Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:24 :
Je kan ook gewoon gaan mediteren..dat is allomvattend.

Maarja hebben ze Ramadan van gemaakt, vereenvoudigde vorm
van mediteren.

Via (zen) mediatie kan je het trouwens nog veeeeel langer volhouden, boedhisten monniken doen elke dag aan de zogenaamde ''ramadan''. ja GOED HÉ??



Misschien omdat ze weten dat er geen GOD is dat het niet om de
zogenaamde ''god'' draait. Maar spirituele innerlijkheid of te wel je geest. Maarja allebei is hetzelfde dus hartstikke goed moslimmers keep up the good spirit.
hou die bekeringsdrang van je in toom echt niemand zit er op te wachten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2004, 08:45
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Intresse?Nein.
Respect? nou, nee...vasten is onzin.

Ik ga straks naar de mac, haal een dikke quarterpounder en ga die voor de de neus van mn vriendin haar moeder en de man van haar moeder opeten.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 10:51
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Mooi artikel van een ervaringsdeskundige:

Ook al ben ik geen moslim


Cyntha Gonzalez-Kabil
Dit verscheen in Ode nummer: 70


Nu de ramadan bijna aanbreekt, kan dit een uitnodiging zijn aan iedereen die behoefte heeft aan ‘diepgaand gewetensonderzoek’. Ervaringen van een vrouw die het experiment aanging.


Vanaf 15 oktober vieren moslims over de hele wereld de ramadan. Dit jaarlijkse vastenritueel betekent voor hen een spirituele verdieping – en dat is niet is voorbehouden aan moslims alléén. Volgens Cyntha Gonzalez-Kabil kan de ramadan een uitnodiging zijn aan iedereen die behoefte heeft aan ‘diepgaand gewetensonderzoek’.

Enkele geleden kwam ik voor het eerst persoonlijk in aanraking met de ramadan. Ik werd uitgenodigd door vrienden om in het betoverende Marokko deel te nemen aan de vasten en de bijbehorende sociale rituelen in de negende maand van de islamitische kalender.
Op de eerste dag – toen mijn energie in de uren voor zonsondergang begon af te nemen – moedigde de hele familie, oudgedienden in de jaarlijkse vasten, mij aan vol te houden. Nog maar twee uurtjes, spraken ze mij moed in, dan zou de beproeving van die dag voorbij zijn. De harira, een gebonden
linzensoep die volgens een oud familierecept was bereid, stond al klaar, samen met de gebruikelijke dadels, warme melk, hardgekookte eieren die door komijnpoeder moesten worden gewenteld en een uiteenlopende reeks traditionele Marokkaanse zoetigheden die speciaal voor deze gedenkwaardige maand waren bereid.
Ik was gewaarschuwd niet al te veel te eten als de vasten werden gebroken.
De wijsheid ligt niet alleen in de vasten zelf, werd mij verteld, maar ook in de wijze waarop de vasten worden gebroken. De profeet Mohammed brak de vasten met enkel een kopje melk en één dadel.

Sinds die inwijding in de ramadan – hoe moeizaam soms ook – heb ik meegedaan aan elke vastenperiode van de islam. Daar koester ik dierbare herinneringen aan. En nu een nieuwe ramadanperiode aanbreekt, zie ik ernaar uit mij te houden aan de plechtige belofte die ik mijzelf heb gedaan: om elk jaar mee te doen aan dit vastenritueel – ook al ben ik geen moslim.

Onlangs verhuisde ik met mijn gezin naar de Verenigde Arabische
Emiraten, waar tijdens de ramadan de restaurants tot mijn vreugde overdag zijn gesloten. Hier ervoer ik voor het eerst wat het betekende om tijdens de vasten volledige steun te krijgen van de hele gemeenschap. Die ervaring heeft mij geholpen om het effect van de ramadan te leren doorgronden.
En ik ben tot de conclusie gekomen: bij geen van de spirituele paden die ik eerder heb onderzocht, vond ik iets dat hele gemeenschappen zo diep en wezenlijk in aanraking bracht met hun spirituele natuur.
Voor mijn komst naar de Verenigde Arabische Emiraten luisterde ik vaak in mijn eentje in mijn Parijse flat naar de lokale Arabische zender. In het afnemende, zwakke licht van de winterse dagen, wachtte ik in mijn steeds donker wordende flat op het gezang uit de koran dat via de Franse radio naar binnen golfde. Kalm en gelaten aanvaardde ik de honger en de plechtige stilte van binnen. Langzaam drong het tot mij door dat moslims in
Algiers in Algerije, Bamako in Mali, Brussel in België, Bagdad in Irak, en in mijn directe omgeving allemaal min of meer in dezelfde omstandigheden verkeerden.
Ik opende mijn hart en in de vertrouwde aanwezigheid van God verdwenen de angst, het onbegrip en de spanning met betrekking tot moslims als sneeuw voor de zon.
Een hele dag doorbrengen – van zonsopgang tot zonsondergang – zonder ook maar een klein hapje eten, een slokje drinken of een enkele seksuele ervaring, is ronduit een beproeving. Als je daarbij geen onvertogen woord over je lippen laat komen, geen enkel negatief oordeel uitspreekt en je
weerhoudt van elke gedachte die je afleidt van God, heb je een
verbazingwekkende prestatie geleverd.

