Oud 11-06-2003, 16:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij deze het nieuwe contacttopic, dat er nog vele delen mogen volgen.

Wat is het doel van dit topic?
Hier kun je mede Scholieren.com gamers ontmoeten, nicknames uitwisselen en afspraken maken om eens met z'n allen te gamen.

Concrete afspraken zijn er ook al, zo is elke zondagavond vanaf 20.00 Quake III Arena battles op quake.fluffles.net. Hier heb je het volgende voor nodig:
  • Quake III Arena
  • 1.31 pointrelease (update zeg maar)
  • PunkBuster anti-cheat (zit in 1.31)
  • Zin om te quaken
Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust. Ook staat het je vrij afspraken te maken wat betreft UT2003 of andere games.


Wat wordt niet op prijs gesteld?
  • Illegale dingen
  • FPS vermelden
  • Patsen met specs van je computer
Voor de rest: have fun
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 16:17.
Advertentie
Oud 11-06-2003, 16:33
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Patsen met je stats, mag dat wel?
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Oud 11-06-2003, 16:43
TIGEK
TIGEK is offline
Oke Dan nu nog maar een oproep wie heeft er zin om een potje te UTen.
Wie zin heeft kan komen op unreal://195.169.209.105
Hij zit alleen maandag, dinsdag (ik ben dan weg maar hij blijft aan staan) en woensdag en soms donderdag en Zondagavond tot en met 5 Juli dan moet ik verhuizen aan een T2 verbinding door middel van het netwerk Van de KUN in Nijmegen.
Het is tijdelijk tot maximaal 4 Connections.
Misschien zal dat later worden vergroot (als mijn PC het toelaat) of verkleind.

Wil je meedoen (ICQ mij op 218664328)

Eris[NSC] Alias TI-gek
[EDIT] Je hebt minimaal versie 432 nodig en alle mappacks (Ik heb een paar costum maps opstaan maar die speel ik nooit.)

Dus kom maar ik heb we zin in een potje
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 16:46.
Oud 11-06-2003, 17:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Hé, ik had 200 gezegd, niet 170?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 11-06-2003, 19:04
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-06-2003 @ 17:37:
Hé, ik had 200 gezegd, niet 170?
Jammer voor jou

Ik kom misschien ooit nog wel eens kijken bij Q3
Als ik weer eens zo'n periode heb, op dit moment heb ik er niet zoveel zin in
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-06-2003, 22:44
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-06-2003 @ 17:37:
Hé, ik had 200 gezegd, niet 170?


Nouja was toch beetje afgerond vorig topic. Sowieso handig als de openingspost wat meer beschrijvend is, voor mensen die dit topic voor het eerst zien.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 11-06-2003, 22:45
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 11-06-2003 @ 16:33:
Patsen met je stats, mag dat wel?
Nee

Wil trouwens wel een keer met je instagibben, moet je maar keer online komen kunnen we keer wat afspreken.

En natuurlijk a.s. zondag!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 11-06-2003, 23:13
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Oh well...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-06-2003, 15:56
dystopia
dystopia is offline
BzFlag en Doom II dit weekend, anyone?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 13-06-2003, 16:50
tacidvs
tacidvs is offline
Ben ook wel in voor ietwat UT, is alleen wel jammer dat je de redeemer, damage amplifier enzo hebt uitgedaan. (Geeft eigenlijk niks, weet toch niet waar die ligger overal)
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 13-06-2003, 22:50
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 13-06-2003 @ 16:50:
Ben ook wel in voor ietwat UT, is alleen wel jammer dat je de redeemer, damage amplifier enzo hebt uitgedaan. (Geeft eigenlijk niks, weet toch niet waar die ligger overal)
Ik kan ze ook wel aanzetten hoor. Een kleine moeite maar ik hou er niet van. Het zijn rot dingen. Iemand die de AMP, redemeemer ownt daar kun je niets tegen doen dus maar uigeschakeld.
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 14-06-2003, 10:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dystopia schreef op 13-06-2003 @ 15:56:
BzFlag en Doom II dit weekend, anyone?
Doom2?
Oke, als jij even volledig uitlegt hoe ik dat draaiende krijg onder XP en dan verbinding maak via kabelverbinding dan doe ik mee. (altijd al eens een oud spel willen spelen via netwerk )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 14-06-2003, 17:55
dystopia
dystopia is offline
http://prboom.sourceforge.net/
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 16-06-2003, 03:24
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
PRboom gedownload, maar ik heb zeker de WAD van de originele Doom2 nodig hm?

Over quake battles, wil niet echt lukken he.

Ik moest vroeg slapen, want was nacht opgebleven. Wilde server wel aanzetten maar weer vergeten, argh!

Maar wat mij betreft doen we het dan keer tussen de weeks, ook leuk toch? Het is toch person vs. person, dus met z'n 3-en is al heel leuk enzo.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 17-06-2003, 18:41
dystopia
dystopia is offline
Ja die heb je nodig ja. Die heb je vast wel ergens. Ik heb 'm hier ook en ben er erg blij mee

Als je wilt Doom'en zeg maar wanneer, het liefst in het weekend.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 17-06-2003, 23:35
TIGEK
TIGEK is offline
Hehe eindelijk een keertje normaal mijn jeugd sentiment kunnen Spelen DOOM. Alleen jammer dat het ze erg verslavend is.

