Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2010, 10:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben benieuwd hoe modern Letteren eigenlijk is.

Wie heeft er al een e-reader of maakt op een andere manier gebruik van e-books?
Welk type, hoe vind je het, wat is er leuk aan, wat vind je er minder aan, etc?

Heeft jouw bieb al een speciale regeling?
Heeft je favoriete boekenwinkel al mooie aanbiedingen?

En wat je nog meer kwijt wil over de e-reader
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2010, 13:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Jup, ik heb een Be-book One, sinds dit voorjaar. Ik vind het heel fijn lezen.
Voordeel vind ik eraan dat ik 16 boeken kon lezen op vakantie, waar ik er normaal hooguit 5 mee zou hebben genomen. En de reader past precies in mijn handtas, dus ook tijdens het (altijd lang) wachten bij de tandarts kan ik best even lezen. Nu ik ivm verhuizing tijdelijk geen biebabonnement heb, lees ik ook geen papieren boeken meer. Mijn bieb had overigens nog geen e-boeken te leen toen ik mijn lidmaatschap op heb gezegd (september).
De enige nadelen die ik kan bedenken: je moet 'm af en toe (zo eens per maand?) opladen, en er zijn minder variaties te bedenken om de reader vast te houden tijdens het lezen dan je met een papieren boek zou kunnen.

Ben ik nu modern?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 17:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het wel modern ja
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 22:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Leuk topic
Ik zit met een dilemma wat dat betreft. Het is wel super veel practischer, zeker gezien de behoorlijke stapels die ik altijd mee op vakantie neem. Maar mijn soort van bieb/studeerkamer in mijn nieuwe huis vind ik ook wel echt fantastisch. Al die boeken <3 Een boek vind ik toch meer sfeer hebben en eigenlijk ook wel iets relexter lezen. Daarbij vind ik de ebooks vaak wat aan de dure kant. Voor een paar euro meer heb je echt papier.
Ik ben geen lid van een echte bieb, hou het voorlopig maar bij mijn privebieb. Hoe ze het geregeld hebben weet ik dus ook niet.

Ik ben dus zeker nog niet modern.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 10:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In de bieb hier hebben ze nog niks geregeld. Sinds een paar weken hebben ze wel een paar e-readers te leen, maar daar staat nu een wachtlijst van een maand voor. Over een maand kan ik het ding dus een week uitproberen. Maar het zou wel suf zijn als ik het dan geweldig vind en je kan er vervolgens nog niks mee in de bieb
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 23:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik probeer soms op mijn laptop een e-book te lezen, maar dat vind ik in ieder geval een stuk minder prettig. Vroeger had ik op mijn PDA ook een reader staan en ook dat was niet zo prettig, maar dat was dan ook een extreem klein schermpje Maar ik ben redelijk met Ieke hierin; er gaat voor mij niets boven een echt boek als leeservaring - en om de kast te hebben staan. Ik houd ook wel van dit soort traditionele dingen (al is moderne technologie vaak net zo leuk).

Maar bovenal vind ik zo'n reader vrij prijzig, de e-books ook (als je ze zou kopen...) en als ik een keer een pocket verlies heb je voor 10 euro een nieuwe... Mijn geluk/handigheid kennende is een reader een dure uitgave voor korte vreugd
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 07:48
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik vind het nadeel dat er weinig E-(jeugd)boeken zijn!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 12:29
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik vind er niet zo veel aan. Het enige moment dat ik wenste dat ik een e-book had was toen ik veertig minuten in de trein moest staan en een pil van 1000 bladzijdes las, terwijl naast mij een meisje met een bijna A4-maat e-book stond.
Daarbuiten hoef ik het ding niet.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik probeer soms op mijn laptop een e-book te lezen, maar dat vind ik in ieder geval een stuk minder prettig.
Maar het scherm van een laptop is actief verlicht en geen 'e-papier', en dat maakt echt heel veel verschil. Het scherm van een e-reader is veel rustiger voor je ogen en leest echt als papier.

