Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 11:29
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
las ik vanmorgen in de krant

gaan jullie daar aan mee doen 12 nov.?

als het doorgaat ?

zijn er nog steeds zoveel problemen met het studiehuis?
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 12:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Alsof zoiets helpt... De grote staking in Den Haag (en oa Groningen) toen de 2e fase net was ingevoerd, hebben ook vrij weinig opgeleverd. Bovendien is de 2e fase helemaal niet slecht voor de scholieren. Het is veel te simpel. De kwaliteit van het onderwijs gaat achteruit, maar daar protesteert de jeugd van tegenwoordig echt niet tegen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 13:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik had de Tweede fase niet, dus jullie moeten me even uitleggen wat de verslechteringen nu precies zijn.

Zover ik begrepen heb:
- teveel vakken waarbij je per vak te weinig leert (veel te globaal, weinig gedetailleerd.

maar dat lijkt me niet het enige probleem... of toch?

Hoe bevalt overigens dat cultuurvak? Heb wel begrepen dat cultuur (toneel bv. ) veel meer gewaardeerd wordt door de jongeren die nu op de middelbare school zitten dan toen ik op de middelbare school zat.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Alsof zoiets helpt... De grote staking in Den Haag (en oa Groningen) toen de 2e fase net was ingevoerd, hebben ook vrij weinig opgeleverd.
Dat is niet helemaal waar. De Tweede Fase is toen grotendeels herzien en qua praktische opdrachten bij veel vakken zelfs gehalveerd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had de Tweede fase niet, dus jullie moeten me even uitleggen wat de verslechteringen nu precies zijn.

Zover ik begrepen heb:
- teveel vakken waarbij je per vak te weinig leert (veel te globaal, weinig gedetailleerd.

maar dat lijkt me niet het enige probleem... of toch?

Hoe bevalt overigens dat cultuurvak? Heb wel begrepen dat cultuur (toneel bv. ) veel meer gewaardeerd wordt door de jongeren die nu op de middelbare school zitten dan toen ik op de middelbare school zat.
Dat cultuurvak CKV ( ) Vind ik best wel nutteloos. Bij ons op school had je 2 leraren voor het vak. Bij de ene keek je een beetje naar vidio's en had je wat discussies daarover, en bij de andere moest je aan de lopende band werkstukken maken. Daar had ik dus wel eens problemen mee, omdat zij haar vak super belangrijk vond en het was gewoon te veel met al je gewone schoolwerk (wat ik belangrijker vind). Op zich kan zo'n vak best interestand en goed voor je ontwikkeling zijn, maar het hangt er echt van af hoe het wordt gegeven. Men vind het echt niet leuk als je constant werkstukken moet maken. Zelf ben ik blij ervan af te zijn. (ik had die gene van die werkstukken) Ik vond het heel nutteloos en zonde van mijn tijd.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ieke schreef:
Dat cultuurvak CKV ( ) Vind ik best wel nutteloos. (...) Op zich kan zo'n vak best interestand en goed voor je ontwikkeling zijn, maar het hangt er echt van af hoe het wordt gegeven. Men vind het echt niet leuk als je constant werkstukken moet maken. (...)
Maar een recensie over een toneelstuk is toch niet zo erg, toch?
Inderdaad zou ik als lerares (ben er geen, maar als ik er 1 was) meer een soort balans opzoeken: leuke dingen (video's /uitjes), werkstukken, discussies, toetsen.

Zoiets.

Heh.. weet nog dat we met geschiedenis wel eens Asterix en Obelix te zien kregen als er tijd over was
Dat zijn pas toffe leraren!

(ohja.. en de tekenfilm the Animal Farm. Leuk en je leert er ook nog eens wat van!)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:35
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Asterix en Oblix is zeker gaaf.
Bij ons krijg je bij geschiedenis gewoon de stof, die in het boek staan en de docent praat een beetje achtergrond info erbij.

