze bijvoorbeeld kunnen uiten in de vorm van een goede opvoeding en goed onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 01:22
SaLVAD0R
SaLVAD0R is offline
jullie zijn zooooooooooooooooooooooooooooo slim :]
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 07:38
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zou liever zien dat de volwassenen respect hadden voor de jeugd. Dat respect zouden ze bijvoorbeeld kunnen uiten in de vorm van een goede opvoeding en goed onderwijs.
amen
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:07
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
mathfreak (ga ik weer, eerst de oudere persoon, sorry marianne22) Ik heb helemaal niets tegen je, in tegendeel zelfs. Ik bedoelde: Hoe kan ik controleren of je niet zomaar wat invult? Het verschil tussen 14 en 37 zien lukt me aardig, maar vanaf 18 naar boven toe, gaat dat me niet lukken vrees ik. Jij kiest er voor (of moet ik 'u' zeggen?) om vooroordelen de wereld uit te helpen, ik heb het kennelijk opgegeven. Maar, dit geen leeftijd en geslacht invullen brengt ook weer nadelen met zich mee, ga ik afwegen, als je me een keer tegenkomt met leeftijd en geslacht, weet je of ik eruitgekomen ben.

Je mag me gerust met jij aanspreken als je dat prettig vindt. Ik ben dan wel 37, maar van mij hoeft het desondanks niet zo formeel.
Je kunt niet controleren of ik zomaar wat invul, maar laat ik je verzekeren dat de gegevens die in mijn profiel staan vermeld door mij naar waarheid zijn ingevuld. Er zijn misschien mensen die door middel van hun profiel menen te moeten liegen over hun leeftijd, maar ik wens me voor te doen zoals ik ben en niet hoe anderen misschien zouden willen dat ik ben.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 20:37
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Je mag me gerust met jij aanspreken als je dat prettig vindt. Ik ben dan wel 37, maar van mij hoeft het desondanks niet zo formeel.
Je kunt niet controleren of ik zomaar wat invul, maar laat ik je verzekeren dat de gegevens die in mijn profiel staan vermeld door mij naar waarheid zijn ingevuld. Er zijn misschien mensen die door middel van hun profiel menen te moeten liegen over hun leeftijd, maar ik wens me voor te doen zoals ik ben en niet hoe anderen misschien zouden willen dat ik ben.
Me 2, alleen zegt je sig iets anders

Citaat:
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker.
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:05
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zou liever zien dat de volwassenen respect hadden voor de jeugd. Dat respect zouden ze bijvoorbeeld kunnen uiten in de vorm van een goede opvoeding en goed onderwijs.
beetje heel erg dom gelul,
je suggereert dat dat nu slecht is.
en dat dat hun schuldt is wat niet klopt
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:30
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:


beetje heel erg dom gelul,
je suggereert dat dat nu slecht is.
en dat dat hun schuldt is wat niet klopt
Altijd als dat figuur op psychologie komt bralt ie maar wat...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:54
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
je suggereert dat dat nu slecht is.
en dat dat hun schuldt is wat niet klopt
Inderdaad, er schort wel iets aan opvoeding en onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:09
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:


Altijd als dat figuur op psychologie komt bralt ie maar wat...
of jij luisterd niet, iets wat mij niet verbaast

+
in jou topic reageerde ik idd niet serieus, logisch dat kon niet.

als je de moeiete neemt de rest van mijn antwoorden te lezen en proberen cte begrijpen zijn die wel degelijk serieus, ik denk alleen anders dan jou, ben ouder, ben anders, daarom zijn wij mensen.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:09
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Inderdaad, er schort wel iets aan opvoeding en onderwijs.
ja, maar in hoeverre kan je "de ouders" daar de schuld van geven ?
vind dat een heel erg makkelijk zwaktebod namelijk.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:19
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:


of jij luisterd niet, iets wat mij niet verbaast

+
in jou topic reageerde ik idd niet serieus, logisch dat kon niet.

als je de moeiete neemt de rest van mijn antwoorden te lezen en proberen cte begrijpen zijn die wel degelijk serieus, ik denk alleen anders dan jou, ben ouder, ben anders, daarom zijn wij mensen.

NEEEEEEHHEEEEEE

NIET JIJ!!!

DIE ANDERE!!!

*zucht*

K bedoelde dus de abt van siom, niet jou..

JOU ANTWOORDEN ZIJN BIJNA ALTIJD SERIEUS, DAAROM BEN IK HET ER OOK ZO VAAK MEE EENS!

....k zal wel niet meer op je reageren als je t toch verkeerd opvat..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:


beetje heel erg dom gelul,
je suggereert dat dat nu slecht is.
en dat dat hun schuldt is wat niet klopt
[zeikmode] hun schuldt?????
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Als ik hier forum, denk ik vaak positief over mensen van 18 jaar en ouder, negatief naarmate ze jonger worden. Ik moet me er regelmatig overheenzetten, maar het blijft terugkomen. Enig idee hoe deze obsessie mij te grazen heeft kunnen nemen, of heb je dit ook?
Hoe kun je respect verwachten van een jong iemand, wanneer je hen niet respecteert? Door macht? Nee, ik denk niet dat dat werkt.

Ik denk dat je hun moet respecteren zoals ze zijn. Jij bent ook zo geweest. Misschien kun je ze helpen wat volwassener te worden maar dan moet je je aan hun niveau aanpassen en niet uit de hoogte doen, vind ik dan.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:36
DarkCat
DarkCat is offline
Persoonlijk heb ik pas respect voor iemand als die persoon in mijn ogen respect verdiend. Of hij nu 4 of 84 is.

