Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2007, 15:54
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Hoi allemaal,

Ik heb een leuke jongen leren kennen. Hij vindt mij ook leuk heeft hij me gezegd. Er is alleen een probleem, hij heeft bindingsangst. Ook is hij bang dat hij door de liefde blind gemaakt wordt.
Hoe moet ik hem hier overheen helpen? Hebben jullie advies misschien?

Alvast bedankt!
Groetjes
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2007, 15:59
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Uh... Bindingsangst? Of het is een stomme smoes om niet serieus met je verder te gaan, of die dude heeft een écht probleem. Tis niet alsof ie aan de lijn komt te liggen en z'n vrijheid volkomen kwijt raakt...

Liefde maakt blind, uhu, true, maar je kan ook overdrijven. Tis een kwestie van realistisch blijven. Damn, hij heeft issues.

Tja, geloof niet dat ik je ermee kan helpen, good luck!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 16:04
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Als het een smoes zou zijn, waarom zou hij dan zeggen dat hij me leuk vindt? Kan hij beter zijn mond houden lijkt me.
Bindingsangst bestaat overigens wel echt.
Hij heeft die angsten door traumatische ervaringen zei hij. Ik weet ook niet precies wat voor problemen. Hij heeft nog nooit een vriendin gehad.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 16:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als hij zich helemaal niet wil binden wordt het lastig om hem daarmee te helpen. Als hij wil proberen eroverheen te komen, kan je hem daar misschien wel bij helpen. Veel erover praten en hem ruimte gunnen lijken me dan iig erg goed om te doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Als het een smoes zou zijn, waarom zou hij dan zeggen dat hij me leuk vindt? Kan hij beter zijn mond houden lijkt me.
Nou heel simpel, omdat hij denkt dat hij je misschien wel in bed kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Nou heel simpel, omdat hij denkt dat hij je misschien wel in bed kan krijgen.
jaha want problemen die jij niet herkent, bestaan eenvoudig niet heh?

Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:50
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Ik heb een leuke jongen leren kennen. Hij vindt mij ook leuk heeft hij me gezegd. Er is alleen een probleem, hij heeft bindingsangst. Ook is hij bang dat hij door de liefde blind gemaakt wordt.
Hoe moet ik hem hier overheen helpen? Hebben jullie advies misschien?

Alvast bedankt!
Groetjes
Hij vind je misschien leuk, maar niet erg leuk. Dat hele bindingsangst verhaal is gewoon een soort verkapt; "ik ben aan het afwegen of ik jou wil als vriendin". Of "je bent goed in bed dus ik wil je wel even in de buurt houden, maar meer zie ik niet in je". Het is wat onduidelijk wat hij exact wil, maar zeker lijkt me dat hij je niet helemaal geweldig vind. Er zijn wel mensen die door ervaring echte 'drifters' zijn geworden, maar vaak zijn dat types die helemaal niet snel en op een dergelijke manier over problemen praten zoals jou jongetje dat wel doet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
jaha want problemen die jij niet herkent, bestaan eenvoudig niet heh?

Dat zeg ik niet, maar het is natuurlijk wel de meest realistische optie.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:30
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Als het een smoes zou zijn, waarom zou hij dan zeggen dat hij me leuk vindt? Kan hij beter zijn mond houden lijkt me.
Bindingsangst bestaat overigens wel echt.
Hij heeft die angsten door traumatische ervaringen zei hij. Ik weet ook niet precies wat voor problemen. Hij heeft nog nooit een vriendin gehad.
Oh, ik weet wel dat het bestaat, ik vraag me alleen af hoeveel van de mensen die beweren bindingsangst te hebben dat ook daadwerkelijk hebben.

Ik heb een tijd gehad dat ik er niet aan moest denken om me aan wie dan ook te binden, maar dat had meer te maken met het feit dat niemand leuk genoeg was of moeite genoeg deed. Dat noemde ik ook voor de grap bindingsangst (dondersgoed wetend dat dat het niet was) Dus vandaar.