Maar 2de fase is al zo vaak gediscussieerd.
Ik denk dat de leraren er gewoon niet goed genoeg met de 2de fase omkunnen gaan.
En ik vind het jammer dat je niet meer precies kan kiezen wat je wilt. Zodat je je profiel moet opvullen met vakken, die je niet eens wilt, omdat je anders tijd te kort komt.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:06
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik ga niet want het is midden in de proefwerkweek en anders ben ik mijn enige herkansing kwijt
anders zou ik ook niet gaan, heb weinig problemen met de tweede fase. zoveel verschil met 1/2/3 vwo is er niet. Het niveau
is bij bijna alle vakken niet hoog maar ja tja om nou te demonstreren voor moeilijkere proefwerken zie ik ook niet zitten.
Het enige wat ik onzin vond, was dat je opzoeken-in-een-frans-woordenboek en opzoeken-in-een-duits-woordenboek kreeg.
maar nu moet iedereen duits of frans helemaal doen.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:34
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
De staking op 12 november is vanwege de bezuinigingen in het hoger onderwijs hoor...
Heeft nix met 2e fase te maken.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:12
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
De staking op 12 november is vanwege de bezuinigingen in het hoger onderwijs hoor...
Heeft nix met 2e fase te maken.
Ik wou net zeggen
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:47
ganralph
ganralph is offline
idd, en die demonstratie is in Den Haag; op de Dam is het verzamelpunt voor de Amsterdamse studenten die er heen gaan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had de Tweede fase niet, dus jullie moeten me even uitleggen wat de verslechteringen nu precies zijn.
Verplicht op Havo: Naast Nederlands + Engels 1 vreemde taal en wiskunde. Dat houdt in: Frans of Duits. Beide mag natuurlijk.
Verplicht op VWO: Naast Nederlands + Engels 2 vreemde talen. Dat houdt in: Frans en Duits.

Daarnaast ANW verplicht (mix van natuurkunde, scheikunde, biologie, etc.) en CKV (mix van muziek, film, geschiedenis e.a. culturele zaken). Ook geschiedenis was verplicht. CKV vond ik best nuttig.

Daarnaast is het te globaal. Deze profielen zijn bedoeld om de leerling te beschermen echter zo'n beperkte keuzevrijheid houdt in dat je iets wordt opgedrongen. Want er wordt je met dit systeem behoorlijk wat opgedrongen. Wordt wel even bepaald wat allemaal wel en niet goed voor je is; ik vind 't overdreven en te globaal.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar een recensie over een toneelstuk is toch niet zo erg, toch?
Inderdaad zou ik als lerares (ben er geen, maar als ik er 1 was) meer een soort balans opzoeken: leuke dingen (video's /uitjes), werkstukken, discussies, toetsen.
Maar het probleem bij ckv is ook, dat je verplicht bent 10 voorstellingen te bezoeken (op 't vwo). Nou klinkt dat niet zo erg, maar per genre mag je er maar 2 zien, dus dat betekent dat je maar 2 keer toneel mag kijken, 2 keer film, 2 keer cabaret... en daarna kom je uit bij de dingen die anderen meestal wat minder vinden, denk aan ballet, denk aan opera, denk aan andere dans, denk aan musea bezoeken enz.
Ik zelf bezoek per jaar denk ik wel 30 voorstellingen, waarvan ik er 4 mag gebruiken, aangezien ze maar uit 2 genres bestaan. Kijk, dan ga ik zoiets toch behoorlijk nutteloos vinden, want het resultaat is dat ik ergens kaartjes probeer te regelen die al gebruikt zijn en vervolgens een verslag verzin. Ik bedoel, zóveel geld heb ik niet over om daarnaast nog naar een voorstelling te gaan die ik niet eens leuk vind!
(En van elke voorstelling moet je dus ook nog een verslag maken, 5 keer een korte en 5 keer een lange)

Maar de invulling van ckv verschilt echt heel erg per docent en per school.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ik zelf bezoek per jaar denk ik wel 30 voorstellingen, waarvan ik er 4 mag gebruiken, aangezien ze maar uit 2 genres bestaan. Kijk, dan ga ik zoiets toch behoorlijk nutteloos vinden, want het resultaat is dat ik ergens kaartjes probeer te regelen die al gebruikt zijn en vervolgens een verslag verzin.
En die CKVpas dan? Ik ben het met je eens dat dit vrij flauw is wanneer jij 30 (!) voorstellingen bezoekt en je er maar 4 mag gebruiken. Het gevolg van strenge regeltjes die ervoor moeten zorgen dat je er een diversiteit aan overhoud.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Alsof zoiets helpt... De grote staking in Den Haag (en oa Groningen) toen de 2e fase net was ingevoerd, hebben ook vrij weinig opgeleverd. Bovendien is de 2e fase helemaal niet slecht voor de scholieren. Het is veel te simpel. De kwaliteit van het onderwijs gaat achteruit, maar daar protesteert de jeugd van tegenwoordig echt niet tegen.
Op langere termijn gaan ook de huidige scholieren daar iets van merken.
Wacht maar tot 2035, dat gaat nog vies tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:48
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
perseus schreef:
Op langere termijn gaan ook de huidige scholieren daar iets van merken.
Wacht maar tot 2035, dat gaat nog vies tegenvallen.
Ja

ik zat bij ons op school in het eerste jaar van de tweede fase, en ons eindexamen was echt belachelijk makkelijk (en ik had de hele 6e klas al niks nieuws geleerd).

