Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2008, 02:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
FHV?? What's that
Filiaal Hulpverlening of beter bekend als Bedrijfshulpverlening.

Hoe om te gaan met brand, aggresie, ontruiming, ehbo e.d.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 08-12-2008, 14:50
Wiebenik00
Wiebenik00 is offline
Het klokmodel.. Wat zijn de ervaringen?
Oud 11-12-2008, 23:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kerstpakket, ik vind de AH weer lief.

Seriously, beste in 3 jaar.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 12-12-2008, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Kerstpakket, ik vind de AH weer lief.

Seriously, beste in 3 jaar.
Verdorie, paar maanden te vroeg ontslag genomen.
Oud 12-12-2008, 17:07
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
och ja, er was hier een ah topic.
Dag lieve mensen, zijn er nog mensen uit eindhoven actief hier?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 15-12-2008, 20:58
kaaske
kaaske is offline
Ontslag per 1 Januari, krijg ik mijn 13de maand nog? Lijkt me wel aitt?
Oud 18-12-2008, 23:58
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ontslag per 1 Januari, krijg ik mijn 13de maand nog? Lijkt me wel aitt?
Ja, je hebt toch gewerkt in je 13e maand, dus krijg je dat ook uitbetaald. Lijkt me logisch
Oud 29-12-2008, 10:23
timvl1987
timvl1987 is offline
Wt zijn de datas voor komend jaar wanneer we steeds ons loon krijgen uitbetaald?

Mvg,

Tim
Oud 30-12-2008, 14:40
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
5 januari, en dan weer telkens om de 4 weken
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 01-01-2009, 16:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Even een vraagje.

Staan de pauzes in het algemeen vast, of mag dat per filiaal worden bepaald? Want eerst was het zo dat als je van 1 tot 10 werkte je 2 keer een kwartier pauze had, en een etenspauze van een half uur, nu alleen nog maar één kwartier en die etenspauze. Hoe zit dit?

Also, ze hebben ingevoerd dat op houdbaar mensen die hun vulnorm niet halen, die tijd minder uitbetaald krijgen. Ik val zelf sowieso niet onder deze regeling, maar mogen ze dit zomaar instellen? Ik ben wel benieuwd, namelijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 01-01-2009, 19:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Even een vraagje.

Staan de pauzes in het algemeen vast, of mag dat per filiaal worden bepaald? Want eerst was het zo dat als je van 1 tot 10 werkte je 2 keer een kwartier pauze had, en een etenspauze van een half uur, nu alleen nog maar één kwartier en die etenspauze. Hoe zit dit?

Also, ze hebben ingevoerd dat op houdbaar mensen die hun vulnorm niet halen, die tijd minder uitbetaald krijgen. Ik val zelf sowieso niet onder deze regeling, maar mogen ze dit zomaar instellen? Ik ben wel benieuwd, namelijk.
Pauzes stan vast in het pauzeprofiel dat R&R ook gebruikt, betekend dt je bij 13 tot 22 1x half uur hebt en 2x kwartier (te zien aan "pp" achter je naam op de dagplanning.

Wat betreft HB het gebeurd bij veel filiaalen. Mag het .......
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 08-01-2009, 14:10
jaapieln
jaapieln is offline
Hallo,

Ik wil graag ontslag nemen, maar ik vraag me af of ik dan nog wel mijn 75 euro krijg van die bonuskaart in februari. Een snelle reactie zou wel van pas komen want ik moet on 6 uur werken

Jaapie
Oud 08-01-2009, 14:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hallo,

Ik wil graag ontslag nemen, maar ik vraag me af of ik dan nog wel mijn 75 euro krijg van die bonuskaart in februari. Een snelle reactie zou wel van pas komen want ik moet on 6 uur werken

Jaapie
uh wat?
Bedoel je het geld wat je een keer in de 3 mnd krijgt als je boodschappen doet en je personeelsbonuskaart laat scannen? zo ja. dan krijg je dat idd nog gewoon.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-01-2009, 14:59
jaapieln
jaapieln is offline
Ja dat is wat ik bedoelde, die bonuskaart die je van de ah krijgt waarmee je elke 3 maanden 75 euro kunt terugkrijgen van je boodschappen.

