Oud 08-09-2018, 11:21
Verwijderd
Haha. Wie had dat gedacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2018, 11:24
Verwijderd
Wat een verrassing.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 11:28
Verwijderd
En nu alle tokkies weer: aaaaoaooo zielig etc. Maar op andere momenten is het weer: huhhhhh alle buitenlanders zijn gelukszoekers!!! Oprotten naar hun eigen land! Regering moet om onze ouderen denken!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 11:30
Verwijderd
Armenië fucking mooi land ook. Wat is het probleem echt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 11:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als Europeaan die zonder veel problemen dr spullen heeft ingepakt en dr leven ergens anders is begonnen kan ik me echt boos maken om het feit dat iemand die dat geluk niet heeft gehad zo lellek behandeld kan worden. Wellicht (als je dan toch vind dat je je eigen hebben houwen en grenzen wilt beschermen) moet je als land/EU/whatever iets doen aan de duur van zo’n procedure en de eindeloze mogelijkheden om in beroep te gaan zodat kinderen niet een leven opbouwen in een land, de taal van hun thuisland niet meer spreken om ze vervolgens toch na 10 jaar terug te trappen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 12:31
Verwijderd
Dat ze geen Armeens kunnen geloof ik trouwens geen hol van aangezien moeders geen Nederlands kan, maar verder ben ik het principieel heel erg met je eens.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 12:58
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Volgens mij zijn ze in Rusland geboren en spraken ze Russisch met hun moeder? Wonen hun opa en oma niet ook in NL trouwens?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 13:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, ze waren bij hun opa en oma in Nijmegen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:27
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
En nu alle tokkies weer: aaaaoaooo zielig etc. Maar op andere momenten is het weer: huhhhhh alle buitenlanders zijn gelukszoekers!!! Oprotten naar hun eigen land! Regering moet om onze ouderen denken!!
Citaat:
Armenië fucking mooi land ook. Wat is het probleem echt
Het ís fucking zielig en als je dat niet begrijpt ben je empathisch beperkt :-)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:31
Verwijderd
Ik zit gewoon te trollen joh
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:32
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik zit gewoon te trollen joh
En dat had ik dan weer niet door (ook empathisch beperkt )
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:36
Verwijderd
Nee joh dat ben jij toch niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:40
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Heeft ook niks met empathie te maken toch dat je de troll niet door had?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 14:50
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Nee ik maakte een grapje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 17:24
Verwijderd
Ik vind het vooral een heel vreemd signaal wat je als overheid af geeft. Jarenlang procedures (waar ik overigens geen voorstander van ben maar dat is schijnbaar een stuk beter vandaag de dag) die correct uitgevoerd zijn en waar steeds uit voort is gekomen dat het antwoord 'nee' is. Rechters zus, procedures zo. En nu mogen ze toch blijven. Kijk, het zal mij een zorg zijn en van mij mogen ze sowieso blijven, maar lekker georganiseerd als land en lekker voor de vluchtelingen die zich -terecht- wél bij de procedure hebben neergelegd en verder zijn gegaan..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 17:54
Verwijderd
Yep. En ik geloof dat iedereen in de regering ook het concept van discretionaire bevoegdheid opnieuw moet leren. Dit soort zaken werkt juist de vijanden van de huidige partijen (links) on de hand. Verder prima maar het is gewoon oerdom vanuit hun eigen perspectief.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2018, 22:53
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Volgens mij zijn ze in Rusland geboren en spraken ze Russisch met hun moeder? Wonen hun opa en oma niet ook in NL trouwens?
Naar wat ik begreep zijn ze zelfs nooit in Armenië geweest.