Ik herken wel wat anderen schrijven over dat het hebben van een bepaald boek leuker is. Boeken op de e-reader lees ik omdat ik ze wil lezen; boeken die ik echt geweldig vind, wil ik ook hebben en die koop ik dus ook nog gewoon in papieren vorm voor in de boekenkast.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het heeft eigenlijk niet eens zoveel met het scherm te maken Ik vind het gewoon niet prettig om van iets anders dan daadwerkelijk papier te lezen, ik zie het minder snel als een boek omdat niet in boekvorm is. Het lezen van een document roept bij mij toch een andere ervaring op
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 11:44
Verwijderd
Ik vind die schermen heel prettig, maar ik wacht liever tot ze nog net wat sneller zijn en er wat meer keus is tussen verschillende readers. Ik ben niet per se pro-papier in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:09
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik ben wel best pro-papier. Pas als digitaal lezen voordeliger wordt dan op papier lezen, ga ik een e-reader aanschaffen. Nu is het voor mij veel te duur om 1) een e-reader aan te schaffen en 2) om e-books te kopen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel best pro-papier. Pas als digitaal lezen voordeliger wordt dan op papier lezen, ga ik een e-reader aanschaffen. Nu is het voor mij veel te duur om 1) een e-reader aan te schaffen en 2) om e-books te kopen.
Qft.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:36
Verwijderd
Overigens; als ik alleen thuis in bed of op de bank zou lezen, dan zou ik ook een papieren boek prefereren. Maar ik lees juist voornamelijk buitenshuis (in de trein/bus of op vakantie), dus mja, dan vind ik een goede e-reader fijner dan een boek. Verder lees ik veel artikelen, dus daarom zou ik het ook prettig vinden om goed aantekeningen te kunnen maken in bv de kantlijn (of gewoon split-screen; links bladzijde van artikel, rechts notitie-pagina). Ik vind het zo'n zonde om artikelen altijd maar te moeten printen... Maar de e-reader die ik zoek, bestaat nog niet (of ik heb hem gemist), dus gelukkig is er nog papier
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 17:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je hebt al wel e-readers waarmee je aantekeningen kan maken Andijvie.
Maar zelf wacht ik ook tot ze wat sneller zijn, tot kleur mogelijk is en tot wat meer bedrijven hebben ingespeeld op e-readers. Zo ben ik erg van de puzzelboekjes en zou ik het erg fijn vinden als ik niet meer 6 verschillende puzzelboekjes hoef mee te zeulen op vakantie omdat ik ze allemaal leuk vind. Of bijv. met tijdschriften, ik zou die graag voor een e-reader willen hebben, want ik ben niet iemand die oude tijdschriften bewaard.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 17:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Je hebt al wel e-readers waarmee je aantekeningen kan maken Andijvie.
Maar zelf wacht ik ook tot ze wat sneller zijn, tot kleur mogelijk is en tot wat meer bedrijven hebben ingespeeld op e-readers. Zo ben ik erg van de puzzelboekjes en zou ik het erg fijn vinden als ik niet meer 6 verschillende puzzelboekjes hoef mee te zeulen op vakantie omdat ik ze allemaal leuk vind. Of bijv. met tijdschriften, ik zou die graag voor een e-reader willen hebben, want ik ben niet iemand die oude tijdschriften bewaard.
Hmm, maar zodra er kleur bij komt kijken, dan zal de e-reader wel drastisch moeten veranderen. Het scherm zou anders moeten worden en er zou ook veel meer geheugen op moeten komen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 18:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hmm, maar zodra er kleur bij komt kijken, dan zal de e-reader wel drastisch moeten veranderen. Het scherm zou anders moeten worden en er zou ook veel meer geheugen op moeten komen.
Hmm dat zou kunnen. Maar ik begreep dat de eerste kleuren e-readers zo langzamerhand op de markt komen, dus het komt er wel aan
Ik vind het gewoon zo saai als ik niet eens een normale cover kan bekijken. Of een kleurenfoto in een krant en (toekomstig) tijdschrift.
En ook met dingen als markeren (wat een aantal e-readers ook al kan) wil ik wel gewoon kleurtjes kunnen gebruiken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 10:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb er geen. Soms lijkt het me wel handig, op vakantie of in de trein bijvoorbeeld. Maar verder... In een normaal boek is het wel gemakkelijker bladeren, als je even iets terug wilt lezen of wilt kijken tot waar het hoofdstuk duurt, bijvoorbeeld. Ik zou er nu dus ook echt niet het geld voor over hebben.


