Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2017, 21:40
ZTer
ZTer is offline
Hallo,

Ik zit momenteel op 5vwo met het profiel NT&NG, met als extra vakken wiskunde D en informatica.
Ik heb heel lang getwijfeld over mijn studie en ik ben uiteindelijk uitgekomen op informatica, technische informatica of scheikunde. Nou heb ik nog wel een jaar om er over na te denken maar ik wil graag een goeie keuze maken om later wisselen te vermijden.

Als ik scheikunde ga studeren ga ik dat sowieso aan een technische universiteit doen, maar de keuze lijkt toch meer richting informatica te gaan. Ik vind programmeren, computers en de achterliggende gedachte erachter interessant en wiskunde vind ik ook een leuk vak.

Nou ben ik met een paar meeloopdagen meegeweest, voor informatica bij Delft en bij Utrecht. Ik vond de meeloopdag bij Utrecht, de sfeer van de stad etc. wel een stuk leuker dan die bij delft, alleen bij Utrecht heb ik natuurlijk niet technische informatica maar ''gewone'' informatica. Nou vroeg ik me af of dat dat veel uitmaakt, of dat ik gewoon moet kiezen voor de universiteit en omgeving die mij leuker leek, in dit geval Utrecht? Ik wil natuurlijk niet voor een leukere 4/5 jaar een leukere optie kiezen als het enigszins invloed kan hebben op mijn toekomst. Met delft is overigens ook niks mis, vind ik ook een mooie stad. Maar ik zie mezelf wel eerder in Utrecht studeren.

Ik begrijp dat je bij een TU de titel ir krijgt en bij een andere universiteit de titel drs, maakt deze titel wat uit, bijvoorbeeld als je later een baan gaat zoeken? Worden mensen die van de TU komen eerder aangenomen? Ik begrijp ook dat je toch veel vrije keuze hebt en ook als je geen technische studie gaat doen je je vakkenpakket wel zo kan instellen dat je ongeveer op dezelfde vakken uitkomt, maar dan mis je natuurlijk wel nog die titel.

Dankjewel alvast voor je reactie,

groetjes Zack
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2017, 21:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je ook al eens gekeken bij de Universiteit Twente in Enschede? Technische universiteit maar ook een leuke stad en leuke campus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2017, 18:00
ZTer
ZTer is offline
Citaat:
Heb je ook al eens gekeken bij de Universiteit Twente in Enschede? Technische universiteit maar ook een leuke stad en leuke campus.
Dankjewel voor je reactie,

Ik heb er in eerste instantie niet naar gekeken omdat het een stuk verder is dan de andere 2 universiteiten, maar het is inderdaad wel een mogelijke oplossing. Ik ga binnenkort eens een meeloopdag kijken hier.

Maar je zou dus zeggen dat je dus wel profijt hebt aan een studie aan een TU volgen i.p.v. een soortgelijke studie op een algemene universiteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.