Ook al ben ik zelf 18, er zijn bijvoorbeeld een flink aantal 13-jarigen waarvoor ik respect kan opbrengen.

Natuurlijk leer je meer naarmate je ouder word, krijg je meer levenservaring, en kijk je soms enigszins neer op jongere mensen. Alleen laat dat je er niet van weerhouden respect voor ze te hebben..

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:52
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:



NEEEEEEHHEEEEEE

NIET JIJ!!!

DIE ANDERE!!!

*zucht*

K bedoelde dus de abt van siom, niet jou..

JOU ANTWOORDEN ZIJN BIJNA ALTIJD SERIEUS, DAAROM BEN IK HET ER OOK ZO VAAK MEE EENS!

....k zal wel niet meer op je reageren als je t toch verkeerd opvat..

wat je wil ik las het idd, verkeerd opvatten was in de context waar het stond ook vrij makkelijk.

sorry, ik was onjuist in deze.



__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2002, 18:53
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Gothic schreef:


[zeikmode] hun schuldt?????
das A.B.K.

(algemeen beschaafd Klootzaks )
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:56
miep
Avatar van miep
miep is offline
respecteer de volwassen??
ik dacht dat je 't voer 40+ had.
hier is iedereen gelijk jUh.,..
ach als iemand op mij neerkijkt vanwege m'n leeftijd schijt ik op 'm
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:47
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
wat je wil ik las het idd, verkeerd opvatten was in de context waar het stond ook vrij makkelijk.

sorry, ik was onjuist in deze.
Sowwy van mijn kant nogges, want k had een beetje erg n pestbui gisteren.. uhmzz.. ach jah, shit happens he

*knuf*

Lau.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 20:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:


Me 2, alleen zegt je sig iets anders

Je moet mijn signature ook niet letterlijk opvatten. Ik kwam die tekst een keer tegen op een etiket dat je op een schoolschrift kon plakken en vond het wel leuk om die tekst als mijn signature te gebruiken, vandaar dus. Mijn tweede keus was een uitspraak van de Amerikaanse natuurkundige Richard P. Feynman: "Iedereen die naar een psychiater gaat zou zich eens moeten laten nakijken", maar ik heb besloten om het toch maar bij deze signature te houden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
ja, maar in hoeverre kan je "de ouders" daar de schuld van geven ?
In zoverre dat ze niet hebben ingezien dat ze kinderen van hun tijd waren, en daardoor een politiek systeem hebben toegelaten dat voor een belangrijk deel verantwoordelijk is voor het verval van opvoeding en onderwijs.

En desondanks, voor de duidelijkheid: ik stem niet op de LPF.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:18
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:


Sowwy van mijn kant nogges, want k had een beetje erg n pestbui gisteren.. uhmzz.. ach jah, shit happens he

*knuf*

Lau.
Tja, over "dom gelul" gesproken...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:28
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


In zoverre dat ze niet hebben ingezien dat ze kinderen van hun tijd waren, en daardoor een politiek systeem hebben toegelaten dat voor een belangrijk deel verantwoordelijk is voor het verval van opvoeding en onderwijs.

En desondanks, voor de duidelijkheid: ik stem niet op de LPF.
dat vind is dus dom gelul,
het ligt veel meer aan de mentaliteit van de mensen, daan aan de politiek.
bovendien is "de politiek" niet direct voor school en opvoeding verantwoordelijk, maar eindverantwoordelijk , waar een groot verschil in zit.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 15:36
*Soull*
*Soull* is offline
Ik snap je punt, en de meesten mensen verdienen gewoon respect, of ze nou ouder of jonger dan mij zijn. Toch kan ik niet voor alle ouderen respect opbrengen. Respect krijg je bij mij, maar je kunt het ook weer verliezen. Ik respecteer mijn vader en oma ook niet, omdat ze dat niet verdienen. Daarintegen respecteer ik jongere mensen dan hun en mensen van dezelfde leeftijd dus wel, het ligt eraan hoe ze zijn.

xxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 13:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*Soull* schreef:
Ik snap je punt, en de meesten mensen verdienen gewoon respect, of ze nou ouder of jonger dan mij zijn. Toch kan ik niet voor alle ouderen respect opbrengen. Respect krijg je bij mij, maar je kunt het ook weer verliezen. Ik respecteer mijn vader en oma ook niet, omdat ze dat niet verdienen. Daarintegen respecteer ik jongere mensen dan hun en mensen van dezelfde leeftijd dus wel, het ligt eraan hoe ze zijn.

xxxxxxxxx
Waarom verdienen de meeste mensen respect? Eerst zeg je dat ze het verdienen, en dan ze je dat je respect krijgt bij jou?

Maar waarom verdienen mensen die je niet kent respect, hoe hebben ze dat verdiend dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Poll] Wat was de beste column?
Verwijderd
89 28-06-2005 18:41
Drugs & Alcohol het grote POST HIER AL JE VERZONNEN VERHALEN topic
Verwijderd
82 22-12-2004 22:25
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Angst voor de islam is niet terecht
Santje03
35 07-02-2003 09:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pervers en/of Tiranniek
Quivarum
95 06-02-2003 15:27
Verhalen & Gedichten (verhaal) Het zware studiehuis
Ieke
4 06-10-2002 09:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.