Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2012, 16:18
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Hallo allemaal,

Ik zit zelf op atletiek. Wij, alle atleten, zijn uitgenodigd voor een vergadering avond. Hierin willen ze samen met ons bespreken wat beter kan en nieuwe ideeën. Er kwam al gelijk in mijn hoofd, een rookverbod op de atletiekbaan en het gras eromheen. Ik hinder me altijd wanneer ik aan het trainen ben of in een wedstrijd zit en dan iemand in de buurt staat te roken. Zelf heb ik ook astma. Dit lijkt mij dus een mooie kans. Kunnen jullie mij advies geven over hoe ik het beste kan aanpakken en wat ik moet zeggen. Ook argumenten misschien? Ik heb zelf als enige argument, dat de atleten last krijgen van het rook.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt voor het lezen en hulp!

Met vriendelijke groet,
Hardcoregamer
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 16:36
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Jouw argument is zowiezo al een goed argument!
Je kan wel een tegenargument krijgen...
Ik ben van belgie, ik weet niet of je van nederland bent en als de wetten omtrent roken daar hetzelfde zijn, maar hier mag men niet IN openbare gebouwen en cafés roken. Maar je kan bvb als tegenargument krijgen 'we roken toch buiten?'
Misschien kan er een bepaalde 'rookplaats' komen , en dat er dus idd niet meer mag gerookt worden rond de atletiekbaan en het gras eromheen, maar wel op een plaats speciaal voor de rokers
Misschien ben je hier iets mee :-)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 16:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wordt er echt zo veel gerookt dat je er dan last van hebt? Maar goed, je kunt het gerust ter sprake brengen (en het feit dat sporters er last van kunnen hebben is an sich al een prima argument), en eventueel suggereren om ergens een rookplek te creëren die ver genoeg van het veld is geplaatst.

Als je advies zoekt hoe je dit moet brengen (daar is dit subforum eigenlijk niet voor maar ik weet even zo snel niet waar je het dan wel kunt plaatsen), breng je standpunt kort en bondig ten sprake tijdens de vergadering op het moment dat er gevraagd wordt naar input van de leden (dat staat vast wel ergens op de agenda, en anders vraag je even aan degene die de vergadering leidt wat het meest geschikte moment is), en probeer te vermijden dat je bijdrage een emotionele of zeurderige ondertoon krijgt, want daar bereik je niks mee. Gewoon iets zeggen in de trant van "het valt me op dat er vaak mensen langs de rand van het veld staan te roken, ik heb daar af en toe last van, kan er geen andere plek aangewezen worden voor de rokers?".
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 17:14
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Je kan ook als argument gebruiken dat als één iemand daar staat te roken, de groep vanzelf groter wordt...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 17:36
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Slingeren er overal peuken rond? Dan kun je dat misschien opmerken. En ze roken inderdaad buiten, maar een sportveld is nog altijd een openbare plek waar je dus niet mag roken tenzij er inderdaad een aparte plaats voor gereserveerd is. Maar het zijn er toch niet zoveel dat je er op de baan ook last van hebt?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.