Maar zoals WolterB al zegt, als hij zich niet wil binden, houdt het al snel op. Verder sluit ik me bij Smokin' aan.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 15:05
1xAnoniemx7
Avatar van 1xAnoniemx7
1xAnoniemx7 is offline
zoals veel mensen zeggen moet je echt even bij jezelf nagaan of hij op deze manier niet gewoon duidelijk wil maken dat hij niets met je wil.. Maar ja daar heb je natuurlijk niks aan.. in geval dat hij echt last heeft van bindingsangst dan moet je gewoon eens met hem gaan praten.. Weet hij ook dat jij hem leuk vindt? Als dat zo is moet je hem zeggen dat hij echt wel op jou kan vertrouwen. Heb het anders over zijn verleden, wat er gebeurt is.. Misschien kun je het tegendeel bewijzen! Als je hem echt leuk vindt, dan moet je hem dat duidelijk maken Succes
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:42
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
We hebben er over gepraat. Hij zegt ook dat hij deels bang is om zich te binden omdat hij dan open moet zijn, wat hij heel moeilijk vindt. Hij is namelijk een gesloten type dus en vindt het moeilijk om mensen te vertrouwen doordat zijn vertrouwen door ervaringen is beschadigd. Deze ervaringen hebben in ieder geval niet met eerdere liefdesrelaties te maken omdat hij die nog nooit gehad heeft.
Om dit tegen mij te zeggen vond hij al heel moeilijk maar omdat het zo tussen ons zat moest hij dit toch zeggen voor mij zeg maar.
En dat hij me aan het lijntje wil houden voor de seks is niet op ons van toepassing omdat wij dit nog niet hebben en dat willen we ook nog helemaal niet.
We weten allebei dat we elkaar leuk vinden maar verkering durft hij niet echt aan door die bindingsangst. Ik heb gezegd dat ik hem natuurlijk de ruimte wil geven en erover wil praten en hij wil er ook wel over praten omdat hij van die angst af wil.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:37
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Geef het dan gewoon de tijd Vertrouwen is sowieso iets dat je niet zomaar geeft, er zijn meer mensen die het moeilijk vinden om ziel en zaligheid op tafel te leggen. Tijd werkt. Makkelijk zal niet worden... Heb vooral geduld met 'm. Als hij je echt leuk vindt enzo
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:06
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Dat bindingsangstgedoe kan je best toch niet te letterlijk nemen. Het is inderdaad een gemakkelijk smoesje om geen knopen te moeten doorhakken. Koudwatervrees, bijna. Maar waarom hij dat niet zou willen? Misschien omdat het veel minder moeite kost om een relatie met je te ontlopen, dan dat hij zijn leven op zijn kop zal moeten zetten om wel iets met je te beginnen. Of misschien omdat hij het toch niet helemaal ziet zitten. Misschien omdat hij zelf helemaal geen initiatief durft te nemen, en op die manier het initiatief helemaal aan jou over wil laten.

Het is trouwens moeilijk om iemand van koudwatervrees af te helpen. Hem met de tippen van zijn tenen aan het water laten voelen en dan laten jammer dat het oh zou koud is helpt absoluut niet. Ofwel springt hij er zelf helemaal in, ofwel moet hij maar aan de kant blijven zitten en wat gaan vissen...
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 09:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Maar wat is het verschil tussen verkering en elkaar zien en net doen alsof jullie een relatie hebben? (als in: met elkaar afspreken, knuffelen, zoenen etc). Ik snap hem niet. En volgens mij gaat dit voor jou heel lastig worden, een vent die er geen 100% voor gaat.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 11:40
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
@ Al Murphy: 'knopen doorhakken' is juist het probleem, daar is hij bang van.

