Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2007, 08:00
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoi allemaal,
Aanstaande woensdag word ik 'alweer' geopereerd. In november is een deel van mijn neusslijmvlies weggebrand, maar dat was zonder resultaat.
Daarom heeft de KNO arts besloten het volgende te doen:
Ingreep:
- FESS: Een operatie van je bijholten.
- Spinectomie: Een spina is een uitsteeksel dat aan je neustussenschot is gegroeid, het veroorzaakt verstoppingen, infecties en ontstekingen. Ze gaan die uitstulping eraf halen zodat je neusdoorgang weer groter wordt.
- +/- Conchac: Dat zijn de schelpen in je neus, die halen ze weg als ze zien dat die echt veeeeeeel te groot zijn of ze schuren er een stuk vanaf, maar dat weten ze dus nog niet zeker, die moeten ze eerst goed bekijken tijdens de operatie.

Heeft iemand hier ooit één van deze ingrepen gehad? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe het herstel (er normaal gesproken) uit zal zien, en wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Ze hebben mij alleen verteld dat ik na één nachtje ziekenhuis weer naar huis mocht..
Vanmiddag moet ik naar de anestesist en dan ga ik het ook even vragen, maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen

Groetjes Inge
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 21:04
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
hey,

ik heb geloof ik alleen 1 keer van die 3 operatie's me neusslijm vliezen laten wegbranden maar die heb jij ook al gehad of niet?
ik heb zelf dinsdag foto's laten maken of ik weer chronische bijholtens onsteking heb en dan moet die operatie waarschijnlijk weer ik wens je woensdag veel suc6 en hoop voor je dat het nu wel helpt
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 07:54
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
scoutgirl15 schreef op 08-02-2007 @ 22:04 :
hey,

ik heb geloof ik alleen 1 keer van die 3 operatie's me neusslijm vliezen laten wegbranden maar die heb jij ook al gehad of niet?
ik heb zelf dinsdag foto's laten maken of ik weer chronische bijholtens onsteking heb en dan moet die operatie waarschijnlijk weer ik wens je woensdag veel suc6 en hoop voor je dat het nu wel helpt
Ehm.. neusslijmvlies wegbranden heb ik gehad, met die verdovingen die ze in je neus sprayen, brrr.. rot ingreep die helaas niets opleverde. Heeft het bij jou wel effect??
Hopelijk vallen de foto's voor je mee
De operatie is in ieder geval geen pretje zoals ik gister in het ziekenhuis heb gehoord, mja.. we'll see
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 14:49
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
hey,

ik denk dat het er aan licht welke holtens ze doen bij mij hebben ze die geloof ik onder je ogen gedaan. die operatie heeft op zich wel effect gehad maar ze veranderde steeds me medicijnen maar ik dnek dat die foto's niet echt mee vallen maar op zich vond ik de operatie niet echt heel zwaar
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 10:07
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Ik heb die tweede ooit gehad, dat ze een stukje bot weghalen ofzo. Viel heel erg mee. Ben wel een paar dagen thuis geweest met watten in mijn neus, maar met de nodige ibrupofen is het wel te doen.
Ik hoefde ook niet eens te blijven slapen, mocht aan het eind van de middag weer naar huis.
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:28
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Laen schreef op 10-02-2007 @ 11:07 :
Ik heb die tweede ooit gehad, dat ze een stukje bot weghalen ofzo. Viel heel erg mee. Ben wel een paar dagen thuis geweest met watten in mijn neus, maar met de nodige ibrupofen is het wel te doen.
Ik hoefde ook niet eens te blijven slapen, mocht aan het eind van de middag weer naar huis.
Aha
Bij mij mogen de watten er na 1 of 2 dagen uit in het ziekenhuis.
Ik moet sowieso 1 nacht blijven maar de kans is groot dat dat er twee zijn vanwege de ingreep..
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 10:18
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik ben weer terug, en het ging best wel snel allemaal..
Ben nu weer lekker thuis aan het herstellen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 15:54
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Beterschap
Heb verder geen ervaring met neusoperaties, sorry
Viel het mee, de operatie?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 10:36
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
dankjewel..

De operatie viel mee, geen pijn ed..
In de nacht veel bloedverlies uit neus, daardoor niet geslapen. Volgende dag mocht ik naar huis omdat ik gewoon heb gegeten en temperatuur goed was..
En nu heb ik continu een druk op mn voorhoofd maarja, dat hoort erbij en kan nog weken duren
Rustig aan doen dus..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 10:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Beterschap ja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Staar-operatie
Qimm
2 14-06-2009 09:34
Psychologie Plastische Chirurgie
Snoop doggydog
14 20-04-2006 15:04
Films, TV & Radio one tree hill
øskar
321 10-07-2005 18:17
Lichaam & Gezondheid Plaatselijke verdoving of narcose?
Nikki1986
48 14-04-2004 18:33
Lichaam & Gezondheid Doet het pijn..?
Miss*Pain
6 02-12-2002 20:43
Lichaam & Gezondheid Mijn neus is veels te groot !!
Dr_Love
3 28-03-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.