Verder hadden het kabinet en de betrokken instanties ook wel even iets eerder mogen bedenken dat je mensen die hier zijn opgegroeid eigenlijk niet weg kunt sturen naar een land waar pa en ma misschien vandaan komen, maar waar ze verder geen band mee hebben. Ik heb elders ook wel over dit soort gevallen gehoord en ik vraag me dan keer op keer weer af waar overheden eigenlijk mee denken bezig te zijn.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 09-09-2018, 00:56
Verwijderd
Makkelijk om de overheid de schuld te geven. Voor mij ligt een flink stuk verantwoordelijkheid bij de moeder, die er op stond álle denkbare stappen te ondernemen met alle risico's van dien. Waar de overheid schuldig aan is, of was, is het faciliteren van zo'n meerjarenproces.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2018, 06:43
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Weet iemand waarom die moeder ooit naar Nederland is gevlucht met haar kinderen?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 08:37
Verwijderd
Zou er niet gewoon een verjaringstermijn op moeten zitten? Dat de mogelijkheden om door te procederen minder worden, dat zaken sneller afgehandeld en als het langer dan, ik zeg maar wat, 5 jaar duurt, is het jammer maar helaas en mogen ze blijven? Bij kinderen jonger dan X. Of is dat onmogelijk?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Zou er niet gewoon een verjaringstermijn op moeten zitten? Dat de mogelijkheden om door te procederen minder worden, dat zaken sneller afgehandeld en als het langer dan, ik zeg maar wat, 5 jaar duurt, is het jammer maar helaas en mogen ze blijven? Bij kinderen jonger dan X. Of is dat onmogelijk?
5 jaar is ook veel te lang. Het lijkt mij dat je in 3 maanden tijd moet kunnen beslissen of iemand mag blijven en dat er daarna een beroepsprocedure van maximaal 3 maanden mag lopen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand waarom die moeder ooit naar Nederland is gevlucht met haar kinderen?
Nee maar ik vermoed dat ze simpelweg economische vluchteling zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Zou er niet gewoon een verjaringstermijn op moeten zitten? Dat de mogelijkheden om door te procederen minder worden, dat zaken sneller afgehandeld en als het langer dan, ik zeg maar wat, 5 jaar duurt, is het jammer maar helaas en mogen ze blijven? Bij kinderen jonger dan X. Of is dat onmogelijk?
Citaat:
5 jaar is ook veel te lang. Het lijkt mij dat je in 3 maanden tijd moet kunnen beslissen of iemand mag blijven en dat er daarna een beroepsprocedure van maximaal 3 maanden mag lopen.
Mee eens met beiden, met kanttekeningen. En dan is vooral dit huidige voorbeeld een goede. Voor zover ik het begrijp is moeders in dit geval willens en wetens aan een kansloze asielprocedure begonnen met iedere beroepsmogelijkheid aangrijpend. De uitkomst is nu uiteindelijk dat kinderen mogen blijven. En waar ik nu vooral voor wil waken is dat moeder alsnog uit gezinshereniging naar NL mag komen. Puur uit principe/omdat je anders een route openzet: stuur je kinderen naar NL en blijf eindeloos procederen.

Natuurlijk zou in jullie beeld binnen die termijn de overheid alle processen moeten voltooien, maar dat lukt nu eenmaal niet altijd. Ik zie het vooral voor me dat het de mogelijkheid biedt op massa-asielaanvragen. Stel dat die termijnen twee keer drie maanden worden conform voorstel europarlementariër Drs. Deadlock (en het knappe jonge ding uit de achterban). Op het juiste moment (vakantieperiode?) met 1.000 Tunna Tuvanen tegelijkertijd asiel aanvragen met de meest rare, lastig te controleren verhalen, en die termijnen worden wellicht overschreden en hey, iedereen mag blijven!

Overigens vind ik conceptueel het idee van grenzen bizar, dat mensen niet zo maar over de hele aarde mogen reizen slaat natuurlijk nergens op, ik heb niet meer recht op wonen/leven in Nederland dan een ander. In de praktijk werkt dat natuurlijk anders - zeker als NL alleen kun je niet zomaar grenzen opengooien - maar wil het voor de zekerheid even benoemd hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 09:39
Verwijderd
Citaat:
met 1.000 Tunna Tuvanen tegelijkertijd asiel aanvragen met de meest rare, lastig te controleren verhalen, en die termijnen worden wellicht overschreden!
Dat vind ik echt veel te makkelijk. Als ik twee dagen te laat ben met m'n BTW-aangifte liggen er binnen korte tijd hoge bekeuringen op de mat. Dit is echt pure onwil, voornamelijk omdat het in praktisch alle afgewezen zaken gaat om zogenaamd veilige landen waarbij de asielaanvraag bij voorbaat al kansloos is. Die kansloze zaken moeten gewoon heel anders geregeld worden, eigenlijk moeten die mensen binnen een week terug zijn in land van herkomst, dan heb je die capaciteit wel.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 09:47
Verwijderd
Ja, eens hoor. Het zou eigenlijk heel simpel moeten zijn en ik ben wel benieuwd hoe deze moeder nou de zaak zo lang heeft kunnen rekken. Je zou inderdaad verwachten dat "Armenië" genoeg was om binnen drie seconden



