Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 15:35
Verwijderd
Ik ben bezig met een project voor Recht (doe zelf SPH, vandaar dat ik van recht eigenlijk niks weet), en ik kom er zelf zo even niet uit.

De casus is in het kort is als volgt; het gaat over een 17 jarig meisje met veel schulden, ze zit in het Poortje wegens drugssmokkel.

Een paar feiten nog verder zijn:
- Financiële ondersteuning ouders: ouders zijn weigerachtig. Zij wil financiële ondersteuning voor levensonderhoud en inrichting woonruimte.
- Zij en haar vriend hebben schulden door kopen op afbetaling.

Nou is de vraag, wie is er verantwoordelijk voor de gemaakte schulden? Zij, haar ouders of zij en haar vriend?

Ik hoop dat iemand me hier zo mee kan helpen. Dit is ook alle informatie die ik heb, dus veel meer kan ik er ook niet over vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 15:44
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik vraag me af of je als 17-jarige (minderjarig) al kunt kopen op afbetaling. Ik dacht dus van niet, althans niet zonder handtekening van je verzorgers of zoiets). Ik denk dat de vriend verantwoordelijk is (ervanuitgaande dat hij meerderjarig is).
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:49
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 13-10-2004 @ 16:35 :
Ik ben bezig met een project voor Recht (doe zelf SPH, vandaar dat ik van recht eigenlijk niks weet), en ik kom er zelf zo even niet uit.

De casus is in het kort is als volgt; het gaat over een 17 jarig meisje met veel schulden, ze zit in het Poortje wegens drugssmokkel.

Een paar feiten nog verder zijn:
- Financiële ondersteuning ouders: ouders zijn weigerachtig. Zij wil financiële ondersteuning voor levensonderhoud en inrichting woonruimte.
- Zij en haar vriend hebben schulden door kopen op afbetaling.

Nou is de vraag, wie is er verantwoordelijk voor de gemaakte schulden? Zij, haar ouders of zij en haar vriend?

Ik hoop dat iemand me hier zo mee kan helpen. Dit is ook alle informatie die ik heb, dus veel meer kan ik er ook niet over vertellen.
haar ouders zijn verplicht haar te steunen in levensonderhoud, de gemaakte schulden zijn voor haar rekening als zij de overeenkomsten gesloten heeft, als haar vriend dit gedaan heeft hoeft ze niets te betalen (er bestaat niet zoiets als een gemeenschap in een relatie zolang er geen huwelijk of geregistreerd partnersschap is). daarnaast kunnen de rechtshandelingen die ze verricht heeft eventueel vernietigd worden omdat ze nog minderjarig is. het hangt er dan vanaf of de handeling die ze verricht heeft normaal gesproken door iemand van haar leeftijd verricht wordt. dit is een erg vaag criterium en daarom hangt het er nogal vanaf wat ze op afbetaling gekocht heeft. als je nog vragen hebt moet je maar pmen, als je wil heb ik alle wetsartikelen er ook nog wel bij
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:52
Verwijderd
oke super dat jullie zo snel reageren

Ik lees net in mn reader dat de ouders hun financiele steun intrekken, zolang het meisje uit de casus haar relatie met haar vriend niet verbreekt.

Maar ouders zijn wel verplicht om hun kinderen financieel bij te staan dus? Ook als hun kind niet meer in huis zou wonen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:58
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
oh trouwens, de ouders hoeven niet voor de schulden op te draaien; dat stopt als ze 16 zijn...dacht ik maar de rest weet ik wel zeker
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:59
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 13-10-2004 @ 16:52 :
oke super dat jullie zo snel reageren

Ik lees net in mn reader dat de ouders hun financiele steun intrekken, zolang het meisje uit de casus haar relatie met haar vriend niet verbreekt.

Maar ouders zijn wel verplicht om hun kinderen financieel bij te staan dus? Ook als hun kind niet meer in huis zou wonen?
ja 1:247 lid 1 BW...maar financieel bijstaan betekent niet dat ze zomaar alles moeten betalen oid
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:00
Verwijderd
oke, heel erg bedankt hoor . Nu kan ik tenminste weer even verder..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Betoog over Jongeren Met Schulden.
Smilex
3 21-12-2012 22:38
Werk, Geld & Recht Torenhoge schulden...
Jason23
7 24-04-2010 17:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Plakboek
Hassan A.
2 15-02-2006 12:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren massaal in de schulden
Denkie
56 04-11-2005 16:56
Liefde & Relatie Hoge schulden....ja of nee?
evanescence
74 27-08-2005 14:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nationale sms-dag
Sjied No Clue
54 17-04-2003 03:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.