Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 11:03
Verwijderd
Even serieus nu . Af en toe heb ik last van een constante pieptoon in mn oor, lichtjes gelukkig. Nu ook weer. Ik ga nog beter mijn best doen dit in ieder geval niet nog erger te laten worden.

Van mijn 16de tot mn 18 ofzo heb ik zonder oordopjes behoorlijk hard gedrumd, volgens mij heeft het hier wel iets mee te maken. De tijd daarna heb ik altijd met algemene oordopjes gedrumd, behalve bij het repeteren omdat ik dan de muziek niet volledig beleefde. Bij concerten heb ik vaak geen probleem met cheap ass oordopjes omdat het geluid zo belachelijk hard staat dat ik nog alles goed meekrijg.

Een tijdje geleden heb ik alpine oordopjes aangeschaft, zijn duur (30 euro?), maar werken goed. Het probleem dat ik daar echter mee had was dat ze niet goed in m'n oren pastten (ik ben overigens een van de weinigen met die slechte ervaring geloof ik).

Nu ga ik wellicht op maat gemaakte laten maken, iemand hier ervaring mee?

Net heb ik etyomic researches ontdekt met hi fi earplugs : http://www.etymotic.com/ Volgens mij ongeveer het niveau van Alpine maar dan met 3 weerhaakjes, langer dus waardoor ze wel zouden moeten passen in mijn oren.

Kinders, draag verdomme gehoorbescherming, echt.



ps. hier nog een mooi artikel van een muzikant (Jan van Omission) http://reflectionsrecords.com/record...hp?pid=9&id=33

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 11:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 11:05
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
ik heb mijn muziek altijd keihard aanstaan

dode natie weet geloof ik wel over die op maat gemaakte dingen>
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:23
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Ik had er een tijdje lichtelijk last van toen ik dagelijks 3-4 uur met een koptelefoon op muziek aan 't maken was, sinds ik dat beperk is het eigenlijk wel weer weggegaan.. bovendien is mijn gehoor qua frequentiebereik ook niet optimaal maar ik weet niet of dat daar mee te maken heeft, kan ook erfelijk zijn. Het is idd een veelvoorkomend probleem, en ik heb ook altijd alpine's in tijdens shows/uitgaan (nouja nu even niet want ik ben ze kwijt).
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:31
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Reclame.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:32
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Valt wel mee met die reclame.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 30-03-2006 @ 12:31 :
Reclame.
kreeg ik er maar wat voor he, daarnaast support ik deze bedrijven met plezier
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:54
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Heb die Alpine dingen ook sinds een tijdje en het bevalt prima. Tijdens Municipal Waste in adam schoot er een te ver in mijn oor en heb ik een paar nummers moeten missen. Ik heb de neiging om die dingen er altijd nét wat verder in te doen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 30-03-2006 @ 12:54 :
Heb die Alpine dingen ook sinds een tijdje en het bevalt prima. Tijdens Municipal Waste in adam schoot er een te ver in mijn oor en heb ik een paar nummers moeten missen. Ik heb de neiging om die dingen er altijd nét wat verder in te doen.
Precies daarom kan ik ook niks met alpine helaas.

Volgens Elacin (http://www.elacin.nl/exinore_nl/index.html), europese distributeur van etymotic kun je etymoticoordopjes bij Beter horen en bij opticiens(ja) halen....
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:57
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb die alpine dingen ook, ik maak zelf geen muziek maar ik heb slechte oren. Na een concert had ik vaak nog 3 dagen ruis of zelfs langer. Met die dingen niet meer, ze kosten wel wat maar het is wel nodig
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:05
SugarCoatedSour
Avatar van SugarCoatedSour
SugarCoatedSour is offline
Ik zal er ook binnenkort maar eens wat geld voor vrij maken. Tot nu toe vaak met watjes en standaard doppen het geluidsniveau gereduceerd, en recentelijk altijd met mn koptelefoon (tot 35dB reductie). Maar het aanmeten van doppen was alweer meer dan 150 euro! En tot op heden heb ik nauwelijks last van verminderd gehoor of frequentie bereik.
__________________
What pawns we have become in this bland little play: sugar. coated. sour
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:07
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Dat merk je ook niet he.