Het besef dat je dit slechts één maand hoeft vol te houden, geeft je het gevoel dat deze moeilijke opgave niet zo onmogelijk is als je vooraf misschien denkt. En de steun van de hele gemeenschap is erg bemoedigend.
Toch is het vreselijk moeilijk om je in te houden als je om drie uur ‘s middags hongerig, verzwakt en prikkelbaar de eerste de beste die iets verkeerds zegt, wilt afsnauwen. Om deze verleiding te weerstaan, put ik uit een innerlijke kracht die ik dag na dag tijdens de hele ramadanmaand opbouw.
Later in het jaar kan ik mij nog steeds op deze kracht beroepen.

In het begin van de ramadan wordt iedereen – ondanks het vooruitzicht van de vreugdevolle ontmoetingen met familie en vrienden die allemaal de uitdaging van de vasten zijn aangegaan – geplaagd door de kenmerkende hoofdpijn
die gepaard gaat met afkickverschijnselen. De eerste drie dagen zijn het moeilijkst. De in de lever opgeslagen giftige stoffen komen vrij en worden via het bloed door het lichaam verspreid tot ze een paar dagen later worden uitgescheiden. Aangezien giftige stoffen niet langer worden opgenomen, kan het lichaam tot rust komen en met de uitscheiding beginnen. Je voelt dat je lichaam energieker en schoner wordt. Je geest wordt helder en scherp.
Hetzelfde gebeurt met je emoties. Het is een heerlijke gewaarwording. In de afgelopen jaren heb ik de strikte routine van de ramadan leren beschouwen als een vorm van geestelijke discipline en een emotionele confrontatie. Inmiddels zie ik dat de ramadan niet alleen op mij een stimulerend effect heeft. Als je je dagen doorbrengt in gebed, bezinning en rust, ben je wel verplicht de sluimerende conflicten met anderen onder ogen
te zien. Emoties die anders kunnen worden bedwongen door voedsel, cafeïne, drank en sigaretten kunnen in alle hevigheid naar buiten komen. Het is mijn ervaring dat alleen vergeving deze stroom van emoties uiteindelijk kan stoppen.

Niet alleen onthouden mannen en vrouwen zich tussen zonsopgang en zonsondergang van elke vorm van seksualiteit, ze gedragen zich ook bescheidener en kleden zich veel eenvoudiger. In Escape From Intimacy werpt Anne Wilson Schaef licht op onze milde en ernstige vormen van seksverslaving en onze afhankelijkheid van voedsel, alcohol, sigaretten en verleiding om onze problemen te ontvluchten. Tijdens de ramadan word je met deze behoeften en vormen van verslaving geconfronteerd, hoe subtiel ze ook zijn. De ramadan plaatst de functie van voedsel en seks in het juiste perspectief. Als je de
regels van de ramadan in acht neemt, kun je niet je toevlucht zoeken in vormen van vermaak die je – ook al is het maar tijdelijk – afleiden van je angsten.
Je wordt gedwongen je angsten onder ogen te zien. Bidden helpt daarbij. Daarom kent de ramadan ook meer gebeden – zoals het Salat Al-Taraweeh (het nachtgebed) na het isha-gebed, het vijfde en laatste gebed van de dag.

De essentie van de ramadan is de ervaring dat je je lichaam anders kan voeden dan met eten. Bidden en mediteren brengen je in contact met God en in dat contact ligt wezenlijke voldoening. Voor mij – zeker nu ik als moeder minder tijd en gelegenheid vind voor bezinning – is de ramadan een uitstekende manier voor zelfonderzoek. Ik besef telkens opnieuw dat ik deze
verdieping nodig heb om een redelijk geconcentreerd en geduldig mens te blijven. De ramadan is een uitstekende gelegenheid om macht uit te oefenen over mijn geestelijke en emotionele gevoelens, waardoor mijn spirituele zelfvertrouwen enorm in kracht toeneemt.
Maatschappelijk gezien is de ramadan een gelegenheid geworden voor vrienden en familieleden om bij elkaar te komen en te vieren dat ze weer een dag zijn doorgekomen zonder de vasten te breken. En de ramadan brengt compassie.
Iedereen die heet effect van de ontbering en de honger in zijn lichaam voelt, heeft een diepgaande compassie met de armen die honger lijden zonder dat ze de geruststelling hebben dat er een uitgebreide maaltijd op hen wacht. Samen honger voelen, versterkt ook de behoefte om samen te delen. Als je voedsel deelt met anderen, terwijl je zelf honger hebt, onderwerp je je
aan iets dat groter is dan jezelf: het vertrouwen dat je noden zullen worden gelenigd.

Binnenkort begin ik aan mijn volgende ramadan. De vasten zijn voor mij een jaarlijkse periode van rust en een innerlijke zoektocht naar mijn diepste wezen. Mijn bewustzijn wordt helderder en die helderheid houdt aan in de daaropvolgende maanden. Toeval of niet, ieder jaar schijnt de maand van de ramadan aan te breken op het moment dat ik behoefte heb aan een diepgaand gewetensonderzoek. Ik verheug me dan ook op de naderende bekoringen van de ramadan. Elk jaar heb ik er zoveel baat bij, dat ik het bijna jammer vind wanneer de vasten weer voorbij zijn.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 10:53
Verwijderd
Ik ga vanavond lekker shoarma halen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:10
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2004 @ 11:53 :
Ik ga vanavond lekker shoarma halen.
ha, iemand die zich aansluit bij de voorgaande lolbroeken:
Citaat:
Zaina schreef op 15-10-2004 @ 15:52 :
Ik eet gewoon door.
Citaat:
Snees schreef op 15-10-2004 @ 16:26 :
Ik ga expres veel roken en snoepen in de buurt van moslims, opdat ze hun trouw aan Allah kunnen bewijzen.
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-10-2004 @ 09:31 :
ik blijf lekker doorsmikkelen
Citaat:
Samaris schreef op 16-10-2004 @ 09:45 :
Ik ga straks naar de mac, haal een dikke quarterpounder en ga die voor de de neus van mn vriendin haar moeder en de man van haar moeder opeten.
Terwijl de vraag toch echt was:

Citaat:
ibrahim schreef op 15-10-2004 @ 15:24 :
Ik wou vragen wat vinden jullie over ramadan?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 12:10 :
ha, iemand die zich aansluit bij de voorgaande lolbroeken:





Terwijl de vraag toch echt was:



Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:34
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Heb ik al gezegd dat ik mijzelf ga volstouwen met lekker eten?