Heb ik op de universiteit geweten....
De mensen die de 2e fase gedaan hebben wisten echt veel minder van wiskunde dan de mensen van de oude stijl.....
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:30
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Dit topic is (met deze naam) imo best nutteloos geworden. Er wordt gepraat over de 2e fase, maar de staking is voor studenten en tegen het bezuinigen op het hoger onderwijs...
En aangezien over de 2e fase al een topic is...
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=268916
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dystopia schreef:
En die CKVpas dan? Ik ben het met je eens dat dit vrij flauw is wanneer jij 30 (!) voorstellingen bezoekt en je er maar 4 mag gebruiken. Het gevolg van strenge regeltjes die ervoor moeten zorgen dat je er een diversiteit aan overhoud.
toch nog ff (offtopic) reageren:

Die ckv pas betaal je zelf, die zit bij het schoolgeld inbegrepen. Bij ons bestond dat uit een verplicht theaterabonnement van 3 toneelvoorstellingen (waar ik er dus al veel te veel van zie). Één van die 3 was voor iedereen dus compleet nutteloos, want je mag maar 2 verslagen maken
Ook zagen we op school wel één gratis voorstelling, maar wéér TONEEL: beetje jammer.
Daarnaast kreeg je het geld wat over was (nadat ze dat abo van de 50 gulden af hadden getrokken) uitgekeerd in ckv bonnen. Daar kon je dus precies één keer van naar de film of naar een voorstelling. De pas is ook maar één jaar geldig, dus het tweede jaar dat je ckv hebt moet je zelf maar vol zien te krijgen.
We zijn overigens ook nog wel naar de opera geweest met school, maar daar moest je dus ook zelf voor betalen en dus betaal je voor iets wat je totaal niet leuk vindt...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2002, 19:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar een recensie over een toneelstuk is toch niet zo erg, toch?
Inderdaad zou ik als lerares (ben er geen, maar als ik er 1 was) meer een soort balans opzoeken: leuke dingen (video's /uitjes), werkstukken, discussies, toetsen.

Zoiets.

Heh.. weet nog dat we met geschiedenis wel eens Asterix en Obelix te zien kregen als er tijd over was
Dat zijn pas toffe leraren!

(ohja.. en de tekenfilm the Animal Farm. Leuk en je leert er ook nog eens wat van!)
Een keer een verslag over iets maken vind ik ook absoluut niet erg, maar een heel jaar lang (2 jaar CKV totaal, dus 2 keer een heel jaar) is wel erg saai. Naar het theater ook niet. Ook kost het veel tijd en geld en als jij een stuk of 25 verslagen in een jaar voor een vak moet maken (wat je alleen maar hoeft afgesloten te hebben) zou je het ook nie leuk vinden, zeker met het gewone werk zoals de PO's er ook gewoon naast. Klagen had geen zin, dat mens vond dat het moest en dan moest het.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:02
PV
PV is offline
Citaat:
ganralph schreef:
idd, en die demonstratie is in Den Haag; op de Dam is het verzamelpunt voor de Amsterdamse studenten die er heen gaan
In Den Haag ging toch niet meer door omdat het verboden was?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 22:07
ganralph
ganralph is offline
voor zover ik weet, moest er wel een nieuwe lokatie gezocht worden, maar kon dit gewoon binnen Den Haag, het plein was alleen waarschijnlijk te klein en daarom wilde de burgemeester het niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 00:29
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik heb de titel even veranderd.

Ik moet nog even zien of ik dinsdag a.s. eraan mee ga doen. Weet nog niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 11:12
stoute meisjes
stoute meisjes is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb de titel even veranderd.

