Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2007, 09:43
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Weet je waar dat op neer komt als je een uur of vijf kwartier reistijd hebt? Van kwart voor zeven tot half acht 's avonds bezig zijn, en daarnaast nog eens je huiswerk moeten maken.

Neem een half uurtje om 's avonds te eten en je bent pas om 8 uur 's avonds beschikbaar. Stel dat je ochtendroutine een gemiddelde drie kwartier is, dan ben je van zes uur 's nachts tot 8 uur 's avonds bezig

Kinderen in de leeftijd van de middelbare school wordt aangeraden dat ze 9 uur slaap krijgen. 12-16 is erg vroeg opstaan onverantwoord omdat hun slaapritme daar op die leeftijd niet tegen kan, dus 6 uur opstaan is al onverantwoord.
Onverantwoord... Ik heb zes jaar lang om 6u28 opgestaan om per trein naar school te reizen, en ik was 's avonds pas om 19u terug. Dus ik was elke dag net 12u van huis. Tjah, je hebt je slaap nodig, maar dan moet je maar op tijd slapen. Ik heb het toch goed overleefd...

In inderdaad, zo uitzonderlijk is een rooster zoals ik het gehad niet hoor. Vele ASO-scholen hebben het bij ons, en mijn broer die een technische opleiding volgt heeft zelfs nog meer lesuren ik vroeger had! En dan moet je nog eens weten dat er redelijk wat scholieren zijn die over de middag nog bereid zijn een halfuur van hun pauze af te staan om dactylo, een vreemde taal, ... of wat dan ook te studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 11:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Scholieren zien school nog te vaak als een onaangename inperking van hun vrije tijd, inplaats van een noodzakelijke investering als voorbereiding op de rest van hun leven.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 14:52
Rope
Rope is offline
Citaat:
Scholieren zien school nog te vaak als een onaangename inperking van hun vrije tijd, inplaats van een noodzakelijke investering als voorbereiding op de rest van hun leven.
Helemaal mee eens. Toen ik nog op de middelbare zat had ik precies dezelfde mening over school. Het was saai, nutteloos en alle leraren konden me wat.

Gelukkig weet ik nu wel beter. Ben zelf 19 en in principe had ik er nu nog steeds kunnen zitten. Gelukkig zit ik nu in me een-na-laatste jaartje HBO en ik moet zeggen dat mijn middelbare school me redelijk tot goed geholpen heeft.

Ondanks het feit dat ik tijdens de tussenuren meestal me tekenkunsten verbeterde in plaats van mijn wiskundige vaardigeheden.

Overigens moet ik wel zeggen dat leraren voor een groot deel bepalen of school wel of niet leuk is. Heb je het naar je zin op school zal je minder geneigt zijn om (zoals nu het geval is) te gaan staken om minder uren te krijgen. Klaarblijkelijk hebben deze leerlingen het dus niet naar hun zin op school.

Niet om nou de leraren de schuld in de schoenen te schuiven hoor begrijp me goed.

Groeten, Rope.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:09
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Ik ben blij dat door die stakingen het aggresieve geweld door de politie duidelijk wordt gemaakt. Dit maakt maar eens duidelijk dat er geen verharding van de kraakscene is maar een verharding van de politie.
Wat een onzin!

Waar je 30 geleden bij de gemiddelde aanhouding iemand gewoon rustig mee kreeg worden mensen door hun agressieve aard tegenwoordig steeds vaker geboeid afgevoerd. Steeds vaker worden mijn collega's Kmar/politie aangevallen bij routine controles. De verharding van de politie komt door een verharding van de samenleving en niet anders om.

Scholieren/kinderen onder de 18 hebben geen recht om te staken. Die zijn verplicht op school lessen te volgen. Dat zij van scholen toch mochten gaan was een gunst. Dat een groot deel hier misbruikt van maakt door openbare geweldpleging/vandalisme/diefstal etc etc gaat ten koste van de rest die hun mening wel op een beschaafde manier wilden laten horen.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 21:25
DopeBean
DopeBean is offline
Citaat:
bah bah bah

een gewone fulltime baan is al 1600 uur in een jaar. Ik zit nu op het HBO en we hebben studiebelastings uren van 1300 per jaar. Ik snap wel dat ze kwalitatief lessen willen volgen maar in mijn ogen hebben ze nu gewoon een excuses gevonden om niet naar school te gaan. "Vet kom we gaan staken... waarvoor? Geen idee maar het is wel vet!" "Hey we komen in het nieuws... morgen weer staken" (dat moet dalijk de maatschappij in?)