MIsschien kunnen wij een keertje spelen. stel maar een datum voor. ik kan bijna altijd
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 18-06-2003, 13:23
Verwijderd
Okee, even gebruik maken van dit topic...

Doet er iemand hier ook MoH:AA Spearhead?
tlijkt wel leuk om forummers af te slachten, en UT en Q heb ik niet (meer).
Oud 19-06-2003, 00:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 17-06-2003 @ 23:35:
Hehe eindelijk een keertje normaal mijn jeugd sentiment kunnen Spelen DOOM. Alleen jammer dat het ze erg verslavend is.

MIsschien kunnen wij een keertje spelen. stel maar een datum voor. ik kan bijna altijd
Hehe. Ik hou niet zo van afspraken maken.. ik kan ook 'altijd' het liefst in het weekend met meerdere mensen Doom spelen is wel leuker dus misschien wil nog iemand meedoen?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 19:11
tacidvs
tacidvs is offline
Wie wil er met me sopwithen? Is heel simpel en erg leuk, max vier spelers per game.

www.sopwith.org Sopwith3

controls:
x gas geven
, optrekken
. om lengte-as draaien
/ duiken
spatie schieten
b bom
h naar huis, tanken en herladen
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 22-06-2003, 19:56
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Join now @ quake.fluffles.net default port!

InstaUnlagged servermod.

Nevermind: m'n router doet weereens vaag, schijnt dat mensen niet kunnen connecten.

<--- pissed
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 20:30.
Oud 22-06-2003, 23:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Speelt er ook iemand hier Unreal Tournament ... je weet wel die ouwde ??ZO ja ...welke server en kan ik een keer meedoen .
Oud 23-06-2003, 18:02
ajaccio
Avatar van ajaccio
ajaccio is offline
Hier ook Counter-Strike maniaks ?¿? (moet tog wel.. meest gespeelde spel online..)

Iemand zin in een x 1on1 of 2on2 (liefst 1on1).. kan zelf server maken... (gehost door tiscali.. soms lagg das nadeel...)

mn nick name: FreeStyler (oude nick was BloodBird)
stuur maar een meel of voeg me toe op msn als je geintreseert bent ...

cs_bloodbird_cs@hotmail.com
__________________
Greetzz $ander !
Oud 24-06-2003, 12:01
x_sarah16
x_sarah16 is offline
cheats vragen mag dat??????
__________________
People say girls can only talk.....But we can f*ck to you know
Oud 24-06-2003, 20:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ja als je ze maar niet online gaat gebruiken dat is zielig ..vind ik maar ja ..
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 24-06-2003, 22:39
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Mikai schreef op 22-06-2003 @ 23:52:
Speelt er ook iemand hier Unreal Tournament ... je weet wel die ouwde ??ZO ja ...welke server en kan ik een keer meedoen .
De mijne. unreal://195.169.209.105
Bijna altijd staat hij aan.

Ja Mee doen mag natuurlijk altijd tenzij hij vol zit.

PM me maar als je tegen mij wilt spelen
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Advertentie
Oud 25-06-2003, 01:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Mikai schreef op 24-06-2003 @ 20:36:
Ja als je ze maar niet online gaat gebruiken dat is zielig ..vind ik maar ja ..
Dat hoef je niet zielig te vinden. Dat is zielig
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 26-06-2003, 22:02
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
x_sarah16 schreef op 24-06-2003 @ 12:01:
cheats vragen mag dat??????
Als je cheats voor een bepaald spel wilt hebben, kun je het beste even zoeken op www.google.com
Vul in "Quake III cheats" bijvoorbeeld en je krijgt een hoop relevante websites.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 27-06-2003, 04:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-06-2003 @ 01:53:
Dat hoef je niet zielig te vinden. Dat is zielig
Niet per definitie. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die altijd onderaan staat een keertje een cheat gebruikt om ook eens hoog te staan. Hoewel ik het niet aanmoedig, kan ik me de denkwijze wel voorstellen. Zielig is een waardeoordeel; hetgeen nooit een feit kan zijn. Punt.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 27-06-2003, 05:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
x_sarah16 schreef op 24-06-2003 @ 12:01:
cheats vragen mag dat??????
www.cheatplantet.com

of www.game-revolutions.com
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 27-06-2003, 11:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2003 @ 04:56:
Niet per definitie. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die altijd onderaan staat een keertje een cheat gebruikt om ook eens hoog te staan. Hoewel ik het niet aanmoedig, kan ik me de denkwijze wel voorstellen. Zielig is een waardeoordeel; hetgeen nooit een feit kan zijn. Punt.
Waardeoordeel?
Ik bedoel, online cheaten is het spel spelen zoals het niet bedoeld is. Je benadeeld anderen er mee en het is niet jouw spel maar dat van de PC want 90% van de cheats doe je zelf niks aan maar dat doet de PC.
En dan zeggen dat het je eigen spel is dat is zielig IMO want je doet namelijk zelf niks anders dan je aimbot aanzetten (ofzo).

