Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2013, 08:56
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Hoi! Ik vind al een tijd iemand leuk en ik heb ook het idee dat dat wederzijds is.
We hebben een aantal keer samen gegeten en een filmpje gekeken, maar verder dan dat is het niet gekomen. We hebben goede gesprekken over van alles en nog wat waarin hij ook aangaf verlegen te zijn richting meisjes, dus ik denk dat hij een beetje bang is om een move te maken (net als ik dus eigenlijk).
Nu is hij twee weken geleden weer terug gegaan naar de stad waar hij woont (hij was alleen in mijn stad omdat hij daar een afstudeerproject deed) en is daar begonnen met werken. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, want waar hij nu woont is redelijk dicht bij mijn ouders in de buurt.
Ongeveer iedereen zegt dat ik hem ''gewoon'' moet vertellen dat ik hem leuk vind. En de laatste tijd denk ik ook ''Fuck it, als het niets wordt hoef ik hem toch niet meer te zien'', maar ik ben bang dat het alles enorm moeilijk maakt. Ik zou namelijk echt graag willen dat het iets serieus wordt, maar ik ga over 1,5 maand naar het buitenland. Eerst 3,5 maand, dan twee maanden vakantie en dan weer 2 maanden. Bovendien kan ik nog maar weinig thuis zijn. Ik weet namelijk ook niet zo goed meer wat belangrijker is. Dat ik eventueel samen zou kunnen zijn met hem, of dat ik mijn principes moet blijven volgen en afspraken die ik al gemaakt heb, na moet komen. Gevoelsmatig zou ik hier zo alles af willen zeggen, maar mijn geweten zegt afspraak is afspraak.
Anyway, ik ben dus ook een beetje bang dat ik ga zeggen ''hee ik vind je leuk!'' en dat er daarna niks meer mee gedaan kan worden omdat ik vrij snel daarna weg ga. Is het dan niet handiger om contact te houden en het ná mijn project in het buitenland pas te vertellen? Of juist ervoor zodat we er allebei over na kunnen denken? En HOE moet ik het dan zeggen? Ik durf het echt niet recht in z'n gezicht te zeggen, dus wat is dan handig?
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2013, 09:20
Verwijderd
Wat betreft het hele of je het hem wel of niet moet vertellen - dat ligt er imho een beetje aan wat je graag wil. Ik vind sowieso dat je naar het buitenland moet gaan (of is dat niet wat je bedoelt met de gemaakte afspraken nakomen?). Dat als eerste. Als je graag duidelijkheid wil voordat je gaat, moet je het hem vertellen. Hou er wel rekening mee dat dat op twee verschillende manieren kan gaan - of hij vindt jou ook leuk en je bent vet verliefd maar mist hem echt ontzettend, of hij vindt jou niet leuk en je bent er een tijd lang slecht van dat hij jou niet leuk vindt. Ik weet niet hoe snel en makkelijk je zoiets aan de kant kunt zetten, maar als je van jezelf weet dat je zoiets niet makkelijk los kunt laten (zowel het positieve als het negatieve) moet je misschien overwegen om het hem niet te vertellen. Ik heb wel eens mensen gesproken die hun nieuwe vriend(in) zo misten dat ze weer naar huis zijn gegaan en twee maanden later bleek vriend(in) toch niet zo leuk te zijn. Dat is wel een domper. Maar dat is niet hoe makkelijk je daar zelf in bent.

En hoe je het hem zou moeten zeggen... Ik zou toch voor recht voor z'n raap gaan. Dat is het meest volwassen en dan weet je meteen hoe hij reageert. Je kunt wel een mailtje sturen, maar dat is écht niet tof, want dan vreet je jezelf op van de zenuwen als hij niet snel genoeg reageert.
Succes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 09:34
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Oh nee, dat ik naar het buitenland ga staat vast, dat ga ik sowieso niet afzeggen. Ik bedoelde afspraken die ik hier gemaakt heb over weekenden hier zijn en zo.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik zou reageren. Ik ben best nuchter van mezelf, maar ik ben a. nog nooit zo lang naar het buitenland gegaan en b. heb nog nooit een relatie oid gehad terwijl ik zo lang weg was.