Zie het laatste nieuws van een welbekende site dat je denkt van dat moet nu

ik citeer:


"Volgens Codename Future blijkt uit dit onderzoek dat veel leerlingen actie voeren zonder precies te weten wat de 1040 uur in de dagelijkse praktijk betekent"

ahummm zei t toch

en hieronder de bron van mijn gelijkenisheid door wijsheid.

http://www.nu.nl/news/1334794/10/Mee...r_dag_les.html

ga naar school pubers!
__________________
http://I-TuneFM.tk
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zie het laatste nieuws van een welbekende site dat je denkt van dat moet nu
ik citeer:
"Volgens Codename Future blijkt uit dit onderzoek dat veel leerlingen actie voeren zonder precies te weten wat de 1040 uur in de dagelijkse praktijk betekent"
ahummm zei t toch
en hieronder de bron van mijn gelijkenisheid door wijsheid.
http://www.nu.nl/news/1334794/10/Mee...r_dag_les.html
ga naar school pubers!
Waarom sla je jezelf op de borst als je ongelijk hebt?

Je rekent de vakanties niet mee, standaardfout. Dat om te beginnen. Daarnaast komt de studiebelasting zoals nu meermalen is voorgerekend ver boven de 6 uur per dag uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 07:21
Verwijderd
LAKS zet actie vrijdag door
Uitgegeven: 28 november 2007 23:52
Laatst gewijzigd: 28 november 2007 23:55

DEN HAAG - Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) "zit op de lijn" om vrijdag actie te voeren op het Museumplein in Amsterdam. Dat heeft voorzitter Sywert van Lienden donderdag gezegd.

Van Lienden reageert daarmee op de uitkomst van het spoeddebat van de Tweede Kamer met staatssecretaris Marja van Bijsterveldt over de minimumnorm voor het aantal lesuren. LAKS eist verlaging van die norm.

Debat

In het debat wilde Van Bijsterveldt de scholieren niet verder tegemoet komen. In een akkoord dat zij dit weekend met de middelbare scholen sloot, had zij de urennorm al versoepeld.

Van Lienden gaat de komende uren praten op het ministerie van Onderwijs. Daarna zal zijn comité een definitief besluit nemen over een actie op vrijdag.

(...)

Bron

Meh, niets veranderd dus. Morgen een grote, landelijke staking op het museumplein in Amsterdam, en ik verwacht dat er ook wel in veel andere steden ge"staakt" zal worden. Al geloof ik niet dat het LAKS daar achter zit, in hun reacties op het debat lees ik daar niets over.
Vind het wel terecht overigens dat LAKS morgen een demonstratie in Amsterdam organiseert. Er is nu nog steeds bijna niets veranderd aan de urennorm...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 07:44
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Staking is terecht, maar ik kan me helemaal voorstellen dat de gemeente Amsterdam z'n hart vasthoudt bij dit nieuws. Staken is een vak apart en volgens mijn moeder en vader (ik heb zelf nog nooit hoeven te staken) vinden de meeste mensen er helemaal niets aan... Scholieren daarintegen vinden 't leuk

Zullen de leraren leuk vinden. In plaats van lesgeven moet je de hele dag op een groep scholieren waarvan een deel uit is op zooien.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is niet 'een vak apart', de pleuris breekt gewoon los wanneer die 1% scholieren die willen kloten, zich erin mengende krakers, antiglobalisten, voetbalhooligans en you name it welke beroepsrelschoppers zich erin mengen.

In Bussum zag je dat ook gebeuren. Een groep hangjongeren uit een andere plaats waren daar ook verantwoordelijk voor de grootste excessen en het grootste deel van de excessen. Hilversum idem, daar zag je ook figuren lopen, Marrokaanse vlag meedragend, lekker rolbevestigend, die alleen kwamen om rotzooi te trappen. Hoogstwaarschijnlijk zelfs klanten van het ROC Gooi- en Vechtstreek.

Amsterdam gooit natuurlijk wel de eigen ruiten in. Nadat ze vorige keer met een legermacht ME en zelfs een waterkanon op de proppen waren gekomen zijn alle demonstranten van tevoren ingesteld op geweld. Dat geeft direct al een grimmige sfeer, en van daaruit ontstaat een dreigende situatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 11:28
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Amsterdam gooit natuurlijk wel de eigen ruiten in. Nadat ze vorige keer met een legermacht ME en zelfs een waterkanon op de proppen waren gekomen zijn alle demonstranten van tevoren ingesteld op geweld. Dat geeft direct al een grimmige sfeer, en van daaruit ontstaat een dreigende situatie.
En blijkbaar waren die ook nodig als je kijkt naar al het vandalisme, geweld etc etc. We moeten ons meer zorgen maken dat kinderen van 14 en 15 al zo ver gaan tijdens een 'illegale' staking.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Het is niet 'een vak apart', de pleuris breekt gewoon los wanneer die 1% scholieren die willen kloten, zich erin mengende krakers, antiglobalisten, voetbalhooligans en you name it welke beroepsrelschoppers zich erin mengen.

In Bussum zag je dat ook gebeuren. Een groep hangjongeren uit een andere plaats waren daar ook verantwoordelijk voor de grootste excessen en het grootste deel van de excessen. Hilversum idem, daar zag je ook figuren lopen, Marrokaanse vlag meedragend, lekker rolbevestigend, die alleen kwamen om rotzooi te trappen. Hoogstwaarschijnlijk zelfs klanten van het ROC Gooi- en Vechtstreek.