Cheaten online dan kun je net zo goed niet spelen. Want in beide gevallen win je niet. (zelfs al sta je bovenaan als je cheat ben je alsnog niet degene die bovenaan staat want je hebt het niet zelf gedaan)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 27-06-2003, 15:42
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-06-2003 @ 11:54:
Waardeoordeel?
www.vandale.nl

Citaat:
Ik bedoel, online cheaten is het spel spelen zoals het niet bedoeld is.
Hoe is het spel dan bedoelt volgens jou?

Citaat:
Je benadeeld anderen er mee en het is niet jouw spel maar dat van de PC want 90% van de cheats doe je zelf niks aan maar dat doet de PC.
En dan zeggen dat het je eigen spel is dat is zielig IMO want je doet namelijk zelf niks anders dan je aimbot aanzetten (ofzo).
Door altijd bovenaan te staan en newbies daarmee altijd onderaan te schoppen (een schets die ik eerder weergaf als voorbeeld) speel je het spel ook niet zoals het bedoelt is. Een spel hoort namelijk op een bepaalde manier competief te zijn wanneer je plezier wilt maken. Als je altijd wint of altijd verliest is er nog maar weinig aan.

Citaat:
Cheaten online dan kun je net zo goed niet spelen. Want in beide gevallen win je niet. (zelfs al sta je bovenaan als je cheat ben je alsnog niet degene die bovenaan staat want je hebt het niet zelf gedaan)
Dit geldt dan ook voor offline games; daarbij houdt je jezelf namelijk ook voor de gek. Waarom hoor ik jou daar niet over?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 27-06-2003, 16:04
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2003 @ 15:42:
Hoe is het spel dan bedoelt volgens jou?
Om het te spelen binnen de door de makers gestelde regels. Als die regels je niet aanstaan blijf dan lekker offline klieren. Dan val je anderen er tenminste niet mee lastig.


Citaat:

Door altijd bovenaan te staan en newbies daarmee altijd onderaan te schoppen (een schets die ik eerder weergaf als voorbeeld) speel je het spel ook niet zoals het bedoelt is. Een spel hoort namelijk op een bepaalde manier competief te zijn wanneer je plezier wilt maken. Als je altijd wint of altijd verliest is er nog maar weinig aan.
Eens, ook die manier van spelen vind ik lam. Een spel is ook pas leuk als je aan mekaar gewaagd bent. Anders is het voor beide partijen vervelend (voor de een minder als de ander maar altijd en eeuwig makkelijk winnen gaat ook vervelen)


Citaat:

Dit geldt dan ook voor offline games; daarbij houdt je jezelf namelijk ook voor de gek. Waarom hoor ik jou daar niet over?
Daar hoorde je mij niet over omdat:
1: Het begon hier over online games
2: Je hebt er daar alleen jezelf mee (en dat zal mij aan mijn reet roesten wat iemand zichzelf aandoet). Online ook nog anderen en dat vind ik wel het lamste wat er is.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 27-06-2003, 17:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-06-2003 @ 16:04:
Om het te spelen binnen de door de makers gestelde regels. Als die regels je niet aanstaan blijf dan lekker offline klieren. Dan val je anderen er tenminste niet mee lastig.
Hoezo valt een cheater per definitie anderen lastig? Meerdere personen die altijd bovenaan staan vallen anderen ook lastig.

Citaat:
Eens, ook die manier van spelen vind ik lam. Een spel is ook pas leuk als je aan mekaar gewaagd bent. Anders is het voor beide partijen vervelend (voor de een minder als de ander maar altijd en eeuwig makkelijk winnen gaat ook vervelen)
Eens; kun je dan ook begrijpen dat iemand dat op een gegeven moment zat is? Dat dat een reden kan zijn om te cheaten?

Citaat:
Daar hoorde je mij niet over omdat:
1: Het begon hier over online games
2: Je hebt er daar alleen jezelf mee (en dat zal mij aan mijn reet roesten wat iemand zichzelf aandoet). Online ook nog anderen en dat vind ik wel het lamste wat er is.
Nou lekker sociaal dan. Zolang iemand zich aan de 'regels' houdt ongeacht hoe diegene zich voelt in de omstandigheden of wat de redenen zijn voor cheaten dan ook en jij er geen last van hebt, vindt jij het wel best?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 27-06-2003, 20:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2003 @ 17:52:
Hoezo valt een cheater per definitie anderen lastig? Meerdere personen die altijd bovenaan staan vallen anderen ook lastig.
Een cheater die dus onrechtmatige middelen gebruikt om te winnen van zijn medespelers valt er zijn medespelers dus mee lastig.