Stomme kutreligies.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 16-10-2004 @ 12:34 :
Heb ik al gezegd dat ik mijzelf ga volstouwen met lekker eten?


Stomme kutreligies.
stomme kutmogool
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:41
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2004 @ 12:39 :
stomme kutmogool
Oh ja, ik moet politiek correct zijn en religies juist aanmoedigen:

Ach! Religies zijn juist goed! Al die oorlogen en terrorisme door de eeuwen heeft ervoor gezorgd dat de aarde nog niet _echt_ overbevolkt is!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 11:56
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Hoe zet ik mezelf voor joker les 1

Ik speel wel even mee hoor:

Is het voor die verdorven kutongelovige honden echt zo moeilijk om gewoon niet te reageren als ze niet ontopic kunnen blijven. Is het ook te moeilijk voor die hellevegen om hun afkeer van religie eens voor zich te houden ipv te pas en te onpas ongevraagd in elk topic uit te kotsen. Worden jullie door demonische krachten naar dit RELIGIE-forum getrokken terwijl jullie zo anti-religie zijn? Of is het de bekeringsdrang waar jullie gelovigen altijd van beschuldigen, die jullie hier naartoe drijft?

zo.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2004 @ 12:39 :
stomme kutmogool
zei de man die voor de zoveelste keer op flamen moet overgaan bij totaal gebrek aan argumenten voor zijn denkbeelden......

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:31
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 13:29 :
zei de man die voor de zoveelste keer op flamen moet overgaan bij totaal gebrek aan argumenten voor zijn denkbeelden......

Wat valt er te beargumenteren op een kreet als "stomme kutreligies"??? Waarom reageer jij niet op RanC die de flame start en geen argumenten noemt?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
omdat de mensen die vervolgens in de gordijnen vliegen en terug flamen zieliger zijn.

Om eerlijk te zijn irriteer ik me een beetje aan al het gezeik dat 'wie shoarma nu haalt geen respect heeft', ik bedoel, als mensen zonodig iets willen doen, laat ze lekker, val mij er niet mee lastig.

hoezo zou ik per definitie altijd respect moeten hebben voor de gebruiken van een ander geloof als ik ermee geconfronteerd wordt? ik kan er niks mee, het interesseert me niet, en wie dat laat blijken is respectloos??

kom nou, er wordt hier geargumenteerd vanuit het standpunt dat het volgen een religie altijd beter is.


denk er maar eens over na.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:50
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 13:37 :
omdat de mensen die vervolgens in de gordijnen vliegen en terug flamen zieliger zijn.

Om eerlijk te zijn irriteer ik me een beetje aan al het gezeik dat 'wie shoarma nu haalt geen respect heeft', ik bedoel, als mensen zonodig iets willen doen, laat ze lekker, val mij er niet mee lastig.

hoezo zou ik per definitie altijd respect moeten hebben voor de gebruiken van een ander geloof als ik ermee geconfronteerd wordt? ik kan er niks mee, het interesseert me niet, en wie dat laat blijken is respectloos??

kom nou, er wordt hier geargumenteerd vanuit het standpunt dat het volgen een religie altijd beter is.


denk er maar eens over na.
Nou daar hoef ik niet langer dan een seconde over na te denken. Er wordt helemaal niet geargumenteerd vanuit het standpunt dat het volgen van een religie beter is. Noem eens een concreet voorbeeld want wat je nu zegt is gebaseerd op lucht. Niemand heeft er toch bezwaar tegen dat jij of een ander niks met de ramadan heeft. De vraag was dan ook wat je er van vond en als je het niks vind dan kan je dat gewoon zeggen. De manier waarop, daar valt nog over te twisten maar de regels van dit subforum schrijven respect voor en als jij je daar niet in kan vinden dan moet je maar verdwijnen of je beklag elders gaan doen. Zo simpel is het. Als jij niet geconfronteerd wil worden met wat anderen vanuit hun geloof doen, dan snap ik al helemaal niet wat je op een religie-forum doet, of kom je alleen maar om dat steeds te laten weten? Dat noem ik pas triest.
Niemand valt jou lastig en als jij graag shoarma wil eten dan doe je dat. Niemand heeft gezegd dat dat respectloos is.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:20
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Jullie lopen allebei triest te doen.

T_ID heeft ook recht om zijn anti-religie-mening hier te uiten. Net zo goed als jij je pro-religie-mening mag neerzetten. En religie is ook niet gemaakt voor gelovigen. Religie is er om normaal te kunnen discuseren en je mening te kunnen uiten, alhoewel een beetje meer respect best zou mogen.

Maar sommige mensen zijn nou eenmaal zo verbitterd dat ze respect maar achter wege laten. Zelfs daar geldt respect voor .

Misschien zou het leuk zijn als jullie elkaar niet steeds in de haren vlogen en weer ontopic gaan.

