Oud 07-02-2002, 16:10
original charlie
original charlie is offline
Nou in de tweede koos ik ervoor om gymnasium te doen. Ik hield van geschiedenis dus ik dacht dan leer ik wat kennen van de grieks en latijnse geschiedenis en die taal lijkt me ook wel leuk. Dus met dat positieve idee begon ik met gymnasium. Maar de geschiedenis van latijn en grieks gaat alleen maar over: godsdienst, liefde, haat en oorlog. We hadden ontzettend saaie leerboeken en nog veel saaiere leraar. De taal werd een ramp! Ik kon niet meekomen en al snel haalde ik alleen maar voor grieks en latijn lage cijfers. en het was zo'n ontzettend saai vak. Het was een hel. Al mijn andere cijfers daalden doordat ik veel tijd stak in grieks en latijn, en dat zonder enig succes. Toen ben ik na de herfstvakantie, ik zat inmiddels in de derde(2001) overgestapt naar atheneum, en ik ben nu behoorlijk blij dat ik dat gedaan heb! Never ever ever meer grieks & latijn.

Groetjes,
Charlie

p.s Dit is niet heel negatief bedoelt op Grieks en Latijn, als je de juiste boeken, leraren en hersens hebt kan het mischien een leuk vak zijn, maar dat gold niet voor mij.
__________________
Don't worry be happy! (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
original charlie schreef:
Nou in de tweede koos ik ervoor om gymnasium te doen. Ik hield van geschiedenis dus ik dacht dan leer ik wat kennen van de grieks en latijnse geschiedenis en die taal lijkt me ook wel leuk. Dus met dat positieve idee begon ik met gymnasium. Maar de geschiedenis van latijn en grieks gaat alleen maar over: godsdienst, liefde, haat en oorlog. We hadden ontzettend saaie leerboeken en nog veel saaiere leraar. De taal werd een ramp! Ik kon niet meekomen en al snel haalde ik alleen maar voor grieks en latijn lage cijfers. en het was zo'n ontzettend saai vak. Het was een hel. Al mijn andere cijfers daalden doordat ik veel tijd stak in grieks en latijn, en dat zonder enig succes. Toen ben ik na de herfstvakantie, ik zat inmiddels in de derde(2001) overgestapt naar atheneum, en ik ben nu behoorlijk blij dat ik dat gedaan heb! Never ever ever meer grieks & latijn.

Groetjes,
Charlie

p.s Dit is niet heel negatief bedoelt op Grieks en Latijn, als je de juiste boeken, leraren en hersens hebt kan het mischien een leuk vak zijn, maar dat gold niet voor mij.
Tja, het is (jammer genoeg) meestal zo dat de methode en de leraar veel invloed heeft op je prestaties. Wij hebben op dit moment de methode Roma. Dat is heel veel op de grammatica gericht, en minder op de verhalen. Gelukkig kijken we ook video's van mythen, en hebben we een leuke leraar.
Had jij ook Roma?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:07
^AmArU^
^AmArU^ is offline
sommige mensen zijn gewoon niet bedoeld het goede leven te ontdekken
nee maar ik geef toe,
wij hebben ook een ontzettend gave leraar hoor
de boeken zijn dom en irritant maar daar lees je overheen hoor
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:17
Verwijderd
Wij hadden in de 2e en 3e klas ook Roma maar dat is alleen om Latijn goed te leren.
We vertalen nu Ovidius' Metamorphosen en het gaat me heel erg goed af. De eerst jaren is Latijn misschien niet zo leuk omdat het heel erg op grammatica gericht is. Dat moet ook wel denk ik, anders kun je het nooit. Nu ook wordt het pas echt leuk omdat je meer gaat letten op stijl en inhoud. Grieks vind ik nu zeker leuker dan in de 2e en 3e klas omdat het nu ook meer over filosofie gaat enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:44
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Jammer...Ik vind Grieks interessanter dan een paar jaar terug, Latijn heb ik na 2 jaar laten vallen. Maar als het je echt niet lukte, kun je er natuurlijk ook niks aan doen.
En de geschiedenis kun je zelf natuurlijk ook gemakkelijk bestuderen; bibliotheken vol met boeken over(/verhalen uit) de oudheid.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 10:47
original charlie
original charlie is offline
Bedankt voor al jullie recties.
Ja ik heb inderdaad die latijnse leerboeken van Roma, maar die verhalen die je moest vertalen vond ik ver-schrik-ke-lijk. Vooral die verhalen over Dido dat die verliefd word op eh die ene vent Aeneas of zoiets. En dat dan haar hart word gebroken en dat ze dan uiteindelijk zelfmoord pleegt. Dan vond ik de griekse verhalen toch wat meer pit hebben. By the way..Ik ben in de bibliotheek op zoek gegaan naar boeken over de latijn/griekse geschiedenis. Dat vind ik wel wat leuker dan de lessen haha!
Groetjes aan alle grieks/latijnse studiegekken op dit gezellige forum!
Charlie
__________________
Don't worry be happy! (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 06:17
Jamie
Jamie is offline
Ovidius rules!
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:

Ja ik heb inderdaad die latijnse leerboeken van Roma, maar die verhalen die je moest vertalen vond ik ver-schrik-ke-lijk. Vooral die verhalen over Dido dat die verliefd word op eh die ene vent Aeneas of zoiets. En dat dan haar hart word gebroken en dat ze dan uiteindelijk zelfmoord pleegt. Dan vond ik de griekse verhalen toch wat meer pit hebben.

Ja, die Dido is best saai, daar ben ik nu net. Roma 1, les 6c. De verhalen van de vorige lessen waren leuker...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:22
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Ik ook.

Ik dacht dat we veel en veel meer aan de geschiedenis van de Grieken en de Romeinen kregen. Met Grieks is het Rountine werk, elke les een text vertalen en taal oefeningen maken, en dan heeel soms een verhaaltje lezen.

Met Latijn krijgen we helemaal NIKS over de Romeinen, alleen ontzettend saaie verhalen hoe Romeinen tegen een bepaald iets aankeken.
Ik zit nu in de 2e, en ben zeker niet van plan om beiden talen te houden in mijn profiel...
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:57
Vliegenier
Vliegenier is offline
Ik weet wat je bedoelt, ik dacht ook dat latijn erg leuk zou zijn, DUS NIET!!!!, de docent is een trut en in de les behandelen we alleen maar wat grammatica. Heel af en toe krijgen we Mythologie maar dat is oersaai. Ik heb voor alle vakken goede cijfers maar latijn haalt alles omlaag.
Mazzel
__________________
Cum ventri, cum manu, cum pene vivemus
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:29
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Vliegenier schreef:
Ik weet wat je bedoelt, ik dacht ook dat latijn erg leuk zou zijn, DUS NIET!!!!, de
Citaat:
docent is een trut
Staat los van het vak, had je bij elk ander vak ook kunnen hebben.

Citaat:
in de les behandelen we alleen maar wat grammatica.
Grammatica is de basis van een taal, zonder die grammatica kun je niks mer je woordkennis. Als je gewoon doorzet, en goed leert, lukt het uiteindelijk allemaal vanzelf. Later krijg je vrijwel geen grammatica meer.

Citaat:
Heel af en toe krijgen we Mythologie maar dat is oersaai.
Das vreemd, wij kregen heel veel mythologie, en de teksten die we vertaalden waren mythologische teksten.


Jammer dat het je zo is tegengevallen..
succes ermee

__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.