Citaat:

Eens; kun je dan ook begrijpen dat iemand dat op een gegeven moment zat is? Dat dat een reden kan zijn om te cheaten?
Denk je dat daar enig rekening mee wordt gehouden als iemands IP-adres, CD-Key of Account gebanned wordt?
Cheaten is en blijft gewoon lam en als je het niet kunt dan zoek je of mensen van je eigen niveau of bent gedoemd te leren tot je wel bovenin mee te komen. (of je neemt het risico dat je de pispaal van de online community wordt en je dankzij je gecheat alleen nog maar medecheaters zult hebben om mee te spelen)

Citaat:

Nou lekker sociaal dan. Zolang iemand zich aan de 'regels' houdt ongeacht hoe diegene zich voelt in de omstandigheden of wat de redenen zijn voor cheaten dan ook en jij er geen last van hebt, vindt jij het wel best?
Redenen voor cheaten zijn er niet. Als ik ergens legaal niet kan winnen doe ik het maar illegaal?
En dan zou ik er nog trots op moeten zijn dat ik een script voor me heb laten winnen? Of dat ik onoverwinnelijk was?
WHATEVER! Cheaten is lam als je het online doet. Het is niet jij die dan speelt want je wint niet op de manier zoals het bedoeld was door de makers van het spel.
Ik kan heus wel begrijpen dat je er genoeg van hebt altijd te verliezen maar dat vind ik geen excuus voor cheaten online.
Toen ik begon met D2 was ik ultranoob. Ik wist van niks. Had geen flauw idee hoe het in mekaar zat en wat wat nu eigenlijk was.
Ben door vallen en opstaan (en flink kwijlen bij de items die anderen lieten zien) doorgekomen tot waar ik nu ben. Ben nog verre van de besten maar ik kan het spelletje goed spelen. Heb redelijk wat op voorraad van kennis en items en ik kan het overleven.
En dan heb je de lamme cheaters die gelijk bij het begin met hun gehackte 'uberitems' en hun item generators en bots (die het volledige spel zelfs voor ze spelen wanneer ze niet achter de PC zitten). Van die gasten die het meeste en het beste willen hebben PER DIRECT! Ze moeten meteen het beste willen zijn (en zelfs met die shit zijn ze vaak nog niks.) En eerlijk gezegd wordt ik nogal moe van zulke types want ze veroorzaken lag, waiting lines en houden er vaak een extreem arrogante houding op na van 'kijk eens, ik kan het helemaal' en dan spelen ze het net anderhalve dag en hebben geen flauw idee wat ik bedoel als ik het heb over 'the gidbinn'
Rot op, die hebben het spel niet gespeeld zoals bedoeld. En zouden zelfs in moeilijke stukken het alleen maar overleven door hun gehackte crap omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Die missen dus gewoon het leerproces en daarmee maken ze het moeilijker (met hun stomme capriolen) voor de GOEDE en LEGIT spelers en met hun lag die die bots veroorzaken (door alles tegen de rand van toelaatbare snelheid te doen) benadelen ze de normale spelers.

Houd dan inderdaad je gecheat offline voor jezelf dan heeft NIEMAND behalve jijzelf er last van.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 27-06-2003, 22:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-06-2003 @ 20:53:
Een cheater die dus onrechtmatige middelen gebruikt om te winnen van zijn medespelers valt er zijn medespelers dus mee lastig.
Volgens mij is dat niet altijd het geval. Wanneer het cheaten niet opvalt weet men ook niet (met zekerheid) of men wel cheat. Daarnaast vind ik het verkeerd wanneer iemand die altijd wint ook eens verliest. Wat versta je verder onder 'onrechtmatige middelen'?

Citaat:
Denk je dat daar enig rekening mee wordt gehouden als iemands IP-adres, CD-Key of Account gebanned wordt?
(niet elke online game maakt gebruik van CD-Keys)

Bovendien is dit geen argument. Dat anderen zo kortzichtig zijn om niet rekening te kunnen/willen houden met de situatie van de cheater doet niks af aan het de mening of cheaten gerechtvaardigt is danwel kan zijn. Dat iemand volgens de regels handelt is niet per definitie positief.

Citaat:
Cheaten is en blijft gewoon lam en als je het niet kunt dan zoek je of mensen van je eigen niveau
Wat als dat niet gaat, als de server vol zit met bijv. 'campers', 'cracks' ed. (bij een schietspel, of een soortgelijke benaming voor een non-schietspel game. Mensen die gewoonweg altijd winnen). En dat zo het geval is bij alle servers?

Citaat:
(of je neemt het risico dat je de pispaal van de online community wordt en je dankzij je gecheat alleen nog maar medecheaters zult hebben om mee te spelen)
Huh? Hoezo? Pispaal? Heb je het over blacklists ed. waar een cheater dan levenslang op komt te staan? Volgens mij hoeft dat niet per definitie het gevolg te zijn bij cheaten bij elke online game.

Citaat:
Redenen voor cheaten zijn er niet.
M.i. wel; degene die ik eerder (hypothetisch) heb gegeven.

Citaat:
En dan zou ik er nog trots op moeten zijn dat ik een script voor me heb laten winnen? Of dat ik onoverwinnelijk was?
WHATEVER!
Wat versta je onder script?