Misschien zou het ook leuk zijn als ik me er niet mee bemoeide .
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:24
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 14:20 :
Jullie lopen allebei triest te doen.

T_ID heeft ook recht om zijn anti-religie-mening hier te uiten. Net zo goed als jij je pro-religie-mening mag neerzetten. En religie is ook niet gemaakt voor gelovigen. Religie is er om normaal te kunnen discuseren en je mening te kunnen uiten, alhoewel een beetje meer respect best zou mogen.

Maar sommige mensen zijn nou eenmaal zo verbitterd dat ze respect maar achter wege laten. Zelfs daar geldt respect voor .

Misschien zou het leuk zijn als jullie elkaar niet steeds in de haren vlogen en weer ontopic gaan.

Misschien zou het ook leuk zijn als ik me er niet mee bemoeide .
Was de vraag van de TS of men pro- of anti-religie is? Het doet er niet toe of je gelovig bent of niet, je mag je mening hier geven maar volgens de regels moet dat wel over het onderwerp gaan en moet het met respect. Die aspecten mis ik hier. Opmerkingen als "stomme kutreligies" zijn overigens geen onderdeel van discusieren hoor. Vat soort kreten mogen van mij wel achterwege gelaten worden.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 14:20 :
Misschien zou het leuk zijn als jullie elkaar niet steeds in de haren vlogen en weer ontopic gaan.
hehe, zou dat lukken? mijn mening schijnt bij bepaalde mensen allergische reacties uit te lokken die hen verbied langer 'dan een seconde' na te denken.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:27
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 14:25 :
hehe, zou dat lukken? mijn mening schijnt bij bepaalde mensen allergische reacties uit te lokken die hen verbied langer 'dan een seconde' na te denken.

Jij hebt iets aangehaald wat totaal niet ter sprake was, namelijk dat "wie nu shoarma haalt geen respect heeft", iets wat niemand hier beweert heeft. Dat doe je wel vaker trouwens. Het lijkt erop alsof je iets uit wil lokken, jezelf als lekker rebels wil profileren, met deze opmerking ook weer. Blijf inderdaad gewoon ontopic en breng je mening binnen de regels die gesteld zijn voor dit subforum.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 14:27 :
Jij hebt iets aangehaald wat totaal niet ter sprake was, namelijk dat "wie nu shoarma haalt geen respect heeft", iets wat niemand hier beweert heeft. Dat doe je wel vaker trouwens.
*zucht*, ik haalde aan dat jij gewoon geen enkele mening tolereerd, en iedereen tot respectloos en discriminerend bestempelt.


als iemand zegt pro ramadan te zijn is het "oh" "ah" "mooi" :wauw"

spreekt iemand zich er tegen uit, dan mag dat niet....


leg uit, want het slaat zoals het er nu uitziet nergens op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:32
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 14:29 :
*zucht*, ik haalde aan dat jij gewoon geen enkele mening tolereerd, en iedereen tot respectloos en discriminerend bestempelt.


als iemand zegt pro ramadan te zijn is het "oh" "ah" "mooi" :wauw"

spreekt iemand zich er tegen uit, dan mag dat niet....


leg uit, want het slaat zoals het er nu uitziet nergens op.
Waar doe ik dat dan??? Ik heb niemand die pro-ramadan is ge-"oh"d en niemand die anti-ramadan is ge-boed dus waar baseer je dit op? Ik heb me enkel verbaasd over het feit dat mensen een reactie plaatsen als "ik ga lekker shoarma eten" terwijl dat totaal niet aangeeft wat je van de ramadan vindt. En dát was nou juist de vraag. Jij moet mij niet weer vanalles in de schoenen proberen te schuiven. Het is niet meer dan normaal dat je gewoon ontopic reageert hoor. Jij begint WEER over discriminatie terwijl ik dat woord absoluut niet gebruikt hebt en er is ook geen enekel reden dat jij het weer aan moet halen. Ik word hier zo moe van, jij doet het er echt om. Het zal me worst wezen als jij of piet of kees de ramadan flauwekul vindt, die meningen zijn hier ook voorbij gekomen en ik heb me daar niet overuitgesproken. Doe dus niet alsof dat wel zo is.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 12:56 :
Hoe zet ik mezelf voor joker les 1
ha, iemand die zich aansluit bij de voorgaande lolbroeken:
Terwijl de vraag toch echt was:
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 14:24 :
je mag je mening hier geven maar volgens de regels moet dat wel over het onderwerp gaan en moet het met respect.

het probleem begint bij het punt dat jij 'respect hebben voor' interpreteert als 'je onder geen voorwaarde uitspreken tegen' beschouwd.


Voor mij is de ramadan 101% nutteloos, en weinig anders dan een overbodig gebruik waarmee je jezelf nog schade toe kan brengen ook.


gut, gut, wat is het toch verschrikkelijk dat ik weiger te buigen voor allah, he?



__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:39
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 14:36 :
het probleem begint bij het punt dat jij 'respect hebben voor' interpreteert als 'je onder geen voorwaarde uitspreken tegen' beschouwd.

Wederom ga jij mij een interpretatie aansmeren waar ik mij niet in kan vinden. Lees gewoon wat er staat en ga niet jouw uitleg aan mijn woorden knopen. Nogmaals, je mag je van mij uitspreken tegen de ramadan, dat hebben al meerderen gedaan en ik zit er niet mee. Ik heb die shoarma-berichten gequote om aan te geven dat men alleen maar onorigineel lollig kan lopen doen terwijl men totaal voorbijgaat aan de vraag van de TS. Is dat nou echt zo onbegrijpelijk????