Amsterdam gooit natuurlijk wel de eigen ruiten in. Nadat ze vorige keer met een legermacht ME en zelfs een waterkanon op de proppen waren gekomen zijn alle demonstranten van tevoren ingesteld op geweld. Dat geeft direct al een grimmige sfeer, en van daaruit ontstaat een dreigende situatie.
Ik denk eerder dat nog geen 20% weet waar ze het over hebben en er daadwerkelijk achter staan, en dat de rest gewoon loopt te kutten omdat ze dan niet naar school hoeven....

Ik pleit bij deze voor twee dingen; Invoering dienstplicht voor schoolweigeraars, verlaters en notoire spijbelaars.
Daarnaast verplicht maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 op school zitten, met één middag in de week vrij, net zoals bij onze ouders. Maar als je dan thuis komt, hoef je ook niets meer te doen. Daarmee los je ook jeugdcriminaliteit op.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:47
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Daarnaast verplicht maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 op school zitten, met één middag in de week vrij, net zoals bij onze ouders. Maar als je dan thuis komt, hoef je ook niets meer te doen. Daarmee los je ook jeugdcriminaliteit op.
Van 9 tot 5 op school, wat een lakse visie. Ik zat van 7u45 tot 18u30 op school en ik heb daar nooit over geklaagd. School is meer dan verplichte lessen en studeren. Dat is toch de plaats waar je tussen je 12 en 18 de meeste vrienden maakt en het meest beleeft?

Jeugdcriminaliteit los je volgens mij zeker niet op door jongeren om 17u naar huis te sturen met de boodschap: je hebt nu niets meer te doen. Jongeren mogen van mij lang op school zitten, de boodschap en oplossing is om ze gemotiveerd te houden en dat kan op elk niveau.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:56
Rope
Rope is offline
Hoorde wat moois op de radio. Alle leerlingen die ongeoorloofd de lokalen verlaten om te gaan staken moeten die uren later DUBBEL in halen. Met andere woorden als ze nog even een paar dagen staken kunnen ze straks rekenen op 1200 uur in plaats van 1040.
Zal wel niet overal gebeuren, maar onder het mom van leerplicht gaan sommige scholen dit zeker doen.
Persoonlijk vind ik dit een hele goeie, laat ze maar lekker extra inhalen die uurtjes. Daarna kunnen ze in hun vrije tijd als maatschappelijke stage de zooi die ze gesloopt hebben repareren.

In amsterdam hangen zat camera's laat ze daar maar die relschoppers identificeren. Hun eruit plukken straatverbod geven, en niet in de buurt van de stakingsplekken laten.

Zal wel niet helpen maar goed. Het is een begin natuurlijk.
__________________
The Universe interpreted by some conscious matter within it,.. That would be me..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eerder dat nog geen 20% weet waar ze het over hebben en er daadwerkelijk achter staan, en dat de rest gewoon loopt te kutten omdat ze dan niet naar school hoeven....
Dat is natuurlijk ook wel zo, maar T_ID heeft wel een punt. Er is namelijk een verschil tussen 'lopen kutten' zonder te weten waarom en het meedoen enkel en alleen met het doel om rellen te schoppen. En het ergste is nog dat de grootste relschoppers vaak niet eens scholieren zijn, en zij verpesten het dus voor een groep met wie zij niets te maken hebben.

Aanpakken die handel en taakstraffen geven. Laat die lui lekker het spoor van vernielingen volgen om dat schoon te maken en te repareren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 16:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daarmee los je ook jeugdcriminaliteit op.
Los van het absurde van je voorstel, hoe kom je hier nu weer bij? Als mensen al tijdens hun schoolperiode crimineel worden ligt dat aan factoren waar school weinig invloed op heeft, verkeerde vrienden bijvoorbeeld. Als het je dus al lukt om die mensen die ontsporen tot vijf uur op school te houden verplaats je dan dus slechts hun criminele activiteiten in de tijd.
Citaat:
Persoonlijk vind ik dit een hele goeie, laat ze maar lekker extra inhalen die uurtjes.
Heb je ook nog een bepaalde reden om op zo'n manier mensen een democratisch recht te ontzeggen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Het is niet 'een vak apart', de pleuris breekt gewoon los wanneer die 1% scholieren die willen kloten, zich erin mengende krakers, antiglobalisten, voetbalhooligans en you name it welke beroepsrelschoppers zich erin mengen.
Anders schaar je krakers en antiglobalisten even niet onder de beroepsrelschoppers...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Anders schaar je krakers en antiglobalisten even niet onder de beroepsrelschoppers...
Ach kom nou, die antiglobalisten komen toch ook niet uit boven vmbo-niveau.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 18:34
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Los van het absurde van je voorstel, hoe kom je hier nu weer bij? Als mensen al tijdens hun schoolperiode crimineel worden ligt dat aan factoren waar school weinig invloed op heeft, verkeerde vrienden bijvoorbeeld. Als het je dus al lukt om die mensen die ontsporen tot vijf uur op school te houden verplaats je dan dus slechts hun criminele activiteiten in de tijd.
Heb je ook nog een bepaalde reden om op zo'n manier mensen een democratisch recht te ontzeggen?
Scholieren hebben geen stakingsrecht.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Scholieren hebben geen stakingsrecht.
Welke nationaliteit bezitten ze in de regel?

