Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 22:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zit op dit moment nogal te twijfelen over een bepaalde operatie. Ik weet er nog niet zo heel veel van, maar heb wel al een ervaring van iemand gehoort en die was niet zo best.

Ik zal het ff uitleggen:
Ik heb nou 5 keer dezelfde knieblessure gehad, waar alleen een operatie aan zal kunnen helpen. Die knieblessure kan ik elk moment weer krijgen, puur door een (simpele) foute beweging.
Nou kan ik er dus misschien aan geopereerd worden, maar ik heb gehoord dat de operatie heel pijnlijk was en de revalidatie erg lang duurde.
Maar aan de andere kant is zo'n knieblessure ook verschrikkelijk pijnlijk (ik ben niet kleinzerig aangelegd, maar dit deed toch zó'n pijn!) en er is dus een grote kans dat ik nog meerdere keren die knieblessure zal kunnen krijgen, maar zeker weten doe je het nooit.

Zouden jullie in zo'n geval nou kiezen voor die operatie (één keer erg pijnlijk en langdurend, maar daarna wel voorgoed d'r vanaf) of voor niks (en daarmee dus de kans op vaker die knieblessure en alsnog elke keer na die blessure een lange revalidatieperiode)?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 22:58
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Opereren zeker weten. Heb nu ongeveer het vergelijkbare, loop nu bijna een jaar te klote met mijn schouders, te lange banden, ontstoke pezen en slijmbeurzen. Met het gevolg dat ik niet fatsoenlijk kan sporten, als ze zeiden dat het operatief te verhelpen was zou ik het zeker doen. Liever 1x goed verhelpen dan blijven door klote met fysiotherapie, spuiten en pijnstillers. Dan kun je na je revalidatie tenminste weer alles normaal doen
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:28
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik zou het wel doen denk ik... Dan moet je een keer even doorbijten en dan ben je er misschien voor de rest van je leven van af.
Lijkt me wel prettiger dan weten dat je het elke keer weer krijgt als je maar een foute beweging maakt.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:42
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik zou opereren..
Dan is het na die pijn iig weg..
Mja, jouw keuze.
Suc6 ermee
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:26
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Sluit me wel aan bij anderen ... surprise surprise ... echt veel liever een operatie en daarna er vanaf te zijn, dan steeds weer en weer er rekening mee moeten houden.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
maar het probleem is dus dat je niet zeker weet of het nog wel terug komt. Ik reken er wel op, aangezien het de afgelopen 5 jaar elke keer terug komt, maar het kan ook ineens over zijn.
Dan ga je dus denken: maar wat nou als ik besluit het niet te doen en ik heb er nooit meer last van! Het kan dus ook zijn dat ik dan besluit wél voor de operatie te kiezen en ik het dus eigenlijk 'voor niks' doe...

Vandaar dat ik zo twijfel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
linda85 schreef:
maar het probleem is dus dat je niet zeker weet of het nog wel terug komt. Ik reken er wel op, aangezien het de afgelopen 5 jaar elke keer terug komt, maar het kan ook ineens over zijn.
Dan ga je dus denken: maar wat nou als ik besluit het niet te doen en ik heb er nooit meer last van! Het kan dus ook zijn dat ik dan besluit wél voor de operatie te kiezen en ik het dus eigenlijk 'voor niks' doe...