op het dossier te knallen. Nou, dan moet er natuurlijk nog een tweede ambtenaar naar kijken, dat snap ik ook nog wel, dus we maken er zes seconden totaal van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2018, 09:48
Verwijderd
En met ambtenaar die moet kijken bedoel ik dat het systeem automatisch dit soort gevallen er al uit filtert en dat twee functionarissen dat even moeten accorderen in het systeem.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 10:47
df
Avatar van df
df is offline
Volgens mij kan het zolang gerekt worden omdat je bij elke 'veranderde omstandigheid'/elk 'nieuw feit' opnieuw kunt gaan procederen (en vervolgens in beroep kunt!).

Ik zou niet precies weten hoe, want erturs manier lijkt me ook weer wat kort door de bocht, en soms kunnen 'nieuwe feiten' echt verschil maken, maar daar moeten ze echt wat aan veranderen.

Tien jaar procederen hoe is het mogelijk.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik conceptueel het idee van grenzen bizar, dat mensen niet zo maar over de hele aarde mogen reizen slaat natuurlijk nergens op, ik heb niet meer recht op wonen/leven in Nederland dan een ander. In de praktijk werkt dat natuurlijk anders - zeker als NL alleen kun je niet zomaar grenzen opengooien - maar wil het voor de zekerheid even benoemd hebben.
Tragisch dat er zo'n impliciete noodzaak is om dit soort dingen te onderstrepen -- met dank aan de extremistjes in dit soort discussies die bij het níet expliciet vermelden van Open Deuren daar epistels op loslaten die kant noch wal raken en nul bijdrage bieden aan het geheel.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Tien jaar procederen hoe is het mogelijk.
Tien jaar? Amateurs:
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet precies weten hoe, want erturs manier lijkt me ook weer wat kort door de bocht, en soms kunnen 'nieuwe feiten' echt verschil maken, maar daar moeten ze echt wat aan veranderen.
Sowieso zou ik zeggen, in het geval van veilig land van herkomst, alle verdere procedures en beroepen mogen enkel gevoerd worden vanuit land van herkomst.

Blijven er natuurlijk genoeg gevallen over waarbij er discussie is of het land van herkomst veilig is, maar volgens mij in dit geval, Armenië, zou die discussie er niet hoeven te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:26
Verwijderd
Hemeltjelief, ik moet denken aan dat heerlijke gesprek tussen Adriaan van Dis en Willem Oltmans:



Zó goed.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Tien jaar? Amateurs:
[afbeelding]


Die man was een genot om te horen. Los van wat hij inhoudelijk zei, de hele manier van praten, woordkeuze et cetera. Goud. Kon ik uren naar luisteren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 11:33
Verwijderd
Mijn opa praatte ook zo. Indiërs eah. En inderdaad, genot om te horen.
Als m'n opa met z'n zussen sprak of met andere oud-Indiërs dan vlogen de vreemde woorden ook door het gesprek
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 15:08
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En nu gaat de advocaat de moeder proberen naar Nederland te halen. Wat een gedrocht van een situatie dit
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 20:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
En nu gaat de advocaat de moeder proberen naar Nederland te halen. Wat een gedrocht van een situatie dit
Natuurlijk, dat was al meteen duidelijk.


Ik ben met Jan M in deze. Ik heb niks tegen deze jongeren etc, maar de manier waarop je dus eindeloos door kan gaan, zo vervelend.
Toen ik op de SEH werkte was er ook zo iemand, die deed maar halve zelfmoordpogingen om op medische gronden dan te kunnen blijven. Ik heb er echt oprecht moeite mee dat je op zo'n manier misbruik maakt van het systeem en zoveel mogelijk aandacht weet te genereren dit beloont wordt.
We hebben met z'n allen regels bedacht en daar moeten we ons wat mij betreft aan houden of besluiten dat dit niet is wat we willen en dan iets anders bedenken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Hemeltjelief, ik moet denken aan dat heerlijke gesprek tussen Adriaan van Dis en Willem Oltmans:

[filmpje]

Zó goed.
<3333333333333333333333333333333333333333333333333333
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2018, 21:31
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Raar verhaal dit ook weer.
https://nos.nl/artikel/2249836-verwa...k-en-lili.html
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 21:53
Verwijderd
Citaat:
<3333333333333333333333333333333333333333333333333333
Aansluitend:



Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 22:03
Verwijderd
die kende ik nog niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.