Overigens lees ik artikelen voor mijn studie wel gewoon op de computer. Niet ideaal, maar vind het echt zonde van het papier om te printen. Aantekeningen maken doe ik eigenlijk sowieso nooit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2010, 07:57
Verwijderd
ik heb geen e-reader en hoef er ook geen.
ik denk dat je dan hetzelfde probleem krijgt als met de muziekindustrie, er komen allerlei illegale versies die je gratis kunt downloaden en de schrijver van een boek verdient er niets meer aan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 15:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
ik denk dat je dan hetzelfde probleem krijgt als met de muziekindustrie, er komen allerlei illegale versies die je gratis kunt downloaden en de schrijver van een boek verdient er niets meer aan.
Dit vind ik eigenlijk wel een goed punt/iets om over na te denken.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 16:08
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Ik ben benieuwd of inmiddels al meer mensen een e-reader hebben aangeschaft. Ik overweeg er nu een te kopen maar ik weet het echt niet meer..
Ik merk dat er nog moeilijker is dan het aanschaffen van een tv of laptop oid. Bij iedere e-reader zijn er zware argumenten om hem toch echt niet te kopen waardoor ik gewoon niet kan beslissen. Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:54
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik ben ook wel benieuwd ja. Ik vind een boek lezen en het papier ook wel heel fijn, maar qua meeneemgemak is het natuurlijk wel nice..
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 07:18
Verwijderd
Ik heb ook een e-reader. De rede om een e-reader te kopen was omdat boeken niet zo makkelijk vast te houden zijn voor mij. (Ik heb veel pijn aan polsen/vingers). Ik ben blij dat ik uiteindelijk een e-reader gekocht heb. Het leest makkelijk, het is niet zwaar, je kan veel boeken meenemen op vakantie etc.Tijdens het lezen heb ik ook niet het idee dat ik van een scherm zit te lezen. Bij de bieb kan je bij ons gewoon e-books huren. Na 3 weken doet het boek het vervolgens niet meer en moet je het boek er weer opnieuw opzetten. Ben je in het boek bezig, en zijn de 3 weken verstreken, dan kan je het boek nog wel uitlezen. Helaas zijn er in de bieb nog niet zo heel veel boeken die ik leuk vind, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel komen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 17:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij ons in de bieb kun je geen e-books lenen en voorlopig komt dat ook niet. Ik heb het laatst nagevraagd. Maar ter compensatie hebben ze wel een paar e-readers aangeschaft zodat mensen wel kunnen kijken of het wat voor hen is. Ik was laatst aan de beurt en heb hem dus een week uit mogen proberen. Het was een Sony 650 (oid) en ik vond het best tof om eens te ervaren. Ik ben vol in de zon gaan zitten en kon mijn scherm uitstekend lezen. Inderdaad precies als bij een boek. Het omslaan van de bladzijdes lijkt traag omdat je uit gaat van een computertje waarbij alles met een flits gebeurt, maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het eigenlijk ook wel prima.

Ik overweeg nu zelf ook een e-reader te kopen, maar ben er ook nog niet uit welke. Eigenlijk zou ik willen wachten tot de kleurenschermen op de markt komen (en dan kwalitatief goed), maar als dat te lang op zich laat wachten, koop ik hem waarschijnlijk alsnog. Ik zou vooral kijken naar reflectie (bij touchscreen bijv. íetsje meer), menu-snelheid, menu-indeling (bijv. coverweergave, laatst gelezen boeken voorop en mogelijkheid te sorteren op titel en auteur) en ergonomie. Ik denk dat je voor al deze dingen toch bij een winkel langs moet en niet alleen via internet moet kijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 11:18
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik hoor ook van een aantal mensen die de ipad aanschaffen, vooral om hem als e-reader te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2011, 15:51
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Ik persoonlijk vind het voordeel van een e-reader juist dat deze over het algemeen een e-ink scherm heeft, wat de ogen veel minder belast. Een Ipad heeft dit niet, dus ik zou er niet zo fijn boeken op kunnen lezen als op mijn e-reader.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 16:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik hoor ook van een aantal mensen die de ipad aanschaffen, vooral om hem als e-reader te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb laatst iemand met een tablet (was geen Ipad) gevraagd hoe haar ervaringen waren. Zij beschreef dat ze er prima op kon lezen zolang ze binnen was. Maar dat buiten echt moeizaam ging, terwijl de zon nu nog niet eens zo hevig schijnt.
Ik herken dat wel; ik kan met gewoon daglicht ook niet met mijn laptop buiten gaan zitten. Laat staan als het straks echt mooi zonnig weer is.
En ikzelf lees júist veel buiten, dus voor mij zou het niet handig zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ik persoonlijk vind het voordeel van een e-reader juist dat deze over het algemeen een e-ink scherm heeft, wat de ogen veel minder belast. Een Ipad heeft dit niet, dus ik zou er niet zo fijn boeken op kunnen lezen als op mijn e-reader.
Idd, en in de volle zon kun je prima van zo'n e-ink-scherm lezen, maar van een glanzend scherm niet (dan is het precies een spiegel). Ook de batterij van een e-reader gaat langer mee dan die van een ipad, dus voor op vakantie lijkt me dat ook praktischer.