Lame eigenlijk dat er wel bescherming is voor je oren maar niet voor je longen, m'n oren zijn niet m'n grootste zorg meestal.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:09
SugarCoatedSour
Avatar van SugarCoatedSour
SugarCoatedSour is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-03-2006 @ 13:07 :
Dat merk je ook niet he.
Terwijl andere mensen in mijn omgeving dat wel merken.
__________________
What pawns we have become in this bland little play: sugar. coated. sour
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:11
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Nou ja, het is erg geleidelijk, als je het doorhebt - 10 jaar later ofzo - is het al wat te laat. Daarnaast bemerk je kleine verschillen niet, daar is zo'n deltawet voor.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:21
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Niet op besparen en niet dom zijn is t enige advies wat ik kan geven. Draag nu geruime tijd Alpine's en heb nooit meer last. Het enige vervelende is dat ik alles wel minder hoor als ik in bandverband speel. Niet alleen qua volume, maar ook qua definitie. Binnenkort echt goede doppen nemen.

Deed eerst ook nooit iets in, maar na een paar uur op extreem hoge geluidsniveaus gespeeld te hebben deed t gewoon pijn en hoorde ik gedurende de rest van de dag een piep. Bijtijds het licht gezien gelukkig, heb wel wat beschadiging aan m'n gehoor, dat weet ik zeker, maar het valt mee. Ken mensen die er minder goed vanaf gekomen zijn.

Don't be a dummy zoals ik en anderen.....
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:30
tante Bep
Avatar van tante Bep
tante Bep is offline
naar de KNO arts gaan, misschien worden ze vergoed als de een arts zegt dat je ze moet. Weet je meteen waar je aan toe bent.
Ik heb een chronische piep in mijn oren, maar dat is meer een neus/oor probleem. NB ik weet hoe kut het is.
__________________
zijn die patatten in plantaardig vet gebakken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:31
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Mjah ik zou er toch ook echt een keer aan moeten beginnen. Ik doe zelfs niks muzikaals maar sta toch wel vaak vooraan bij shows en ik heb eigenlijk nooit het idee dat het geluid echt hard staat terwijl ik andere mensen daar wel over hoor klagen. Ik heb nooit dat het geluid zo hard staat dat het vervelend voelt of dat je een piep of soort verstoppinggevoel overhoud na een show. Ik denk dat ik echt al ver verpest ben.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:38
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Dat zal wel meevallen denk ik, als dat zo was dan merk je dat wel.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:58
Paniccore
Avatar van Paniccore
Paniccore is offline
ik gebruik Alpines en ben er zeer content mee. Ik heb nooit last gehad van mijn oren, maar het viel me wel op dat het volume bij concerten steeds hoger gaat liggen. Uit voorzorg maar Alpines gaan gebruiken
__________________
'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2006, 13:33
tante Bep
Avatar van tante Bep
tante Bep is offline
Citaat:
Roxy schreef op 30-03-2006 @ 13:31 :
Mjah ik zou er toch ook echt een keer aan moeten beginnen. Ik doe zelfs niks muzikaals maar sta toch wel vaak vooraan bij shows en ik heb eigenlijk nooit het idee dat het geluid echt hard staat terwijl ik andere mensen daar wel over hoor klagen. Ik heb nooit dat het geluid zo hard staat dat het vervelend voelt of dat je een piep of soort verstoppinggevoel overhoud na een show. Ik denk dat ik echt al ver verpest ben.
sommige oren zijn minder gevoelig
__________________
zijn die patatten in plantaardig vet gebakken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:41
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
ja ik moet wel eigenlijk
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:47
Verwijderd
Auw auw, die piep is verschrikkelijk kut. Die Alpine doppen ben ik kwijtgeraakt dus ik doe het nu met van die schuimgevallen wat ook niet alles is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:51
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik heb alpine's, maar ik doe ze zowiezo al niet aan met oefenen want ik wil alles horen. tegenwoordig oefenen we vaak ook een stuk zachter met de band, je hoort alles en je kunt er bovenuit schreeuwen als iets niet lukt

ik moet ze toch maar weer 's met concerten gaan gebruiken...
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:03
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Zachter is geen optie voor mij. Moet die shit voelen.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:07
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 30-03-2006 @ 14:33 :
sommige oren zijn minder gevoelig
nou ik weet nog wel dat toen ik 16/17 was en voor het eerst naar showtjes ging zeg maar, ik nog wel last had van mn oren na shows, en een piep hoorde ofzo..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:10
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Mcmotion, mn broer, heeft van die dingen op maat laten maken, nadat hij ook een beschadiging heeft opgelopen. geen flauw idee waar en wat enzo, dus je moet m maar pmmen als je wilt..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 14:28
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 30-03-2006 @ 15:03 :
Zachter is geen optie voor mij. Moet die shit voelen.
ik wil die shit graag blijven horen dus vind ik zachter wel 'n optie.