Juist ja... Normale rechten zijn dus van toepassing.

Vandaar dus mijn vraag wat de reden was om hen een democratisch recht te ontnemen. Als je al zoiets wilt doen moet je solide argumenten hebben.


Overigens:

CNV steunt protesterende leerlingen

Het CNV steunt het leerlingenprotest van morgen. De onderwijsbond van het CNV roept zijn leden in het onderwijs ertoe op met de leerlingen mee te werken.

De schoolleiders zouden de leerlingen in staat moeten stellen om mee te doen aan de demonstratie op het Museumplein in Amsterdam. De leerkrachten krijgen het verzoek met hun leerlingen mee te gaan. Als leerlingen niet naar Amsterdam kunnen, moet de les worden onderbroken om de demonstratie op tv te volgen.

Ook de bond maakt bezwaar tegen het minimumaantal lesuren. Staatssecretaris Van Bijsterveldt versoepelde de norm, maar dat gaat de bond niet ver genoeg.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...1611403ED.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast verplicht maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 op school zitten, met één middag in de week vrij, net zoals bij onze ouders. Maar als je dan thuis komt, hoef je ook niets meer te doen. Daarmee los je ook jeugdcriminaliteit op.
Van 9 tot 5 is nog niet zo'n heel gek idee, maar ik denk niet dat dat voor alle scholen haalbaar is. Bij ons op school bijvoorbeeld (ik zit op een streekschool) zijn de meeste leerlingen 1-1,5 uur onderweg. En als je dan van 9-5 les hebt, met reistijd, dan wordt het wel een heel lange dag. En bedoel jij ook dat je je huiswerk dan op school moet maken?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:55
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Welke nationaliteit bezitten ze in de regel?

Juist ja... Normale rechten zijn dus van toepassing.

Vandaar dus mijn vraag wat de reden was om hen een democratisch recht te ontnemen. Als je al zoiets wilt doen moet je solide argumenten hebben.
Naar de letter van de wet mogen scholieren niet staken. Ook niet als hun ouders en de school daar toestemming voor geven.

Dat hebben de juristen van onderwijsbond AOb donderdag gezegd. Vrijdag gaan scholieren actievoeren op het Museumplein in Amsterdam....

link voor rest van artikel.

http://www.planet.nl/planet/show/id=...0423/sc=2bda48

Ik snap dat we in een democratisch land leven, en dat er qua leerverplichtingen niet gaat worden opgetreden tegen de stakende scholieren van de afgelopen dagen zie ik als een gunst.

Het is alleen al duidelijk geworden dat dit in bepaalde regio's niet rustig kan. Als je wil staken, dan doe dat maar lekker na schooltijd.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Van 9 tot 5 is nog niet zo'n heel gek idee, maar ik denk niet dat dat voor alle scholen haalbaar is. Bij ons op school bijvoorbeeld (ik zit op een streekschool) zijn de meeste leerlingen 1-1,5 uur onderweg. En als je dan van 9-5 les hebt, met reistijd, dan wordt het wel een heel lange dag. En bedoel jij ook dat je je huiswerk dan op school moet maken?
Ehm... dan begin je om 08:15 tot 16:15. Klinkt als een heel gewone schooldag.

Dan ben je van 7 tot iets over 5 bezig met naar en van school gaan/komen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Naar de letter van de wet mogen scholieren niet staken. Ook niet als hun ouders en de school daar toestemming voor geven.
Daarmee misbruik je dan de letter van de wet om iemand een democratisch recht te ontzeggen.

Zoals al eerder gevraagd: waarom?
Citaat:
Ik snap dat we in een democratisch land leven, en dat er qua leerverplichtingen niet gaat worden opgetreden tegen de stakende scholieren van de afgelopen dagen zie ik als een gunst.
Dus als jij iets vind, je krijgt een spreekverbod en een werkstraf, maar je wordt niet helemaal in elkaar geslagen door een peleton ME, dan is dat goed, en zou je dankbaar moeten zijn?

Ik verwacht niet dat je de zaken op die manier ziet, wat je standpunt tegenover scholieren op zijn beurt erg vreemd maakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:49
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Tjonge, als ze nou zouden zeggen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat en om die reden staken zou ik ze nog serieus kunnen nemen. Volgens mij is het probleem eerder dat leerlingen vakken opgedrongen krijgen die ze helemaal niet willen volgen en dat demotiveert. Welke malloot met N&G of N&T wil er nou ANW volgen, om maar s iets te noemen. Ik kan me voorstellen dat leerlingen eerder 1040 uur aan leuke vakken willen volgen dan 960 uur aan vakken waar je toch nooit wat mee doet.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 21:34
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Daarmee misbruik je dan de letter van de wet om iemand een democratisch recht te ontzeggen.

