Oud 03-01-2017, 23:47
Sam.wanne.go.di
Sam.wanne.go.di is offline
hoi

Laatst gewijzigd op 16-01-2017 om 12:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2017, 00:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat je beter kunt doen dan drank, drugs of zelfmoord is toch met je ouders praten. Als je het ze niet kunt zeggen, schrijf ze dan een brief. Die kun je ze geven en dan op je kamer zitten terwijl zij lezen ofzo. Want met hun hulp kun je je echt een heel stuk beter voelen! Op je 13e hoor je je ouders met jouw problemen op te zadelen, daar zijn ze voor.

Als je over je zelfmoord gedachten met iemand wilt praten kun je ook eens naar de chat van 113online gaan. Dat is gratis en anoniem.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 00:56
OwainGangx
Avatar van OwainGangx
OwainGangx is offline
Wat pluis zegt is idd het beste.

Maar als je de brief niet durft te geven kun je hem ook op het kussen van je ouders leggen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 02:40
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Waar hebben je ouders het zo zwaar mee?

En waarom heeft je broertje je nodig?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 07:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je zegt dat je te weinig slaap krijgt. Dat maakt niet alleen fysiek moe, dat maakt ook je mentale weerbaarheid zwak. Het is goed mogelijk dat je je veel slechter voelt dan je zou doen wanneer je beter zou slapen. Waar lig je wakker van? Pieker je? Dan helpt het soms, voor het slapengaan alles van je af te schrijven en daarna een goed boek te lezen.
Heb je een goed slaapritme? Eet je overdag genoeg en ben je actief?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 08:08
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je niet met je ouders wilt praten is het wel verstandig om dat met een iemand anders te doen want er zijn echt mensen die je hiermee kunnen helpen! Je kan bijv een afspraak maken met je huisarts. Hij kan je helpen en daar mag je gewoon zonder ouders naartoe. Je kunt ook met de vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog praten, ook die hebben vaak zinnige dingen te zeggen en kunnen je handvaten geven om je weer wat beterder te voelen. Denk erover wie je wel in vertrouwen wilt nemen als je niet met je ouders wilt praten en doe alsjeblieft geen domme dingen!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 10:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn ouders zijn gescheiden en daar is mijn vader nog steeds heel verdrietig om. Hij huipt ook best vaak. Mijn moeder is psygoloog en heeft dus al genoeg verhalen om zich druk over te maken en huilt ook best vaak.

Mijn broertjr en ik hebben een hekel aan elkaar maar kunnrn het ook heel goed vinden. Als ik nu weg zou gaan zou mijn broertje alleen zijn bij mijn emotionele ouders en dat zou hem kapot maken. Als ik zelfmoord zou plegen zouden mijn ouders hem ook heel eerg proberen te beschermen voor dat zelfde en als ik op een andere manier doodga ook.
Ook al heeft je vader misschien zijn eigen zorgen, hij zal het ook graag willen weten als één van zijn kinderen zich niet goed voelen. Een scheiding is heftig, maar jullie zijn er nog wel om voor te zorgen en dat zal hij ook vast willen.
Je moeder kan jou als psycholoog misschien juist wel goed helpen. Daarnaast ben jij haar dochter en vindt ze jouw verhaal waarschijnlijk belangrijker dan al die andere problemen bij elkaar. Dat is haar werk, jij bent haar kind.

Probeer open te zijn naar je ouders of een andere volwassene die je vertrouwd. Je hoeft niet alles alleen te dragen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2017, 04:20
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het klinkt alsof je ouders misschien niet zo goed voor jou/jullie kunnen zorgen. Het zou zelfs kunnen dat je verwaarloosd wordt. Dat is genoeg om psychologische issues te ontwikkelen, waardoor je je permanent onveilig voelt en niet zo onder de indruk bent van het leven en de dood.

Waarschijnlijk ga je je de komende jaren realiseren hoe normaal of abnormaal je thuissituatie is. Als er echt iets aan de hand is kan dat heftig worden. Focus je op jezelf en je zelfontwikkeling. Heb je doelen? Wat voor leven lijkt jou leuk? Zijn er dingen die je wil vermijden?

Qua gedachtes aan drugs en de dood: je psyche is je aan het vertellen om te overleven. Soms lukt dat niet zonder verdovende middelen of zelfdestructief gedrag. Wees verstandig en houd dat een beetje binnen de perken. Als je de puberteit doorkomt zonder zelfmoord te plegen ga je genoeg shit hebben om doorheen te baggeren, daar wil je geen heroïneverslaving bovenop.

Zoek lotgenoten, desnoods op Tumblr. Gezelschap helpt.

Hoe reageren je ouders normaalgesproken als je je problemen met ze wil bespreken?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2017, 04:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oh, en qua jongen/meisje: wie weet ben je transgender, genderfluid, agender of nog iets anders. Kun je daar met iemand over praten?

Misschien zijn er dingen die je kunt doen waardoor je je comfortabeler voelt, zoals je haar heel kort knippen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2017, 06:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Weetje het maakt ook helemaal niet uit wat ik doe, wie ik pijn doe, hoe goed ik me best doe op school en wanneer ik dood ga. Want als ik een goede baan krijg en rijk word ga ik dood maar als ik zwerfer word ga ik ook gewoon dood. Wat ik ook doe ik ga zoiezo dood. Iedereen. Dus als ik mensen pijn doe of bang maak door te verdwijnen, ze gaan toch dood. Dus ik heb besloten om lekker te doen waar ik zin in heb en dus ook als ik geen zin heb in school gwn spijbelen ofzo en als ik zin heb in drank of druks doe ik dat want miss is dat dan dom er word je daar dom door ik ga toch dood dus t boeit geen ene fuck
Klopt helemaal, we gaan allemaal dood. Maar de tijd die je hier toch bent kun je wel een hele hoop fijner maken. Drugs helpen daar helaas niet bij. Misschien verdooft het even, maar daarna voel je je weer net zo kut of toch erger. Zou je het niet veel fijner vinden om iets te doen waardoor je je echt minder naar voelt?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.