Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2016, 10:54
Alara07
Alara07 is offline
Allereerst wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben Alara ik ben 25 jaar oud.
Ik heb pas de cursus binnenhuisarchitectuur afgerond maar dit geeft me geen voldaan gevoel, het is geen erkend diploma en heb enkel mijn MBO3 diploma, vandaar dat ik me wil aanmelden voor het 21+ toelatingsonderzoek.
En dan nu mijn vraag; het toelatingsonderzoek wil ik via Hogeschool Rotterdam. Bij de vooropleiding dien je in te vullen ''COLLOQUIUM DOCTUM / TOELATINGSONDERZOEK 21+'' verder vul je in welke opleiding je wilt volgen etc. Nu heb ik dit allemaal gedaan maar 2 dagen later krijg ik een mail niet toelaatbaar te zijn vanwege onvoldoende vooropleiding.
Iemand van jullie ervaring met studielink? Heb alle stappen gevolgd wat staat op de website van Hogeschool Rotterdam... Hoop dat alles zo duidelijk is en alvast bedankt voor de antwoorden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2016, 11:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heb jij een MBO opleiding in je zak? En wil jij nu één van de vele HBO opleidingen gaan doen? Je moet dan sowieso in het bezit zijn van een MBO niveau 4 diploma. Met een diploma dat lager is dan niveau 4 kan je helaas niet worden toegelaten tot een HBO opleiding. Je kunt dus alleen met een MBO-diploma op niveau 4 doorstromen naar het HBO. Je kunt dan vaak diverse vrijstellingen krijgen voor verschillende vakken of misschien zelfs een verkorte HBO opleiding gaan doen. Ook kan het gebeuren, dat er andere eisen zijn, waar de hogescholen jou alles over kunnen vertellen.
Bron: http://www.hbostart.nl/mbo-opleiding-gedaan/

Waarschijnlijk is je MBO3 diploma niet voldoende om toegelaten te worden tot het HBO (Hogeschool Rotterdam).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 12:12
Alara07
Alara07 is offline
Je kunt aan het Toelatingsonderzoek 21+ deelnemen als je niet beschikt over de juiste vooropleiding (havo-, vwo-, mbo-niveau 4 of mbo-lang diploma) en als je 21 jaar of ouder bent op 1 oktober van het jaar waarin je met een Associate-degreeprogramma of bacheloropleiding wilt beginnen. Rond je het onderzoek succesvol af, dan ben je alsnog toelaatbaar tot de opleiding.

Laatst gewijzigd op 04-11-2016 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 17:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Allereerst wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben Alara ik ben 25 jaar oud.
Ik heb pas de cursus binnenhuisarchitectuur afgerond maar dit geeft me geen voldaan gevoel, het is geen erkend diploma en heb enkel mijn MBO3 diploma, vandaar dat ik me wil aanmelden voor het 21+ toelatingsonderzoek.
En dan nu mijn vraag; het toelatingsonderzoek wil ik via Hogeschool Rotterdam. Bij de vooropleiding dien je in te vullen ''COLLOQUIUM DOCTUM / TOELATINGSONDERZOEK 21+'' verder vul je in welke opleiding je wilt volgen etc. Nu heb ik dit allemaal gedaan maar 2 dagen later krijg ik een mail niet toelaatbaar te zijn vanwege onvoldoende vooropleiding.
Iemand van jullie ervaring met studielink? Heb alle stappen gevolgd wat staat op de website van Hogeschool Rotterdam... Hoop dat alles zo duidelijk is en alvast bedankt voor de antwoorden
Als je de instructies (http://www.hogeschoolrotterdam.nl/vo...zonder-diploma) precies hebt gevolgd, moet je even mailen/bellen met de Hogeschool: waarschijnlijk gaat er dan daar iets fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.