Zoals al eerder gevraagd: waarom?
Dus als jij iets vind, je krijgt een spreekverbod en een werkstraf, maar je wordt niet helemaal in elkaar geslagen door een peleton ME, dan is dat goed, en zou je dankbaar moeten zijn?

Ik verwacht niet dat je de zaken op die manier ziet, wat je standpunt tegenover scholieren op zijn beurt erg vreemd maakt.
Scholieren hebben geen stakingsrecht tijdens schooltijd dus er wordt ze ook geen enkel democratisch recht ontnomen. Willen zij protesteren, dan moet dat na schooltijd.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Los van het absurde van je voorstel, hoe kom je hier nu weer bij? Als mensen al tijdens hun schoolperiode crimineel worden ligt dat aan factoren waar school weinig invloed op heeft, verkeerde vrienden bijvoorbeeld. Als het je dus al lukt om die mensen die ontsporen tot vijf uur op school te houden verplaats je dan dus slechts hun criminele activiteiten in de tijd.
School heeft duisentkeer meer invloed dan dat jij denkt. De sociale structuren in de klassen zijn ontzettend belangrijk en tegelijkertijd verkapt. Scholieren zien hun medeleerlingen meer dan hun ouders en andere familie, er is voor de school weldegelijk een opvoedende rol weggelegd. Laten we eerlijk zijn, hadden we dit probleem vroeger ook? Nee! Dat komt onder andere omdat kinderen veel en veel te veel mogen, óók op school. Ze hebben een hardere hand nodig, er is geen respect meer voor leraren en politie, etcetera. Van mij mag de politie op die relschoppers inslaan met de grootst mogelijke kracht en niet met gummiknuppels, maar met iets wat vééél meer pijn doet. Rubberen kogels op ze afschieten bijvoorbeeld. Laat het ze maar voelen. Bekijk het als het trainen van een politiehond (boomknuffelaars even niet lezen vanaf hier); Die beesten worden letterlijk tot bloedens toe geslagen om ervoor te zorgen dat ze onvoorwaardelijk gaan luisteren.

En ja, ik weet donders goed waar ik het over heb, ik hoor de klagenzangen van docenten iedere dag (zelfs op het HBO begint disrespect en agressiviteit meer en meer een rol te spelen). Ik heb het trouwens niet over mensen die ontsporen, maar over IEDERE leerling.

Citaat:
Heb je ook nog een bepaalde reden om op zo'n manier mensen een democratisch recht te ontzeggen?
please, staken een democratisch recht? Voor fokking scholieren? Laat me niet lachen. Scholieren hebben te doen wat ze gezegd wordt (uiteraard is het niet zo zwart wit als ik het hier stel). Dit heeft *niets* meer te maken met democratie, maar met meelopen met de massa, à la modegrillen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Van 9 tot 5 is nog niet zo'n heel gek idee, maar ik denk niet dat dat voor alle scholen haalbaar is. Bij ons op school bijvoorbeeld (ik zit op een streekschool) zijn de meeste leerlingen 1-1,5 uur onderweg. En als je dan van 9-5 les hebt, met reistijd, dan wordt het wel een heel lange dag. En bedoel jij ook dat je je huiswerk dan op school moet maken?
Ja, als je thuis komt hoefe niets meer te doen. Ik werk zelf 5 tot 6 dagen in de week, meestal 5. Die zijn van 8:30 tot 17:00, ik heb 1:15 reistijd. Dat betekent; 6:15 opstaan, en 18:15 thuis, om 23:00 in bed.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Daarmee misbruik je dan de letter van de wet om iemand een democratisch recht te ontzeggen.
Tjongejonge wat kan jij het zo draaien dat het jou uitkomt zeg. Typisch staaltje nondiscussie van T_ID. (oh wacht ik speel het op de man, moet ik niet doen).
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 12:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
School heeft duisentkeer meer invloed dan dat jij denkt. De sociale structuren in de klassen zijn ontzettend belangrijk en tegelijkertijd verkapt. Scholieren zien hun medeleerlingen meer dan hun ouders en andere familie, er is voor de school weldegelijk een opvoedende rol weggelegd. Laten we eerlijk zijn, hadden we dit probleem vroeger ook? Nee!
Oftewel: "Vroegah was alles beter". Uiteraard is dat geen kloppende argumentatie.

Dat het vroeger goed ging komt omdat mensen toen nog met 700-900 lesuren per jaar konden volstaan.

Ik zal je tevens in herinnering brengen dat er ook bij invoering van de tweede fase grote protesten waren en dat er sindsdien aardig aan het concept gesleuteld is. En dat is maar goed ook. Vlak na de invoering deed mijn school alles tot de letter van wet.

En het HBO, tja, als ik hoor van mijn zusje dat een les van een HBO docente over culturen en verhoudingen daartussen uitdraait op twee uur straight zeiken over hoe blanken overal en altijd negers zouden discrimineren, dan zou ik daar ook geen enkel respect voor hebben. Respect moet verdient worden. Een racist die geen les kan geven voor de klas, die twee uur van ruim dertig mensen verspilt, verdient geen respect.


