Oud 27-10-2016, 19:40
rietjeex
rietjeex is offline
hoi,

ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen

ik heb al een lange tij heel vaak ruzie met mijn ouders, nu heb ik heel veel na zitten denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet meer thuis wil wonen. maar ik heb geen idee hoe dit werk en of dit kan (ik denk dat mijn ouders er niet mee akkoord gaan) het liefst wil ik in steenwijkerland blijven ivm school, ik weet dat hier veel instanties zijn met kinderen die niet meer thuis wonen (in steenwijk) maar kan hier echter niks over vinden op google. weet iemand hier meer over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2016, 20:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga hier eens over in gesprek met je mentor/ vertrouwenspersoon op school/ huisarts. Zij weten waarschijnlijk bij welke instanties je terecht kunt en wat er allemaal geregeld moet worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-10-2016, 00:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je 15 bent mag je alleen uit huis gaan wonen als je toestemming hebt van je ouders of als je uit huis geplaatst wordt.
Er zijn inderdaad huizen waar jongeren wonen die niet meer bij hun ouders wonen. Dit is doordat ze niet meer thuis kunnen wonen en dit wordt geregeld door of in overleg met jeugdzorg. De wachttijden voor zulke huizen zijn helaas vrij lang.

ik hoop niet dat ik je hiermee ontmoedig, maar dit is hoe het in Nederland op dit moment is geregeld.

Ik denk dat het ik inderdaad goed is om in gesprek te gaan met je huisarts of vertrouwenspersoon, want misschien zijn er inderdaad wel andere opties. Ze kunnen sowieso naar je luisteren en hebben een zwijgplicht.

Als het mogelijk is kun je misschien ook nog eens met je ouders praten. Wat vinden zij ervan dat jullie altijd ruzie hebben? En hoe denken zij dat jullie mjnder ruzie zouden kunnen gaan hebben en het fijner/gezelliger thuis kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2016, 15:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Naast wat hierboven wordt gezegd: kun je misschien een tijdje bij familie terecht om tot rust te komen? Op die manier heeft een nichtje ook een jaar bij mij gewoond
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 13:53
rietjeex
rietjeex is offline
Citaat:
Naast wat hierboven wordt gezegd: kun je misschien een tijdje bij familie terecht om tot rust te komen? Op die manier heeft een nichtje ook een jaar bij mij gewoond
Heb geen contact met mijn moeders kant, en mijn vaders kant dat is 2 uur rijden, dan zal ik van school moeten ruilen eb dat lijkt me niks in mn examenjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 18:09
Psychologie Weg van thuis
LEUGEN
7 30-03-2009 17:36
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 13:17
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 09:35
Psychologie Ik weet het niet meer...
Dark-Wings
2 06-06-2002 21:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.