Ik ga er binnenkort weer eens goed naar kijken Ik wil er eigenlijk eentje om te testen of mijn schoonmoeder daar wat aan heeft; een boek is voor haar te zwaar en ze krijgt de pagina's niet omgeslagen, dus een e-reader is dan misschien een goede oplossing.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik wil er eigenlijk eentje om te testen of mijn schoonmoeder daar wat aan heeft; een boek is voor haar te zwaar en ze krijgt de pagina's niet omgeslagen, dus een e-reader is dan misschien een goede oplossing.
Toen wij tevreden waren over onze e-reader, hebben we er mijn schoonmoeder ook een gegeven. Zij gebruikt hem nog veel meer dan wij doen en is er ontzettend tevreden over. De voordelen die zij noemt: hij neemt minder plek in dan een boek (in je tas of liggend in de kamer), je kunt de letters groter zetten, de reader weegt niet zo veel en je kunt veel boeken meenemen op vakantie.
Met de computer is ze niet zo handig, maar ze kan prima omgaan met haar e-reader. Alleen boeken erop zetten doen wij voor haar (maar dat zou ze ook zelf kunnen als dat zou moeten).
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 10:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou ik heb de sprong gewaagd en heb een (goedkope) e-reader gekocht. De Bebook Club.
En nou lekker de zon opzoeken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 22:13
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Nou ik heb de sprong gewaagd en heb een (goedkope) e-reader gekocht. De Bebook Club.
En nou lekker de zon opzoeken
De zon was er vandaag in overvloed... dus vertel! Hoe is het bevallen? Was hij goed te lezen?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 08:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja ik heb de hele middag zitten lezen, heerlijk! Je kan in de zon perfect lezen, precies als een boek.
De Bebook Club is wat mij betreft niet de meest handige e-reader. Het heeft geen touchscreen; daardoor minder reflectie, maar daardoor ook wel veel extra handelingen om het menu door te komen. Maar ik heb dat voor de prijs voor lief genomen. En als je eenmaal een boek hebt geopend, werk je toch niet veel meer met het menu. Het enige wat je dan nodig hebt is het blader-knopje.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 18:16
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Voor anderen die het nog willen proberen; de OYO reader va Selexyz is nu tijdelijk 99,- euro. Ik wil zelf denk ik de cybook orizon kopen. Helaas heb ik weinig reviews kunnen vinden dus het wordt een gok. Nu eerst nog even wachten tot ik genoeg geld heb.

Bij ons in de bieb kun je nu e-boeken lenen en mijn hogeschool heeft ook tijdelijk een digitale mediatheek. Erg leuk dat het nu steeds meer uitgebreid wordt waardoor zo'n e-reader echt nuttig wordt. Zelfs de Lonely Planet is digitaal te koop, scheelt veel gewicht op reis!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 22:17
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Voor anderen die het nog willen proberen; de OYO reader va Selexyz is nu tijdelijk 99,- euro. Ik wil zelf denk ik de cybook orizon kopen. Helaas heb ik weinig reviews kunnen vinden dus het wordt een gok. Nu eerst nog even wachten tot ik genoeg geld heb.
Je zult deze review vast al gevonden hebben, maar toch: http://www.e-readers-review.nl/revie...orizon-review/

Ik denk ook serieus na over die. Bij mij is het voor een groot deel ook nog sparen en ik wil hem ook nog wel live zien.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 13:15
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Citaat:
Je zult deze review vast al gevonden hebben, maar toch: http://www.e-readers-review.nl/revie...orizon-review/