Citaat:
Voor mij is de ramadan 101% nutteloos, en weinig anders dan een overbodig gebruik waarmee je jezelf nog schade toe kan brengen ook.

Prima, dat is jouw mening, en daar heb ik toch ook helemaal geen bezwaar tegen gemaakt. Ik ben het er niet mee eens maar dat is iets anders.

Citaat:
gut, gut, wat is het toch verschrikkelijk dat ik weiger te buigen voor allah, he?

aha ik dacht al, waar blijft de totaal overbodige ongrappig slotzin.

Ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest, dat jij je weer allerlei dingen in je hoofd haalt die ik helemaal niet gezegd hebt moet je zelf weten. Als jij daar blij van wordt dan gun ik jouw je lolletje. Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Gegroet.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 14:39 :
Is dat nou echt zo onbegrijpelijk????
uhm, ja, die mensen geven ook alleen aan dat het hen koud laat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:48
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Laat ik al die fratsen nou eens lekker negeren en braaf ontopic verder gaan.

Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 14:36 :

Voor mij is de ramadan 101% nutteloos, en weinig anders dan een overbodig gebruik waarmee je jezelf nog schade toe kan brengen ook.
T_ID, wat is er volgens jou schadelijk aan de Ramadan, wetende dat vasten een reinigende werking heeft op lichaam en geest en het in de islam niet toegestaan is om te vasten als je niet gezond bent aangezien je je lichaam geen schade aan mag brengen?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:57
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
De hele tijd mijn ideëen beargumenteren is compleet nutteloos, omdat een religieuze discussie, op dit forum, toch compleet nutteloos is.
Daarom ben ik er ook van afgestapt om mijn ideëen te beargumenteren. Gelovigen doen dit hier trouwens ook bijna nooit, tenminste niet met argumenten waar je als atheist wat mee kan.

Religies zijn en het kan mij niet verrekken of het nou Christenen, Moslims of Hindoes zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:00
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-10-2004 @ 14:57 :
De hele tijd mijn ideëen beargumenteren is compleet nutteloos, omdat een religieuze discussie, op dit forum, toch compleet nutteloos is.
Daarom ben ik er ook van afgestapt om mijn ideëen te beargumenteren. Gelovigen doen dit hier trouwens ook bijna nooit, tenminste niet met argumenten waar je als atheist wat mee kan.

Religies zijn en het kan mij niet verrekken of het nou Christenen, Moslims of Hindoes zijn.
Dus als iemand vraagt wat jij van de ramadan vindt, dan vind jij een "stomme kut-religies" een nuttige reactie? Als je dit forum en beargumenteren beide compleet nutteloos vindt, kom je hier dan echt alleen om steeds te roepen dat je relgieis vindt???
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:06
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 15:00 :
Dus als iemand vraagt wat jij van de ramadan vindt, dan vind jij een "stomme kut-religies" een nuttige reactie? Als je dit forum en beargumenteren beide compleet nutteloos vindt, kom je hier dan echt alleen om steeds te roepen dat je relgieis vindt???
Mjah, goed punt. Daarom verklaar ik hier ook bij dat ik hier niet meer post totdat al die gelovige rakkers wat meer verstand in hun posts kunnen stoppen.
Nu moet ik zeggen dat jij, van al die gelovige rakkers, een van de uitzonderingen bent die de regel bevestigd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
LaResistance:
Citaat:
Ook al ben ik geen moslim... dat ik het bijna jammer vind wanneer de vasten weer voorbij zijn.
Mooi verhaal, waar ik me ook goed in kan vinden. Maar is zij nou wel of niet moslim? Ze zegt van niet, maar aan de andere kant zegt ze te bidden enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:12
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-10-2004 @ 15:09 :
LaResistance:

Mooi verhaal, waar ik me ook goed in kan vinden. Maar is zij nou wel of niet moslim? Ze zegt van niet, maar aan de andere kant zegt ze te bidden enzo.
Nou volgens mij zegt ze nergens dat ze bidt, al kan dat natuurlijk ook als je geen moslim bent, maar ze praat in algemene zin. Zo zegt ze bijvoorbeeld: Bidden en mediteren brengen je in contact met God en in dat contact ligt wezenlijke voldoening.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:12
Verwijderd
Laresistance, je doet er gewoon zelf keihard aan mee, dus doe niet zo schijnheilig op bz. Flame zelf niet en laat ze gewoon zihzelf vastlopen op hun flauwe uitspraken.

En iemand die zegt dat ie zich lekker gaat volproppen heeft dus duidelijk wel een mening: Ik vind het flauwekul.

Maar dus... zouden we nu al het geflame en al het gekat achterwege kunnen laten en over de ramadam discussiëren, anders gaan er wel sancties volgen. Voor beide partijen!


Mijn mening: ik heb geen vaste tijd nodig om na te denken, mijn lichaam te zuiveren, te mediteren of te vasten. De ramadam op zich heeft een mooie instelling, maar voor de rest vind ik het niet zo bijster interessant, ook het gedoe van na zonsondergang eten, ontgaat me dan redelijk, neem dan een kortere tijd en vast echt.

En ik hoor net dat personen die in moeten staan voor de hulp van anderen een dag vasten kunnen overslaan (als ze iemand moeten opereren bv) en die aan het eind van de ramadam mogen inhalen?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:17
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-10-2004 @ 15:12 :
Laresistance, je doet er gewoon zelf keihard aan mee, dus doe niet zo schijnheilig op bz. Flame zelf niet en laat ze gewoon zihzelf vastlopen op hun flauwe uitspraken.