We spreken best veel af, en smsen ook redelijk veel enzo. We hebben nog niet gezoend, omdat we allebei vinden dat dat hoort bij verkering hebben.

Dat het een smoesje is vind ik beetje ongeloofwaardig, omdat hij heeft gezegd dat hij me leuk vindt en dat alleen al was een hele stap voor hem. We gedragen ons min of meer gewoon alsof we vrienden zijn dus voor de 'extra fun' hoeft hij me ook niet te gebruiken.

Het is moeilijk, maar hoe kan ik hem er het beste bij helpen?

Bedankt voor alle reacties trouwens!
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 16:25
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik denk dat je niet echt heel veel kunt doen om hem te helpen, hij is hier degene met het probleem.
Het enige wat je mi kunt doen, is er voor hem zijn; naar hem luisteren en hem de ruimte geven die hij nodig heeft. Je moet je niet teveel opdringen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 16:52
1xAnoniemx7
Avatar van 1xAnoniemx7
1xAnoniemx7 is offline
het lijkt erop dat het nog heel lang gaat duren voordat jullie een relatie hebben. je kan je afvragen of je daar wel zin in hebt.. Als ik die jongen was ging ik eerst in therapie voordat ik een relatie aanging.. want als je weet dat je er al problemen mee hebt, waarom begin je er dan aan zonder je problemen eerst af te leren..? je fietst toch ook niet op een fiets als je nog nooit hebt leren fietsen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
@ Al Murphy: 'knopen doorhakken' is juist het probleem, daar is hij bang van.

We spreken best veel af, en smsen ook redelijk veel enzo. We hebben nog niet gezoend, omdat we allebei vinden dat dat hoort bij verkering hebben.

Dat het een smoesje is vind ik beetje ongeloofwaardig, omdat hij heeft gezegd dat hij me leuk vindt en dat alleen al was een hele stap voor hem. We gedragen ons min of meer gewoon alsof we vrienden zijn dus voor de 'extra fun' hoeft hij me ook niet te gebruiken.

Het is moeilijk, maar hoe kan ik hem er het beste bij helpen?

Bedankt voor alle reacties trouwens!
Als ie je ook nog niet zoent enzo, lijkt het me sowieso geen smoesje. Waar moet hij dan smoezig over doen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2007, 17:34
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
het lijkt erop dat het nog heel lang gaat duren voordat jullie een relatie hebben. je kan je afvragen of je daar wel zin in hebt.. Als ik die jongen was ging ik eerst in therapie voordat ik een relatie aanging.. want als je weet dat je er al problemen mee hebt, waarom begin je er dan aan zonder je problemen eerst af te leren..? je fietst toch ook niet op een fiets als je nog nooit hebt leren fietsen?
Aan de ene kant heb je wel gelijk, maar aan de andere kant ik kan hem toch niet uit mn hoofd zetten en ik denk andersom ook niet. En is het ook niet zo dat je soms dingen moet doen om er overheen te kunnen komen zegmaar? Of is dat niet handig in dit geval?

