Oud 29-09-2016, 09:07
Lonelyrider
Lonelyrider is offline
Hi,

Ik weet even niet hoe ik moet beginnen, want ik zit er echt doorheen!
Mijn leven thuis is echt totaal niet fijn. Ik ben 19 jaar en heb een zusje van 15. Iedereen schuift haar buien af op de pubertijd, maar ik vind dit tever gaan...

Mijn zusje word altijd heel aggresief als iets niet gaat zoals zij wil.
Alles moet om haar draaien, alles moet gaan zoals zij wilt.
Als dat niet gebeurd, word ze aggresief. Scheld ze iedereen verrot, schopt en slaat ze iedereen en gooit met dingen.

Als ik iets doe wat zij niet leuk vind word ik geslagen door zo'n paardenzweep, of een gitaar of een bezem...
Ik heb deoflessen naar mijn hoofd gehad, boeken, drinkflessen etc.
Ze wil alle aandacht van iedereen.
Iedereen leeft hier gebaseerd op haar, en haar humeur...
We lopen op onze tenen...

Mijn moeder doet er niet veel aan...zij werkt veel en krijgt het ook niet mee. Als ik erover vertel draait mijn zusje het allemaal om..
Ik ben ten einde raad...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2016, 09:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Praat je er wel eens over met je moeder wanneer je zusje er niet bij is? Zijn er andere mensen die je zusje zo meemaken of kan je haar gedrag misschien een keer stiekem opnemen om te laten zien dat het echt te ver gaat? Waar is je vader in dit verhaal?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 10:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als ze het stiekem doet moet je het vastleggen. Neem het op en laat het dan aan je ouders zien. Zorg dan wel dat je zusje haar handen niet op je telefoon kan leggen.

Verder ben jij volwassen en heb je alle recht om je te verdedigen. Als je alleen thuis bent als ze zo idioot doet en ze is onhoudbaar, dan mag je gerust de politie bellen.

En zijn er nog andere volwassenen in jouw omgeving die kunnen helpen? Het is voor jou zwaar klote dat je zusje zo doet, maar daar heeft ze waarschijnlijk ook wel een reden voor. Iemand die lekker in haar vel zit slaat er niet zomaar op los. Heeft ze al hulp, of heeft jullie gezin hulp? Het is niet jouw verantwoordelijkheid om voor je zusje te zorgen, maar dit zijn wel typisch van die dingen die niet vanzelf beter worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 14:38
Lonelyrider
Lonelyrider is offline
Hey!
Bedankt voor de reacties!
Mijn moeder word zelf ook gek van mijn zusje, ze is nu alleen naar boven gegaan omdat ze even rust wilde omdat mijn zusje zo aan het drammen is .

Mijn zusje doet dan net of ze niks verkeerd doet, ze haalt het bloed onder je nagels vandaan, en als je dan eenmaal knapt dan is het van: "Doe normaal"
Het meest voorkomende woord dat ik naar mijn hoofd gesmeten krijg ik: "Autistje".

Ik vind dat niet normaal.
Ook als ik op school zit terroriseert ze me met 100 belletjes, smsjes, appjes etc..Omdat ze dan iets wil of dat ik iets moet doen voor haar.
Laatst mocht ik van HAAR niet bij mijn beste vriend logeren omdat zij commandeerde dat ik thuis moest komen. Ze dreigde met dingen, spamde me vol.

Iedereen word gek hier. En iedereen schuift het af op "pubergedrag". Maar dit is niet normaal...

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2016, 14:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Iedereen word gek hier. En iedereen schuift het af op "pubergedrag". Maar dit is niet normaal...

Wat moet ik doen?
Wie is "iedereen"? Jij en je moeder?

Pluis en Elin3 hebben al tips gegeven over wat je kunt doen... Ga daar eerst eens op in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Onderdanig...
Vlinderr
161 27-10-2004 22:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap integratie van de Marokkanen
batisimon
134 07-12-2002 16:34
Lifestyle agressiviteit
Ninnoc
67 03-11-2002 20:03
Psychologie Driftigheid - groot probleem
Verwijderd
7 03-09-2002 21:26
Flora & Fauna Het is zo fijn om een dier te zijn :)
Skapie
22 10-02-2002 14:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.