Oud 28-01-2017, 23:07
smthsmth
smthsmth is offline
Ik doe nu vwo gymnasium 3 en ik moet kiezen maar ik twijfel nog een beetje. Ik weet al dat ik Natuur en Techniek ga kiezen; mijn twijfel gaat vooral om het vrije deel. Ik wil eigenlijk vijf verschillende vakken in het vrije deel. Ik weet dat dat teveel is maar ik vind het ook lastig te kiezen. De vijf vakken zijn: Frans, Duits, economie, NLT en wiskunde D.
Mijn cijfers zijn wel erg goed en ik sta een 9 gemiddeld.
Hoeveel vakken in het vrije deel is te veel? Is het wel überhaupt slim om meer dan twee te kiezen of wordt de druk te groot?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2017, 23:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe meer je kiest, hoe lastiger het wordt om dit normaal in je rooster te krijgen. Er zullen dan vakken gaan overlappen, waardoor je meer thuisstudie moet doen, etc.

Heb je al enig idee wat voor vervolgopleiding je wil gaan doen? Misschien kan je op basis daarvan de vakken in je vrije deel een beetje gaan uitkiezen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 23:12
smthsmth
smthsmth is offline
Nee ik weet eigenlijk echt niet wat ik wil doen. Een van de redenen waarom ik veel vakken wil is ook omdat ik daarmee de keuze kan uitstellen.
En onze decaan zegt dat de eerste twee vakken in het vrije deel gewoon normaal in je rooster komen. De rest is je eigen verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 23:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Denk dan nog eens goed na over je talen. Tenzij je plannen hebt om echt in die landen te gaan werken of wonen, ga je die later alleen nog op vakantie gebruiken. Economie kan je kiezen omdat je het interessant vindt, maar is voor veel economische studies geen vereiste. NLT is vooral voor je eigen interesse, en wordt ook niet als eis gesteld voor het starten aan een opleiding. Wiskunde D is vooral een interessante aanvulling op de Wiskunde B die je al krijgt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 23:27
smthsmth
smthsmth is offline
Citaat:
Denk dan nog eens goed na over je talen. Tenzij je plannen hebt om echt in die landen te gaan werken of wonen, ga je die later alleen nog op vakantie gebruiken.
Ik heb niet per se plannen, maar ik zie het wel als een mogelijkheid om later in Duitsland te werken. En Frans vind ik gewoon heel erg leuk .

Citaat:
Economie kan je kiezen omdat je het interessant vindt, maar is voor veel economische studies geen vereiste.
economie vind ik zelf inderdaad heel erg interessant. Ik vind dat economie een van de enige vakken waar je echt iets aan zal hebben in je leven, zelfs als je er later niks mee gaat doen.

Citaat:
NLT is vooral voor je eigen interesse, en wordt ook niet als eis gesteld voor het starten aan een opleiding. Wiskunde D is vooral een interessante aanvulling op de Wiskunde B die je al krijgt.
Deze twee vakken zijn volgens mij gewoon erg goede aanvullingen bij het profiel NT. Bovendien gaan veel van mijn vrienden NLT kiezen en dat vind ik eigenlijk ook een beetje belangrijk.


Maar stel ik zou drie van de vijf kiezen, welke zouden eigenlijk verstandig zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.