en die alpines vallen er soms bij mij ook uit, ze zijn niet helemaal ideaal. maar ach.
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 30-03-2006 @ 15:03 :
Zachter is geen optie voor mij. Moet die shit voelen.
als je zo doorgaat zul je alles uiteindelijk toch zachter gaan horen...

www.filerz.net

heb ik ook, goeie shit
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik heb altijd geoefend met een vorm van gehoorbescherming...bij concerten heb ik nog nooit last gehad; op 1 keer na, maar toen stond ik ook langs een box.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 30-03-2006 @ 15:36 :
als je zo doorgaat zul je alles uiteindelijk toch zachter gaan horen...

www.filerz.net

heb ik ook, goeie shit
url dood


ik heb net bij beter horen Comfoor oordopjes gekocht. Zit 10 euro korting bij als je besluit op maat gemaakte oordopjes te laten maken. Wat heb ik nou betaald... 15 euro geloof ik, zijn iets langer dan alpine, beter voor mij.

Comfoor Disco


Comfoor Custom




Ik was ook nog even bij Eyewish Groeneveld, die opticien, daar kunnen ze ook op maat gemaakte maken, zagen er goed en klein uit, 160 euro

Laatst gewijzigd op 30-03-2006 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
cut_off schreef op 30-03-2006 @ 15:45 :
url dood


ik heb net bij beter horen Comfoor oordopjes gekocht. Zit 10 euro korting bij als je besluit op maat gemaakte oordopjes te laten maken. Wat heb ik nou betaald... 15 euro geloof ik, zijn iets langer dan alpine, beter voor mij.

Comfoor Disco
[afbeelding]

Comfoor Custom
[afbeelding]



Ik was ook nog even bij Eyewish Groeneveld, die opticien, daar kunnen ze ook op maat gemaakte maken, zagen er goed en klein uit, 160 euro
Laatst had je het nog over deze:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:50
Verwijderd
Ja ok mooi dingetje, met remote he.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja best fijn als je het bijvoorbeeld even uit wil zetten
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:53
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 30-03-2006 @ 15:36 :
als je zo doorgaat zul je alles uiteindelijk toch zachter gaan horen...

www.filerz.net

heb ik ook, goeie shit
Lezen. Ik draag doppen.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:01
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik heb ooit voor op de motor Eartech doppen laten aanmeten. Deze zijn op maat gemaakt voor je oren en er gaan een soort tubes in met een kleine diameter, die heb je in verschillende smaken, voor muziek, motorrijden of betonboren ofzo.


Dingen waren geloofik iets van 50 euro, aanbieding op de motorrai toendertijd.


www.eartech.nl
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:10
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Alpine
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 16:54
timp
timp is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 30-03-2006 @ 15:36 :
als je zo doorgaat zul je alles uiteindelijk toch zachter gaan horen...
bij mij is het juist zo dat ik snel last heb van lawaai.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2006, 16:56
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
dat heb ik ook
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 30-03-2006 @ 12:03 :


Nu ga ik wellicht op maat gemaakte laten maken, iemand hier ervaring mee?

Ik heb het laten doen ja. Het kost je in ieder geval meer dan 100 euro, waar je het ook laat doen. Ik moet wel zeggen dat ze het geluid beter dempen dan gewone oordoppen. Probleem is wel dat je oren je hele leven door groeien. Na 4 jaar schijn je alweer nieuwe nodig te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:54
Verwijderd
Oordoppen, die ga ik ook eens aanschaffen. Voor concertjes maar vooral voor op de motor.

Ben er laatst voor naar zo´n speciale gehoorwinkel geweest maar die kon me alleen opmaatdoppen aansmeren voor 130 euro, gewone dopjes had ie niet..

Weet iemand dopjes die niet al te duur zijn, herbruikbaar zijn en ook nog eens niet altever uitsteken? Dit ivm dragen van een helm.