Ik moet nog even zien of ik dinsdag a.s. eraan mee ga doen. Weet nog niet.
ik heb weer de klepel horen luiden , en niet wetende waar de klok hing
__________________
wij zijn stout, wij zijn dapper, wij zijn KOEL!!!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 11:28
heldin
heldin is offline
Ik wil er eigenlijk heel graag heen want ik vind het echt helemaal prut wat ze allemaal van plan zijn alleen heb ik die dag een practicum dat ik alleen op die dag kan doen...

loze discussie is dit trouwens
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:29
PV
PV is offline
maar nu is t dus op t Museumplein (waar dat ook wezen mag *nog nooit in Adam geweest*)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2002, 13:08
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik ga trouwens niet...heb verplicht bibliotheekpracticum.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:23
NN
NN is offline
Ik had erg graag meegedaan, maar heb net uitgerekend op dinsdag een tentamen. Ik ben natuurlijk in overleg gegaan met onze vakgroepdocent en met onze studentadviseur, maar beiden gaven mijn geen kans om dit tentamen succesvol te laten verplaatsen. Dus ik kan niet!

Vandaag was er over dit onderwerp een zeer interessante discussie tussen Annet Nijs, demissionair VVD-staatssecretaris van Onderwijs, en de leidster van de Landelijke Studentenvakbond. Nijs kon het niet duidelijk maken waarom het hoger onderwijs, na maar liefst 20 jaar bezuinigen, nog meer 'eficiencykortingen' moet doorvoeren. De hogescholen en universiteiten hebben het niet meer, dus het geld zal of van de studenten moeten komen of uit het bedrijfsleven. Bij oplossing één wordt de mogelijkheid dat iedereen hoger onderwijs kan volgen kleiner. Bij oplossing twee staat de onafhankelijkheid van het hoger onderwijs op het spel, met als gevolg dat voor het bedrijfsleven niet interessante studies zullen verdwijnen.

Kortom, willen wij onafhankelijk en betaalbaar hoger onderwijs, dan moeten wij met z'n alle in elke geval geen VVD of CDA stemmen op 22-1-2003! Want anders gaan deze twee partijen op basis van het huidige 'strategisch akkoord' straks verder met de afbraak van het toch al matige Nederlandse onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:47
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Nee, want anders mis ik een deeltoets en dan moet er binnen 24 uur een briefje met geldige reden bij het hoofd examncomissie liggen anders kost het me een herkansing.

Verder zou ik het anders ook niet doen, nutteloos streven, ik heb andere prioriteiten om m'n stem voor te laten horen en te demonstreren.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 10:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ben wel van plan te gaan, moet alleen eerst weer een beetje behoorlijk kunnen lopen met die rotblaren
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 10:56
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
waar staken we eigenlijk voor?

Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 11:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
italianboy schreef:
waar staken we eigenlijk voor?

www.12november.nl

Even kort een paar dingen die mij in het nieuws zijn opgevallen, en waar ik van aanneem dat het onder andere over gaat:

Nijs wil bijna 400 miljoen euro bezuinigen, en dat terwijl de afgelopen 20 jaar er al 40% bezuinigd is op hoger onderwijs (gerekend met inflatie en toenemde aantal studenten betekend dat dus onherroepelijk lagere kwaliteit). Dit zou met op moeten vakken door meer efficiency (de bureaucratie moet weg, goh dat horen we vaker) en financiering van uit het bedrijfsleven (zeg maar dag tegen onafhankelijk onderwijs en onafhankelijk onderzoek )

Bovendien wil ze zogenaamde "top studies" instellen. Studies waar een gigantisch collegegeld voor gevraagd gaat worden, en waar dan de beste docenten les zouden moeten gaan geven (daar gaan de enigszins gelijke kansen).

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ze 2e en of 3e studies niet meer wil toestaan, dat wil zeggen, niet meer door de overheid wil laten financieren. Deze brengen vaak relatief weinig kosten met zich mee, maar doordat de overheid de universiteiten betaald per afgestudeerde student kost het de overheid wel meer. Een simpele verandering in de financiering zou dit kunnen verhelpen, bovendien ook zoals het nu is hebben dubbel afgestudeerden vaak een duidelijke meerwaarde voor de maatschappij. En dat het in de lijn der verwachting ligt dat (nu word hierover gezegd dat deze overbodig zijn) op een gegeven moment de master ook als overbodig word aangemerkt (je hebt immers al een bachelor, das toch een diploma?) en dat daar ook weer extra voor betaald word, en dat dit weer tot meer exclusiviteit leid.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 11:56
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
ganralph schreef:
idd, en die demonstratie is in Den Haag; op de Dam is het verzamelpunt voor de Amsterdamse studenten die er heen gaan
Demonstratie is niet meer in Den Haag, maar op het Museumplein in Amsterdam. We mogen namelijk niet staken in Den haag.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:37
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
de kwaliteit van docenten mag ook wel omhoog; er lopen bij ons een paar docenten rond; ik had ze nog niet voor een debielenklasje gezet
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 13:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
moi je vais á la demonstration
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 14:57
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik kreeg deze mail:

Op dinsdag 12 november wordt er voor het academiegebouw een manifestatie
gehouden. Het kabinet wil de komende 4 jaar 358 miljoen euro bezuinigen.
Dit terwijl er al twintig jaar bezuinigd is op het Hoger Onderwijs en de
kosten blijven stijgen. Het hoger onderwijs en de kenniseconomie staan
op het spel!
Het geld komt namelijk niet uit de lucht vallen!

Wij roepen je op aanwezig te zijn bij de manifestatie. Loop mee en laat je
stem horen!

12:30 verzamelen voor het Academiegebouw (in het centrum, aan de
Broerstraat)
13:00 start tocht door de stad
14:30 groots spektakel voor het Academiegebouw

Namens de 12 november manifestatie,
Kiko Luijten

(Dit mailtje is verstuurd met de goedkeuring van het College van Bestuur)


Dus het is ook in Groningen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 15:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik kreeg het volgende bericht:


DOORSTUREN! DOORSTUREN! DOORSTUREN!

Beste student,

De studentendemonstratie op 12 november is verplaatst naar het Museumplein
in Amsterdam.

Kijk voor meer informatie over de demonstratie op http://www.12november.nl
Stuur deze mail zo snel mogelijk door naar zoveel mogelijk mensen want
iedereen moet weten dat de demonstratie op 12 november om 15.00 uur op het
Museumplein in Amsterdam is. Tot daar!

Platform 12november

DOORSTUREN! DOORSTUREN! DOORSTUREN!


En het programma op het museumplein te Amsterdam is:
http://www.12november.nl/index.php?p...amma&frame=set


Hier houden we bij hoe het programma van 12 november eruit zal zien. Dit is steeds onder voorbehoud, kom hier dus regelmatig terug!

Voordat we het programma doornemen, eerst het volgende.
Als organiserend platform hebben we een paar 'huisregels' opgesteld:

spandoeken worden zonder latten voor en niet boven je gedragen
borden met een latje kunnen, maar het latje moet makkelijk breekbaar zijn. Dus geen stokken of bezemstelen
ludieke acties tijdens de manifestatie worden aangemoedigd, maar alleen als daarover vooraf overleg is geweest met het platform. Mail daarvoor naar joeri@12november.nl.
Onze ordedienst zal op bovenstaande huisregels letten. Alvast bedankt!

's Ochtends: plaatselijke acties door het hele land en/of verzamelen voor vertrek richting MUSEUMPLEIN in Amsterdam.
De lokaties waar wordt verzameld worden plaatselijk bekend gemaakt. Controleer locaties die we hier eerder aangaven, omdat die veranderd kunnen zijn.

Het Museumplein in Amsterdam is goed met het openbaar vervoer bereikbaar. Vanaf verschillende NS-stations in Amsterdam zijn tramverbindingen naar het Museumplein beschikbaar. Hier vindt je meer informatie over de tramlijnen van verschillende stations naar het Museumplein.

Vanuit verschillende steden zullen bussen richting MUSEUMPLEIN in Amsterdam vertrekken. Hier vind je de route. Parkeren kan in de bussenparkeergarage onder het Museumplein. Wij ontvangen graag informatie over het aantal bussen dat definitief naar het Museumplein komt. Wil iedereen die gegevens voor zondag heeft gestuurd deze zondag of maandag nog mailen naar joeri@12november.nl? Bedankt!

15.00 uur: Aankomst op Museumplein in Amsterdam, Opening manifestatie/demonstratie.

Het Utrechtsch Studenten Concert speelt met honderd man op een groot podium op het Museumplein, evenals de band Crystal Dream. Daarnaast worden handtekeningenlijsten, kaartjes en ondertekeningen van het manifest aangeboden. Annette Nijs, staatssecretaris van hoger onderwijs zal haar beleid verdedigen, en er is een debat met de lijsttrekkers van de politieke partijen. Ook wordt er een demonstratieve tocht gelopen.

De manifestatie is naar verwachting afgelopen om 17.00 uur.