Het probleem met het recht in z'n gezicht zeggen is dat ik dat ws echt niet durf en ik kan hem op z'n vroegst vlak voor ik weg ga pas weer zien vrees ik (als ik m'n afspraken hier dus netjes na kom). Ik dacht dat het misschien wel leuk was om een mooie tekening te maken en daar een kaartje bij te doen met wat ik voel enzo. Hij heeft al wel eens gezegd dat hij zoiets (die tekening that is) heel leuk zou vinden, toen ik voor m'n zusje een schilderij van haar hond had gemaakt (en daar onzeker over deed).
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 09:39
Verwijderd
Als je het hem dan toch wil zeggen: ik geloof dat ik dan zou kijken naar wat een beetje afzegbaar is en hem eventueel eerder zeggen hoe ik me voel. Ik bedoel, een etentje met die vriendin die je wekelijks ziet, kan best afgezegd worden om iemand te vertellen dat je hem leuk vindt, dacht ik zo. Maar goed, dat is net wat je afspraken zijn en hoe makkelijk je daar zelf in bent. En als hij jou dan ook leuk vindt, heb je iig nog langer dan Heul Even om van elkaar te genieten. En als hij je niet leuk vindt, heb je hier nog royaal de tijd om je daar klote over te voelen met vriend(inn)en en kun je met een vers en leeg hoofd naar het buitenland
Tekening is ook een leuk idee, als je het hem dan niet face to face wil vertellen, zou ik dat doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 12:43
Verwijderd
Een schilderij van een hond is wel iets anders dan 'ik vind je leuk' op een tekening.


Vanaf een bepaalde leeftijd is het volgens mij toch steeds meer standaard dat je erachter komt wat je voor iemand voelt terwijl je al eens hier en daar wat probeert. Ik zou zeggen: Zoen hem. Je weet niet eens of er dan nog wel een sparkle is. En zoen hem ook al ga je daarna langere tijd naar het buitenland. Als het dan nog wat voorstelt zie je daarna verder hoe jullie dit samen aanpakken. Of je op elkaar gaat wachten of wat dan ook. Maar nu zo diep nadenken over of en hoe en tekeningen en gedoe.. In die fase ben je helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 16:16
Heer Wil
Heer Wil is offline
Betekenen die afspraken veel voor jouw leven? Want je kunt je hele leven nog altijd alle afspraken nakomen maar als je er zelf weinig aan hebt zou ik toch gewoon doen wat jou het leukste of het beste voor jezelf lijkt.

Of je het hem zegt moet je maar kijken of je er iets aan hebt, ja je hoeft iig niet te denken van ooh ik zeg hem lekker niks tot ik terug ben, je zit nog maanden te denken wat hij gezegd zou hebben als je het al gezegd had of wat hij gaat zeggen als je terug bent. Voor zijn lol hoef je ook niet niks te zeggen want hij gaat gewoon naar de volgende als jij bekant een half jaar weg gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 17:08
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Een schilderij van een hond is wel iets anders dan 'ik vind je leuk' op een tekening.


Vanaf een bepaalde leeftijd is het volgens mij toch steeds meer standaard dat je erachter komt wat je voor iemand voelt terwijl je al eens hier en daar wat probeert. Ik zou zeggen: Zoen hem. Je weet niet eens of er dan nog wel een sparkle is. En zoen hem ook al ga je daarna langere tijd naar het buitenland. Als het dan nog wat voorstelt zie je daarna verder hoe jullie dit samen aanpakken. Of je op elkaar gaat wachten of wat dan ook. Maar nu zo diep nadenken over of en hoe en tekeningen en gedoe.. In die fase ben je helemaal niet.
Okay volgens mij was ik niet helemaal duidelijk. Ik ga geen schilderij maken en daarop zetten ''hoi ik vind je lief hihihi'', maar een leuk schilderij van iets moois wat gewoon opgehangen kan worden en daarbij een briefje/kaartje doen.

Het probleem met ''gewoon'' zoenen, is dat ik daar weinig ervaring mee heb en dat duidelijk de afgelopen keren dat we afgesproken hebben ook niet gelukt is. Soms zat het er wel tegenaan maar het gebeurde steeds niet.