Ohja en ook niet knalgeel of fluoriserend rood
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:02
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Goed topic
Ik draag veel te weinig bescherming, af en toe oordoppen als ik van plan ergens vooraan te gaan staan, dichtbij boxen. Thuis let ik er altijd goed op, sterker nog, ik luister liever op 'normaal' niveau, wat voor veel mensen relatief zacht is, mijn muziek, dan dat ik het hard zet. Zo krijg ik veel meer van de muziek mee. Als ik muziek 'voel' heb ik ook snel het gevoel de muziek niet honderd procent mee te krijgen. Op zich vind ik dat wel een goed teken want daardoor verwijder ik mezelf uit de buurt van boxen of zet ik mijn geluid zachter.
Ik krijg snel last van mijn oren, ze zijn echt gevoelig as fuck, uit een professionele gehoortest ( dus niet zo'n internetding maar eentje bij een KNO-arts) is gebleken dat m'n gehoor bovengemiddeld goed is maar zeer gevoelig, daarom wil ik er wel zuinig mee omgaan. Waarvoor ik dus wel beter goeie doppen kan dragen.
Ik denk dat ik binnenkort ook wel eens van die doppen op maat zal laten maken, op zich valt die prijs me heel erg mee.
Hoe vaak zijn ze trouwens bruikbaar? ( wellicht heb ik hier overheen gelezen)
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:07
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik let altijd wel op mijn gehoor, ook naast het oefenen. ik gebruik alpines. het voelt wel fijn dat je oren niet kapot gaan en dat het geen pijn doet maar toch ben ik niet erg tevreden het geluid is heel anders en ik heb geen 200 euro voor goede op maat gemaakte pluggen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:12
Verwijderd
opmaatdoppen gaan wel een jaartje of 5 mee, vertelde een winkelman mij. Je kreeg er sowieso 3 jaar garantie op..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:20
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Gister naar een concert geweest, Children of Bodom, God Forbid en Through the eyes of the dead, en vandaag al de hele dag last van piepende oren.. Ik moet er toch ook maar eens aan geloven.

Iedereen die ik erover gehoord heb, was erg tevreden met Alpine, zeker voor die prijs.

btw: www.oorcheck.nl om te kijken of je nog goed hoort.. In de normale versie of in de "van katoen" versie
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:38
Bruise Leigh
Avatar van Bruise Leigh
Bruise Leigh is offline
Is er echt zo veel verschil tussen die alpine dopjes en die dopjes die je voor 1 euro bij de praxis koopt?
En waar zit dat verschil 'm in, demping of kwaliteit?
__________________
andtheniwaslikeohmygosh
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:40
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Beide.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 20:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
toemba schreef op 30-03-2006 @ 19:20 :
btw: www.oorcheck.nl om te kijken of je nog goed hoort.. In de normale versie of in de "van katoen" versie
volgens de normale versie hoor ik gewoon goed
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:28
Verwijderd
Heb nog altijd alpine's. Fijne dingen wel, maar ze zijn ondertussen een keer aan vervanging toe en ik ben erg geneigd doppen te laten aanmeten. Die 150 euro vind ik absoluut geen onredelijke investering in m'n gehoor. Alles behalve dat.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:31
STP
Avatar van STP
STP is offline
Ik heb op maat gemaakte van Earfoon, prima spul! 't kost wat, maar dan heb je ook zeker wat! www.earmo.nl
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
GroesNap schreef op 30-03-2006 @ 18:54 :
Oordoppen, die ga ik ook eens aanschaffen. Voor concertjes maar vooral voor op de motor.

Ben er laatst voor naar zo´n speciale gehoorwinkel geweest maar die kon me alleen opmaatdoppen aansmeren voor 130 euro, gewone dopjes had ie niet..

Weet iemand dopjes die niet al te duur zijn, herbruikbaar zijn en ook nog eens niet altever uitsteken? Dit ivm dragen van een helm.

Ohja en ook niet knalgeel of fluoriserend rood
www.comfoor.nl kun je halen bij www.beterhoren.nl
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:38
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
cut_off schreef op 30-03-2006 @ 12:03 :
Net heb ik etyomic researches ontdekt met hi fi earplugs : http://www.etymotic.com/ Volgens mij ongeveer het niveau van Alpine maar dan met 3 weerhaakjes, langer dus waardoor ze wel zouden moeten passen in mijn oren.
ik heb je die link al een behoorlijke tijd geleden gegeven. heb zelf overigens nog steeds geen bescherming..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.