En iemand die zegt dat ie zich lekker gaat volproppen heeft dus duidelijk wel een mening: Ik vind het flauwekul.

Maar dus... zouden we nu al het geflame en al het gekat achterwege kunnen laten en over de ramadam discussiëren, anders gaan er wel sancties volgen. Voor beide partijen!


Mijn mening: ik heb geen vaste tijd nodig om na te denken, mijn lichaam te zuiveren, te mediteren of te vasten. De ramadam op zich heeft een mooie instelling, maar voor de rest vind ik het niet zo bijster interessant, ook het gedoe van na zonsondergang eten, ontgaat me dan redelijk, neem dan een kortere tijd en vast echt.

En ik hoor net dat personen die in moeten staan voor de hulp van anderen een dag vasten kunnen overslaan (als ze iemand moeten opereren bv) en die aan het eind van de ramadam mogen inhalen?
ow dus als je op zoiets reageert dan doe je er aan mee en flame je, goed om te weten
Je hebt misschien gelijk dat je zoiets beter kunt negeren, dat is dan ook mijn fout geweest, ik vind dat ik daar dan op moet reageren. Maar goed, om dat nou schijnheiligheid te noemen, of mag je alleen iets aan komen kaarten als je zelf een schone lei hebt?
En nu inderdaad lekker verder over de ramadan, je zegt dat je dan beter korte tijd echt kan vasten, misschien besef je dan nog niet helemaal wat de ramadan inhoudt. Aangezien het zoveel meer is dan je onthouden van eten en drinken, lijkt het me onmogelijk om zoiets dagen achtereen vol te houden zonder pauzes. Je mag namelijk ook niet roddelen, niet seksen, niet ruzieën (ai ik heb dus al een minpunt) enz. Niet dat je daar na zonsondergang lekker mee door mag gaan, maar er is ook een tijd om te ontspannen. Het is een tijd van menselijkheid en geen overdreven uithongering. T_ID noemt de ramadan nu al schadelijk, hoe zou dat dan zijn als je helemaal niet meer mag eten of drinken, dat lijkt me ook niet gezond.
En er zijn inderdaad uitzonderingen voor mensen die om een goede reden niet mee kunnen doen. Zij kunnen het vasten dan later inhalen.
Maar juist omdat iedereen in dezelfde vastegstelde periode vast, ontstaat er een soort saamhorigheid en een mogelijkheid om eens lekker met familie samen te komen. Zoals christenen dat met kerst doen. Dus lekker de familiebanden aanhalen enzo...ik vind het wel wat.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:27
Verwijderd
Een opmerking als verdorven kutongelovige honden is meer dan gewoon reageren.

Je kunt dat ook buiten een bepaalde tijd proberen vol te houden. Maar ja, ik vind Kerst ook nogal schijnheilig, iedereen gaat opeens hypocriet naar de kerk en doet aardig. Wat mij betreft hou je dat het hele jaar vol.

Wat sex betreft, is dat echt zo moeilijk? Dat is iets dat ik nooit begrepen heb.

Maar zoals ik al zei, op zich vind ik de instelling wel iets hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:31
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-10-2004 @ 15:27 :
Een opmerking als verdorven kutongelovige honden is meer dan gewoon reageren.

Je kunt dat ook buiten een bepaalde tijd proberen vol te houden. Maar ja, ik vind Kerst ook nogal schijnheilig, iedereen gaat opeens hypocriet naar de kerk en doet aardig. Wat mij betreft hou je dat het hele jaar vol.

Wat sex betreft, is dat echt zo moeilijk? Dat is iets dat ik nooit begrepen heb.

Maar zoals ik al zei, op zich vind ik de instelling wel iets hebben.
Dat was een kwestie van iemand een spiegel voorhouden, ik zei er dan ook bij dat ik wel even meeSPEELDE. Misschien achteraf geen slimme zet, misschien ook weer wel gezien RanC's laatste post. Oke ik hou erover op.

Het is ook de bedoeling dat je het volhoudt om de rest van het jaar ook braaf te doen, maar dat is niet realistisch. Toch kun je op z'n minst proberen jezelf te verbeteren.
En overdag geen seks hebben lijkt me ook niet zo'n kunst, maar je zal maar toevallig zin hebben, dan leer je je in ieder geval te beheersen. Het is ook een kwestie van je verlangens leren te controleren.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:12
Diam0nd
Diam0nd is offline
kijk maar op http://www.ramadan.nl/ en dan onder het kopje 'over vaste.. in de 2e alinea staat iets over de darmen zuiveren.. duzz...

kon niet kopieren.. anders had ik dat wel gedaan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 21:31
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Diep respect voor mensen die de discipline hebben om zo'n ramadan vol te houden. Ik zou het niet kunnen, ik zou al na een paar dagen gek worden als ik 's middags langs een snackbar zou lopen Ik zou dan tijdens de ramadan tijdelijk verhuizen naar een van de polen, degene waar het dan poolnacht is Beetje smokkelen

Overigens hebben moslims wel geluk dat de ramadan in dit seizoen valt. Het is nu relatief vroeg donker. In de zomer moet je allemachtig vroeg je bed uit om te ontbijten, en kun je pas na half 11 's avonds weer eten...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 08:18
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 15-10-2004 @ 21:44 :
Bewijs die bewering dan maar eens. Een normaal mens eet 's morgens een ontbijtje, 'smiddags een lunch en een 's avonds een maaltijd. Tijdens de Ramadan eet je een maand lang elke dag 12 uur lang niets en dat zijn gewoon uren overdag hoor. Zoals ik al zei, vandaag begon het ongeveer half 7 's morgens en om 10 voor 7 's avonds was het pas etenstijd. En je slaapt 'snachts gewoon dus de bewering dat je de etenstijden slechts verplaatst is lariekoek. Probeer het maar eens uit, dan zullen we eens zien of het echt zo simpel is.
Citaat:
By Dr Shahid Athar