En het begin van de tweede fase... Ik zat vier dagen per week van 8.30 tot 17.35 en een dag van 8.30 tot 16.35 op school, was constant oververmoeid en verveelde me de klere. Er was omdat het zo achterlijk langdradig was geen enkele snelheid in de stof zat, er was geen concentratie.

Later kreeg de school lak aan die bepalingen, werden sommige vakken bepaalde periodes een periode lang niet gegeven en werd het aantal uren teruggebracht. Resultaten in de klas gingen tevens met sprongen vooruit. Eerst stond ruim de helft van de mensen op zitten blijven. In het half jaar dat we met veel minder uren werkten haalde vrijwel iedereen het op en bleef slechts een iemand zitten.
Citaat:
please, staken een democratisch recht? Voor fokking scholieren?
Uhm, ja, voor iedereen, zelfs. Wil je dat terugfluiten dan moet je daar een reden voor hebben.

Je hebt geen antwoord gegeven op die vraag naar een reden..

Waarom doe je eigenlijk alsof je 'thuis niets meer hoeft te doen'? Het klinkt als een wilde aanname, want jij weet ook dat er gewoon huiswerk gemaakt moet worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Uhm, ja, voor iedereen, zelfs. Wil je dat terugfluiten dan moet je daar een reden voor hebben.
Die is er, dat noemen we ook wel "leerplicht".
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die is er, dat noemen we ook wel "leerplicht".
Dat moet je Ghandi ook een ongelovelijke lul hebben gevonden die eigenlijk niet mocht demonstreren. Wat hij deed was immers ook tegen de wet.


Bovendien begrijp je net zo goed als ik dat scholieren geen keuze hebben. Tegen de tijd dat scholieren vandaag de dag uit zijn en naar Amsterdam kunnen heeft heel Balkenende IV zich al teruggetrokken naar de Veluwe en liggen ze te snurken. Niemand die daardoor onder de indruk raakt.

Ondanks de pogingen de demonstraties tegen te houden stonden er overigens wel 15.000 mensen in Amsterdam vandaag:

Scholierenactie rustig verlopen

De scholierenactie op het Museumplein in Amsterdam tegen de 1040-lesurennorm is volgens een schatting van de politie bijgewoond door 15.000 leerlingen. De manifestatie liep door een technische storing iets eerder af dan verwacht.

Volgens het organisatiecomité LAKS is de manifestatie goed verlopen. Er zijn geen grote incidenten geweest. Wel pakte de politie zeker twintig mensen op, onder meer voor afsteken van vuurwerk.

De scholieren werden toegesproken door twee Kamerleden en door LAKS-voorzitter Sywert van Lienden. Die wil dat het hele kabinet vandaag nog een standpunt inneemt over het urennormconflict.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...D5BA2018C.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Dat moet je Ghandi ook een ongelovelijke lul hebben gevonden die eigenlijk niet mocht demonstreren. Wat hij deed was immers ook tegen de wet.
Luie profiteurs zijn te vergelijken met Gandhi.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luie profiteurs zijn te vergelijken met Gandhi.
Wist je dat alle D'66'ers eigenlijk beroepswerkeloze profiteurs zijn die slechts op hun reet zitten en roepen dat ze het zo en zo willen zien?

Waarom ik dat vind? Tja.. uhm, ik draag daarvoor evenveel onderbouwing aan als bij je waardeoordeel over alle scholieren.

Namelijk:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:09
Verwijderd
Als je 5½ uur per dag les te veel vindt, ben je lui.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je 5½ uur per dag les te veel vindt, ben je lui.
Toon uw bewijs dat alle scholieren in die situatie zitten a.u.b.

Bewijs tevens dat opvuluren die veelvuldig beschreven werden niet bestaan, aangezien die vanwege hun nutteloosheid en afbreuk aan het onderwijs per definitie teveel zijn en je claim ondergraven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 13:38
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Vanochtend liep ik door het pittoreske Slotervaart naar de faculteit en ja daar stonden ze: een heel legertje ME'ers die hun busjes aan het oppoetsen waren. Zag zelfs een busje uit zuid-limburg. Gefascineerd als ik was zag ik ze even later met ongeveer 10 busjes richting Museumplein rijden. Meestal staat er ook een spuitwagen, maar vandaag niet. Ik vond het van de week prachtig toen ik 'm zag rondspuiten op het eerdergenoemde plein. Nu heb ik begrepen dat alles rustig verlopen is . Alleen jammer dat door die *** staking mijn bus vertraging had.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Toon uw bewijs dat alle scholieren in die situatie zitten a.u.b.

Bewijs tevens dat opvuluren die veelvuldig beschreven werden niet bestaan, aangezien die vanwege hun nutteloosheid en afbreuk aan het onderwijs per definitie teveel zijn en je claim ondergraven.
Jij claimt het tegenovergestelde. Wees eens het goede voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij claimt het tegenovergestelde. Wees eens het goede voorbeeld.
Zie eerder gemaakte rekensom. Verder werden er roosters genoemd die mijn lezing onderschrijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:09
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Ik las net een brief van een school over de stakingen van vandaag.