Citaat:
Cheaten is lam als je het online doet. Het is niet jij die dan speelt want je wint niet op de manier zoals het bedoeld was door de makers van het spel.
Hier hebben we het eerder al over gehad. Ik ga niet mezelf napraten.

Citaat:
Ik kan heus wel begrijpen dat je er genoeg van hebt altijd te verliezen maar dat vind ik geen excuus voor cheaten online.
Ah, nou, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het in zo'n geval mogelijk wel gerechtvaardigt. Bijvoorbeeld als je op die manier overleeft en het spel beter kan leren is dat positief voor de newbie.

Citaat:
Toen ik begon met D2 was ik ultranoob. Ik wist van niks. Had geen flauw idee hoe het in mekaar zat en wat wat nu eigenlijk was.
Ben door vallen en opstaan (en flink kwijlen bij de items die anderen lieten zien) doorgekomen tot waar ik nu ben. Ben nog verre van de besten maar ik kan het spelletje goed spelen. Heb redelijk wat op voorraad van kennis en items en ik kan het overleven.
En dan heb je de lamme cheaters die gelijk bij het begin met hun gehackte 'uberitems' en hun item generators en bots (die het volledige spel zelfs voor ze spelen wanneer ze niet achter de PC zitten).
Al die cheaters hebben dezelfde bot? En zitten er niet achter terwijl hun game wel draait? Waar kun je nou uit opmaken of ze achter hun PC zitten? Heb je zelf wel 'ns online gecheat?

Daarnaast verschilt dit 'type' cheaters blijkbaar met het 'type' cheaters dat ik voor ogen had in mijn eerdere hypothese (dit is ook gebaseerd op uitspraken van jou die hieronder staan)

Citaat:
Van die gasten die het meeste en het beste willen hebben PER DIRECT!
Je kent deze mensen erg goed? Je doet je voor als hen woordvoeder.

Citaat:
Ze moeten meteen het beste willen zijn
Je kent deze mensen erg goed? Je doet je voor als hen woordvoeder.

Citaat:
(en zelfs met die shit zijn ze vaak nog niks.)
Vaak; nou, vanwaar dan die ergernis?

Citaat:
En eerlijk gezegd wordt ik nogal moe van zulke types want ze veroorzaken lag en waiting lines
Alle cheaters? Of alleen die DF2 cheaters? Op die lag kom ik zo nog op terug.

Citaat:
en houden er vaak een extreem arrogante houding op na van 'kijk eens, ik kan het helemaal' en dan spelen ze het net anderhalve dag en hebben geen flauw idee wat ik bedoel als ik het heb over 'the gidbinn'
Daar heb ik ook geen flauw idee van. Heb je het nou over DF2?

Citaat:
Rot op, die hebben het spel niet gespeeld zoals bedoeld. En zouden zelfs in moeilijke stukken het alleen maar overleven door hun gehackte crap omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Hoe weet je dat zo zeker?

Citaat:
Die missen dus gewoon het leerproces en daarmee maken ze het moeilijker (met hun stomme capriolen) voor de GOEDE en LEGIT spelers en met hun lag die die bots veroorzaken (door alles tegen de rand van toelaatbare snelheid te doen) benadelen ze de normale spelers.
Een oplossing zou zijn: de toelaatbare snelheid omlaag; dat probleem ligt bij de server(s) want die bepalen dat. Niet de client(s).

Citaat:
Houd dan inderdaad je gecheat offline voor jezelf dan heeft NIEMAND behalve jijzelf er last van.
Gaap... sommige games kun je (vrijwel) niet offline spelen.

Mijn conclusie: je zit vol met stereotypes over cheaters, gooit alle cheaters op 1 hoopje en weet precies hoe ze allemaal cheaten, wat er gebeurd op zo'n moment gebeurd, etcetera terwijl dat per spel, server en situatie juist erg kan verschillen. Heb je toevallig nog meer aversies tegen bepaalde groepen mensen die jouw plezier bederven en denk je in zo'n geval nooit verder waar dat aan zou kunnen liggen behalve 'aan die anderen!'? Laters.

PS: alinea's zouden de leesbaarheid van je betoog goed doen. Woorden in HOOFDLETTERS zetten maakt het ook niet echt meer leesbaar op.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 28-06-2003, 00:34
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dystopia schreef op 27-06-2003 @ 22:22:
Volgens mij is dat niet altijd het geval. Wanneer het cheaten niet opvalt weet men ook niet (met zekerheid) of men wel cheat. Daarnaast vind ik het verkeerd wanneer iemand die altijd wint ook eens verliest. Wat versta je verder onder 'onrechtmatige middelen'?
Onrechtmatige middelen zijn dingen die het spel aanpassen om jou een voorsprong te geven op je tegenstander (zoals aimbots, speedhacks, invisibility hacks, auto-shoot, triggerhacks, drophack, maphack, etc. Alles waar online cheaters gebruik van kunnen maken) 100% van de tijd dus 3d party programs die als een soort 'augmentation' werken en dus jou een oneerlijke 'edge' geven.
Als je die dingen zou mogen hebben dan hadden ze dat wel geimplementeerd lijkt mij zo en het is niet eerlijk om dat te gebruiken tegenover iemand die dat niet heeft.
Vaak worden ze ook nog eens gebruikt tegen een Terms of Use agreement in. In ieder geval krijg je als je op battle.net inlogt een agreement te zien waarin duidelijk staat dat het niet toegestaan is third party programma's te gebruiken die zulke 'augmentation' geven.

