Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2007, 17:09
Verwijderd
Mwah, kijk eens bij bijvoorbeeld 1:39. Oke, zo hard mogelijk weglopen is wel wat overdreven maar langzaam wegstrompelen/sjokken noem ik dat toch ook echt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2007, 11:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Scholieren hier beseffen niet hoe rijk ze zijn, dat ze recht hebben op bijna gratis onderwijs, en een verbod op kinderarbeid. Als je een tussenuur hebt, ga je vsdt je huiswerk maken, dan hoef je dat straks thuis niet meer te doen. Lijkt me nuttiger dan doelloos rondhangen bij het fietsenhok en sigaretjes roken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Scholieren hier beseffen niet hoe rijk ze zijn, dat ze recht hebben op bijna gratis onderwijs, en een verbod op kinderarbeid. Als je een tussenuur hebt, ga je vsdt je huiswerk maken, dan hoef je dat straks thuis niet meer te doen. Lijkt me nuttiger dan doelloos rondhangen bij het fietsenhok en sigaretjes roken.
Je weet niets meer van je eigen jeugd?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 14:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je een tussenuur hebt, ga je vsdt je huiswerk maken, dan hoef je dat straks thuis niet meer te doen.
Wat als je geen huiswerk meer hebt, of er geen leraar beschikbaar is om je te helpen als je vast zit?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 15:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dan ga je een boek lezen! Je moet er genoeg voor je lijst!

In mijn jeugd had ik niet het idee dat ik teveel uren doorbracht op school hoewel ik 6 a 7 en soms 8 uur per dag les had. Lesuren, geen klokuren, welteverstaan. Tijdens tussenuren werkten we aan papers of lazen we voor onze lijst. Dit met name in de bovenbbouw. Voordien vond ik school ook maar een obstakel in mijn leven. Maar dan gingen we taart eten in de V en D. Of ijs bij Menken. Of wat drinken bij Cafe Centraal. Of Donald Ducks lezen in de bibliotheek. Of spelletjes doen. In ieder geval haalden we geen rottigheid uit, en vervelen deden we ons ook niet.

Huiswerk thuis doe je ook zonder dat er een leraar is om je te helpen als je vast zit.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 15:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In mijn jeugd had ik niet het idee dat ik teveel uren doorbracht op school hoewel ik 6 a 7 en soms 8 uur per dag les had.
Destijds draaide men ook honderden uren minder dan de huidige norm. Neem jouw schooltijd en voeg daar eens 40-50% meer uren aan toe voor de vergelijking.. Dat klinkt opeens al een stuk minder redelijk.

Met 3 van dergelijke huiswerkuren had ik in de regel nooit huiswerk om thuis te maken. Sommige scholen is de situatie echter zo bar dat ze door de handhaving van de 1040 norm veel meer van dergelijke uren moeten geven.

Dat schiet niet op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 15:40
Verwijderd
De rest van de uren vul je gewoon in met maatschappelijke opvoeding p
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 16:54
Verwijderd
Allemaal luek en aardig dat opvullen van die uren. Maar bedenk je wel even dat een leerkracht ook maar een bebaald aantal uur heeft om zijn taak te doen. Er worden al veel overuren gemaakt en daar zou dan nog meer bij moeten aangezien er niet ineens meer leerkrachten bij zullen komen.

Het is voor die 12-16 jarigen gewoon heel frustrerend dat ze uren op school zitten en vrij weinig kunnen uitvoeren om de bovengenoemde redenen. De bovenbouw is een ander verhaal, daar zit het probleem ook niet. Die draaien ongeveen (uit mijn hoofd) 700 uur per jaar en hebben daarbuiten genoeg te doen om zich bezig te houden. Het is de onderbouw die (bijna) altijd vergeten wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Allemaal luek en aardig dat opvullen van die uren. Maar bedenk je wel even dat een leerkracht ook maar een bebaald aantal uur heeft om zijn taak te doen. Er worden al veel overuren gemaakt en daar zou dan nog meer bij moeten aangezien er niet ineens meer leerkrachten bij zullen komen.