[...] As compared to other diet plans, fasting in Ramadan does not cause malnutrition or inadequate calorie intake since there is no restriction on the type or amount of food intake before beginning the fast or upon ending the fast at sunset. This was confirmed by M.M. Hussaini in 1974, when he conducted dietary analysis of Muslim students at the University of North Dakota, State University at Fargo during Ramadan. He concluded that calorie intake of Muslim students during fasting was at two-thirds of NCR-RDA.
http://www.islamicvoice.com/november.2002/ramadan.htm
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Diam0nd schreef op 16-10-2004 @ 20:12 :
kijk maar op http://www.ramadan.nl/ en dan onder het kopje 'over vaste.. in de 2e alinea staat iets over de darmen zuiveren.. duzz...

kon niet kopieren.. anders had ik dat wel gedaan
Een wetenschappelijke onderbouwing wordt gesteund door cijfermateriaal en zo'n bewering kan je natuurlijk alleen bewijzen door gebruik te maken van twee groepen mensen, wiens gezondheid dagelijks gemonitord wordt, ook tot maanden na Ramadan.
(Of nog beter: het bewijs dat Westerse mensen die wél vasten langer gezond leven dan mensen die niet vasten. M.m. zou dit ook in islamitische landen getest kunnen worden. Al weet ik niet hoe makkelijk het is om daar twee consistente groepen te vinden.)

Citaat:
Pas in dit tijdperk van dieet wordt het ook voor niet-moslims duidelijk dat het vasten iets heilzaams is. Het vasten zuivert de darmen, herstelt de maag, ontdoet het lichaam van achtergebleven schadelijke stoffen en helpt het overtollige vocht dat opgeslagen is kwijt te raken. Het geeft rust aan het hart, bevorderd de bloedsomloop en helpt om van eventuele gezetheid af te komen.
Niet onderbouwd.
Citaat:
Mensen die vertrouwd zijn met het vasten hebben zichzelf leren bedwingen. Door het jaarlijkse vasten kan een moslim eigenschappen aanleren als dicipline, uithoudingsvermogen, zelfbeheersing en respect ten aanzien van de medemens en de schepper. Elke dag dat men vast is een overwinning over begeerten en lusten. Mensen die vasten voelen zich goed en hebben een gevoel van innerlijke rust en vrede. Zelfs als men niet eens een pondje verliest, voelt men zich beter na het vasten gedurende de Ramadan.
[Uit: Ramadan, meer dan vasten, Mohamed el-Fers | ISBN 9073616131]
Hier gaat dhr. El-Fers al niet meer in op de gezondheidsaspecten maar op de discipline die nodig etc.

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 10:10
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Uuuh hallo de stelling was dat de je in de ramadan slechts de etenstijden verschuift, daar zegt jouw stukje toch helemaal niets over. Bovendien is er wel degelijk een beperking in de hoeveelheid die je mag eten, zoals ik al eerder heb aangegeven. Dat er geen sprake is van ondervoeding lijkt me logisch, maar ik kan je wel vertellen dat ik verrekte honger heb!
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 10:52
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Gisteren was ik in een vergadercomplex met mijn nicht. Zij heeft daar een bijbaantje wat inhoudt dat ze de tafel moet dekken, moet afruimen, de vaat moet legen etc. Jullie kennen het allemaal wel.

Nu was ik half 2 klaar met mijn bijbaantje. Er blijven dan 2 opties over: of je gaat naar huis en wacht tot iets voor zevenen om toe te slaan. (Terwijl je tot die tijd constant geconfronteerd wordt met die heerlijke geuren uit Moeders keuken.) Of je besluit iets anders te doen, waardoor de tijd sneller vergaat. Ik koos voor het tweede.

Eenmaal aangekomen plof ik naast haar neer. De bovenste knoop van mijn seven spijkerbroek open ik, zo dat zit beter! The Box levensgroot op een flatscreen. (Ja ze heeft een heel relaxed baantje). Terwijl ik om me heen kijk zie ik in de kast repen chocola liggen, rollen mentos, zakjes chips en andere lekkernijen. Shit, misschien toch niet zo verstandig om hier heen te komen.
Ze vertelt dat ze net allemaal broodjes ham, kipfilet en rosbies ed. heeft moeten weggooien, omdat die waren overgebleven met de lunch. 'Zonde', beantwoord ik hoor.

De tijd tikt voorbij. Om 16.00h komen de eerste mensen uit hun vergaderingen en een voor een zeggen ze gedag. Fijn weekend, tot ziens blabla. De chef zegt ons dat we best wat te eten mogen pakken als we willen.

'Het is ramadan meneer, we vasten'
'Ooh.. nou je mag ook wat te drinken pakken hoor'
'Ehh.. nou we mogen ook niet drinken'
'Ook niet drinken? Valt dat wel vol te houden?', zegt hij terwijl hij ons met iets te grote ogen aangaapt.
'Ja hoor.. het valt allemaal best te doen'
'Goh..'
'Tja..'
'En roken, hoe zit dat dan?'
'Nee uitgesloten'
Hij goh-t, en zozo-t nog wat af en wenst ons dan nog een fijn weekend toe.

Terwijl ik haar help met de stoelen goed te zetten, de pepermuntjes bij te vullen, de tafels af te nemen ed. valt mijn oog op 2 broodjes kaas. 'Wat gebeurt daarmee?' 'Dat belandt zo in de prullenbak.'