Bedankt voor je antwoord
Oud 08-01-2009, 15:12
jaapieln
jaapieln is offline
Nog een vraagje, ik heb zojuist mijn contract even gelezen en mijn arbeidsovereenkomst loopt op 9 januari af (morgen). Moet ik dan nog wel die 4 weken werken, zoals mijn collega's moesten die ontslag namen?

Thx alvast.

Edit: Sorry zie nu dat ik dit ook nog bij mijn vorige bericht erbij had kunnen zetten, maar ik kan dit bericht helaas niet meer verwijderen.
Oud 09-01-2009, 09:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nog een vraagje, ik heb zojuist mijn contract even gelezen en mijn arbeidsovereenkomst loopt op 9 januari af (morgen). Moet ik dan nog wel die 4 weken werken, zoals mijn collega's moesten die ontslag namen?

Thx alvast.

Edit: Sorry zie nu dat ik dit ook nog bij mijn vorige bericht erbij had kunnen zetten, maar ik kan dit bericht helaas niet meer verwijderen.
als je geen bericht van contract verlening hebt gehad en hiermee akkoord bent gegaan niet. Je contract is tenslotte afgelopen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-01-2009, 23:20
justus3000
justus3000 is offline
Ik had even een vraagje:
Nou werk ik al 2 jaar en zeven maanden bij Albert Heijn bij hetzelfde filiaal en ben ik nog geen verkoper B..Kan dit?EN bestaat dit nog wel, want ik hoorde van iemand dat dit niet meer bestond?

Nog een vraagje:
Ik ben 19 jaar en werk dus zoals hierboven vermeld 2 jaar en 7 maanden bij AH(zelfde filiaal), nu zie ik in de cao iets staan bij 19 jaar en iets met functiejaren.Wat zijn dat precies.Ik verdien nu 5,11 per uur..Maar heb ik dan geen recht op 5,81 per uur?

Laatst gewijzigd op 18-01-2009 om 23:33.
Oud 19-01-2009, 15:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik had even een vraagje:
Nou werk ik al 2 jaar en zeven maanden bij Albert Heijn bij hetzelfde filiaal en ben ik nog geen verkoper B..Kan dit?EN bestaat dit nog wel, want ik hoorde van iemand dat dit niet meer bestond?

Nog een vraagje:
Ik ben 19 jaar en werk dus zoals hierboven vermeld 2 jaar en 7 maanden bij AH(zelfde filiaal), nu zie ik in de cao iets staan bij 19 jaar en iets met functiejaren.Wat zijn dat precies.Ik verdien nu 5,11 per uur..Maar heb ik dan geen recht op 5,81 per uur?
nope want dat geld dus aleen voor verkopers B, je kan alleen op verkoop verkoper b nog worden. of doormiddel van oude rechten dus vraag het eens na aangezien je al langer dan april vorig jaar er werkte , ligt er ook aan of je als vulploegmedewerker of verkoper a bent aangenomen

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-01-2009, 17:59
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Pauzes stan vast in het pauzeprofiel dat R&R ook gebruikt, betekend dt je bij 13 tot 22 1x half uur hebt en 2x kwartier (te zien aan "pp" achter je naam op de dagplanning.

Wat betreft HB het gebeurd bij veel filiaalen. Mag het .......
In hoeverre heb ik het recht om dit op te eisen? Want ze hebben een formulier opgehangen waar alle werktijden zijn weergegeven, en de pauzes waar je dan recht op hebt. En ze hebben die laatste pauze dus mooi niet laten zien daarop.

Het mag dus officiëel niet. Een collega van mij had het CAO uitgeprint en aan mijn leidinggevende laten zien. Interesting.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-01-2009, 18:07
Verwijderd
Citaat:
In hoeverre heb ik het recht om dit op te eisen? Want ze hebben een formulier opgehangen waar alle werktijden zijn weergegeven, en de pauzes waar je dan recht op hebt. En ze hebben die laatste pauze dus mooi niet laten zien daarop.