Ik denk ook serieus na over die. Bij mij is het voor een groot deel ook nog sparen en ik wil hem ook nog wel live zien.
Bedankt Ik had het inderdaad al gelezen, maar dat is niet erg. Ik vind het wel altijd jammer dat bij dit soort reviews vooral de specificaties worden opgenoemd. Ik zou graag willen lezen hoe het nou is om m te gebruiken enz. Bij veel readers kun je echt gebruikersreviews lezen wat mij altijd wel een beeld geeft van zo'n apparaat. Bij deze bijna niet gek genoeg.. Inmiddels heb ik de sprong gewaagd! Ik had en financiele meevaller en de reader ergens voor 180,- gevonden. Morgen komt hij binnen als het goed is. Ik zal over een tijdje wel laten weten hoe het bevalt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Bedankt Ik had het inderdaad al gelezen, maar dat is niet erg. Ik vind het wel altijd jammer dat bij dit soort reviews vooral de specificaties worden opgenoemd. Ik zou graag willen lezen hoe het nou is om m te gebruiken enz. Bij veel readers kun je echt gebruikersreviews lezen wat mij altijd wel een beeld geeft van zo'n apparaat. Bij deze bijna niet gek genoeg.. Inmiddels heb ik de sprong gewaagd! Ik had en financiele meevaller en de reader ergens voor 180,- gevonden. Morgen komt hij binnen als het goed is. Ik zal over een tijdje wel laten weten hoe het bevalt.
Leuk! Zeker laten weten idd, ik ben ook nieuwsgierig!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2011, 21:07
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik heb inmiddels de sprong ook gewaagd, en de bebook club gekocht . Tot nu toe heel tevreden. Gemakkelijk om er boeken op te zetten en leest lekker in de zon
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 21:30
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik denk er ook over na om te gaan sparen voor e-reader. Maar er is iets wat ik niet snap. Moet je de boeken via de e-reader op een online boekenwinkel kopen, of kun je boeken vanaf je computer ook in je e-reader stoppen?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 21:54
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Ik denk er ook over na om te gaan sparen voor e-reader. Maar er is iets wat ik niet snap. Moet je de boeken via de e-reader op een online boekenwinkel kopen, of kun je boeken vanaf je computer ook in je e-reader stoppen?
Ja gewoon via de pc kun je de bestanden naar je e-reader sturen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 19:02
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Ik denk er ook over na om te gaan sparen voor e-reader. Maar er is iets wat ik niet snap. Moet je de boeken via de e-reader op een online boekenwinkel kopen, of kun je boeken vanaf je computer ook in je e-reader stoppen?
Wat mij verteld werd is dat de meeste gewoon werken als een usb-stick. Je knipt en plakt het er in feite op en klaar is kees
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 19:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat mij verteld werd is dat de meeste gewoon werken als een usb-stick. Je knipt en plakt het er in feite op en klaar is kees
Het werd je verteld? Hoe doe je het me je eigen e-reader?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 12:53
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Een e-reader met e-ink vind ik op zich nog wel redelijk lezen, totdat ik de bladzijde wil omslaan. Ik wil kunnen zien hoe ver ik ben, hoe dik het boek is, eventjes lezen wat er op de achterkant van het boek staan, nog even naar de kaft kijken, even checken of de schrijver nog meer boeken geschreven heeft. Ik wil een boek in een V-vorm voor mijn hoofd hebben als ik niet gestoord wil worden. Ik wil een boek.
Een e-reader is aan mij niet besteed. Een tablet al helemaal niet, trouwens. Dat vind ik wel zo vermoeiend voor m'n ogen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 16:36
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Het werd je verteld? Hoe doe je het me je eigen e-reader?
Het staat er inderdaad wat vaag. Ik had het al op internet gelezen en de man in de winkel bevestigde dit. Ik doe het inderdaad ook met de knip-en-plak methode
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 16:42
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Ik zou ook nog even laten weten wat ik van mijn e-reader, de cybook orizon, vind. Tot nu toe ben ik er erg blij mee! Lezen gaat fijn. Er zijn veel verschillende lettertypen, maten, de tekst kan rechtop en dwars gelezen worden, de witte randen in het boek kunnen weggehaald worden enz. Veel mogelijkheden dus om het aan te passen aan je eigen wensen. Zelfs PDF bestanden zijn goed te lezen, wat op veel readers een probleem geeft.
De bediening gaat via de knop en pijltjes of met het touchscreen. Bladeren gaat lekker snel, er kunnen notities gemaakt worden en makkelijk gebladerd worde in het boek. Het hoofdscherm is overzichtelijk en internet werkt ook goed. Het is misschien wat traag maar makkelijk te bedienen. Ik ben er erg blij mee omdat ik nu alles bij me heb zoals boeken, studiehandleidingen en readers. Echt fijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb jij vandaag niet gewaardeerd?
Miekje*
500 15-07-2012 19:18
De Kantine Saai isn't just saai, it's life, the life we lived #1632
Spoiler-Dude
500 16-03-2012 13:12
De Kantine De slag bij Saaipoort #1600
Verwijderd
500 02-02-2012 16:18
Algemene schoolzaken Wat is een geschikte E-reader voor school?
daankw
19 24-06-2010 09:05
Software & Hardware Een E-book reader
Oen
0 10-02-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.