Vandaar dat ik zo twijfel.
Maar als je het probeert heb je iig de kàns,
dat het wegblijft.
Tuurlijk is er altijd een kans
dat het geen nut heeft, en dan doe je het idd voor niets.
Maar dan heb je het wèl geprobeerd,
voor hetzelfde geld gaat het
wel over en heb jij er een stuk minder last van.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:56
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Maar als je het probeert heb je iig de kàns,
dat het wegblijft.
Tuurlijk is er altijd een kans
dat het geen nut heeft, en dan doe je het idd voor niets.
Maar dan heb je het wèl geprobeerd,
voor hetzelfde geld gaat het
wel over en heb jij er een stuk minder last van.
idd
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 23:33
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik denk dat je moet overwegen wat je met je knieen wil doen. Als je veel wil sporten zal ik het wel doen. Maar na andere technieken kijken zal je ook goed doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:09
Screenager
Screenager is offline
Ikzelf zou niet laten opereren... maar ik heb geloof ik een operatie fobie ofzow Hoop dat ik nooit onder het mes moet
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mja je zei dat je nog niet zoveel over de operatie zelf weet, ik neem ook aan dat je daar iets aan gaat doen enzo.
Iedereen zegt hier dus van operenen. maar volgens mij hoeft het niet altijd goed te komen na zo'n operatie, je blijft misschien altijd nog last houden van je knie. Ik heb dit gehoort van m'n oom, maar hij kan natuurlijk ook iets heel anders bedoelen enzo, dat snap ik wel, maar ik denk dat je wel moet informeren hoeveel procent van de mensen er naar een jaar bovenop is gekomen. Als je ook echt goed hersteld binnen 1-2 jaar dan zou ik wel operenen ja.
Vaak is het zo dat opereren wel verbeterd, maar het richt ook schade aan, vandaar mijn twijfels. Dus iig eerst ff wat meer info verzamelen
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:24
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
dreen schreef:
Mja je zei dat je nog niet zoveel over de operatie zelf weet, ik neem ook aan dat je daar iets aan gaat doen enzo.
Iedereen zegt hier dus van operenen. maar volgens mij hoeft het niet altijd goed te komen na zo'n operatie, je blijft misschien altijd nog last houden van je knie. Ik heb dit gehoort van m'n oom, maar hij kan natuurlijk ook iets heel anders bedoelen enzo, dat snap ik wel, maar ik denk dat je wel moet informeren hoeveel procent van de mensen er naar een jaar bovenop is gekomen. Als je ook echt goed hersteld binnen 1-2 jaar dan zou ik wel operenen ja.
Vaak is het zo dat opereren wel verbeterd, maar het richt ook schade aan, vandaar mijn twijfels. Dus iig eerst ff wat meer info verzamelen
Elke medische ingreep maakt wel iets kapot. Maar in dit geval gaat et om iemand die nog jong is . . . hierdoor hersteld het lichaam sneller etc. etc.
Tuurlijk is er altijd een risico bij een operatie, maar ik denk dat je dat risico voor lief moet nemen als je nog enigzins wat met je lichaam wilt doen zonder met je kwalen rekening te moeten houden.
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef:
Mja je zei dat je nog niet zoveel over de operatie zelf weet, ik neem ook aan dat je daar iets aan gaat doen enzo.
Iedereen zegt hier dus van operenen. maar volgens mij hoeft het niet altijd goed te komen na zo'n operatie, je blijft misschien altijd nog last houden van je knie. Ik heb dit gehoort van m'n oom, maar hij kan natuurlijk ook iets heel anders bedoelen enzo, dat snap ik wel, maar ik denk dat je wel moet informeren hoeveel procent van de mensen er naar een jaar bovenop is gekomen. Als je ook echt goed hersteld binnen 1-2 jaar dan zou ik wel operenen ja.
Vaak is het zo dat opereren wel verbeterd, maar het richt ook schade aan, vandaar mijn twijfels. Dus iig eerst ff wat meer info verzamelen
Ja, ik ga ook nog meer informatie verzamelen. Maar voorlopig weet ik er nog niet zo veel van. Dat komt omdat de dokter voor mij ging kijken of er überhaubt een operatie mogelijk was. Dat bleek dus het geval, maar zelf wist ze er niet zo veel van. Ik heb een verwijsbrief voor een orthopeed en die zal me er alles over vertellen. Maar ze adviseerde me er zo veel mogelijk over op te gaan zoeken en te bedenken of ik zoiets wil of niet, aangezien ik dan straks bij die orthopeed alles kan vragen wat ik wil weten.
Op die manier ben ik dus bij iemand terecht gekomen die de operatie al heeft gehad, en zij had dus behoorlijk veel pijn en een lange revalidatieperiode.
Toen begon ik extra te twijfelen en besloot ik dit topic te maken.
Maar informatie ga ik dus zeker nog verder zoeken!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
linda85 schreef:
maar ik heb gehoord dat de operatie heel pijnlijk was en de revalidatie erg lang duurde.
De operatie is nooit pijnlijk.
Post-operatieve pijn is iets anders...


Ik zou voor de operatie gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:54
Ulygan
Ulygan is offline
Hey....ik heb zelf ook 4x mijn knie verdraaid, 2x mijn rechter en 2x mjin linker, door 1 'simpele' stomme beweging.. ...En dan hoorde ik mijn knie gewoon kraken enzo!! De linkerknie is helemaal over, heb foto's laten maken van de botten in de knie..nou was nix mis mee!! Toen heb ik een M.R.I.-Scan laten maken...voor de spieren en zenuwen in mijn knie...maar daar konden ze nix op zien...wat er dus verkeerd aan was!! Mjaa...nu inmiddels al een jaar geleden en heb ik dus mijn rechter knie verdraaid...maar die is nu dus ook alweer redelijk over!!
Maar even on-topic: Als je het zeker zou weten dat het hielp en dat je daarna GEEN last meer zou hebben...dan zou ik het er wel voor overhebben!! Dan maar lang eruit en veel pijn...maar het is dan wel over!! Maar als je niet zeker zou weten of het wel zou helpen...dan zou ik bekijken hoeveel kans ik had op GOED herstel...en hoeveel kans je had of GEEN herstel!! Nou...hier is dus mijn mening!!
Heel Veel Suc6 Ermee!!!

Groetjes Mij!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie wat zou dit betekenen
deadlytown
13 25-08-2011 16:53
Liefde & Relatie Dilemma: genderdysforie
palindrome
26 20-09-2008 17:02
Liefde & Relatie ruzie met een "vriendin?"
mirnie
4 11-11-2004 21:55
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 18:17
Levensbeschouwing & Filosofie hoe zouden we ons opstellen if we find another habitated planet?
Isa
47 22-11-2003 14:36
Verhalen & Gedichten [Verhaal} Planet of the Ducks (part IV)
weetikveel
7 01-07-2003 15:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.