Het mag dus officiëel niet. Een collega van mij had het CAO uitgeprint en aan mijn leidinggevende laten zien. Interesting.
ARBO wetgeving is vrij duidelijk op dit punt, je hebt gewoon recht op die pauze.
Oud 19-01-2009, 18:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ARBO wetgeving is vrij duidelijk op dit punt, je hebt gewoon recht op die pauze.
Uhu.

Punt is, dat ik het voorheen altijd opeiste (als een van de weinigen, overigens) maar op een gegeven moment kritiek kreeg van mijn ASM, dat het "niet erg collegiaal was" en of ik er dus niet mee kon stoppen. En nu hebben ze die lijst dus zo opgesteld dat die pauze er buiten valt.

Hmm.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-01-2009, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Uhu.

Punt is, dat ik het voorheen altijd opeiste (als een van de weinigen, overigens) maar op een gegeven moment kritiek kreeg van mijn ASM, dat het "niet erg collegiaal was" en of ik er dus niet mee kon stoppen. En nu hebben ze die lijst dus zo opgesteld dat die pauze er buiten valt.

Hmm.
Wijs hem er even op dat het niet erg collegiaal is om de rest van de collega's hun wettelijk toegekende werk- en pauzetijden te ontzeggen.

Laatst gewijzigd op 19-01-2009 om 19:05.
Oud 19-01-2009, 18:47
justus3000
justus3000 is offline
Weet verder iemand hoe het zit met overplaatsing naar een ander filiaal, en met de genoemde functiejaren in het CAO?
Oud 20-01-2009, 11:29
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Als je wordt overgeplaatst, loopt je contract gewoon door en behoud je dus de jaren die je bij het oude filiaal hebt gewerkt. Als je ontslag neemt en bij een ander filiaal een nieuw contract aan gaat niet.
Oud 20-01-2009, 22:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wijs hem er even op dat het niet erg collegiaal is om de rest van de collega's hun wettelijk toegekende werk- en pauzetijden te ontzeggen.
doe eens een belletje met de afdeling P&O ofzo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 20-01-2009, 22:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Als je wordt overgeplaatst, loopt je contract gewoon door en behoud je dus de jaren die je bij het oude filiaal hebt gewerkt. Als je ontslag neemt en bij een ander filiaal een nieuw contract aan gaat niet.
justus dit klopt inderdaad helemaal.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 20-01-2009, 23:35
saraatje20
saraatje20 is offline
hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

bijvoorbeeld er kom iemand van je management naar je toe en vraag je.
-waarom wil je teamleider worden van de verkoopafhandelin
-waarom moeten wij als ah jou als teamleider kiezen.

wat kan je hier op antwoorden

kan iemand mij helpen

een vriendin van mij is heel lang al talent en ze vragen dit aan haar maar zij weet eigelijk niet wat ze moet antwoorden
Oud 21-01-2009, 00:08
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

bijvoorbeeld er kom iemand van je management naar je toe en vraag je.
-waarom wil je teamleider worden van de verkoopafhandelin
-waarom moeten wij als ah jou als teamleider kiezen.

wat kan je hier op antwoorden

kan iemand mij helpen

een vriendin van mij is heel lang al talent en ze vragen dit aan haar maar zij weet eigelijk niet wat ze moet antwoorden
"omdat ik denk dat ik een nuttige bijdrage kan leveren, geschikt ben vanwege de volgende kwaliteiten; , etc.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 21-01-2009, 09:40
Verwijderd
Citaat:
doe eens een belletje met de afdeling P&O ofzo
Als ik met dat probleem zou zitten, zou ik dat wel doen
Oud 22-01-2009, 19:52
AFC
AFC is offline
Ik hoor vandaag iemand praten over dat partimers niet meer doorbetaald krijgen in de vakantie, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Kan me het niet voorstellen, iemand die hier meer van weet?
Oud 23-01-2009, 01:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik hoor vandaag iemand praten over dat partimers niet meer doorbetaald krijgen in de vakantie, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Kan me het niet voorstellen, iemand die hier meer van weet?
all inn loon, alleen bij een contract van minder dan 48 uur, want dan krijg je het direct uitbetaald
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-01-2009, 16:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oftewel; je salaris gaat omhoog, maar je krijgt geen winstuitkering meer, wordt niet doorbetaald tijdens vakantie (wel met ziekte, eigenlijk?) etc. Als het goed is komt het uiteindelijk op hetzelfde neer allemaal, het staat alleen leuker een hoger salaris.