Citaat:
Als ie je ook nog niet zoent enzo, lijkt het me sowieso geen smoesje. Waar moet hij dan smoezig over doen?
ja daarom denk ik dat ook niet idd
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:54
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
Hij vind je misschien leuk, maar niet erg leuk. Dat hele bindingsangst verhaal is gewoon een soort verkapt; "ik ben aan het afwegen of ik jou wil als vriendin". Of "je bent goed in bed dus ik wil je wel even in de buurt houden, maar meer zie ik niet in je". Het is wat onduidelijk wat hij exact wil, maar zeker lijkt me dat hij je niet helemaal geweldig vind. Er zijn wel mensen die door ervaring echte 'drifters' zijn geworden, maar vaak zijn dat types die helemaal niet snel en op een dergelijke manier over problemen praten zoals jou jongetje dat wel doet.
Dat ja. Ga het lekker leuk hebben (met of zonder hem) en verwacht er niet al te veel van. Mensen die bindingsangst hebben roepen meestal niet meteen dat ze iemand leuk vinden.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 18:08
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Dat ja. Ga het lekker leuk hebben (met of zonder hem) en verwacht er niet al te veel van. Mensen die bindingsangst hebben roepen meestal niet meteen dat ze iemand leuk vinden.
Lees de rest ook graag a.u.b. Het is echt geen smoesje van hem. Het heeft trouwens al heel lang geduurd voordat hij dat durfde te zeggen.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 11:23
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Als ie je ook nog niet zoent enzo, lijkt het me sowieso geen smoesje. Waar moet hij dan smoezig over doen?
"Bindingsangst" en een melo verhaal errondom lijkt me toch nog steeds de ideale uitvlucht om niet té close bij iemand te moeten komen. Ik bedoel dat je zelf ook aanvoelt dat hij geen knopen durft door te hakken. Natuurlijk kan het inderdaad zo zijn dat hij trauma's heeft uit zijn verleden en daarom niet zijn liefde voor iemand kan uiten. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij het vooral niet wil. Zeggen dat je iemand leuk vindt, wat dat ook precies mag betekenen, is heel gemakkelijk. Maar dat daar ook onmiddellijk een kvraaghetaan-actie op volgt is nog iets heel anders. Misschien wil hij met zo'n smoesje wel heel duidelijk zeggen dat hij het wel zou willen, maar dat je van hem niet te veel actie moet verwachten. Dat je er de eerste maanden niet te veel van moet verwachten. Of dat hij gewoon bang is om een blauwtje te lopen, en dat hij vindt dat het nu aan jou is om uit de kast te komen.

Angst om een blauwtje te lopen komt heel wat vaker voor dan echt een trauma opgelopen te hebben. Toch worden beiden erg vaak door onzekere mensen met elkaar verward.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 10:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
We hebben er over gepraat. Hij zegt ook dat hij deels bang is om zich te binden omdat hij dan open moet zijn, wat hij heel moeilijk vindt.
Nee hoor. Hij wil na het neuken gewoon geen moeilijk gelul. Dat klinkt natuurlijk een stuk minder vriendelijk dan "bindingsangst" en "het moeilijk vinden open te moeten zijn".
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 10:57
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
We hebben nog niet gezoend, omdat we allebei vinden dat dat hoort bij verkering hebben.
Ahhhhhhhhh
verder niet teveel luisteren naar al die cynici hier. Natuurlijk zijn er jongens die bindingsangst als smoesje gebruiken maar dat maak ik niet op uit je verhaal. Zorg er echter wel voor dat jij ook je eigen grenzen in de gaten houdt, en niet alleen de zijne. Het kan best zo zijn dat jij op een gegeven moment wel bevestiging nodig hebt.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 15:03
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
@ Al murphy,
We hebben het erover gehad, hij weet dat hij geen blauwtje zou gaan lopen
@ chimera,
Zo ver zijn we niet gegaan
@ stout
Bedankt voor je (serieuze) reactie. Ben het met je eens, maar ik vraag me af hoe ik dat aan moet pakken. Als ik bevestiging nodig hebt en hij kan het nog niet echt geven dan houdt het soort van op. Maar om er mee te stoppen kan ik ook niet want daarvoor geef ik te veel om hem..
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Bindingsangst.!?
dal
3 09-05-2016 21:43
Liefde & Relatie Bindingsangst
mausie12
16 23-05-2011 00:41
Liefde & Relatie Bindingsangst
mausie12
3 25-04-2011 20:33
Psychologie hulp bij bindingsangst
nienna elensar
4 04-05-2007 22:05
Liefde & Relatie Wat te doen bij bindingsangst
Léonie-esprit
9 11-05-2004 12:02
Liefde & Relatie Het Grote Bindingsangst Topic
Sade
22 01-10-2003 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.