Eenmaal klaar, sluiten we af en pakken tram 1. Nog even richting de Leidsestraat, en dan is het al bijna tijd. We besluiten bij een Argentijn ons vasten te verbreken. Of het eten precies om 18.48 opgediend kon worden. Ook een filmpje kunnen we niet laten om nog te pakken. Het wordt sharktale.

Moe, met een volle maag en voldaan zitten we weer in de tram. Er stapt een junk binnen die iedereen vraagt om 50ct. Mijn nicht opent haar tas en reikt hem de broodjes kaas die ze mee heeft genomen van haar werk. 'Overal beter dan in de prullenbak'

Terwijl ik de voordeur open hoor ik Anashied (Islamitische liederen), en kruipt de geur van de Harira mijn neus binnen. Snel pik ik een dadel van de tafel en drink een glas melk. Ik snel naar de badkamer om de rituele wassing te verrichten en verricht de gebeden van die dag. Ieder mens streeft naar perfectie, zo ook ik. Morgen, neem ik me voor, morgen verricht ik de gebeden op tijd inshAllah.

Dit was een hele normale zaterdag van een hele normale Marokkaans-Nederlandse moslima in de o zo bijzondere 9e maand van de islamitische jaartelling: de Ramadan.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:26
Verwijderd
khad gister niet eens trek bij het avondeten
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2004 @ 13:29 :
zei de man die voor de zoveelste keer op flamen moet overgaan bij totaal gebrek aan argumenten voor zijn denkbeelden......

nee kmoet serieus op zijn reply ingaan. Er werd gevraagd om wat je van de Ramadan vond, niemand heeft behoefte om van hem te horen hoe kut hij die stomme religies wel niet vind.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2004 @ 11:53 :
Ik ga vanavond lekker shoarma halen.
Als het maar vanavond is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2004 @ 12:28 :
nee kmoet serieus op zijn reply ingaan. Er werd gevraagd om wat je van de Ramadan vond, niemand heeft behoefte om van hem te horen hoe kut hij die stomme religies wel niet vind.
niemand heeft ook behoefte om jouw onmetelijke interesse in vage tradities te horen, laat staan jouw interesse in het flamen van mensen met een andere mening.

dus waarvoor post jij hier dan ook?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 14:48 :
T_ID, wat is er volgens jou schadelijk aan de Ramadan,
moet ik dit werkelijk uitleggen?

leeft er iemand met de illusie dat je hele eetpatroon overhoop gooien goed voor je is?

zuiverde werking, vast wel, waarom wordt dit in de medische wereld dan niet toegepast?

waarschijnlijk omdat het onzin is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:19
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
goed is mss wat anders, maar slecht zal het heus niet zijn.

en het gaat toch niet om het lichamelijke. ik vind het een beetje lomp al zou het alleen over het nietgenieten gaan ofzo. in de houding van onthouden, nu even alleen aan allah denken, of aan de arme kindertjes in de derde wereld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:55
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 14:16 :
moet ik dit werkelijk uitleggen?

leeft er iemand met de illusie dat je hele eetpatroon overhoop gooien goed voor je is?

zuiverde werking, vast wel, waarom wordt dit in de medische wereld dan niet toegepast?

waarschijnlijk omdat het onzin is.
Dus jij springt van "je verschuift alleen je eettijden" over op "je gooit je hele eetpatroon overhoop" en ineens is het schadelijk.

Het is algemeen bekend dat vasten goed is voor de gezondheid maar speciaal voor jou en je kont die in de krib hangt, heb ik het één en ander op het net opgezocht. Dus mocht je bereid zijn tot andere inzichten te komen dan kun je eens fijn gaan lezen:

http://www.rudolfdewit.com/vasten.html
http://www.kruidenvrouwtje.nl/therapieen/vasten.htm
http://www.hoogers.com/reinigingsdieet.htm
http://www.amareterra.nl/vasten.html
__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 13:59.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:01
KocabebeQ
Avatar van KocabebeQ
KocabebeQ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-10-2004 @ 17:07 :
kheb honger
me to
__________________
Ooit zei de PrOfeet: Als jullie zOuden weten wat ik wiSt, dan zOuden jullie meer huilen... minder lachen...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
hmm, leuke quote van een van de geposte sites:
Citaat:
door het hongeren worden we psychisch wat labieler, soms emotioneler, soms niet stevig ter been of duizelig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:18
KocabebeQ
Avatar van KocabebeQ
KocabebeQ is offline
__________________
Ooit zei de PrOfeet: Als jullie zOuden weten wat ik wiSt, dan zOuden jullie meer huilen... minder lachen...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:21
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 15:18 :
hmm, leuke quote van een van de geposte sites:
Nou jij hebt in 1 keer heel het nut van het vasten onderuit gehaald

Wederom volkomen selectief in je waarneming merk ik wel.

Het is logisch dat je je niet op en top fit voelt als je uren niks eet of drinkt, maar ik ervaar toch echt geen duizeligheid ofzo. Nogmaals, het is geen uithongering.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam ontslaat Tariq Ramadan
T_ID
28 20-08-2009 13:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen voor een Moslim: Ramadan
Tobitjuh
0 21-04-2009 16:53
Lifestyle ramadan lifestyle
Verwijderd
164 17-10-2005 16:07
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom vasten in Ramadan
Oum Taqiyyah
4 21-10-2004 21:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap reactie op "Ramadan in nieuws"
~some1-nice~
7 04-11-2003 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.