Citaat:

(niet elke online game maakt gebruik van CD-Keys)
Niet allemaal. Gelukkig wel meer en meer.

Citaat:

Bovendien is dit geen argument. Dat anderen zo kortzichtig zijn om niet rekening te kunnen/willen houden met de situatie van de cheater doet niks af aan het de mening of cheaten gerechtvaardigt is danwel kan zijn. Dat iemand volgens de regels handelt is niet per definitie positief.
Dus omdat je aan het verliezen bent moet je aimbots, wallhacks, auto-shoot en het liefste nog een walkbot gebruiken?
O ik kan niet winnen dus laat ik iets anders het maar doen waardoor hij zelf in feite alsnog niet wint maar het de computer is die voor je speelt.
Noem mij maar eens voorbeelden van online cheaten die NIET gebruik maken van dingen die niet officieel in het spel zitten. (bug-exploiting is een vorm van cheaten waar ik zoiets bij heb 'foutje van de makers' en dat is dus IN het spel en mag je gebruiken)


Citaat:

Wat als dat niet gaat, als de server vol zit met bijv. 'campers', 'cracks' ed. (bij een schietspel, of een soortgelijke benaming voor een non-schietspel game. Mensen die gewoonweg altijd winnen). En dat zo het geval is bij alle servers?
Ik heb een tijdje gewoon Star Trek: Elite Force zitten spelen op een random free for all server met campers, lamers, zelfs een aantal gasten die je niet kon raken al had je het graag.
Gewoon door blijven kloten en waar ik eerst altijd onderaan stond kwam ik op een geven moment steeds beter mee en ging ik zelfs middenmoot meedraaien.
Gewoon door doorzetten. En ja, dan zit je er in het begin ook wel even flink doorheen als je weer eens dik ingemaakt bent voor keertje 100000
Maar dat zag ik dan maar dat de 8 anderen die niet eersten werden ook verloren hadden en bleef door kloten.

Citaat:

Huh? Hoezo? Pispaal? Heb je het over blacklists ed. waar een cheater dan levenslang op komt te staan? Volgens mij hoeft dat niet per definitie het gevolg te zijn bij cheaten bij elke online game.
Nee, maar vaak komt het er op neer bij D2 dat als een cheater bekend is alle niet-cheaters zo iemand voortaan weren. (public spelen is gewoon algemeen bekend dat je dan voor 99% tussen cheaters rondwandeld en dus speel je maar private games)


Citaat:

M.i. wel; degene die ik eerder (hypothetisch) heb gegeven.
Eerder een zwakheid. Jezelf maar een IMO niet legaal verkregen voorsprong geven omdat je te lam bent gewoon door te leren.


Citaat:

Wat versta je onder script?
Kleine coderingen die je met 1 druk op de knop dingen onmogelijk snel laten uitvoeren en dus menselijk onmogelijk zijn om uit te voeren.
D2 voorbeeld: Iemand schiet guided arrows op je af (guided is altijd raak) Druk op de knop. En is in halve seconde met Town Portal naar de Town terug waardoor hij in staat is Hostile te gaan.
Script zorgt dat gelijk zodra hij in Town is hij hostile is waardoor jij dus 4-5 van die guided arrows opvangt die onmogelijk te overleven zijn.
Onmogelijk menselijk uit te voeren. Gebruik makend van 3d party programs (die volgens de ToU niet mogen) en dan daarna maar opscheppen over hoe goed ze wel niet zijn dat ze een volkomen weerloos iemand over de kling hebben gejaagd.


Citaat:

Ah, nou, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het in zo'n geval mogelijk wel gerechtvaardigt. Bijvoorbeeld als je op die manier overleeft en het spel beter kan leren is dat positief voor de newbie.
Wat leer je aan het gebruik van een aimbot waardoor je nooit meer hoeft te aimen?
Of wallhack waardoor je alles al ziet aankomen voor het jou ziet?
Wat dan een goed alternatief is dat is een automatische handicap insteller waardoor mensen die 'te' goed zijn automatisch handicaps gaan krijgen waardoor het toch gelijk wordt getrokken.
Daar leer je meer van dan als je bepaalde functies van het spel door scripts of hacks laat overnemen. (die hoef je dan zelf niet meer te doen. Oefen je dus niet en wordt je niet beter in en je leert er dus helemaal niks van)


Citaat:

Al die cheaters hebben dezelfde bot? En zitten er niet achter terwijl hun game wel draait? Waar kun je nou uit opmaken of ze achter hun PC zitten? Heb je zelf wel 'ns online gecheat?
De bot waar ik het in dit geval over had is bij D2. Simuleert muisbewegingen en clicks op een snelheid en precisie menselijk onmogelijk.
Doet alles wat je hem dus ingeeft om te doen en laat je dus aanstaan als je er zelf niet bijbent. (is nog wel een excuus voor te vinden want wordt gebruikt voor 'magic find' waar bij D2 een heel groot deel van je tijd in gaat zitten en dan kan ik er nog wel inkomen dat je het beu raakt) Maar dan nog is het lam en mag het niet. (ToU dus dat ze ze allemaal bannen en CD-key + Ip-adres blokkeren zodat we van ze af zijn)

Maar tegenwoordig zijn er zoveel mensen die dat doen dat er waiting lines komen en ik in het weekend eerst tegen een wachtrij van 200+ (30 secondes ofzo) zit aan te kijken en daarna met een ping van 300 rond loop (terwijl het normaal iets van 40-90 hoort te zijn)


Citaat:

Daarnaast verschilt dit 'type' cheaters blijkbaar met het 'type' cheaters dat ik voor ogen had in mijn eerdere hypothese (dit is ook gebaseerd op uitspraken van jou die hieronder staan)
Welk verschil? De loser die het spel niet kan en ipv door te modderen door het moeilijke heen gelijk voordeel en overwinning wil halen?
Ik speel geen quake3 omdat ik daar dus werkelijk veel te slecht in ben. Maar als ik het speel dan speel ik gewoon in teamgames of free for all. (en geen 1vs1 want dan wordt ik gewoon weggespeeld)
En stel ik zou vanaf nu iedere dag gaan spelen op een random FFA server. Dan begin ik 100% zeker onderaan. Maar geef mij een maand en ik sta minimaal in de middenmoot en daarna een halfjaar en dan zal ik zelfs op een hele goede dag in de top staan.
En natuurlijk zal ik er de eerste keren flink de pee in hebben.

Citaat:

Je kent deze mensen erg goed? Je doet je voor als hen woordvoeder.
Ik beelde mezelf even in dat iedere cheater wel het excuus kan gebruiken van 'jah, hun waren allemaal veel beter' en dan ipv ervoor te werken maar de makkelijke weg namen en begonnen met cheaten.
Zo gaat het 99% van de tijd wel (jah, ik ken genoeg cheaters waarbij ik pas achter kwam dat het cheaters waren op de harde manier )


Citaat:

Vaak; nou, vanwaar dan die ergernis?
Vaak als in PvM (bij D2) Maar hun chars zijn zoveel krachtiger in PvP dat skill niet eens meer nodig is. Ze doen damage waarvan een legit speler alleen maar kan dromen. Halen max res met 1 of 2 items. Hebben zoveel absorb dat ze een meteor van mijn sorc kunnen overleven en ondertussen naar de plee kunnen en hun avondeten uitgebreid kunnen doen. (denk je in 10000 dmg ongeveer op 4000 hitpoints die in hun geval vaak ook iets van 8000 hitpoints zullen zijn)
Onmogelijk iets tegenin te brengen als legit speler en allemaal verkregen door 3d party programma's en dus door cheaten in een middagje. Terwijl ik voor de dingen die ik heb maanden zoniet meer dan een jaar voor heb moeten werken.


Citaat:

Alle cheaters? Of alleen die DF2 cheaters? Op die lag kom ik zo nog op terug.
D2 => Diablo2
Cheaters Zijn cheaters

Citaat:

Daar heb ik ook geen flauw idee van. Heb je het nou over DF2?
Vrij onbenullige quest in het spel D2 die je alleen maar kent als je het spel een keer hebt doorgespeeld.

Citaat:

Hoe weet je dat zo zeker?
Als jij hun manier van spelen observeerd... Dat zou ik met geen enkele legit character proberen want legit characters zijn dan dood of bijna dood bij sommige van de stunts die hun uithalen.


Citaat:

Een oplossing zou zijn: de toelaatbare snelheid omlaag; dat probleem ligt bij de server(s) want die bepalen dat. Niet de client(s).
Zie het als een actie waarbij 80.000 mensen tegelijk om de minuut een website opvragen. Alleen dan met het verschil dat 80.000 mensen om de zoveel tijd games createn en leaven en createn en leaven en createn en leaven.
Geloof me, dat voelen de servers wel.
En normaal gingen 's nachts de mensen naar bed. Doen ze nu nog maar nu laten ze hun bots doorspelen voor ze. Zodat de belasting op de servers gewoon continu zo hoog is. Al die cheaters die normaal dan offline waren me hun gecheate items laten gewoon hun PC en character dan ineens offline waardoor de servers ipv zo nu en dan tijdelijk rust van bepaalde accounts eigenlijk gewoon continu op hun max draaien.


Citaat:

Gaap... sommige games kun je (vrijwel) niet offline spelen.
Die games speel ik vaak ook niet.