"Zoals jullie weten heeft het LAKS voor vrijdag een landelijke staking
uitgeschreven op het Museumplein in Amsterdam.
Alle scholen in Den Bosch gaan daar op dezelfde manier mee om. Die regeling
is als volgt: je kunt alleen naar Amsterdam afreizen als je ouders schriftelijk
toestemming geven om deel te nemen aan die landelijke bijeenkomst."

grappig dat je toestemming van je ouders moet hebben om te gaan staken... wees eens rebels en steek vuurwerk af
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Oftewel: "Vroegah was alles beter". Uiteraard is dat geen kloppende argumentatie.
Vroeger was alles *niet* beter. Maar nu is het ook *niet* per definitie beter.

Citaat:
Dat het vroeger goed ging komt omdat mensen toen nog met 700-900 lesuren per jaar konden volstaan.
Al die uren die je op school zat had je ook les (jaren 50, begin jaren 60).

Citaat:
Ik zal je tevens in herinnering brengen dat er ook bij invoering van de tweede fase grote protesten waren en dat er sindsdien aardig aan het concept gesleuteld is. En dat is maar goed ook. Vlak na de invoering deed mijn school alles tot de letter van wet.
Was de minister niet recht tegen het advies van alle scholen en experts ingegaan door tóch de tweede fase in te voeren?

Citaat:
En het HBO, tja, als ik hoor van mijn zusje dat een les van een HBO docente over culturen en verhoudingen daartussen uitdraait op twee uur straight zeiken over hoe blanken overal en altijd negers zouden discrimineren, dan zou ik daar ook geen enkel respect voor hebben. Respect moet verdient worden. Een racist die geen les kan geven voor de klas, die twee uur van ruim dertig mensen verspilt, verdient geen respect.
Dat ligt meer aan de docent dan aan het HBO in het algemeen lijkt me zo.

Citaat:
En het begin van de tweede fase... Ik zat vier dagen per week van 8.30 tot 17.35 en een dag van 8.30 tot 16.35 op school, was constant oververmoeid en verveelde me de klere. Er was omdat het zo achterlijk langdradig was geen enkele snelheid in de stof zat, er was geen concentratie.
Nee klopt. De stof moet er duidelijk wel op ingesteld zijn. Aan de andere kant; Je leert er maar mee leven.

Citaat:
Later kreeg de school lak aan die bepalingen, werden sommige vakken bepaalde periodes een periode lang niet gegeven en werd het aantal uren teruggebracht. Resultaten in de klas gingen tevens met sprongen vooruit. Eerst stond ruim de helft van de mensen op zitten blijven. In het half jaar dat we met veel minder uren werkten haalde vrijwel iedereen het op en bleef slechts een iemand zitten.
Uhm, ja, voor iedereen, zelfs. Wil je dat terugfluiten dan moet je daar een reden voor hebben.
Ik neem aan dat de kennis van de stof getoetst werd op een dusdanige manier dat de score representatief was? M.a.w.; Op andere scholen waar ze een veel grotere urenlast hadden, had men dezelfde of lagere scores? Want ik kan ook engels geven, alleen maar woordjes laten stampen een jaar lang en géén grammatica doen en daarna toetsen. Dat is toch heel iets anders dan het vak Engels.

Citaat:
Je hebt geen antwoord gegeven op die vraag naar een reden..
Gast, wtf? Hoezo reden

Citaat:
Waarom doe je eigenlijk alsof je 'thuis niets meer hoeft te doen'? Het klinkt als een wilde aanname, want jij weet ook dat er gewoon huiswerk gemaakt moet worden.
Nee dat hoeft dus niet. Bij ons wordt er op één lokatie een proef gedraaid met een dergelijke opstelling. Toegegeven, soms wordt het wel eens half 6 (oh noes), maar er hoeft géén huiswerk meer gemaakt te worden. Namelijk; Alle docenten krijgen ook een 9-tot-5 werkdag, op school, en er worden ouders ingezet die het geheel controleren en begeleiden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Zie eerder gemaakte rekensom. Verder werden er roosters genoemd die mijn lezing onderschrijven.
Nee. Alleen in jouw visie.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 23:57
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Scholieren hebben geen stakingsrecht tijdens schooltijd dus er wordt ze ook geen enkel democratisch recht ontnomen. Willen zij protesteren, dan moet dat na schooltijd.
En dus worden ze flink in elkaar gebeukt door een stel agenten die normaal gesproken op kantoor zitten en nu even flink los gaan:

http://youtube.com/watch?v=aFONZDwz3IY&feature=related
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 07:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En dus worden ze flink in elkaar gebeukt door een stel agenten die normaal gesproken op kantoor zitten en nu even flink los gaan:
http://youtube.com/watch?v=aFONZDwz3IY&feature=related
Zoals jij 't vertelt, ja, ook de agenten die net zoals de scholieren op hun stoel horen te zitten krijgen zo eens een keer een verzetje.
Duidelijk geval van politie geeft de kudde scholieren de opdracht "wegwezen hier" en hardhorende scholieren gaan moedwillig "slacken" onder het mom van "kijk mij eens de discussie aangaan".
Overigens; 20 keer iets herhalen maakt het nog steeds maar één klap, ik heb trouwens nog geen spatje bloed gezien. In Frankrijk is het trouwens bij de politie waar het meeste bloed vloeit, kun je je voorstellen dat de politie daar niet op gaat wachten?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 10:49
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
En dus worden ze flink in elkaar gebeukt door een stel agenten die normaal gesproken op kantoor zitten en nu even flink los gaan:

http://youtube.com/watch?v=aFONZDwz3IY&feature=related
ach hou op man. Ik zie de massa die langzaam weg strompelt en een enkeling die de confrontatie maar blijft opzoeken. Jah, dan krijg je klappen en ja dat mag. Tegen kinderen ging het er wat hard aan toe maar die gast in dat licht bruine jasje blijft maar de confrontatie zoeken. Dan blijf je als agent klappen uitdelen tot dat het bericht overkomt. Dat lukte bij deze gast dus niet en dan word je aangehouden.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 10:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ach hou op man. Ik zie de massa die langzaam weg strompelt en een enkeling die de confrontatie maar blijft opzoeken.
Integendeel. Vanaf 0:47 van het filmpje zie je agenten de wapenstok onterecht gebruiken. Het korps Middelburg heeft ook zijn excuses aangeboden voor het excessieve geweld dat er gebruikt is.

Dat terwijl ze daarvoor juist iemand die de confrontatie aangaat met rust laten, terwijl ze die juist wel een mep zouden mogen verkopen.

Zeer onprofessioneel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:05
Verwijderd
Wtf, wat een gefrustreerde agenten daar.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:53
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
ach hou op man. Ik zie de massa die langzaam weg strompelt en een enkeling die de confrontatie maar blijft opzoeken. Jah, dan krijg je klappen en ja dat mag. Tegen kinderen ging het er wat hard aan toe maar die gast in dat licht bruine jasje blijft maar de confrontatie zoeken. Dan blijf je als agent klappen uitdelen tot dat het bericht overkomt. Dat lukte bij deze gast dus niet en dan word je aangehouden.

Oh ja, natuurlijk; die agenten hadden het volste recht om die menigte maar beuken te geven met de wapenstok. Sure!
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 12:04
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Ach kom nou, die antiglobalisten komen toch ook niet uit boven vmbo-niveau.
Ik volg persoonlijk momenteel een studie sociologie aan de UvA. En ik was daarnaast bewust niet aanwezig bij de scholierenstaking vrijdag.

Edit: Omdat ik kon kiezen tussen het museumplein en een documentaire van het boek 'In europa' van Geert Mak in mijn werkgroep. Ik koos gelukkig voor het laatste.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
ach hou op man. Ik zie de massa die langzaam weg strompelt en een enkeling die de confrontatie maar blijft opzoeken. Jah, dan krijg je klappen en ja dat mag.
Dude, ik ben er zelf bij geweest en en vrijwel iedereen die liep zo hard weg als hij/zij maar kon. Langzaam wegstrompelen? Bullshit. Ja, natuurlijk zijn er altijd een paar relschoppers die bewust ruzie willen hebben maar het grootste deel van de leerlingen liep toch echt zo snel mogelijk weg hoor. En als dat niet sneller kon, kwam dat doordat ze behinderd werden door andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 06:49
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Dude, ik ben er zelf bij geweest en en vrijwel iedereen die liep zo hard weg als hij/zij maar kon. Langzaam wegstrompelen? Bullshit. Ja, natuurlijk zijn er altijd een paar relschoppers die bewust ruzie willen hebben maar het grootste deel van de leerlingen liep toch echt zo snel mogelijk weg hoor. En als dat niet sneller kon, kwam dat doordat ze behinderd werden door andere mensen.
De beelden spreken je tegen..
Ik zag zelfs voor 't eerst in m'n leven een zwaar in 't zwart weggemoffelde vrouw rennen waar anderen dus aan 't sjokken waren, hoe bedoel je behinderd worden? Achteruitlopen helpt trouwens ook niet om de snelheid erin te houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Blaat #77
Promillage
500 26-11-2007 11:21
De Kantine Wat saai zeg #75
Martiño
500 24-11-2007 11:51
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 16:05
De Kantine weleens achtervolgd/gepakt door politie ?
kitesurfertje
120 06-01-2005 17:57
Algemene schoolzaken LAKS- Landelijk Aktie Komitee Scholieren- zoekt bestuursleden...interesse?
AnnaLAKS
72 12-03-2003 17:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Studentendemonstratie 12 nov. (was: scholierenstaking op de dam)
het dappere meisje
74 14-11-2002 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.