Ik heb gister ontslag genomen. Nog 2 weekjes, dan ben ik er weg.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-01-2009, 10:00
AFC
AFC is offline
Citaat:
Oftewel; je salaris gaat omhoog, maar je krijgt geen winstuitkering meer, wordt niet doorbetaald tijdens vakantie (wel met ziekte, eigenlijk?) etc. Als het goed is komt het uiteindelijk op hetzelfde neer allemaal, het staat alleen leuker een hoger salaris.

Ik heb gister ontslag genomen. Nog 2 weekjes, dan ben ik er weg.
oke,duidelijk weet je ook vanaf welke periode dat ingaat ?
Oud 24-01-2009, 15:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Oftewel; je salaris gaat omhoog, maar je krijgt geen winstuitkering meer, wordt niet doorbetaald tijdens vakantie (wel met ziekte, eigenlijk?) etc. Als het goed is komt het uiteindelijk op hetzelfde neer allemaal, het staat alleen leuker een hoger salaris.

Ik heb gister ontslag genomen. Nog 2 weekjes, dan ben ik er weg.
Je krijgt nog wel winstuitkering, hetgeen dat boven de 47,5%, dat is het vaste deel. Het variabele deel word wel in december betaald.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 24-01-2009, 17:08
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Klopt de roddel trouwens ook dat de zondagstoeslag niet meer wordt uitbetaald in geld maar in vakantie uren? Maar als je contract dus 48 uur of minder is krijg je het dus sowieso in geld?
Oud 24-01-2009, 17:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je krijgt nog wel winstuitkering, hetgeen dat boven de 47,5%, dat is het vaste deel. Het variabele deel word wel in december betaald.
Oh oke, my bad.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-01-2009, 23:48
eertje
eertje is offline
Hoi Allemaal,

Ik zit er over na te denken om bij de AH te gaan werken. Kan iemand me vertellen wat het uurloon van een 20 jarige is en van een 21 jarige aangezien ik over paar maanden 21 wor.