@WillemB: misschien betekenen die afspraken niet heel veel voor de rest van mijn leven, maar alleen maar doen wat mij leuk lijkt en daarom dingen afzeggen klopt niet met mijn geweten. Ik heb die afspraken gemaakt en ik vind het dan niet helemaal kloppen om het af te zeggen gewoon omdat ik geen zin heb.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Okay volgens mij was ik niet helemaal duidelijk. Ik ga geen schilderij maken en daarop zetten ''hoi ik vind je lief hihihi'', maar een leuk schilderij van iets moois wat gewoon opgehangen kan worden en daarbij een briefje/kaartje doen.

Het probleem met ''gewoon'' zoenen, is dat ik daar weinig ervaring mee heb en dat duidelijk de afgelopen keren dat we afgesproken hebben ook niet gelukt is. Soms zat het er wel tegenaan maar het gebeurde steeds niet.
Dat snapte ik al Maar nogmaals: een briefje geven met dat je hem leuk vindt.. nee. Hele andere situatie dan voor een zus of wat dan ook.

Het zal toch echt moeten gebeuren. Maar een fractie van de mensen (een vervelende fractie) propt zijn mond op die van een ander zonder nadenken. Toch zul je hier wat mee moeten doen, volgens mij. Hem weer zien, en je best doen om een keer alleen nog maar je hoofd te hoeven buigen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 18:23
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Dat snapte ik al Maar nogmaals: een briefje geven met dat je hem leuk vindt.. nee. Hele andere situatie dan voor een zus of wat dan ook.

Het zal toch echt moeten gebeuren. Maar een fractie van de mensen (een vervelende fractie) propt zijn mond op die van een ander zonder nadenken. Toch zul je hier wat mee moeten doen, volgens mij. Hem weer zien, en je best doen om een keer alleen nog maar je hoofd te hoeven buigen.
Uhmm ja. Ik denk dat ik dat in eerste instantie probeer (als ik twee weken bij m'n moeder zit wil ik er ws heel graag weer tussenuit) en als het dan nog niet lukt kan het altijd nog dat ik een schilderij maak + kaartje.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:50
Verwijderd
Ahw! Klinkt allemaal superlief Oezem!!
Eigenlijk zou ik eerlijk gezegd nog even wachten met het maken van een schilderij en een kaartje totdat je meer duidelijkheid hebt. Als je het gevoel hebt dat er een klik is en je goed kunt praten, kun je misschien op zo'n moment dat jullie bijna/net niet - zoenen gewoon eens zeggen van 'hey, ik vind jou wel leuk!' en dan gewoon kijken hoe hij daarop reageert. Dat is aan de ene kant supereng natuurlijk maar aan de andere kant kan dat er wel voor zorgen dat jullie daarover gaan praten en dat lijkt me best goed. Kan hij ook meteen zeggen wat hij denkt, aangezien je aangaf dat hij ook best verlegen is. En niet geschoten is altijd mis, natuurlijk
En dat schilderij en leuke kaartjes en briefjes zou ik gewoon doen op het moment dat hij ook heeft aangegeven dat hij je leuk vindt, want dan weet je zeker dat hij dat echt heel tof vindt.
Dus ga ervoor en zeg het gewoon!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 16:50
Verwijderd
zou ik doen dan maarja jij bent mij niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 12:13
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zou opbellen met de mededeling: Ik durf je niet te vertellen dat ik je leuk vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een leuk meisje..
\Alex/
1 24-04-2015 20:42
Liefde & Relatie ik vind een meisje leuk en weet me geen raad meer
Aitor
10 08-06-2013 12:10
Liefde & Relatie Het gevoel dat ik niet meer belangrijk voor hem ben.
RedRibbon
31 26-11-2009 15:50
Liefde & Relatie Dilemma, hoop dat iemand me kan helpen
Jay Snake
40 27-01-2005 17:08
Liefde & Relatie HELP....... hoe vertel ik het hem
lolly-girl
18 18-07-2003 15:21
Liefde & Relatie als je iemand leuk vind hoe moet je et vertellen??
veryspecialone
4 22-11-2002 17:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.