Heb je zelf nog ideeen voor de manifestatie, laat het ons weten: platform@12november.nl




Ik zie jullie daar wel!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2002, 16:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Demomeeting houden?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 17:17
heldin
heldin is offline
jajajjajajaa, ik ga ook en we gaan met heel nijmegen tegelijk met de trein naar amsterdam

mn vader net: 'ben je wel voorzichtig? het is niet voor niks dat ze jullie niet in den haag willen hebben'

ben benieuwd hoe veel mensen er komen en of het nut heeft
ik hoop alleen niet dat het uit de hand gaat lopen zoals toen met de scholieren staking tegen de tweede fase
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 17:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Demomeeting houden?
Jaaaaaaaaa

Erm,.. waar op het museumplein?


(bij die muziekmakende tegeltjes?
Of bij de Albert Heyn.. daar...... op die heuvel? Of
bij de Amerikaanse ambassade? Of misschien bij het
Rijksmuseum? Of bij een tramhalte?)

Enneh..... hoe herkennen we elkaar in die menigte?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:21
NN
NN is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Ik kreeg deze mail:

Dus het is ook in Groningen.
Ik kreeg dit bericht ook (studeer ook in Groningen). Maar op het moment van deze protestloop zit ik ver weg in de tentamenbunker op het Zernike-terrein. Heel leuk dus dat ze voor de Groningse studenten iets organiseren, maar dan hadden ze ook even moeten regelen dat alle studenten een zodanig rooster krijgen dat ze mee kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Jaaaaaaaaa

Erm,.. waar op het museumplein?


(bij die muziekmakende tegeltjes?
Of bij de Albert Heyn.. daar...... op die heuvel? Of
bij de Amerikaanse ambassade? Of misschien bij het
Rijksmuseum? Of bij een tramhalte?)

Enneh..... hoe herkennen we elkaar in die menigte?
Zeg jij maar waar precies, ik ken het museumplein nietecht (hoewel ik in A'dam studeer). Misschien anders om half drieof kwart voor drie in de buurt meeten, of op A'damCentraal ( meetingpoint -> makkelijk)?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Zeg jij maar waar precies, ik ken het museumplein nietecht (hoewel ik in A'dam studeer). Misschien anders om half drieof kwart voor drie in de buurt meeten, of op A'damCentraal ( meetingpoint -> makkelijk)?
Aj. Ik moet werken tot 15:00 - 15:15
Dus ik zou sowieso al iets later komen.

Ik stuur je zo meteen wel even een e-mailtje, want di's allemaal veel te persoonlijk nu

(shit, dadelijk ken ik je al IRL )
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Aj. Ik moet werken tot 15:00 - 15:15
Dus ik zou sowieso al iets later komen.

Ik stuur je zo meteen wel even een e-mailtje, want di's allemaal veel te persoonlijk nu

(shit, dadelijk ken ik je al IRL )
iegh!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 22:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
iegh!
Als je dit nog even leest: antwoord even mijn e-mail
Voor morgen 12:00 graag

Thnx
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 23:25
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Oei, da's tegelijk met de persvoorstelling van Harry Potter: Chamber of Secrets.

Tja, prioriteiten, hè?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 07:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Oei, da's tegelijk met de persvoorstelling van Harry Potter: Chamber of Secrets.

Tja, prioriteiten, hè?
Dat wordt dus de demo!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 09:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
mijsje schreef:
jajajjajajaa, ik ga ook en we gaan met heel nijmegen tegelijk met de trein naar amsterdam

mn vader net: 'ben je wel voorzichtig? het is niet voor niks dat ze jullie niet in den haag willen hebben'

ben benieuwd hoe veel mensen er komen en of het nut heeft
ik hoop alleen niet dat het uit de hand gaat lopen zoals toen met de scholieren staking tegen de tweede fase
Hmm had net werkgroep, en daar ben ik de enige van die gaat
Naja, als ik nog mensen zie, mooi, zo niet, jammer

Iedereen veel plezier iig.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 09:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Hmm had net werkgroep, en daar ben ik de enige van die gaat
Naja, als ik nog mensen zie, mooi, zo niet, jammer

Iedereen veel plezier iig.
Mm,.. zullen we (diegenen van het forum) dan maar op "de heuvel" afspreken? (verhoging op museumplein)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Mm,.. zullen we (diegenen van het forum) dan maar op "de heuvel" afspreken? (verhoging op museumplein)
k
ben trouwens mn mobiel weer eens kwijt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 12:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat wordt dus de demo!
Helaas, u gaat niet door naar de volgende ronde!


Niet te veel rellen, hè?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.