Het is voor die 12-16 jarigen gewoon heel frustrerend dat ze uren op school zitten en vrij weinig kunnen uitvoeren om de bovengenoemde redenen. De bovenbouw is een ander verhaal, daar zit het probleem ook niet. Die draaien ongeveen (uit mijn hoofd) 700 uur per jaar en hebben daarbuiten genoeg te doen om zich bezig te houden. Het is de onderbouw die (bijna) altijd vergeten wordt.
Wie zegt dat je voor huiswerkbegeleiding een docent nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hoeveel lesweken zijn er eigenlijk in een jaar?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:02
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Wie zegt dat je voor huiswerkbegeleiding een docent nodig hebt
Nou het is wel handig als je in die huiswerkuren ook vragen kan stellen aan docenten, aangezien er anders geen enkel voordeel is vergeleken met het maken van het huiswerk thuis. Als er geen docent bij zit zijn die uren absoluut doelloos.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoeveel lesweken zijn er eigenlijk in een jaar?
Uitgaande van de 181 werkdagen die ik eerder berekende zou dat op 36 weken en nog een paar dagen neerkomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:30
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Er zijn volgens de jaarplanning die ik hier voor me heb liggen 38 lesweken.
Hier gaan 3 dagen vanaf vanwege pasen en pinksteren.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Nou het is wel handig als je in die huiswerkuren ook vragen kan stellen aan docenten, aangezien er anders geen enkel voordeel is vergeleken met het maken van het huiswerk thuis. Als er geen docent bij zit zijn die uren absoluut doelloos.
Niet per sé. Je kan daar ook een stagemodel op ontwerpen (er is dan ook meer vraag naar hoogwaardige stageplaatsen, waardoor het leuker wordt om stage te gaan lopen), of bijvoorbeeld TOA's (die net als docenten heel goed weten waar ze het over hebben) neerzetten . Vrijwilligers kunnen hier ook bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt dat je voor huiswerkbegeleiding een docent nodig hebt
Huiswerkuren zonder (opgeleide) leerkracht telt niet als les uur en wordt hierdoor ook niet bij de 1040/1000 uur les in het jaar geteld. Dat zou dus een beetje dubbelop gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:41
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Allemaal luek en aardig dat opvullen van die uren. Maar bedenk je wel even dat een leerkracht ook maar een bebaald aantal uur heeft om zijn taak te doen. Er worden al veel overuren gemaakt en daar zou dan nog meer bij moeten aangezien er niet ineens meer leerkrachten bij zullen komen.

Het is voor die 12-16 jarigen gewoon heel frustrerend dat ze uren op school zitten en vrij weinig kunnen uitvoeren om de bovengenoemde redenen. De bovenbouw is een ander verhaal, daar zit het probleem ook niet. Die draaien ongeveen (uit mijn hoofd) 700 uur per jaar en hebben daarbuiten genoeg te doen om zich bezig te houden. Het is de onderbouw die (bijna) altijd vergeten wordt.
De bovenbouw moet ook 1000 uur, wat dus belachelijk is als we het met 700 al redden.
Wij hebben geloof ik 34 weken ofzo, omdat onze vakantie nu het eerst begint en dit jaar het laatst was afgelopen, en de inspectie kan het geen ruk schelen, maken die uren ook al heb je 2 weken minder dan normaal...
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 19:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Uitgaande van de 181 werkdagen die ik eerder berekende zou dat op 36 weken en nog een paar dagen neerkomen.
Dan had ik dus meer dan 1040 lesuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Blaat #77
Promillage
500 26-11-2007 11:21
De Kantine Wat saai zeg #75
Martiño
500 24-11-2007 11:51
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 16:05
De Kantine weleens achtervolgd/gepakt door politie ?
kitesurfertje
120 06-01-2005 17:57
Algemene schoolzaken LAKS- Landelijk Aktie Komitee Scholieren- zoekt bestuursleden...interesse?
AnnaLAKS
72 12-03-2003 17:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Studentendemonstratie 12 nov. (was: scholierenstaking op de dam)
het dappere meisje
74 14-11-2002 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.