Citaat:

Mijn conclusie: je zit vol met stereotypes over cheaters, gooit alle cheaters op 1 hoopje en weet precies hoe ze allemaal cheaten, wat er gebeurd op zo'n moment gebeurd, etcetera terwijl dat per spel, server en situatie juist erg kan verschillen. Heb je toevallig nog meer aversies tegen bepaalde groepen mensen die jouw plezier bederven en denk je in zo'n geval nooit verder waar dat aan zou kunnen liggen behalve 'aan die anderen!'? Laters.
Hmmz, ik als legit speler kan inderdaad wel met zekerheid zeggen dat cheaters de lol voor anderen bederven op een manier zoals noob-stompers dat ook doen. Door gewoon veel beter te zijn.
Verschil is dat noob-stompers dat doen door gewoon tegenstanders te zoeken die ver beneden hun niveau zitten. En cheaters het doen met onrechtmatig niet in het spel geimplementeerde voordelen waar ik als legit speler geen weerwoord op zal kunnen hebben.
Gewoon omdat mijn aim nooit zo goed zal kunnen zijn als van een aimbot. Mijn reactie nooit zo snel als van een auto-shoot. Ik nooit door muren heen zal kunnen kijken en ik nooit zo snel zou kunnen rennen als een speedhacker. Ik invisibility hackers nooit kan zien.
Ik mezelf niet volledig in kan stellen op hetgene wat ik bij de tegenstander zie gebeuren zoals maphackers (strategy games) ik nooit die hoeveelheid res en absorb heb zoals dupers en ith users (D2), ik nooit die items database zal hebben zoals de nachterlijk MB-BOT users (D2)

Mijn enige weerwoord zou kunnen zijn om ook te gaan cheaten als we even bekijken volgens jou denkbeeld want ze zijn allemaal beter als mij.
Zelfs beter op manieren die normaal gesproken niet in het spel zitten en voor mij dus onmogelijk haalbaar zijn als menselijke speler en ik er dus ook niks van kan leren behalve hoe ik die dingen moet gebruiken (of hoe ik ze moet haten)

En aan wie zou dat dan liggen?
Iig niet aan de persoon die legit wil spelen volgens de regels gesteld door de makers van het spel.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Ads door Google
Oud 28-06-2003, 01:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dit is een contacttopic, niet een debattopic. Vervolg dit elders aub, of ik ga verwijderen. Sorry, maar dit defeats the purpose een beetje.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 29-06-2003, 15:04
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Is er vanavond weer Quake?

Van hoe laat tot hoe laat?

Ik hoor het wel.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Oud 29-06-2003, 21:32
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb helaas nog steeds m'n server niet op orde, en iets met port forwarden gaat niet goed.

Instaunlagged lukt dus niet, maar misschien de normale server wel. Probeer maar eens in te loggen.

quake.fluffles.net default port

Ik ben er ook.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 30-06-2003, 23:39
tacidvs
tacidvs is offline
Ben jij fluffles?
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 01-07-2003, 15:08
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 30-06-2003 @ 23:39:
Ben jij fluffles?
ja dat is enlightenment
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Oud 04-07-2003, 01:25
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Ik wil wel mee doen maar alleen met Unreal Tournament ZP! Ik kan wel een ZP servertje regelen en/of als Enlightement zo lief is om ZP (Zeroping v100 ofzo) op te zetten voor mensen met hoge ping (onspeelbaar in nonZP)

Lijkt me geen probleem toch?
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Oud 04-07-2003, 01:42
TIGEK
TIGEK is offline
Zeg maar waar ik de mutator kan downloaden dan instal ik hem wel
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 04-07-2003, 02:44
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
M'n servers zijn op dit moment een rommeltje, ga wel keer reorganiseren. Tot die tijd kan ik maar beter geen gameserver aanmaken. Als ik nieuwe goede server heb gevonden ga ik alles ff goed configgen, zowel Quake als UT en evt. andere gamesoorten zouden we dan kunnen spelen.

Dus vraag maar aan iemand anders of hij/zij gameserver kan opzetten voor UT. Dan wil ik ook wel meedoen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 04-07-2003, 03:21
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
W:ET
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Oud 05-07-2003, 16:11
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Geen mensen die StarCraft, of WarCraft II of III willen spelen?
__________________
...
Oud 05-07-2003, 16:51
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 04-07-2003 @ 01:42:
Zeg maar waar ik de mutator kan downloaden dan instal ik hem wel
Heb je het tegen mij? Nee is geen mutator maar je kan het bij elk ZP server downloaden. Zoek een CTF of DM server op die met de naam ZP| ofzo begint.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 21:26.
Oud 05-07-2003, 19:42
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 05-07-2003 @ 16:11:
Geen mensen die StarCraft, of WarCraft II of III willen spelen?
SCBW opzich wel, als ik er ooit tijd voor heb.
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 06-07-2003, 12:44
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 05-07-2003 @ 19:42:
SCBW opzich wel, als ik er ooit tijd voor heb.
Zeg maar wanneer, ik heb voorlopig toch vakantie. Moet er trouwens wel weer in oefenen, ben een beetje slecht geworden.
__________________
...
Oud 17-07-2003, 03:28
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Diablo II baby.. bring on the Uniques :>
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.