Oud 16-09-2018, 22:12
Verwijderd
Hoi!

Ik heb E&M als vakkenpakket, bezig met het VWO. Ben niet van plan extra vakken, als bio of natuurkunde te volgen. Vanwege omstandigheden, heb ik besloten in de richting van een baan op niveau,in de richting zorg/hulpverlening/medisch/verpleging, waarmee je (het liefst) ook nog goed verdiend. Enige ideetjes? Iets dat afwijkt van mijn criteria mag ook, natuurlijk. Laat het me weten Mijn idee was eerst ambulanceverpleegster, maar daar heb ik mijn twijfels over. Vandaar.

Groetjes, laraaaaa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2018, 22:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet niet in de zorg gaan werken omdat het goed verdient, dat doet het namelijk niet. Je moet het doen omdat je hart daar ligt, anders houd je het niet vol.

Wat trekt je in de zorg als je er geen extra vakken voor wil volgen of een vak als biologie je niet aanspreekt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2018, 22:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je geen biologie wil doen wordt het denk ik lastig om een zorg-opleiding te volgen. Biologie is vaak een verplicht vak voor toelating.

Waarom wil je zo graag de zorg in?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 20:06
Verwijderd
Het lijkt me geweldig iets te betekenen voor een ander. Ik zal je het hele verhaal maar besparen, haha
Zelf ben ik vrij zorgzaam, vandaar dat het me ook aanspreekt.
Ik zit al in mijn voorlaatste jaar, dus het is helaas geen optie meer om van vakken te switchen. Wel heb ik NL&T, wat ik erg leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Je moet niet in de zorg gaan werken omdat het goed verdient, dat doet het namelijk niet. Je moet het doen omdat je hart daar ligt, anders houd je het niet vol.

Wat trekt je in de zorg als je er geen extra vakken voor wil volgen of een vak als biologie je niet aanspreekt?
Dat weet ik, ik formuleerde het misschien een beetje vreemd. Ik zag dat veel studies (zonder bio of zoiets) zo specifiek zijn, dat er amper werk te vinden valt. Dat lijkt me natuurlijk niet heel handig.

Ik zie mijzelf niet echt iets met economie doen, dus ik zit een beetje in een struggle wat ik nu wil gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 20:29
Verwijderd
Je komt de zorg niet in met dit vakkenpakket, helaas. Je moet vakken als biologie doen. Verder eens met Daantje, werk in de zorg moet je niet voor geld doen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 20:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
De fysieke zorg eist vrijwel altijd biologie. Als je een specifieke opleiding hebt die je leuk lijkt, kun je vaak op de website wel zien wat de toelatingseisen zijn. Voor mentale zorg (geen idee of je dat ook interessant vindt), heb je meestal geen bio nodig. Dan werk je ook met mensen en kun je ook iets voor ze betekenen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 20:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt echt in elke baan iets voor mensen betekenen, al is het maar door respectvol met ze om te gaan en af en toe net even wat meer je best voor iemand te doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 21:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat weet ik, ik formuleerde het misschien een beetje vreemd. Ik zag dat veel studies (zonder bio of zoiets) zo specifiek zijn, dat er amper werk te vinden valt. Dat lijkt me natuurlijk niet heel handig.

Ik zie mijzelf niet echt iets met economie doen, dus ik zit een beetje in een struggle wat ik nu wil gaan studeren.
Dit zijn geen antwoorden op mijn vragen.

Als postbezorger of in een winkel kan je ook wat betekenen voor mensen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 21:53
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Je kunt echt in elke baan iets voor mensen betekenen, al is het maar door respectvol met ze om te gaan en af en toe net even wat meer je best voor iemand te doen.
Goede nuancering wel!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2018, 21:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor fysiotherapie of verpleegkunde heb je iig in Leiden geen biologie nodig. Je bent met elk profiel toelaatbaar. Het wordt wel aangeraden om een deficiëntieprogramma biologie te volgen en het is numerus fixus dus ik zou met betere argumenten aankomen waarom je de studie wilt volgen dan je nu mee komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2018, 09:04
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik zie mijzelf niet echt iets met economie doen, dus ik zit een beetje in een struggle wat ik nu wil gaan studeren.
Hoe zit het met talen? Zou je daarmee misschien iets willen doen? Denk daarbij behalve lesgeven ook aan vertaalwerk of journalistiek.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.