Groetjes
Oud 25-01-2009, 19:56
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ik kreeg de voetbalplaatjes van de vorige klant op verzoek mee (mijn vriendin plakt ze graag op haar laptop), maar ze deed moeilijk over hoeveel het er ookalweer waren. Waarop ik vroeg of dat iets uitmaakte. Maar is dat ook zo? Is er controle op hoeveel voetbalplaatjes kassamedewerkers weggeven?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 25-01-2009, 22:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik kreeg de voetbalplaatjes van de vorige klant op verzoek mee (mijn vriendin plakt ze graag op haar laptop), maar ze deed moeilijk over hoeveel het er ookalweer waren. Waarop ik vroeg of dat iets uitmaakte. Maar is dat ook zo? Is er controle op hoeveel voetbalplaatjes kassamedewerkers weggeven?
Per transactie van 10 euro worden de plaatjes ingestuurd. Dus als kassamedewerkers structureel te veel weg geven zitten filialen (te lang)zonder.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-01-2009, 22:14
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
De vraag is of de kassamedewerker dat iets kan schelen..
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 25-01-2009, 22:50
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ze lijken allemaal zo braaf geïnstrueerd. Met zegels kan het nog wel begrijpen als je baas boos wordt zodra je teveel of te weinig uitdeelt want zegels vertegenwoordigen waarde, maar die voetbalplaatjes zijn in feite waardeloos.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 26-01-2009, 16:49
Verwijderd
Citaat:
De vraag is of de kassamedewerker dat iets kan schelen..
Mwoah, als de kaartjes op zijn gaat iedere klant erom lopen mauwen dus ik denk dat er wel enige /care is bij de kassamedewerker.
Oud 26-01-2009, 22:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
De vraag is of de kassamedewerker dat iets kan schelen..
Zoals Sab zegt, ik zou als caissire het gezeur niet willen aanhoren iedere keer dat de plaatjes OP zijn. Dus dat probeer je dan ook al te graag te voorkomen he
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-01-2009, 13:59
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
De vraag is of de kassamedewerker dat iets kan schelen..
Citaat:
Ze lijken allemaal zo braaf geïnstrueerd. Met zegels kan het nog wel begrijpen als je baas boos wordt zodra je teveel of te weinig uitdeelt want zegels vertegenwoordigen waarde, maar die voetbalplaatjes zijn in feite waardeloos.
Volgens mij maakt het echt geen fuck uit. Maarja, die jongere meiden zijn daar allemaal wel heel braaf mee, inderdaad.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 28-01-2009, 00:23
justus3000
justus3000 is offline
Even een situatieschets van mijn Albert Heijn carriere:
  • Op 9 juni 2006 ben ik begonnen bij Albert Heijn; Ik kreeg een halfjaar contract(namelijk tot 9 december 2006), met een aantal contracturen van 16 uur per periode, een proeftijd van 8 weken blabla.
  • Vervolgens heb ik op 8 december getekend voor een contractverlenging tot 9 december 2007. Een jaar dus met alle overige arbeidsvoorwaarden blijven ongewijzigd.
  • Vervolgens heb ik op 24 november weer getekend voor een contractverlenging tot 9 december 2008. Weer een jaar dus, en weer met alle overige arbeidsvoorwaarden blijven ongewijzigd.
  • Tot slot heb ik op 28 oktober weer getekend voor een contractverlenging tot 9 december 2009. Weer een jaar dus, en weer met alle overige arbeidsvoorwaarden blijven ongewijzigd.

Volgens een collega heb ik nu recht op een OT-contract, en zou ik dat eigenlijk al moeten hebben gekregen toen ik op 28 oktober tekende voor een contractverlenging van weer een jaar. Nou is mijn vraag, klopt dit helemaal? Of zit er ergens een addertje onder het gras?
Oud 28-01-2009, 00:52
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Bij de derde contractverlenging, dus in jouw geval die van 28 oktober 2008, hoor je een OT contract te krijgen inderdaad. Ik zou er even achter aangaan als je deze echt wilt, zo niet zou ik je die moeite besparen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 28-01-2009, 22:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je hebt er gewoon recht op dus ik zou er gewoon even om vragen dat ze volgens jou een foutje hebben gemaakt en je een OT zou moeten hebben. Op je loonstrook kan je overigens zien of je een BT of OT hebt bij functiecode.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-02-2009, 14:48
Skater13
Skater13 is offline
Ik vroeg me iets af, ik werk in een Franchise AH Filliaal en ik doe mee aan het medewerkervoordeelplan. Nu is de maximum daarvan 75 euro in het kwartaal, voor zover ik weet. Ik kreeg echter voor Q4 163, nog wat euro bijgeschreven op me rekening.. Hoe kan dit?
Oud 03-02-2009, 16:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Check je loonstrookje.

Het zou kunnen dat kwartaal 3 en 4 samen uitbetaald zijn, volgens mij waren er problemen toendertijd waardoor ze besloten het samen uit te betalen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Het zou ook kunnen dat omdat het een Franchise is er andere regels gelden, but not sure.

Anyway, nog 3 daagjes, dan ben ik er weg.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-02-2009, 23:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik vroeg me iets af, ik werk in een Franchise AH Filliaal en ik doe mee aan het medewerkervoordeelplan. Nu is de maximum daarvan 75 euro in het kwartaal, voor zover ik weet. Ik kreeg echter voor Q4 163, nog wat euro bijgeschreven op me rekening.. Hoe kan dit?
Het total op jaarbasis isv 300 euro als je andere periode minder hebt gehad dan word dt dan verrekend.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic Deel 6
ikbenschipper1
369 03-02-2020 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.