Oud 28-08-2016, 13:36
Anoniem27
Anoniem27 is offline
Hallo iedereen,
Soms heb ik het idee dat ik autistische trekjes heb maar weet niet zeker of ik een Autist ben, ik vind het moeilijk om mezelf te zijn in een grote groep met mensen die ik niet ken, al zijn er maar 2 mensen die ik niet goed ken of waar ik niet zo goeed mee kan opschieten durf ik mezelf niet te zijn en durf ik mee ook niet zo snel te mengen in gesprekken. En ook kan ik moeilijk in slaap komen omdat het als ik ga slapen nog meestal heel onrustig in mijn hoofd is en ik aan heel veel dingen denk, ook als ik niet kan slapen zeg ik meestal bijv van als ik om 4 uur nog niet slaap ga ik op me mobiel en dan om 4 uur geef ik het op om te gaan slapen,
Zou iemand mij kunne helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2016, 19:36
Verwijderd
Je hoeft niet meteen autisme te hebben als je slaap problemen hebt en moeite hebt met sociaal zijn bij een grote groep mensen.
Ben je misschien onzeker en durf ke daarom niet snel contact te leggen? Pieker je veel over de dag dat je niet in slaap valt?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2016, 20:51
Obelise
Obelise is offline
Klinkt alsof je een label wil aanhangen, maar vergeet niet dat een overgrootdeel autistiach is, maar gewoon toen niet getest werd..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 01:24
Mirkoffie
Avatar van Mirkoffie
Mirkoffie is offline
Citaat:
Hallo iedereen,
Soms heb ik het idee dat ik autistische trekjes heb maar weet niet zeker of ik een Autist ben, ik vind het moeilijk om mezelf te zijn in een grote groep met mensen die ik niet ken, al zijn er maar 2 mensen die ik niet goed ken of waar ik niet zo goeed mee kan opschieten durf ik mezelf niet te zijn en durf ik mee ook niet zo snel te mengen in gesprekken. En ook kan ik moeilijk in slaap komen omdat het als ik ga slapen nog meestal heel onrustig in mijn hoofd is en ik aan heel veel dingen denk, ook als ik niet kan slapen zeg ik meestal bijv van als ik om 4 uur nog niet slaap ga ik op me mobiel en dan om 4 uur geef ik het op om te gaan slapen,
Zou iemand mij kunne helpen?
Het ding met Autisme is een beetje dat we in de huidige maatschappij bepaalde dingen van mensen verwachten. Maar in de essentie van ons DNA hebben we maar een aantal echte functies mee gekregen om te overleven. Tuurlijk zijn we geëvolueerd in al die tijd maar de evolutie is een langzaam proces dat de zich langzaam aanpast naar de functies die we nodig hebben binnen onze huidige manier van leven. Net als dat er bepaalde mensen met met een scheve neus geboren worden zijn er ook mensen waarvan de hersenen nu eenmaal anders functionerend ter aarde zijn gebracht. De grootste fout van tegenwoordig is dat we dat meteen verstaan onder een 'Ziekte' terwijl het gewoon natuur is. Al die onderzoeken die we momenteel uitvoeren op Autisme kloppen om die rede ook maar half. Aangezien er in vrijwel elk brein kleine afwijkingen zitten wat een verdomd groot verschil kan betekenen. Ook is ongeveer 93% van alle 'Autisten' niet getest op hun hersenen. T punt waar ik naartoe wil klinkt heel cliché maar is daarom niet minder waar. Iedereen is anders tuurlijk kan je bepaalde vaardigheden minder bezitten en daardoor tegen problemen kunnen aanlopen. En tuurlijk kan je daarbij hulp vragen. Maar een label zoals autisme heeft niemand.

Groetjes je favoriete kop online koffie
__________________
Een oester maakt van haar problemen soms een parel!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2016, 11:10
Obelise
Obelise is offline
... Te zwart-Wit, en absoluut.

Niet de wetenschap worden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2016, 22:58
Ashjuhhhh
Avatar van Ashjuhhhh
Ashjuhhhh is offline
Heb echt precies tzelfde, maar waarsch is het faalangst en verlegenheid... Naja dat is dan bij mij t geval Je bent bang dat iets fout gaat of dat je jezelf voorschut zet. En je bent liever gesloten bij mensen die je misschien niet goed kent. Wat mijn oplossing was: Mn ouders vertellen dat ik me zo voelde(tenzij je op jezelf woont&#128514 En toen ben ik naar een psycholoog gestuurd en dit jaar misschien weer omdat ik weer een nieuwe school heb en daar durf ik gwn helemaal niks. Dus misschien is een psycholoog/vertrouwenspersoon handig om in te schakelen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 21:29
Anoniemens
Anoniemens is offline
Ik ken veel autististen, ik ga ook met autisten om. Dit zijn dingen die ik ook heb en ik heb geen autisme. Autisten doem en zeggen allemaal rare dingen (dat is waarom ik het leuk vindt om met autisten om te gaan:")) Met dat telefoon gebeuren hem ik een goeie tip (wel moeilijk): als je wilt gaan slapen, laat je telefoon gewoon in de woonkamer (of gooi je telefoon uit je raam, dat kan ook natuurlijk ook. Ik weet niet hoe oud je bent maar zoek op internet op hoe lang je moet gaan slapen op jouw leeftijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie autisme
xtessxa
2 08-12-2016 07:56
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 06:05
Psychologie Waarom moeten mensen mij altijd hebben?
Elwin01
22 04-09-2009 17:54
Psychologie Asperger [autisme] of niet?
PapaRoach<3
48 03-02-2009 15:23
Psychologie autisme vraagje
willow1
17 08-01-2005 13:17
Psychologie Autistische stoornis
DreamLord
54 19-06-2002 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.